מנסה את כוחי בקובץ אקסל

ענתש

New member
מנסה את כוחי בקובץ אקסל

אשמח אם תביעו דעתכם, לדעתי חסרים לי הרבה סעיפים. הכוונה היא כזו - בגליון הראשי שנקרא "תקציב" שמתי את שלבי הבניה ואת מה שצריך לשלם בהם. יש "תכנון" ויש "בפועל" (ויש עמודה ששמה "!" אדום אם חורגים בפועל). בגליונות משניים (שמתי אחד לדוגמא) אפשר לנהל הצעות מחיר לכל שלב ושלב. איזה סעיפים שכחתי ? עזרו לי לשכלל את הקובץ כדי שיהיה בו כל מה שאני צריכה. הכוונה כמובן לבניה עם קבלן ומפקח אבל כשאני מביאה את חומרי הגמר ("חומרים לבנים") ולא בשיטת בניה עצמית
 

מאגר

New member
חסרים מספר דברים בתכנון והיתרים

חסר יועץ קרקע וביסוס חשוב ביותר ואסור להסתמך על בדיקות אצל השכן חסר יועץ אינסטלציה יש רשויות מקומיות שלא יתנו היתר בלי תוכנית מאושרת על ידו יועץ איטום חשוב מאוד ותלוי בסוג הקרקע. יועץ חשמל רצוי לתת לו לתכנן את מערכת החשמל והתקשורת ולא לחשמלאי המבצע בגלל ניגוד אינטרסים. יועץ אלומניום במקומות חסופים או גבהים מאוד מבחינה טופוגרפית. בשלד חסר: איטום בגמר חסר: טיח ספי חלון מדרגות מעקות תקשורת פנים חוץ פנים פנים צבע פנים צבע או חיפוי חוץ זה מה שניראה לי על פניו שחייב להיות התחשיב או לפחות בהכנה לתחשיב אם תשמשו בזה.
 

Tula1

New member
כלי נוסף לייעול התכנון:

ישנו כלי שנקרא GANTT ולפיו את מתכננת זמנים לבנייה. אולי זה יעזור.
 

מאגר

New member
GANTT כלי מצויין לעבודה

מעבר ללוח הזמנים הוא מאפשר לך לערוך מערכת תקציבית וזמני תשלום הדגש|אבל| זה רק בתנאי ש:
אתה סוגר את כל החוזים עם בעלי המקצוע מראש
שיש לך תוכניות עבודה סופיות ומסכמות.
שיש לך כתב כמויות ואומדן עלויות.
שיש לך הסכמי הספקת חומרים ואבזרים ומלאים שמורים.
שיש לך מפקח קפדן וטוב
ושיש לך את תזרים המזומנים ביד או בבנק לפי תאריכי תשלום
ואין מלחמות. בצורה זו אפשר לבנות בית בסדר גודל של 280 מ"ר תוך 8.5 חודש כולל פיתוח חצר וגינון וזה מנסיון. וזה דבר שבדרך כלל בארך קשה מאוד לעשות ביחוד השמירה על אותו GANTT ויש לקחת בו טווחי ביטוחן מראש.
 

בינא

Member
תשובות באתר www.bayit-il.co.il

הסברים ממצים על כל השאלות שלך, כולל דוגמאות, רישומות קבלנים ועבודות, מהלך התכנון והבניה בבניה עצמית ועוד ועוד
 
למעלה