מנסה גם פה

מנסה גם פה

שלום, הופניתי לכאן ע"י מנהלת פורום זכויות ומוגבליויות נכים, בשאפה שפה אוכל למצוא מענה השאלה שלי היא לגבי הבדלים בגובה הקצבה לאחרונה שמעתי על 3 מקרים שונים אחד מהשני (כלומר שלושה אנשים שאין ביניהם שום קשר) שמקבלים קצבה של למעלה מ-5000 ש"ח לחודש על נכות פסיכיאטרית בעבור מאניה דיפרסיה שלושתם היו מאושפזים בעבר בבי"ח פסיכיאטרי האם יש קשר בין אשפוזים לקצבה? אם כן - האם אשפוז יום אף הוא גורם להעלאת קצבה? האם יש באיזשהו מקום "תעריפון" שמפרט על מה מקבלים וכמה - אם באחוזים אם בלקויות? כיום לאחר שלא אושר לי שיקום מקצועי עקב מצבי הנפשי, וכאשר סל השיקום מוקפא, אני מוצאת את זה קשה עד בלתי אפשרי לשרוד בחיי היום יום מקצבה של 2000 ש"ח לחודש + 650 ש"ח השתתפות בשכ"ד כמו גם אני חווה קשיים בהתארגנות בחיי היומיום בדברים קטנים כמו סידור הבית, ארגון הזמן וכיו"ב, שעד לא מזמן ניתן היה להיעזר באמצעות סל שיקום בחונכ/ת מבחינת ביטוח לאומי אני מוגדרת כסובלת ממניה דיפרסיה. אולם בעקבות האשפוז האחרון התברר כי האבחון שלי לא היה מושלם - ובנוסף למניה דיפרסיה אני סובלת גם מהפרעת אישיות גבולית שעל פי מחקרים רבים היא לקות שאינה ברת טיפול (ועוד כמה דברים "קטנים"..) למרות נסיונות חוזרים ונשנים אני לא מצליחה למצוא את עצמי בשוק העבודה עקב השינויים התכופים במצבי הרוח שעם התרופות אמנם נחלשים אבל עדיין קיימים, וכאמור - שיקום מקצועי לא אושר לי מכיוון שמצבי הנפשי לטענת העובדת הסוציאלית והמכון שבדק אותי, לא מאפשר לי לעסוק בכיוון שרציתי = וכיוונים אחרים שהוצעו דורשים השקעה כספית עצומה בסיום ההכשרה - מה שמן הסתם אין ביכולתי להוציא. איך ניתן לחיות בכבוד? מה הגורם להבדלים הכל כך משמעותיים בין הקצבאות של האנשים הסובלים מאותה לקות? (כולם ביטוח לאומי - אף אחד מהם לא משרד הבטחון. אחת התאבדה לפני שנתיים, השניה מאושפזת היום שוב במחלקה סגורה והשלישי התחתן בינתיים, התגרש וחי כרגע בחו"ל) ואם יש אכן סיכוי שמגיעה לי קצבה גבוהה יותר - איך מתקנית את הדורש תיקון? אשמח לתשובות נואשת...
 

sharpantie

New member
לא נשמע לי סביר.

לא שמעתי על מישהו שמקבל יותר מ 1850-2000 ש"ח על נכות נפשית. אין כל קשר ביו האישפוזים לדרגת הנכות. מה שקובע הוא מידת חוסר היכולת לעבוד ולהרוויח שכר. האם את מטופלת בתרופות ונמצאת במעקב או טיפול פסיכולוגי? האם ידוע לך עד כמה זה אמיתי העניין עם אלה שמקבלים 5000 ש"ח? אולי זו רק שמועה בלתי מבוססת?
 
