מנכ"ל נתב"ג: ישראלים לא יטוסו דרך נ"ת תמנע
תא"ל (במיל) שמואל זכאי, מנכ"ל נתב"ג ומבכירי רשות שדות התעופה: "האופרציה תהיה יותר מסובכת מהיום כי הנוסעים יצטרכו להגיע לנתב"ג ואחרי הנחיתה - לנסוע לעיר. השדה הזה לא יוסיף אפילו חדר מלון אחד באילת, למרות ההשקעה בו. ראש העירייה אומר ל'ערב ערב' על סגירתו הצפויה של 'שדה דב': " צריך לייצר חלופות שיקרבו את אילת למרכז גוש דן: למשל טרמינל בחלק המערבי של שדה התעופה בן גוריון וכך בשאטל של עשר דקות ניתן יהיה להגיע לתל אביב". רשות שדות התעופה: "אנו פונים לשווקים חדשים, בעיקר באירופה בכדי להביא לאילת יותר טיסות ויותר תיירים בטיסות בינלאומיות. הוצאת שדה התעופה מאילת, תאפשר את פיתוח מרכז העיר"
תא"ל (במיל) שמואל זכאי, מנכ"ל נתב"ג ומבכירי רשות שדות התעופה, יצא השבוע נגד הקמתו של נמל התעופה החדש של אילת, בתמנע. "אף ישראלי לא יטוס לאילת כשהשדה הזה ייפתח", הזהיר זכאי. "האופרציה תהיה יותר מסובכת מהיום כי הנוסעים יצטרכו להגיע לנתב"ג ואחרי הנחיתה - לנסוע לעיר. השדה הזה לא יוסיף אפילו חדר מלון אחד באילת, למרות ההשקעה בו. השדה יפסיד 230 מיליון שקל בשנה. הוא יהיה גירעוני תמיד. כבר היום אנחנו מסבסדים את הפעילות הפנים ארצית מהכסף שאנחנו מרוויחים מהפעילות הבינלאומית. עם זאת אני מבין את המטרה של הממשלה כי היום המטוסים שנוחתים באילת מגרדים את הגג של הקניון ויש אילוצים ביטחוניים, אבל זה מסבך את ההגעה. כבר היום, אני חייב להגיד, שאני לא טס לאילת. כשצריך אני לוקח את האוטו, זה יותר פשוט".
מרשות שדות התעופה נמסר ל'ערב ערב', כי זכאי התכוון בדבריו לדיונים שהתקיימו לפני שנפלה החלטה על הקמת השדה בתמנע. "הנהלת רשות שדות התעופה רואה בפיתוח אילת ובהקמת שדה התעופה בתמנע פרויקט דגל", נמסר. "הנהלת רש"ת מקדמת את פרויקט תמנע בהקצאת משאבים ותקציבים, ומנכ"ל רש"ת מקיים ישיבות עבודה תכופות עם המתכננים, המהנדסים, הקבלנים והמפקחים כדי לקדם את הפרויקט בלוחות זמנים מזורזים. בנוסף, פונה רש"ת לשווקים חדשים, בעיקר באירופה בכדי להביא לאילת יותר טיסות ויותר תיירים בטיסות בינלאומיות. יצוין כי הוצאת שדה התעופה מאילת, תאפשר את פיתוח מרכז העיר הודות לפינוי השדה שהוקם בשנות החמישים ואינו יכול לקלוט את מאות אלפי הישראלים הנופשים באילת". לגבי טענתו של זכאי כי השדה יפסיד 230 מיליון שקלים, נמסר מרשות שדות התעופה כי מדובר במימון שוטף של תפעול השדה. מימון זהה לזה הקיים כיום בשדה באילת. "להקמת פרויקט הדגל של רשות שדות התעופה בתמנע בהשקעה של 1.6 מיליארד מתקציב רש"ת, יתווסף מימון תפעול השדה בסך 230 מיליון שקלים לשנה, בשל העובדה כי אין בישראל אגרות על התעופה הפנים ארצית הממומנת רובה ככולה מתקציב רש"ת", הם מסבירים.
במקביל לפתיחתו של הנמל בתמנע, צפויים הטסים לאילת וממנה להיתקל בקושי נוסף: סגירתו בעוד שלוש שנים של שדה התעופה, 'שדה דב'. ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, אמר השבוע ל'ערב ערב' כי לאור סגירת השדה, נבדקות שתי חלופות שאמורות להקל על תושבי אילת ותיירים שיבקשו להגיע לעיר. "אין ספק שסגירת 'שדה דב' לא טובה לאילת", אמר ראש העירייה. "אני מנסה לייצר שיהוי של ההחלטה, למרות שאני לא בטוח שנוכל לשנות החלטת ממשלה, צריך לייצר חלופות שיקרבו את אילת למרכז גוש דן: למשל טרמינל בחלק המערבי של שדה התעופה בן גוריון וכך בשאטל של עשר דקות ניתן יהיה להגיע לתל אביב. זאת חלופה שהציעה רשות שדות התעופה. יש הצעה נוספת, עליה נאבקת 'ארקיע' והיא להעתיק לכיוון מערב את הטרמינל בשדה דב ולהשאיר רק את המסלול. על זה אני ממליץ ומתכוון להיאבק".
