מנגנון פנייה

הסיבה לסיבוב

לא סתרת את מה שאמרתי, אם למטוס או לדאון לא היה כח הדוחף אותם קדימה ובהנחה שכח העילוי ישמר גם בלי התנועה קדימה ( כמובן הנחה תיאורטית בלבד) כלי הטיס לא יפנה אלא יגרר הצידה, כך שמה שגורם לסיבוב הוא השילוב של כח העילוי המופנה הצידה וכח הדחף הפועל קדימה ולא חשוב אם מקורו הוא במנוע או בגלישה כלפי מטה, כלומר בכח הכובד
 

dantzur

New member
עוד תיקון קטן

חזרה לפיזיקה, אם כוח פועל על גוף בניצב לכוון תנועתו, תווצר תנועה מעגלית - ניתן לראות זאת על ידי חשבון וקטורי פשוט. שים לב שלמעשה אם המטוס שומר על מהירות קבועה בכוון הטיסה, אין כוח הפועל עליו בכוון זה! (ליתר דיוק, שקול הכוחות, אחרת היה מאיץ). מבנה המטוס גורם לנטייתו לשמור את צירו מקביל לכוון התנועה (מייצבי כוון וגובה) ולכן העילוי תמיד ניצב לכוון התנועה (פרט להפרעות זמניות כמובן). לכן עדיין אין צורך בכוח בכוון התנועה ליצירת תנועה מעגלית. הכוח עליו אנו מדברים נועד רק לאזן את הפסד האנרגיה בשל החיכוך ולא ליצירת התנועה המעגלית - שקול הכוחות בכוון זה עדיין מאופס כל זמן שהמהירות קבועה.
 
למעלה