מכירים את "ביקום מקביל"?

המחסום הוא מלמטה, ולא מלמעלה

בתחרותי החוקה לא ממש "חוסמת". בטח שילדה יכולה לבצע תרגילים בדרגת קושי שמעל דרגת הקושי של הגיל שלה.
הבעיה היא להיפך, כשילדה בת 10 רק מתחילה להתעמל. והיא רוצה להתחיל מהדרגה הראשונה, שמתאימה לבנות 6-7. היא כמובן יכולה להיכנס, אך מקבלת "קנס" של הורדת נקודה.
למען האמת אני לא רואה את הבעיה כשכיחה.
כעיקרון המטרה של החוקה היא להבנות בסיס התעמלותי שלב אחרי שלב, ברוח החוקה הבינלאומית. ישבו צוות מומחים, וועדה טכנית, והגדירו ציפיות מה רוצים לראות בסופו של דבר, ומה רוצים לראות בכל שלב בדרך.
זה דומה קצת למערכת חינוך. ישבו ועשו תוכנית לימודים לפיה הוחלט מה ילמדו בכל שכבת גיל. אם יש תלמידים מחוננים, הם קופצים כיתה. אבל בגדול תלמיד שסיים 12 שנות לימוד בישראל צריך לדעת א,ב,ג. כפי שמתעמלת שמגיעה לדרגה הלאומית שלנו צריכה לשלוט באלמנטים מסוימים.
 

Tammie

New member
אני לא חושבת שהבעיה היא במבנה של החוקה

כלומר, אני מסכימה שהשקיעו הרבה מחשבה באלמנטים ובתהליך.
אבל, אני חושבת שהמטרה של המסלול התחרותי היא המחוננים, ולא הממוצע. כשקובעים הכל לפי הממוצע זה מה שקבלים- מתעמלות ממוצעות.
התוכנית צריכה להיות מותאמת קודם כל למחוננים, ואח"כ לשאר.
תסכימי איתי שמתעמלת שתגיע לאולימפיאדה היא לא הממוצעת? אז אם זה מה שרוצים לייצר צריך לתת להן את המקום להתפתח.
נכון שיש גם בעיה עם בנות בוגרות שרוצות להתחיל להתחרות, היא אומנם בעיה יותר רחבה, אבל היא שולית לדעתי, כי הסיכוי שמתעמלת כזאת תגיע לרמה אולימפית הוא מאוד קטן.
 
בתיאוריה את צודקת

ואכן הקו המנחה העיקרי אינו המתעמלת הממוצעת, אלא האידיאלית.
אבל בפועל יש לנו בעיה של מיעוט מתעמלות, יש מצוי מול רצוי, וכשאין מספיק מתעמלות גם המחוננות סובלות.
ועדין אני לא רואה בתכנית המסלול התחרותי יותר מידי התחשבות במתעמלת המתקשה או בזו שהתחילה מאוחר.
 

Tammie

New member
בהחלט צריכה להיות יותר התחשבות

במתעמלות שהתחילו מאוחר.
לדעתי חלוקה לרמות לפי אלמנטים (יודעת לבצע א,ב,ג) תפתור גם את זה...

אבל בסופו של דבר זה שוב מגיע למעגל של- אין הישגים, אין עניין בתקשורת, אין תקציבים, אין הרבה מתעמלים.
אני לא יודעת איפה נכון לשבור אותו, שינוי בחוקה נראה לי לפחות משהו בר ביצוע, אולי זה ישנה קצת...
 
למעלה