ראוי לציין, כי ההצעה להשאיר מסלול לנחיתות והמראות במרחק 300 מטרים מהים והעתקת הטרמינל למתחם 'רידינג', נתקלת בקשיים, מכיוון שתוכנית משרד האוצר, מינהל מקרקעי ישראל ועיריית ת"א לפיתוח השדה המתפנה, לקחה בחשבון כי העתקת השדה תביא להסרת מגבלות הבנייה לגובה בקרבת השדה. דבר זה יאפשר תוספת זכויות בנייה של כ-6,800 דירות (בנוסף ל-16 אלף הדירות, שטחי מסחר ובתי מלון שייבנו בשטח השדה).
בדיוני ועדת הכלכלה של הכנסת שעסקו בסגירת 'שדה דב', הבהיר שר התחבורה, ישראל כץ, כי ידוע לו שסגירת 'שדה דב' והקמת השדה החדש בתמנע, תביא להפסקת הטיסות של מטוסי ATR, וטיסות הפנים בישראל יתקיימו במטוסי סילון בלבד. לפיכך, יופסקו גם הטיסות מאילת לחיפה (בחיפה אין אפשרות לנחיתת מטוסי סילון). "'מגן רקיע' היא מערכת הגנה נגד טילים", הסביר השר כץ. "הממשלה החליטה למגן את התעופה האזרחית הישראלית על חשבון המדינה. מכיוון שאפשר להתקין את המערכת רק במטוסי סילון, לא ניתן יהיה להמשיך עם מטוסי ה-ATR. המטוסים הללו לא יוכלו לעמוד בכללים הביטחוניים של הצטיידות ל'מגן רקיע'. אולי גיורא (רום, מנכ"ל רת"א, ע.כ) ייתן להם ארכה של שנה או שנתיים (לנחיתה באילת, ע.כ), והם יתפתלו מול ירדן ומול סיני ומול כל מה שהורג שם. המציאות הביטחונית והתעופתית היא שיטוסו מטוסי סילון והם יטוסו מנתב"ג. פעם היה שדה תעופה בכל עיר, זה כבר לא רלבנטי להיום".
http://www.ereverev.co.il/article.asp?id=21879
תא"ל (במיל) שמואל זכאי, מנכ"ל נתב"ג ומבכירי רשות שדות התעופה: "האופרציה תהיה יותר מסובכת מהיום כי הנוסעים יצטרכו להגיע לנתב"ג ואחרי הנחיתה - לנסוע לעיר. השדה הזה לא יוסיף אפילו חדר מלון אחד באילת, למרות ההשקעה בו. ראש העירייה אומר ל'ערב ערב' על סגירתו הצפויה של 'שדה דב': " צריך לייצר חלופות שיקרבו את אילת למרכז גוש דן: למשל טרמינל בחלק המערבי של שדה התעופה בן גוריון וכך בשאטל של עשר דקות ניתן יהיה להגיע לתל אביב". רשות שדות התעופה: "אנו פונים לשווקים חדשים, בעיקר באירופה בכדי להביא לאילת יותר טיסות ויותר תיירים בטיסות בינלאומיות. הוצאת שדה התעופה מאילת, תאפשר את פיתוח מרכז העיר"
תא"ל (במיל) שמואל זכאי, מנכ"ל נתב"ג ומבכירי רשות שדות התעופה, יצא השבוע נגד הקמתו של נמל התעופה החדש של אילת, בתמנע. "אף ישראלי לא יטוס לאילת כשהשדה הזה ייפתח", הזהיר זכאי. "האופרציה תהיה יותר מסובכת מהיום כי הנוסעים יצטרכו להגיע לנתב"ג ואחרי הנחיתה - לנסוע לעיר. השדה הזה לא יוסיף אפילו חדר מלון אחד באילת, למרות ההשקעה בו. השדה יפסיד 230 מיליון שקל בשנה. הוא יהיה גירעוני תמיד. כבר היום אנחנו מסבסדים את הפעילות הפנים ארצית מהכסף שאנחנו מרוויחים מהפעילות הבינלאומית. עם זאת אני מבין את המטרה של הממשלה כי היום המטוסים שנוחתים באילת מגרדים את הגג של הקניון ויש אילוצים ביטחוניים, אבל זה מסבך את ההגעה. כבר היום, אני חייב להגיד, שאני לא טס לאילת. כשצריך אני לוקח את האוטו, זה יותר פשוט".