מאוד אמיתי

ומעיון בקישור שצירפו יש לי סברה איך זה יתכן יכול להיות שאותם אנשים מקבלים שר"מ? ואז זה תוספת של 50 עד 150 אחוז מקצבת יחיד - מה שאומר 1000-3000 ש"ח תוספת... זה הדבר היחיד שנראה לי סביר השאלה עד כמה בית מג'וייף, חוסר יכולת או רצון לעשות דברים יומיומיים - כמו רחצה, נקיון הבית, וכד' נחשב לצורך בעזרה בהגיינה אישית. כלומר - פיזית אני מסוגלת להתרחץ ולנקות את הבית - בעקרון - אולם אחרי חצי שעה - אם כבר התחלתי - אני מתמוטטת. לא מסוגלת לסיים משימות... בואו נגיד שלא היה אחד שנכנס לבית שלי כדי להראות לי שאני מגזימה בתיאורים - שלא נבהל מהמצב בו הוא נמצא..
ולשאלה הראשונה - כיום אני מטופלת במסגרת אשפוז יום, שכולל תרופות וטיפול פסיכולוגי בנוסף לשאר הדברים שכלולים בטיפול
 

אופירA

New member
מנהל
תעריפים

התעריפים הם מאד מוגדרים. קצבת נכות ליחיד - 1900 ש"ח בערך. תוספת לבעלי נכות רפואית של 50% ומעלה - עוד 200 ש"ח בערך. כלומר קצבה ליחיד היא בין 1900 ל-2145 בערך. אין יותר גבוה מזה. מה שכן יש זה ככה: תוספת על בן זוג תלוי - 50% נוספים מהקצבה הבסיסית (כלומר 2145 + 950 = 3100 בערך). תוספת על כל ילד תלוי - 40% נוספים מהקצבה הבסיסית. קצבת שירותים מיוחדים - תוספת של 50%, 100% או 150% לפי המקרה. קצבה על נכות נפשית + פיזית (אם הנכות הרפואית היא מעל 50%) - לא יודעת את התעריפים, אבל זה בערך כפול מהקצבה הבסיסית. בקיצור: א. לא לקנא במישהו אחר... ב. אפשר לתבוע קצבת שירותים מיוחדים - בדרך כלל הקריטריונים מאוד חמורים, וסביר שלא תעמדי בהם. אבל לא מזיק שתבוא עובדת סוציאלית שתיבהל מהבית, אולי על המזל יאשרו לך. בנוסף, אפשר לבקש שירותים מלשכת הרווחה בעיר בה את גרה - שירותי ניקיון, חונכת וכו'. זה כרוך בראיון ובדיקה, השאלה אם יש לך כוח לראיונות, למסמכים ולבדיקות. לגבי הפרעת אישיות גבולית - נכון שאין לזה ריפוי, אבל כיוון שמדובר באנשים עם פוטנציאל אישי גבוה מאוד, יש להם היכולת לעזור לעצמם מעבר לכל הציפיות. הפתרון להפרעה זו הוא מודעות עצמית גבוהה וטיפול עצמי (דרך ההיכרות של האדם עם עצמו), תוך הסתייעות בטיפול פסיכולוגי ארוך טווח.
 

צבינגית

New member
לגבי שר"מ

שר"מ= שירותים מיוחדים. מיועד בדרך כלל לנכים פיזית שאין באפשרותם לדאוג לעצמם פיזית. גם להם קשה להשיג את הקצבה הזו אלא אם כן הם מ א ו ד מוגבלים. נראה לי שההסבר לכך הוא כפי שהציעה אופירה- כנראה קצבת תלויים, ילדים או בן /בת זוג שאינם עובדים.
 

נגוהות

New member
תיתכן אפשרות נוספת לקצבה הגבוהה

נכות נפשית מממשרד הבטחון. נכי צה"ל מקבלים קצבה גבוהה יותר..
 

נגוהות

New member
אופס..סליחה..

פיספסתי את השורות האחרונות שלך ("לא ממשרד הבטחון"). אופירה כתבה דברים מדויקים.
 
למעלה