מכתב פיטורין

אני עובד חודשיים במקום עבודה ובחוזה עבודה קצוב.
יש לי מס' שאלות ואודה על המענה:
1) מה צריך להיות במכתב התפטרות? האם אני צריך לעדכן את המנהל הישיר בכוונתי להתפטר או שאני יכול להגיש בלי שום התרעה במשאבי אנוש?
2)האם אני באמת צריך סיבה או שש"לא מתאים לי" זה גם מספיק.
3) אם חוזה העסקה שלי הוא חוזה קצוב, ואני מתפטר/מפוטר, האם הצד המפר צריך לפצות את הצד השני?
4)האם מעסיק יכול לסרב לקבל הודעת התפטרות? האם הוא יכול לפגוע לי בזכויות אם יטען כי הוא לא ידע על הסיבות בגינן אני מתפטר או שלא ניתנה לו הזדמנות לברר אותן או לתקנם?


לפיי החוזה:
"במקרה של חוסר שביעות רצון מצד מי מהצדדים, מוסכם כי כל צד רשאי יהיה
להביא הסכם זה לידי סיום בהודעה מוקדמת בת 30 יום ומבלי שיהיה בכך כדי לחייב את מי מהצדדים
לפצות את משנהו בגין יתרת תקופת ההסכם..


תודה
 

עוד עמית גורביץ

Active member
מנהל
1. אינך צריך לכתוב את סיבת ההתפטרות, די בהודעתך שאתה מתפטר, זאת אלא אם לנסיבות התפטרותך יש רלוונטיות משפטית (למשל - ככל שאתה מתפטר בדין מפוטר, עליך לציין זאת מפורשות ואף לתת התראה לפני התפטרות בדין מפוטר, ככל שמדובר בהרעת תנאים). כאמור, בכל יתר הנסיבות די אך לציין את עצם התפטרותך.
2. "לא מתאים לי" זו גם סיבה,אם כי כאמור ככלל אינך צריך לציין זאת.
3. כן.
4. לא, מעסיק אינו יכול שלא לקבל את התפטרותך. לא ציינת קיומן של נסיבות חריגות כלשהן, אבל הזכות להתפטר הינה זכותך.
5. יש לבחון את כלל הנסיבות ואולם אף מחוזה עבודתך ניראה כי הינך יכול להתפטר ללא סייג.
 
למעלה