מכרז חדש לרכבת העמק

מצב
הנושא נעול.
היסטוריה ../images/Emo49.gif../images/Emo49.gif../images/Emo24.gif../images/Emo24.gif

מכרז חדש לרכבת העמק
שימו לב היום התפרסם מכרז חדש להקמת גשרים עבור קטע א של רכבת העמק... מגשר פז עד לב המפרף. עכשיו שאלה, למה צריך גשר? מאיפה המסילה נפרדת מהקו הכפול? והיכן תוקם התחנה?
היסטוריה

זו היסטוריה פשוט היסטוריה מיכרז ראשוני של קו העמק המחודש . לפי מה שאני הבנתי המיכרז הוא על 2 קטעים ראשונים : 1) מגשר פז ללב המיפרץ . 2) מלב המיפרץ לנשר . לא ידוע לי לפי מה שכתוב מה יבנה גשרים תחנות לא כתוב כלום . מישהו ממכם יודע משהו בנושא .
 
תהרגו אותי אבל לא הבנתי כלום

מכרז חדש לרכבת העמק
שימו לב היום התפרסם מכרז חדש להקמת גשרים עבור קטע א של רכבת העמק... מגשר פז עד לב המפרף. עכשיו שאלה, למה צריך גשר? מאיפה המסילה נפרדת מהקו הכפול? והיכן תוקם התחנה?
תהרגו אותי אבל לא הבנתי כלום
היתקשרתי היום לחטיבת לתשתיות ברכבת ודיברתי עם עוזר סמנכ"ל לתשתיות שאלתי אותו בקשר למיכרז . שאלתי אותו מה קורה עם קו העמק ועם אושר התוואי שלו . וכרגע הוא עוד לא אושר והרכבת מחכה לאישורו באיזו וועדה . הוא לא ענה לי על כמה שאלות ששאלתי אותו : 1)מה יבנה בדיוק במיחרזים שיצאו היום . 2)מה התוואי המדוייק של קו העמק . 3)האם הוא בתוכנית העבודה לשנת 2005 . הוא אמר שאני אכתוב לו את הכל האימייל והוא יענה לי על הכל בפרוט .
 

traiNir

New member
וכתבת לו??

תהרגו אותי אבל לא הבנתי כלום
היתקשרתי היום לחטיבת לתשתיות ברכבת ודיברתי עם עוזר סמנכ"ל לתשתיות שאלתי אותו בקשר למיכרז . שאלתי אותו מה קורה עם קו העמק ועם אושר התוואי שלו . וכרגע הוא עוד לא אושר והרכבת מחכה לאישורו באיזו וועדה . הוא לא ענה לי על כמה שאלות ששאלתי אותו : 1)מה יבנה בדיוק במיחרזים שיצאו היום . 2)מה התוואי המדוייק של קו העמק . 3)האם הוא בתוכנית העבודה לשנת 2005 . הוא אמר שאני אכתוב לו את הכל האימייל והוא יענה לי על הכל בפרוט .
וכתבת לו??
 
בסדר מצאתי. תודה.

מכרז חדש לרכבת העמק
שימו לב היום התפרסם מכרז חדש להקמת גשרים עבור קטע א של רכבת העמק... מגשר פז עד לב המפרף. עכשיו שאלה, למה צריך גשר? מאיפה המסילה נפרדת מהקו הכפול? והיכן תוקם התחנה?
בסדר מצאתי. תודה.
 

traiNir

New member
לא מצאתי המכרז באתר הרכבת!!

מכרז חדש לרכבת העמק
שימו לב היום התפרסם מכרז חדש להקמת גשרים עבור קטע א של רכבת העמק... מגשר פז עד לב המפרף. עכשיו שאלה, למה צריך גשר? מאיפה המסילה נפרדת מהקו הכפול? והיכן תוקם התחנה?
לא מצאתי המכרז באתר הרכבת!!
 

Image of me

New member
המסילה הישנה עוברת בצ'ק פוסט.

מצאתי ולא הבנתי...
הרי קיימת כבר מסילה ישנה נושנה מגשר פז לנשר.... האם מדובר בשדרוגה??
המסילה הישנה עוברת בצ'ק פוסט.
המסילה החדשה תעבור ליד לב המפרץ.
 
