ממשיכים בעבודה.. AUDI TT WIP

galrt

New member
שחכתי לציין

יש מקומות שבהם אפשר לעשות בלאגן שלם מהאדגים\וייר וזה יהיה בסדר, אבל זה רק אם המשטח ישר\חלק לגמרי ואז אפילו אם יש השתקפות זה יהי בסדר. ולפה נכנס NURBS, אם זה אפשר להוסיף ולחתוך כמעט כל צורה שאתה רוצה על כל צורה אחרת(כמעט) ואפילו אם יהי קצת בלאגן זה עדיין ישקף מושלם. מה שלפעמים כמעט בלתי אפשרי ב POLYS אלא אם כן יש לך ראייה כמעט מושלמת לאך שהEDGES שלך זורמים ביחס אחד לשני. <- דרך אגב יש לי טריק טוב לעשות את זה במקס אבל לצערי למאיה אין SPLINES אז אי אפשר במאיה. מה שאני הייתי עושה במקס בזמנו זה בונה SPLINE על אורך EDGES מאזור מסוים או בדרך כלל ההתחלה של המשטח עד לקצה השני, בסך הכל שתי VERTEXES או יותר תלוי בצורה של המשטח.. הוך אותם ל- BEZIER CORNER ומשנה את הצורה של הSPLINE לאיך שאני רוצה השמטח יראה באיזור הזה ולפי הSPLINE אני מזיז את הVERTEXES שנמצאים ליד שיהיו חופיפים לגמרי, מה שזה עושה זה יוצר זרימה מושלמת בין כל הVERTEXES בEDGE LOOP הספציפי הזה בלי עיוותים. עושים את זה לנגיד 3-6 EDGE LOOPS בעייתים באיזור שיש לך BUMP וזה פותר את הבעיה. דוגמא למשל: http://www.galroiter.com/temp/dead_models/dino_new_shaded02.jpg לא להתייחס למודל בבקשה, אנטיקה מלפני 6 שנים בערך שהלכה לעולמה.
 

galrt

New member
אגב

אני לא תומך בשיטה של לבנות הכל החלק אחד ואז לחתוך, לפי דעתי זה יוצר יותר בעיות מאשר טובה. כי אז אתה תקוע עם EDGES במקומות שלא צריך אותם בכלל כדי ליצור DETAIL בחלק אחר של האוטו שיושב ליד החלק שאתה עובד עליו כרגע. אין צורך להתאים את מספר הEDGES בין כל החלקים החופפים כל עוד אתה שומא על הצורה והחפיפה ביניהם.
 

טל33

New member
מאוד. ואם כבר הזכרת מאיה - אל

תנסה להשתמש במשולשים.MENTAL RAY לא יאהב את זה אם תנסה לרנדר SUBD.
 

galrt

New member
אוקי עכשיו אני חייב לומר משהו

משולשים זה דבר טוב ואפילו יותר טוב במרובעים לפעמים כשזה חוסך POLYS מיותרים. כמובן שלהפוך משולשים לSUBD במאיה זה לא פעיל אבל מי בכלל מעוניין לעשות דבר כזה במודלים לא אורגניים? זה הורס בגלל שזה מעגל דברים יותר מידי. חוץ מזה אין שום סיבה לא להשתמש במשולשים אפילו במודלים אורגניים כל עוד הWIRE is deformable כמו שצריך. בכלל אם אתם לא פיקסר אין שום סיבה להשתמש בSUDVIVS במצבם כיום, עוד שלוש ..חמש שנים זה יחליף אבל היום ממש ממש לא. אלא אם כן יש לכם תוכנה בעלת יכולות כמו MODO בשביל SUBDIVS.
 

טל33

New member
אם אתה יודע לעבוד איתם, לא תקבל

מודלים "מעוגלים מדי". XSI מטפלת בהם נהדר. אם אתה לא עובד עם NURBS ולא רוצה להגיע לכמויות פוליגונים מטורפות, SUBD עדיפים. כנ"ל עם אתה עובד עם DISPLACEMENT . משולשים עוזרים אלא עם אתה ,שוב, עובד עם SUBD. שם ברוב הפעמים זה ייצור עיוותים. דרך אגב - לא רק פיקסר עובדים ב SUBD. גם DREAMWORKS וגם רבים (קטנים וגדולים) אחרים. כל מה שצריך זה לדעת מתי ואיך להשתמש בהם.
 

galrt

New member
אני לא מכיר את XSI אבל מדובר מאיה

אין לי מה להגיד על XSI כי אני לא מכיר. לMR אין בעיה עם משולשים או SUBDIVS התמיכה של SUBDIVS במאיה עצמה זוועתית ולכן אמרתי שאין טעם בשימושם(ווה..איזו מילים יוצאות לי פה..).
 

טל33

New member
צודק בקשר למאיה ו SUBD , אבל עדיין

אפשר לעבוד איתם.זה דורש קצת מאמצים, אבל אפשרי והתוצאה מצדיקה את זה. זו גם ד"א, הסיבה שכל חברה גדולה שעובדת עם מאיה כותבת לה SUBD חדש. ל MENTAL RAY ב"גירסת" המאיה שלו יש בעיה עם משולשים בSUBD. סתם הערת אגב - שימוש במשולשים בךבד ייתן לך בסופו של דבר את הMESH הטוב ביותר. זה אמנם דורש יותר עבודה, וקצת חשיבה מראש אבל משתלם. אם כבר נתקעת עם משולש םה ושם אפשר להוסיף EDGES רק באיזור קטן בלי למלא את המודל בפוליגונים. יש כמה שיטות די פשוטות לשנות את הזרימה של איזור מסויים כדי לפתור בעיות כאלה.
 
רבועים No'1

בSUBD רבועים זה הכי טוב ואין עף מצב שבשולשים יהיו יותר טובים או כדאיים אם עושים משולשים...אז הרי כל תוכנה מנסה להמיר הכל לרבועים בVIEW PORT כי SUBD זה GENRIC NURBS AND POLYGONS. ונרבס זה רשת רבועית (רק ברנדור הכל משולשים)
 

galrt

New member
DIMA כבר הסכמנו על הנושא הזה :)

זה לא אפשרי מבחינה מתמטית להמיר את המשולשים לריבועים במאיה כמו שצריך. הוא משתמש בפוליגונים ולכן דובר על משולשים. דרך אגב לא כל תוכנה מנסה להמיר לריבועים בVIEW, מקס לא עושה את זה וגם מאיה לא. אם מקס 7 עדיין אותו דבר כמו חמש אז הוא אפילו לא תומך בריבועים אמיתיים! בVIEW (אפשר לראות איפה המשולשים החבויים עם EDIT MESH). אגב למיטב זכרוני מאיה תומכת ב TRUE QUADS אפילו בזמן רינדור (TESSELATION), XSI זה MR אז זה בטוח תומך בריבועים אמתיים בזמן רינדור. שאר התוכנות אני לא יודע.
 

Da Jackel

New member
את האמת אני לא השתמשתי ב

VERTRX WEIGHTING ואצלי הם עדיין עם ערך ה DEFAULT שלהם. ההבדל בין השיטה שלך ושל פושע מחשבתי למה שאני עשיתי, הוא שאצלכם בקצה של כל שתי אדג'ים (שעשיתם להם CHAMFER) יש משולש ואצלי יש ריבוע... והנה התמונה להסבר...
 

galrt

New member
אה הנה הבעיה

דרך אגב אני מפצל ולא משתמש ב CHAMFER בגלל שזה יוצר VERTEXES לא רצויים. אם הכלי הזה היה יותר חכם זה חוסך הרבה זמן דווקא. אוקי, אומנם אני הפסקתי להשתמש במקס בגרסא 5 וחצי אני מאמין שמקס עדיין זוועתי כשעושים MESH SMOOTH לNGON כלמור פוליגון עם יותר מ ארבע נקודות. וזה מה שיש לך, אני אפילו במאיה על רב המשטחים מנסה לא לעשות את זה למרות שזה בסדר במאיה תלוי מה בדיוק עושים. בקיצור תחבר את השתיים האלה לאחד ואז תקבל משטח יותר מעוגל ואחיד, אם אתה צריך פינה חדה יותר אז תחתוך את הפינה כמו שאמרתי, מה שיש לך כרגע יוצא משטח עקום בגלל שמקס יוצר משולש שם איך שמתחשק לו ואתה לא רואה איפה הEDGE הזה נופל, והוא ככל הנראה שובר את האחידות של המשטח. אתה יכול לראות תחת EDGES EDIT MESH תעשה בחירה על כל האובייקט ואז תראה את ה HIDDEN EDGES. תאמין לי מנסיון במקס\מאיה עם מכוניות שזה פתרון יעיל. http://www.galroiter.com/images/workinprog/z4_03.jpg למשל.
 

galrt

New member
עכשיו שאני חושב על זה.. הדוגמאה

שנתתי היא לא טובה, אם תסתכל על התמונה התחתונה בפעם הראשונה ששלחתי תראה שיש שם NGON, למאיה אין בעיה לעשות SMOOTH לNGONS אבל זה עדיין שבירה בעיקרון של הEDGE FLOW, אבל! המשטח שלי שם הוא ישר ולכן זה לא משנה כי לא תהיה שבירה של CARVATURE. הבעיה אצלך אני היא ה EDGE הקטן של הריבוע הפינה שלך בנוסף לעובדה שזה NGON שהוא חלק ממשטח לא ישר, ואז יש שבירה ואי שיוויון כשאתה עושה SMOOTH. קשה לתאר ולהסביר את זה מילולית וזה גם קצת מוזר כי עם שתי נקודות בפינה זה לא אמור לעגל אותה כל כך כמו שיצא לך בסוף. i'm baffled אני צריך לראות את המודל כדי לדעת בוודאות מה הולך שם אבל זה לא קריטי, תנסה מה שפושע הציע ותראה את ההבדל.
 

Da Jackel

New member
אבל לורטקסים הנוספים שה CHAMFER

יוצר אני מבצע WELD ולא משאיר שם EDGEים מרובים (אלא רק שתיים שיצרתי בחיתוך) זה לא אמור לפתור את הבעיה ?
 

galrt

New member
אתה לא יכול כי יש לך שם NGON

כשאתה עושה SMOOTH אז נוצרת הבעיה בגלל זה.
 

Da Jackel

New member
עשיתי את השיטה כמעט על כול המודל

הזרימת WIRE עכשיו הרבה יותר טובה אבל זה פשוט דפק את כל המודל... יש הרבה חלקים שלא מתמזגים ואני גם לא מצליח למזג אותם כמו שצריך אם אני מתאמץ...
אני חושב שאני אשאר עם השיטה הישנה
 

galrt

New member
תראה דוגמא

תשמע, אישית אני חושב שחבל להשקיע מאמץ וזמן אם אתה לא עושה את העבודה כמו שצריך, אנשים שמים לב לדברים הקטנים האלה כמו שאתה רואה..חבל להרוס הכל.
 
למעלה