גם ליד חיפה וגם ליד באר שבע יש אופציות זולות
בצפון הוצגה כאופציה הקמת טרמינל אזרחי בבסיס רמת דוד (במקום אופציה "יקרה" להקים נמל תעופה שלם ליד מגידו על חשבון "שטח ירוק") וגם בנגב האופציה הזולה שהוצגה היתה הקמת טרמינל אזרחי בבסיס נבטים (במקום נמל תעופה אזרחי שלם עם מסלולים משלו). צה"ל עצמו הראה יותר נכונות להשמיש את בסיס רמת דוד כשדה אזרחי בתנאי שאז לא תעלה כלל האופציה של פעילות אזרחית מבסיס נבטים (בעיקר שהשמשת רמת דוד כשדה צבאי יאלץ העתקת פעילות צבאית לחצרים נבטים או עובדה בנגב כתחליף). ואגב לפני כמה ימים סיפרתי בשרשור אחר שהשר כץ קרא לתכנן מנחת במגידו (שלא ברור לי אם נועד להחליף את מנחת עין שמר שיועד להרחבה כתחליף לסגירת שדה תעופה הרצליה או בנוסף לו, ואולי זה בכלל "תרגיל" להתחיל לתכנן "מנחת" שלפתע יתגלה כתוכנית ל"נמל תעופה בינלאומי לאזור הצפון" ומה אם הצעת צה"ל להשמשת בסיס רמת דוד כשדה אזרחי). בכל אופן חלק מהצלחת שדות תעופה בינלאומיים בפריפריה תלוי גם בחיבורם ליעדי תיירות מועדפים אבל גם למטרופולינים. נתב"ג למשל מחובר באמצעות רכבת לגוש דן ובעתיד גם לירושלים וכמובן לפריפריה באמצעות כביש 6 וכבישים אחרים. גם שדה תמנע יחובר לאילת ברכבת מהירה וקלה (בשונה למשל מעובדה שגם היה רחוק יותר מאילת וגם התנועה ממנו לאילת לתיירים היתה בכבישים צרים ובאוטובוסים). שדה תעופה צפוני יצטרך להתחבר גם למטרופולין חיפה (ומשם גם ליעדים כמו נהריה-עכו- קריות וחדרה והשרון) אבל גם לערים כמו נצרת-צפת-טבריה ואחרות שמהוות את מרכזי התיירות בצפון וכדאי שיחוברו לשדה התעופה ברכבת ובכבישים מהירים. וכנ"ל שדה ליד באר שבע יצטרך חוץ מחיבור תחבורתי לבאר שבע (ומשם לערים דרומיות כמו קריית גת, אשקלון, אשדוד ומהצד השני דימונה, ירוחם ואפילו אילת) גם לחיבור תחבורתי לאזורי התיירות של ערד וים המלח וכמובן גם לגופים החקלאיים הגדולים בערבה שיטיסו תוצרת מהשדה הדרומי ולא רק מנתב"ג.
ואגב הצפון זה לא רק חיפה זה גם "ארץ הצימרים", גליל-גולן, טבריה, מירון, צפת, עכו, נצרת, עתיקות בית שאן ועוד הרבה יעדים שרלוונטים גם לתיירים. וגם הדרום זה לא רק באר שבע. זה גם המכתשים, ערבה, נגב, ים המלח, ערד, אשקלון-אשדוד ועוד יעדים. אפילו גוש דן לא ראוי לשדה בינלאומי משלו ובטח שמטרופולין חיפה או באר שבע לא צריכים שדה משלהם אם הוא לא מיועד לקהלים נוספים.