השימוש במונח "רכבת-העמק"

המסילה הישנה עוברת בצ'ק פוסט.
המסילה החדשה תעבור ליד לב המפרץ.
השימוש במונח "רכבת-העמק"
מעליב את ההיסטוריה. ולפי מה שהבנתי מדובר על תוואי שונה, חלקי, שמתחיל מחיפה ומסתיים בגשר שיח-חוסין ולא יהיה ממנו שום דבר למה שקרוי בפי העם וההיסטוריה "רכבת-העמק".
 
קו העמק החדש

השימוש במונח "רכבת-העמק"
מעליב את ההיסטוריה. ולפי מה שהבנתי מדובר על תוואי שונה, חלקי, שמתחיל מחיפה ומסתיים בגשר שיח-חוסין ולא יהיה ממנו שום דבר למה שקרוי בפי העם וההיסטוריה "רכבת-העמק".
קו העמק החדש
דווקא מרבית התוואי החדש מחיפה לבית שאן יהיה פחות-או-יותר על התוואי ההסטורי של הקו החג'אזי, עם חריגות בולטות בין חיפה לתל חנן (דרך לב המפרץ), באיזור יגור, בין צומת העמקים לאיזור יקנעם ובאיזור עפולה. וכמו שכבר הסברתי לך, למרות שהמונח 'רכבת העמק' השתרש בפי העם, אין לו כיום כל סימוכין היסטוריים מתקופת פעילותו של הקו (לפחות לא לפני קום המדינה) - כמו שבעצמך אמרת, היחידים שמזכירים אותו זה אנשים בזכרונותיהם או אנשים שבכלל לא היו שם. בספרות (גם ההסטורית) שנכתבה ופורסמה לפני קום המדינה, כולל ספרי זכרונות (ונתקלתי כבר בכמה), אף אחד לא מזכיר את המונח 'רכבת העמק' למרות התייחסויות רבות מאוד אל הקו.
 

nagu

New member
איך אני שמח שהשרשור שלי התפתח!

קו העמק החדש
דווקא מרבית התוואי החדש מחיפה לבית שאן יהיה פחות-או-יותר על התוואי ההסטורי של הקו החג'אזי, עם חריגות בולטות בין חיפה לתל חנן (דרך לב המפרץ), באיזור יגור, בין צומת העמקים לאיזור יקנעם ובאיזור עפולה. וכמו שכבר הסברתי לך, למרות שהמונח 'רכבת העמק' השתרש בפי העם, אין לו כיום כל סימוכין היסטוריים מתקופת פעילותו של הקו (לפחות לא לפני קום המדינה) - כמו שבעצמך אמרת, היחידים שמזכירים אותו זה אנשים בזכרונותיהם או אנשים שבכלל לא היו שם. בספרות (גם ההסטורית) שנכתבה ופורסמה לפני קום המדינה, כולל ספרי זכרונות (ונתקלתי כבר בכמה), אף אחד לא מזכיר את המונח 'רכבת העמק' למרות התייחסויות רבות מאוד אל הקו.
איך אני שמח שהשרשור שלי התפתח!
 
למה כתוב מעט על "רכבת-העמק"?

קו העמק החדש
דווקא מרבית התוואי החדש מחיפה לבית שאן יהיה פחות-או-יותר על התוואי ההסטורי של הקו החג'אזי, עם חריגות בולטות בין חיפה לתל חנן (דרך לב המפרץ), באיזור יגור, בין צומת העמקים לאיזור יקנעם ובאיזור עפולה. וכמו שכבר הסברתי לך, למרות שהמונח 'רכבת העמק' השתרש בפי העם, אין לו כיום כל סימוכין היסטוריים מתקופת פעילותו של הקו (לפחות לא לפני קום המדינה) - כמו שבעצמך אמרת, היחידים שמזכירים אותו זה אנשים בזכרונותיהם או אנשים שבכלל לא היו שם. בספרות (גם ההסטורית) שנכתבה ופורסמה לפני קום המדינה, כולל ספרי זכרונות (ונתקלתי כבר בכמה), אף אחד לא מזכיר את המונח 'רכבת העמק' למרות התייחסויות רבות מאוד אל הקו.
למה כתוב מעט על "רכבת-העמק"?
משיחותיי עם ותיקים לא מעטים, מסתבר שבפי האנשים הרכבת נקראת "רכבת-העמק" בעברית, הערבים קראו לה "ג'חש-אל-סולטאן" (העייר של המלך) והבריטים בשם הרשמי "מסילת הברזל החיג'אזית חיפה דרעה" (או נוסח דומה) אבל הרי מהבריטים היבשים כמו צנון לא מצפים ליצירתיות. כשהאנשים דיברו על הרכבת, הם קראו לה "הרכבת" כי לכולם היה ברור בהחלט שהם מדברים על רכבת-העמק, ורק כאשר דיברו עם אחרים או כתבו, קראו לה "רכבת-העמק" כדי שיהיה ברור באיזו רכבת מדובר
 
