תָּמִיר
New member
מנוע קידמי, טעינה בדיווש, מעצורים הידראוליים, מחיר ותהיות..
אתמול הייתי בחנות אופניים באיזורי ובדקתי מה יש להם.
דגם אחד שמשך את תשומת ליבי הוא ה-Rainbow.
מסתבר שלדגם הזה, המנוע בנוי בתוך הגלגל הקידמי לעומת מה שחשבתי שמקובל (באחורי). מנסיעה עליהם ללא סוללה, איכשהו, הרגשתי שהדיווש הרבה יותר "משוחרר" ולא עמוס מכפי שזכרתי בבדיקות דומות שעשיתי בעבר.
לא יודע אם באמת משהו השתפר בעניין זה או שפשוט אינני זוכר נכון.
שאלה: מה היתרון (והחיסרון) של מנוע המותקן בגלגל הקידמי לעומת במערכת האחורית?
משיחה עם המוכר, הוא אמר לי (להפתעתי) שדיווש לא טוען את הסוללה, וכי בעתיד הקרוב האפשרות הזו (טעינת הסוללה באמצעות דיווש) עומדת להכנס.
שאלה: האם יש מידע לגבי אפשרות הטעינה תוך כדי דיווש?
האם יש כבר דגמים המכילים את המנגנון הזה בארץ?
מעצורים המקובלים באופניים בימינו הם "מעצורי דיסק".
שמעתי פה ושם שיש גם "מעצורי דיסק הידראוליים".
אשמח אם מישהו יאיר את עיני לגבי המהות של ההבדל שבין "הרגילים" להדראוליים" והאם אין מדובר בגימיק מיותר לחלוטין.
(להזכירכם, אני גר בחיפה, מקום שיש בו ירידות תלולות)
סוגיה נוספת היא המחיר. הריינבו הללו עולים באיזור ה-6K וכמובן שיש דגמים שעולים חצי מזה, ומנגד - דגמים שעולים פי 2 מכך (דגם NEO - גרמני)
תהיתי בקול רם, מה הסיבה שהמחירים נעים בטווים של מ"חצי" עד כפול.
מה מקבלים/ מפסידים בקפיצות ענקיות כאלה במחיר.
התשובות שקיבלתי הם "חיבורים יציבים שאינם מתפרקים בקלות", אמינות של מבנה האופניים, וסוג המנוע והמכאניקה (ההילוכים, גלגלי השיניים וכיוצ"ב).
איפשהו, למרות שאני מבין שעל אמינות, בניה טובה וחלקים איכותיים משלמים יותר, עדיין קשה לי להאמין שזה הגורם (היחיד) למכפלת המחיר.
שאלה: האם אי אפשר לקבל איכות, בניה וחלקים "טובים" במחיר סביר יותר?
אשמח להתייחסויות,
תָּמִיר
אתמול הייתי בחנות אופניים באיזורי ובדקתי מה יש להם.
דגם אחד שמשך את תשומת ליבי הוא ה-Rainbow.
מסתבר שלדגם הזה, המנוע בנוי בתוך הגלגל הקידמי לעומת מה שחשבתי שמקובל (באחורי). מנסיעה עליהם ללא סוללה, איכשהו, הרגשתי שהדיווש הרבה יותר "משוחרר" ולא עמוס מכפי שזכרתי בבדיקות דומות שעשיתי בעבר.
לא יודע אם באמת משהו השתפר בעניין זה או שפשוט אינני זוכר נכון.
שאלה: מה היתרון (והחיסרון) של מנוע המותקן בגלגל הקידמי לעומת במערכת האחורית?
משיחה עם המוכר, הוא אמר לי (להפתעתי) שדיווש לא טוען את הסוללה, וכי בעתיד הקרוב האפשרות הזו (טעינת הסוללה באמצעות דיווש) עומדת להכנס.
שאלה: האם יש מידע לגבי אפשרות הטעינה תוך כדי דיווש?
האם יש כבר דגמים המכילים את המנגנון הזה בארץ?
מעצורים המקובלים באופניים בימינו הם "מעצורי דיסק".
שמעתי פה ושם שיש גם "מעצורי דיסק הידראוליים".
אשמח אם מישהו יאיר את עיני לגבי המהות של ההבדל שבין "הרגילים" להדראוליים" והאם אין מדובר בגימיק מיותר לחלוטין.
(להזכירכם, אני גר בחיפה, מקום שיש בו ירידות תלולות)
סוגיה נוספת היא המחיר. הריינבו הללו עולים באיזור ה-6K וכמובן שיש דגמים שעולים חצי מזה, ומנגד - דגמים שעולים פי 2 מכך (דגם NEO - גרמני)
תהיתי בקול רם, מה הסיבה שהמחירים נעים בטווים של מ"חצי" עד כפול.
מה מקבלים/ מפסידים בקפיצות ענקיות כאלה במחיר.
התשובות שקיבלתי הם "חיבורים יציבים שאינם מתפרקים בקלות", אמינות של מבנה האופניים, וסוג המנוע והמכאניקה (ההילוכים, גלגלי השיניים וכיוצ"ב).
איפשהו, למרות שאני מבין שעל אמינות, בניה טובה וחלקים איכותיים משלמים יותר, עדיין קשה לי להאמין שזה הגורם (היחיד) למכפלת המחיר.
שאלה: האם אי אפשר לקבל איכות, בניה וחלקים "טובים" במחיר סביר יותר?
אשמח להתייחסויות,
תָּמִיר