מרשות שדות התעופה נמסר ל'ערב ערב', כי זכאי התכוון בדבריו לדיונים שהתקיימו לפני שנפלה החלטה על הקמת השדה בתמנע. "הנהלת רשות שדות התעופה רואה בפיתוח אילת ובהקמת שדה התעופה בתמנע פרויקט דגל", נמסר. "הנהלת רש"ת מקדמת את פרויקט תמנע בהקצאת משאבים ותקציבים, ומנכ"ל רש"ת מקיים ישיבות עבודה תכופות עם המתכננים, המהנדסים, הקבלנים והמפקחים כדי לקדם את הפרויקט בלוחות זמנים מזורזים. בנוסף, פונה רש"ת לשווקים חדשים, בעיקר באירופה בכדי להביא לאילת יותר טיסות ויותר תיירים בטיסות בינלאומיות. יצוין כי הוצאת שדה התעופה מאילת, תאפשר את פיתוח מרכז העיר הודות לפינוי השדה שהוקם בשנות החמישים ואינו יכול לקלוט את מאות אלפי הישראלים הנופשים באילת". לגבי טענתו של זכאי כי השדה יפסיד 230 מיליון שקלים, נמסר מרשות שדות התעופה כי מדובר במימון שוטף של תפעול השדה. מימון זהה לזה הקיים כיום בשדה באילת. "להקמת פרויקט הדגל של רשות שדות התעופה בתמנע בהשקעה של 1.6 מיליארד מתקציב רש"ת, יתווסף מימון תפעול השדה בסך 230 מיליון שקלים לשנה, בשל העובדה כי אין בישראל אגרות על התעופה הפנים ארצית הממומנת רובה ככולה מתקציב רש"ת", הם מסבירים.
במקביל לפתיחתו של הנמל בתמנע, צפויים הטסים לאילת וממנה להיתקל בקושי נוסף: סגירתו בעוד שלוש שנים של שדה התעופה, 'שדה דב'. ראש העירייה, מאיר יצחק הלוי, אמר השבוע ל'ערב ערב' כי לאור סגירת השדה, נבדקות שתי חלופות שאמורות להקל על תושבי אילת ותיירים שיבקשו להגיע לעיר. "אין ספק שסגירת 'שדה דב' לא טובה לאילת", אמר ראש העירייה. "אני מנסה לייצר שיהוי של ההחלטה, למרות שאני לא בטוח שנוכל לשנות החלטת ממשלה, צריך לייצר חלופות שיקרבו את אילת למרכז גוש דן: למשל טרמינל בחלק המערבי של שדה התעופה בן גוריון וכך בשאטל של עשר דקות ניתן יהיה להגיע לתל אביב. זאת חלופה שהציעה רשות שדות התעופה. יש הצעה נוספת, עליה נאבקת 'ארקיע' והיא להעתיק לכיוון מערב את הטרמינל בשדה דב ולהשאיר רק את המסלול. על זה אני ממליץ ומתכוון להיאבק".
ראוי לציין, כי ההצעה להשאיר מסלול לנחיתות והמראות במרחק 300 מטרים מהים והעתקת הטרמינל למתחם 'רידינג', נתקלת בקשיים, מכיוון שתוכנית משרד האוצר, מינהל מקרקעי ישראל ועיריית ת"א לפיתוח השדה המתפנה, לקחה בחשבון כי העתקת השדה תביא להסרת מגבלות הבנייה לגובה בקרבת השדה. דבר זה יאפשר תוספת זכויות בנייה של כ-6,800 דירות (בנוסף ל-16 אלף הדירות, שטחי מסחר ובתי מלון שייבנו בשטח השדה).
בדיוני ועדת הכלכלה של הכנסת שעסקו בסגירת 'שדה דב', הבהיר שר התחבורה, ישראל כץ, כי ידוע לו שסגירת 'שדה דב' והקמת השדה החדש בתמנע, תביא להפסקת הטיסות של מטוסי ATR, וטיסות הפנים בישראל יתקיימו במטוסי סילון בלבד. לפיכך, יופסקו גם הטיסות מאילת לחיפה (בחיפה אין אפשרות לנחיתת מטוסי סילון). "'מגן רקיע' היא מערכת הגנה נגד טילים", הסביר השר כץ. "הממשלה החליטה למגן את התעופה האזרחית הישראלית על חשבון המדינה. מכיוון שאפשר להתקין את המערכת רק במטוסי סילון, לא ניתן יהיה להמשיך עם מטוסי ה-ATR. המטוסים הללו לא יוכלו לעמוד בכללים הביטחוניים של הצטיידות ל'מגן רקיע'. אולי גיורא (רום, מנכ"ל רת"א, ע.כ) ייתן להם ארכה של שנה או שנתיים (לנחיתה באילת, ע.כ), והם יתפתלו מול ירדן ומול סיני ומול כל מה שהורג שם. המציאות הביטחונית והתעופתית היא שיטוסו מטוסי סילון והם יטוסו מנתב"ג. פעם היה שדה תעופה בכל עיר, זה כבר לא רלבנטי להיום".
http://www.ereverev.co.il/article.asp?id=21879