הכינוי 'רכבת העמק'

למה כתוב מעט על "רכבת-העמק"?
משיחותיי עם ותיקים לא מעטים, מסתבר שבפי האנשים הרכבת נקראת "רכבת-העמק" בעברית, הערבים קראו לה "ג'חש-אל-סולטאן" (העייר של המלך) והבריטים בשם הרשמי "מסילת הברזל החיג'אזית חיפה דרעה" (או נוסח דומה) אבל הרי מהבריטים היבשים כמו צנון לא מצפים ליצירתיות. כשהאנשים דיברו על הרכבת, הם קראו לה "הרכבת" כי לכולם היה ברור בהחלט שהם מדברים על רכבת-העמק, ורק כאשר דיברו עם אחרים או כתבו, קראו לה "רכבת-העמק" כדי שיהיה ברור באיזו רכבת מדובר
הכינוי 'רכבת העמק'
הרשה לי להסביר עצמי שוב, בהמשך לשיחותינו הטלפוניות: לא אמרתי שכתוב מעט על הרכבת - דווקא כתוב הרבה, אבל בכל החומר הכתוב שראיתי בעברית מלפני קום המדינה, כולל ספרי זכרונות והסטוריה שמצאתי בספריות (כמו שכתבתי פה בעבר) לא מוזכר הכינוי הזה 'רכבת העמק' - הוא כנראה הופיע רק אחרי קום המדינה, ואולי בכלל אחרי שהקו לא פעל כלל, בתור כינוי נוסטלגי (ומטעה, בהתחשב בכך שהיו למערכת כמה קווים נוספים, אפילו בארץ). כמובן שקראו לקו בזמן אמת 'הרכבת', כמו שקראו לכל קו רכבת פעיל אחר בארץ 'הרכבת' - כל אחד באיזורו הוא ובהקשר השיחה שלו. גם היום אנחנו אומרים על כל קו 'הרכבת' בשיחותינו. כמו שאמרתי לך, אשמח להתבדות כשתראה לי מסמך כלשהו מאותה תקופה בו מוזכר השם, אבל לצערי אני לא יכול להסתמך על זכרונות עכשויים, זאת מפני שנסיון העבר של חוקרי הסטוריית הרכבות בארץ (וחוקרי הסטוריה בכלל בכל העולם) מראה שזכרונות הם בדרך כלל דבר מטעה, אפילו אם לעיתים הוא חשוב וללא תחליף. אני לא מדבר על הבריטים כלל, ולצערי לגבי הערבים עוד לא הצלחתי לבדוק חומר מאותה תקופה, בגלל בעיות שפה וזמן.
 

levikon

New member
אבל גם היום יש מספר כינוים לקוים

הכינוי 'רכבת העמק'
הרשה לי להסביר עצמי שוב, בהמשך לשיחותינו הטלפוניות: לא אמרתי שכתוב מעט על הרכבת - דווקא כתוב הרבה, אבל בכל החומר הכתוב שראיתי בעברית מלפני קום המדינה, כולל ספרי זכרונות והסטוריה שמצאתי בספריות (כמו שכתבתי פה בעבר) לא מוזכר הכינוי הזה 'רכבת העמק' - הוא כנראה הופיע רק אחרי קום המדינה, ואולי בכלל אחרי שהקו לא פעל כלל, בתור כינוי נוסטלגי (ומטעה, בהתחשב בכך שהיו למערכת כמה קווים נוספים, אפילו בארץ). כמובן שקראו לקו בזמן אמת 'הרכבת', כמו שקראו לכל קו רכבת פעיל אחר בארץ 'הרכבת' - כל אחד באיזורו הוא ובהקשר השיחה שלו. גם היום אנחנו אומרים על כל קו 'הרכבת' בשיחותינו. כמו שאמרתי לך, אשמח להתבדות כשתראה לי מסמך כלשהו מאותה תקופה בו מוזכר השם, אבל לצערי אני לא יכול להסתמך על זכרונות עכשויים, זאת מפני שנסיון העבר של חוקרי הסטוריית הרכבות בארץ (וחוקרי הסטוריה בכלל בכל העולם) מראה שזכרונות הם בדרך כלל דבר מטעה, אפילו אם לעיתים הוא חשוב וללא תחליף. אני לא מדבר על הבריטים כלל, ולצערי לגבי הערבים עוד לא הצלחתי לבדוק חומר מאותה תקופה, בגלל בעיות שפה וזמן.
אבל גם היום יש מספר כינוים לקוים
לדוגמא: קו החוף וציר האיילון הם המפורסמים שבהם.
 
