מכירת רכב לפירוק ללא עידכון משרד התחבורה

michael782

New member
מכירת רכב לפירוק ללא עידכון משרד התחבורה

ברשותי אוטו הרשום במשותף גם על אשתי לשעבר. אנחנו לא בקשר כמה שנים ואני גם לא מעוניין... בכל מקרה האוטו לא מעניין אותה ולא איכפת לה מה יקרה איתו.

כעת אני מעוניין למכור את האוטו לפירוק. הפרוצדורה הרשמית כוללת הגשת טופס ביטול רישיון במשרד התחבורה כולל חתימה של אשתי לשעבר. מכיוון שאיני בקשר עימה איני מעוניין בכך (גם לא שצד ג יחתים אותה). חשבתי פשוט להוציא את לוחיות הרישוי ולמכור את האוטו לפירוק ללא עידכון משרד התחבורה.

1. האם זו עבירה, ומה הסיכוי שאני אסתבך בגלל זה מול המדינה? (לאשתי לשעבר לא יהיה איכפת לדעתי, בכל מקרה השאלה היא על המצב מול המדינה ולא מולה)
2. על מה להקפיד בעת המכירה לפירוק חוץ מלוחיות הרישוי?
3. ממש לא חשוב לי הכסף שאני אקבל מהמכירה (מוכן לתת בחינם), אני פשוט רוצה לסיים עם זה. האם יש פיתרון יותר טוב לסיטואציה (חוקי בלבד)?

תודה!
 

kompy

New member
לפי תקנה 289 קיימת חובת בעל רשום

להודיע לרשות על רכב שנמסר לפרוק.
כמו-כן קיים אינטרס של הבעל הרשום לעשות זאת.
גם אם פרקת את הלוחיות, יכול בעל מגרש להוציא כפל-רשיון ולהטביע לוחיות זיהוי חדשות ולא מן הנמנע ליסוע ברכב וכל דו"ח(או חו"ח אירוע פלילי) יגיע לפתחו של הבעל הרשום.
 

gady19

New member
אפילו אם הרכב פורק

עדיין יתכן זיוף לוחיות ולכן ללא ביטול רישום הרכב תמיד קיים, סיכון . נוסף לכל בעל מגרש שמקבל
רכב לא על שמו או שהורד מהכביש לפרוק, עלול להקלע לבעיות להוכיח שהרכב לא גנוב ואם אני לא טועה בעלי המגרש
יבקשו את זה ולכן כנראה צריך בדרך משפטית
לחייב את האישה לקבל את הרכב ואו להסכים להורדה מהכביש,
כמובן ניתן ללכת לברזלן ולראות כיצד הרכב נהפך לקוביה אבל עדיין יש סיכון של טעות במספר
ואו זיוף לוחיות ואפילו אם יש אישור לפרוק אז זאת בעיה לכל החיים
 

michael782

New member
מבוטל תקנות תעבורה

תודה על התגובות.

צריך לציין שזהו רכב מיושן. קראתי שאם לא מבצעים טסט לרכב כזה במשך שנתיים אז הוא מבוטל אוטומטית על ידי משרד התחבורה ("מבוטל תקנות תעבורה") ולכן אני לא בטוח שזה עניין לכל החיים. ידוע לך משהו על כך?

לאשה לשעבר אין עניין ברכב הזה ולי אין עניין לתקשר איתה. אם אני אלך לברזלן, ואחר כך אבוא למשרד הרישוי ואשים את הלוחיות על השולחן אני מקווה שזה יספיק להם. אם לא - מן הסתם אני לא אשלם יותר על טסט ולאחר שנתיים הרכב יהיה "מבוטל תקנות תעבורה". יש משהו מיוחד שצריך להקפיד עליו בעת המכירה לפירוק?

ברור לי שהמצב לא אופטימלי, אני מנסה לפעול במסגרת הסיטואציה הקיימת, ומאוד אשמח לתגובה ברוח זו.

תודה על ההתיחסות!
 

kompy

New member
רק ביטול לפי 289 עומד לרשותך חוקית

רכב מיושן אשר לא בצע טסט שנתיים ימים, יכול לחזור לכביש לאחר בד' במעבדה מוסמכת.
 

michael782

New member
נכון, פשוט מבחינת משרד התחבורה

הם לא יתעסקו יותר עם האוטו אלא אם כן מישהו יפנה אליהם. לאף אחד לא יהיה אינטרס לעשות את זה (זו ההנחה לכל הדיון אחרת כל הגישה הזו לא אפשרית). לפחות ככה אני מבין אבל אין לי ניסיון בזה.
 

gady19

New member
גם רכב שבוטל תקנות תעבורה

באחריות הבעל הרשום בניגוד לרכב שבוטל רישומו ואין לו בעל רשום ולכן אם הרכב יעשה עברת תנועה אז יש בעיה , לפי תקנה מסוימת רכב שפורק אן התישן חובה על בכל הרכב הרשום
http://rechev.net/site/detail/detail/detailDetail.asp?detail_id=500061&seaWordPage=תש
ולכן צריך לבדוק האם הודעה עי אחד הצדדים תספיק
 

פופאי 100

New member
מה דינו של רכב בן20 שנה

שלפני 7 שנים בוצע הפקדה במשרד הרשוי לפי עצתם
של אנשי משרד הרישוי
האם ניתן להפשירו ואני מבין שזה רכב מיושן אף ש-7 שנים
היה מושבת וצריך לבצע טאסט כל חצי שנה
האם אמת תודה על תשובתכם
 

kompy

New member
צדקו פקידי הרשות בצרך ההפקדה

עם ההפקדה אין צבירת אגרות רישוי, כך שביום שחרור תשולם רק האגרה היחסית לאותה שנה.
רכב מיושן(20 שנים) שרשיונו לא חודש שנתיים(או יותר) חייב בביצוע בד' מעבדה מוסמכת(תהא הערה בנושא ע"ג הרשיון).
רכב מיושן חייב בביצוע מבחן שנתי כל חצי שנה. לפני כל טסט יש לבקר במוסך ולהוציא אישור על תקינות רכב מיושן(בלמים והיגוי).
 
למעלה