ממ"ד בתור חדר שינה

micro1

New member
ממ"ד בתור חדר שינה

שלום, אנחנו בונים בית של 150 מ"ר עם 3 חדרי שינה וממ"ד קטן בגודל מינימלי. (מפלס אחד). ההתלבטות היא האם להגדיל את הממ"ד על מנת שישמש כחדר שינה ובכך לחסוך בעתיד את הצורך לעלות לקומה עליונה עם מדרגות בתוך הבית. האם ישנה בעיה עם ממ"ד בתור חדר שינה?(למי שהתנסה בכך...) אשמח לשמוע את דעתכם, תודה וחתימה טובה
 

Rשף

New member
תלוי (כמו כל דבר)

כנקודת פתיחה צריך לזכור שממ"ד נוטה לצבור גז ראדון ולכן דורש איוורור. בדירה שגרתי בה היה ממ"ד ששימש כחדר ילדים, בגודל 12 מ"ר, הבעיות הברורות הן הדלת והחלון (הבודד !) המכוערים, קירות הבטון "קרים" יותר (ואולי זה פסיכולוגי) ויש מעט יותר הדהוד. אם בעתיד תרצו רשת אלחוטית בבית אז ממד"ים מקשים עליה. פרט לכך אין ממש חסרונות משמעותיים.
 

תמר36

New member
אם להגדיל את הממ"ד ולחסוך בעתיד

בניית קומה נוספת? אני הייתי מגדילה ממ"ד. אין לדעת מה יהיה בעתיד, אולי לא תוכלי לבנות? מה גם שכולם אומרים שמדרגות זה הסיוט שלהם. אני בניתי בית קרקע עם חדר ממ"ד כחדר ילדים עתידי, בינתיים שם יהיה חדר עבודה.
 

בינא

Member
ממ"ד בתור חדר שינה - יתרון גדול

* ממ"ד הוא החדר שההשקעה בו היא היקרה בבית, יחסית לחדרי שינה. ככל שהממ"ד גדול יותר, מחירו למ"ר קטן יותר. * ממ"ד שבו שמתמשים כל יום, קל להפוך לחדר חירום במקרה הצורך. * ממ"ד גדול יהיה מאוורר יותר. * בממ"ד המשמש כחדר ילדים נתקין דלת ברוחב 80 ס"מ שנפתחת החוצה (על-פי תקן הג"א לממ"ד) ודלת שנפתחת פנימה על צירים מרותכים לחלק הפנימי של המשקוף, לשימוש יום-יומי, אשר ניתן להסירה בעת חירום. דלת הממ"ד הכבדה תשאר תמיד פתוחה ואת הדל הפנימים נוכל לסגור כשרוצים. * בממ"ד יש חלון גדול וניתן להוסיף בו רשת גלילה נגד יתושים וגם ניתן לבצע תריס חשמלי חיצוני אשר בעת חירום ישאר פוח כי סוגרים את כנפי הפלדה * ממ"ד כחדר הוא למעשה כמו חדר ביטחון ביישובי קו העימות. אלפי לדים גדלו בממ"ד כזה ואין כל סיבה שלא ישמש חדר שינה או עבודה או אורחים או משחקים לילדים או חדר תופים/מוסיקה/מחשב, כי אם סוגרים את הדלת לא שומעים כלום מחוצה לו. * בממ"ד יש נקודת טלויזיה, נקודת טלפון ו-2 שקעים חשמליים (חובה לפי תקן הג"א), ותאורה פלואורסנטית כפולה בתקרה שניתן להפוך אותה לתאורה דו-תכליתית שתשמש גם לחירום (בהפסקת חשמל) בתוספת של עשרות שקלים בודדים. ניתן גם להוסיף עוד נקודות חשמל. הקבלנים גילו כבר לפני 12 שנים שכדאי לבצע את הממ"ד כאחד החדרים והוא משמש גם כחדר שינה של הורים (אם בונים אותו מספיק גדול כשבצמוד לו במבואה מוסיפים חדר שירותים ומקלחת וחד ארונות והופכים את איזור הממ"ד ל"סוויטה" של ההורים. במקרה חירום הילדים רצים לחדר ההורים.
 

micro1

New member
תודה

מה לגבי גז הראדון שהוזכר בתגובה הראשונה?
 

בינא

Member
גז רדון הוא גז תת-קרקעי - הסבר

גז רדון הוא גז כבד מהאויר ולכן יופיע אך ורק בממ"ד תת-קרקעי וגם זה לא בכל מקום בארץ, אלא במספר מוגבל של מקומות עם מבנה קרקע מאוד מסויים. אם הממ"ד מתוכנן מעל לקרקע, לא משנה היכן בארץ, אין בעיה של גז רדון.
 

ra281

New member
גם בלוקי הפומיס פולטים גז רדון

גז ראדון קיים גם בבלוקי הפומיס השונים עפ"י שיש להם תקן . רוב הקבלנים דוחפים לכיוון בלוקי הפומיס מכוון שהוא בלוק זול יותר.
 

fireman

New member
לא נכון בעליל....

צר לי ידידי אבל אתה טועה. לצורך העניין גם התקרה של הבית שלי בקומה השניה פולטת ראדון וגם הממ"ד של דירה בקומה 38 של דירת פנטהאוז. יש בזה בטון? זה פולט ראדון. במבנים תת קרקעיים הבעיתיות גוברת בגלל שמעבר לפליטת הראדון מחומרי הבניין, יש גם את הפליטה מהאדמה.
 

ענתש

New member
אלו היו כל הנקודות הראציונליות

אולי. אבל עובדתית - בממ"ד מרגישים מחנק. משהו בעובי הקירות, בסוג הטיח, במסגרת החלון המדכאת (ובעובדה שיש רק אחד). לא הסכמתי בשום אופן לעשות ממ"ד כחדר שינה בבית. אצלינו הוא הוגדר כחדר עבודה והקפדתי לא לעשות אותו חדר ש"בעתיד אולי יהיה לשינה". בשביל זה הוספתי במיוחד עוד חדר אחר (שכרגע מוגדר כחדר אורחים). אולי זה לא ראציונלי... אבל ככה זה.
 
למעלה