נכון ולא נכון

אבל גם היום יש מספר כינוים לקוים
לדוגמא: קו החוף וציר האיילון הם המפורסמים שבהם.
נכון ולא נכון
דווקא קו החוף וקו האיילון הם כינויים רשמיים של רכבת ישראל, שמופיעים במפת הפיתוח העתידי של הרכבת, אם כי אלו לא כינויים מדויקים - בדרך כלל במסמכי הרכבת נרשם 'קו חיפה-תל אביב' וכיו"ב. אבל יש גם דוגמא מאוד מוכרת לכינוי שגוי נוכחי 'רכבת צפון' - אין תחנה כזאת, אבל בכל זאת המוני עם ישראל יודעים למה הכוונה. ההבדל בין מקרה זה לעניין 'רכבת העמק' לפי איך שאני מבין אותו הוא שהכינוי 'רכבת צפון' הוא כינוי בשימוש, ולא פולקלור הסטורי.
 

levikon

New member
אתה צודק. ותודה רבה על המידע!

נכון ולא נכון
דווקא קו החוף וקו האיילון הם כינויים רשמיים של רכבת ישראל, שמופיעים במפת הפיתוח העתידי של הרכבת, אם כי אלו לא כינויים מדויקים - בדרך כלל במסמכי הרכבת נרשם 'קו חיפה-תל אביב' וכיו"ב. אבל יש גם דוגמא מאוד מוכרת לכינוי שגוי נוכחי 'רכבת צפון' - אין תחנה כזאת, אבל בכל זאת המוני עם ישראל יודעים למה הכוונה. ההבדל בין מקרה זה לעניין 'רכבת העמק' לפי איך שאני מבין אותו הוא שהכינוי 'רכבת צפון' הוא כינוי בשימוש, ולא פולקלור הסטורי.
אתה צודק. ותודה רבה על המידע!
 
זה היה מובן בהחלט

הכינוי 'רכבת העמק'
הרשה לי להסביר עצמי שוב, בהמשך לשיחותינו הטלפוניות: לא אמרתי שכתוב מעט על הרכבת - דווקא כתוב הרבה, אבל בכל החומר הכתוב שראיתי בעברית מלפני קום המדינה, כולל ספרי זכרונות והסטוריה שמצאתי בספריות (כמו שכתבתי פה בעבר) לא מוזכר הכינוי הזה 'רכבת העמק' - הוא כנראה הופיע רק אחרי קום המדינה, ואולי בכלל אחרי שהקו לא פעל כלל, בתור כינוי נוסטלגי (ומטעה, בהתחשב בכך שהיו למערכת כמה קווים נוספים, אפילו בארץ). כמובן שקראו לקו בזמן אמת 'הרכבת', כמו שקראו לכל קו רכבת פעיל אחר בארץ 'הרכבת' - כל אחד באיזורו הוא ובהקשר השיחה שלו. גם היום אנחנו אומרים על כל קו 'הרכבת' בשיחותינו. כמו שאמרתי לך, אשמח להתבדות כשתראה לי מסמך כלשהו מאותה תקופה בו מוזכר השם, אבל לצערי אני לא יכול להסתמך על זכרונות עכשויים, זאת מפני שנסיון העבר של חוקרי הסטוריית הרכבות בארץ (וחוקרי הסטוריה בכלל בכל העולם) מראה שזכרונות הם בדרך כלל דבר מטעה, אפילו אם לעיתים הוא חשוב וללא תחליף. אני לא מדבר על הבריטים כלל, ולצערי לגבי הערבים עוד לא הצלחתי לבדוק חומר מאותה תקופה, בגלל בעיות שפה וזמן.
זה היה מובן בהחלט
התכוונתי שכתוב מעט מאוד הכינוי "רכבת-העמק". אבל היו מסילות אחרות עם כינויים אחרים, אלא שזו המפורסמת ביותר. כעת שים לב. בספרו יהודה מור "שדות ראשונים" (ממקימי נהלל ומטולה) הוא מספר שכאשר סללו את כביש חיפה-נצרת (הבריטים) היו זקוקים למסילה צרה כדי להוביל חומר. את מחנה העובדים הקימו במקום בו נמצא מכבי האש של עפולה והציוד של העובדים הועבר ברכבת. את הציוד הנייד והמסילות לעבודת הכביש נסע הוא לתחנת הרכבת ואדי-סראר (נחל שורק) , העמיסו את הציוד על קרון שקיבלו בתחנת לוד והביאו לעבודת סלילת הכביש שחלוצים הכינו את החצץ ובנו את הכביש פועלים מצרים. דבר נוסף על יפו: בדיוק הזכרת את המסילה הצרה מיפו ללוד. הוא מספר שהיתה מסילה תיקנית בין יפו ללוד אבל עם הפלישה הבריטית פרקו הטורקים את המסילה כדי להקשות על תנועת הבריטים, ואלו בנו את המסילה הצרה עליה העבירו חיילים בטרזינות.
 
