מנוע קידמי, טעינה בדיווש, מעצורים הידראוליים, מחיר ותהיות..

תָּמִיר

New member
מנוע קידמי, טעינה בדיווש, מעצורים הידראוליים, מחיר ותהיות..

אתמול הייתי בחנות אופניים באיזורי ובדקתי מה יש להם.
דגם אחד שמשך את תשומת ליבי הוא ה-Rainbow.

מסתבר שלדגם הזה, המנוע בנוי בתוך הגלגל הקידמי לעומת מה שחשבתי שמקובל (באחורי). מנסיעה עליהם ללא סוללה, איכשהו, הרגשתי שהדיווש הרבה יותר "משוחרר" ולא עמוס מכפי שזכרתי בבדיקות דומות שעשיתי בעבר.

לא יודע אם באמת משהו השתפר בעניין זה או שפשוט אינני זוכר נכון.

שאלה: מה היתרון (והחיסרון) של מנוע המותקן בגלגל הקידמי לעומת במערכת האחורית?

משיחה עם המוכר, הוא אמר לי (להפתעתי) שדיווש לא טוען את הסוללה, וכי בעתיד הקרוב האפשרות הזו (טעינת הסוללה באמצעות דיווש) עומדת להכנס.

שאלה: האם יש מידע לגבי אפשרות הטעינה תוך כדי דיווש?
האם יש כבר דגמים המכילים את המנגנון הזה בארץ?


מעצורים המקובלים באופניים בימינו הם "מעצורי דיסק".
שמעתי פה ושם שיש גם "מעצורי דיסק הידראוליים".

אשמח אם מישהו יאיר את עיני לגבי המהות של ההבדל שבין "הרגילים" להדראוליים" והאם אין מדובר בגימיק מיותר לחלוטין.
(להזכירכם, אני גר בחיפה, מקום שיש בו ירידות תלולות)


סוגיה נוספת היא המחיר. הריינבו הללו עולים באיזור ה-6K וכמובן שיש דגמים שעולים חצי מזה, ומנגד - דגמים שעולים פי 2 מכך (דגם NEO - גרמני)

תהיתי בקול רם, מה הסיבה שהמחירים נעים בטווים של מ"חצי" עד כפול.
מה מקבלים/ מפסידים בקפיצות ענקיות כאלה במחיר.

התשובות שקיבלתי הם "חיבורים יציבים שאינם מתפרקים בקלות", אמינות של מבנה האופניים, וסוג המנוע והמכאניקה (ההילוכים, גלגלי השיניים וכיוצ"ב).

איפשהו, למרות שאני מבין שעל אמינות, בניה טובה וחלקים איכותיים משלמים יותר, עדיין קשה לי להאמין שזה הגורם (היחיד) למכפלת המחיר.

שאלה: האם אי אפשר לקבל איכות, בניה וחלקים "טובים" במחיר סביר יותר?

אשמח להתייחסויות,

תָּמִיר
 

TakeCtrl

New member
ברמות כוח נמוכות בדרך כלל אין הבדל בין קדמי או אחורי...

לפחות ככה נראה לי.
יש כאן מאמר שאמנם מדבר על הסבות ומנועים יותר גדולים ומסביר שמנוע אחורי בדרך כלל יותר בטוח, אבל שוב ברמות כח יותר גדולות.
https://www.electricbike.com/hub-motor-conversion-front-or-rear-wheel-drive/
&nbsp
ממה שאני שמעתי אנשים לא מרגישים בתמרון טוב עם מנוע קדמי.
&nbsp
בקשר לטעינה בדיווש, היום יש אפילו נאבות שיכולות להטעין לך את הפלאפון תוך כדי דיווש, כך שאתה יכול לשער שטעינה של סוללה שלמה של אופניים בדיווש לא בדיוק ישימה, כמו זה גם תלוי ביעילות המנגנון. מה שבדרך כל היום זה regenerative braking אבל אני לא מכיר זה טוב לכך.
&nbsp
מעצורים הידראולים נותנים לך יותר כח עצירה, מעצורים רגילים עובדים בעזרת כבל מתיחה, בדרך כלל כדאי תמיד להשקיע בהדיראולים (אבל יש להחליף נוזל כל כמה זמן).
&nbsp
מה זה neo "גרמני"? הneo שמצאתי שקשור לחברה בארה"ב
http://www.emotionbikesusa.com/ebikes/EN253
אולי זה זה, אולי לא.
כל פעם שאומרים לך שמשהו מיוצר במקום אחר מאשר סין, תתחיל לחשוד, תבקש מסמכים (הוראות) , אתר באינטרנט, משהו שיגיד לך באופן עצמאי את ארץ היצור שלו.
&nbsp
 

enigo

New member
אני לא אוהב מנוע קדמי משתי סיבות

1. קשה יותר להרים גלגל כשרוצים לעלות מדרכות
2. התחושה פחות טבעית (אנחנו רגילים באופניים שהדחף מגיע מהגלגל האחורי) וזה מוזר בעיקר בזמן שהכידון מופנה הצידה. בנוסף, זה הופך את ההיגוי לכבד יותר.
 
למעלה