הקו בין לוד ליפו

זה היה מובן בהחלט
התכוונתי שכתוב מעט מאוד הכינוי "רכבת-העמק". אבל היו מסילות אחרות עם כינויים אחרים, אלא שזו המפורסמת ביותר. כעת שים לב. בספרו יהודה מור "שדות ראשונים" (ממקימי נהלל ומטולה) הוא מספר שכאשר סללו את כביש חיפה-נצרת (הבריטים) היו זקוקים למסילה צרה כדי להוביל חומר. את מחנה העובדים הקימו במקום בו נמצא מכבי האש של עפולה והציוד של העובדים הועבר ברכבת. את הציוד הנייד והמסילות לעבודת הכביש נסע הוא לתחנת הרכבת ואדי-סראר (נחל שורק) , העמיסו את הציוד על קרון שקיבלו בתחנת לוד והביאו לעבודת סלילת הכביש שחלוצים הכינו את החצץ ובנו את הכביש פועלים מצרים. דבר נוסף על יפו: בדיוק הזכרת את המסילה הצרה מיפו ללוד. הוא מספר שהיתה מסילה תיקנית בין יפו ללוד אבל עם הפלישה הבריטית פרקו הטורקים את המסילה כדי להקשות על תנועת הבריטים, ואלו בנו את המסילה הצרה עליה העבירו חיילים בטרזינות.
הקו בין לוד ליפו
חשוב להבהיר - את הקו התקני בין לוד ליפו בנו הבריטים - לפני פירוק המסילה היה רק קו צר של מטר שפורק על-ידי הצבא התורכי, לא בשביל להקשות על הבריטים להתקדם אלא בשביל לספק חומרי גלם להקמת הקו לבאר שבע והסיני ('השלוחה המצרית'). הבריטים סללו מסילה של 60 ס"מ בתוואי זה כתחליף זול, מהיר וראשוני עד שיוכלו לבנות קו תקני (כמו שבאמת עשו בסוף). כל הנ"ל מתועד היטב בספרות ההסטורית, במחקרים (כמו זה של פנחס פיק) ובמסמכים אשר בארכיון מוזיאון הרכבת.
 
אני רק ציטטתי מהספר

הקו בין לוד ליפו
חשוב להבהיר - את הקו התקני בין לוד ליפו בנו הבריטים - לפני פירוק המסילה היה רק קו צר של מטר שפורק על-ידי הצבא התורכי, לא בשביל להקשות על הבריטים להתקדם אלא בשביל לספק חומרי גלם להקמת הקו לבאר שבע והסיני ('השלוחה המצרית'). הבריטים סללו מסילה של 60 ס"מ בתוואי זה כתחליף זול, מהיר וראשוני עד שיוכלו לבנות קו תקני (כמו שבאמת עשו בסוף). כל הנ"ל מתועד היטב בספרות ההסטורית, במחקרים (כמו זה של פנחס פיק) ובמסמכים אשר בארכיון מוזיאון הרכבת.
אני רק ציטטתי מהספר
אין לי מידע אישי בנקודה זו.
 

Azazel

New member
הקפצה

מכרז חדש לרכבת העמק
שימו לב היום התפרסם מכרז חדש להקמת גשרים עבור קטע א של רכבת העמק... מגשר פז עד לב המפרף. עכשיו שאלה, למה צריך גשר? מאיפה המסילה נפרדת מהקו הכפול? והיכן תוקם התחנה?
הקפצה
אם משהו עוד רוצה לדבר על האיזור, הכבישים, ועל רכבת העמק.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה