מסילת-העמק - הסיור

מצב
הנושא נעול.
בסיס ציר הסובבן

מסילת-העמק - הסיור
כפעם בשנה אני מסייר לאורך התואי.

היום נסעתי מחיפה לבית שאן:
1.
רוב התואי המקורי של רכבת-העמק נדרס על ידי מסילת-העמק.
2.
רוב הגשרים בתואי נהרסו ונבנו גשרים חדשים. הושארו מתי מעט למעצבה כמו הגשר שממזרח לאגם ברוך. אפילו הגשר הטורקי שהריסתו נעצרה בפקודת בית המשפט, נעלם ובמקומו יש גשר חדיש.
3.
תחנת תל-חנן, נהרסה, עמודי הטלגרף של הורנשטיין נעלמו לפני שלוש שנים, שרידי תחנת ג'למי נהרסו למרות שתוואי מסילת העמק עובר רחוק ממנו, הגשר שהיה החניה של אל-מוג'יידל נעלם, האגמון של חניית טרבינה נעלם,כוסה, וכן כוסה אתר העתיקות היהודי שבו נמצא פסל של הרקולס, הקו מצפון לעפולה עובר צמוד לעיר ולא למרכז המסחרי הצמוד לבית החולים (ואשה הרה שלא תעז להגיע ברכבת לבית החולים, כי צפויה לה דרך חתחתים).
4.
מבנה המסילאים בתחנת עין-חרוד, פתוח ונטוש.
5.
מסוף הרכבת בבית שאן בשלבי בניה בלי לפגוע (בינתיים) בתחנה המקורית.
6.
הנושא של צמח.
כולל חצאי אמיתות שפוזרו, ופרטים שהוסתרו , כנראה יש להניח, לצורך "בעלות" על המידע. זה יפורט כאן.
אחרי התייעצות עם חן מלינג לגבי מושגים שונים בתרשים התחנה מיקמתי את הדברים גם בצילום מגג מגדל המים הבזלתי וגם על פני התרשים מ-1943 שמקורו כמובן במוזיאון.
אציד קודם את התמונות הכלליות, ואחר כך לפרטים.

התמונה הראשונה, של השטח שממזרח למגדל המים הכפול, אחרי שהשטח נוקה. הצילום מרום המגדל.
בסיס ציר הסובבן
 
קטע מהסובבן מקרוב

מסילת-העמק - הסיור
כפעם בשנה אני מסייר לאורך התואי.

היום נסעתי מחיפה לבית שאן:
1.
רוב התואי המקורי של רכבת-העמק נדרס על ידי מסילת-העמק.
2.
רוב הגשרים בתואי נהרסו ונבנו גשרים חדשים. הושארו מתי מעט למעצבה כמו הגשר שממזרח לאגם ברוך. אפילו הגשר הטורקי שהריסתו נעצרה בפקודת בית המשפט, נעלם ובמקומו יש גשר חדיש.
3.
תחנת תל-חנן, נהרסה, עמודי הטלגרף של הורנשטיין נעלמו לפני שלוש שנים, שרידי תחנת ג'למי נהרסו למרות שתוואי מסילת העמק עובר רחוק ממנו, הגשר שהיה החניה של אל-מוג'יידל נעלם, האגמון של חניית טרבינה נעלם,כוסה, וכן כוסה אתר העתיקות היהודי שבו נמצא פסל של הרקולס, הקו מצפון לעפולה עובר צמוד לעיר ולא למרכז המסחרי הצמוד לבית החולים (ואשה הרה שלא תעז להגיע ברכבת לבית החולים, כי צפויה לה דרך חתחתים).
4.
מבנה המסילאים בתחנת עין-חרוד, פתוח ונטוש.
5.
מסוף הרכבת בבית שאן בשלבי בניה בלי לפגוע (בינתיים) בתחנה המקורית.
6.
הנושא של צמח.
כולל חצאי אמיתות שפוזרו, ופרטים שהוסתרו , כנראה יש להניח, לצורך "בעלות" על המידע. זה יפורט כאן.
אחרי התייעצות עם חן מלינג לגבי מושגים שונים בתרשים התחנה מיקמתי את הדברים גם בצילום מגג מגדל המים הבזלתי וגם על פני התרשים מ-1943 שמקורו כמובן במוזיאון.
אציד קודם את התמונות הכלליות, ואחר כך לפרטים.

התמונה הראשונה, של השטח שממזרח למגדל המים הכפול, אחרי שהשטח נוקה. הצילום מרום המגדל.
קטע מהסובבן מקרוב
 
מגדל השמן 15 טון

מסילת-העמק - הסיור
כפעם בשנה אני מסייר לאורך התואי.

היום נסעתי מחיפה לבית שאן:
1.
רוב התואי המקורי של רכבת-העמק נדרס על ידי מסילת-העמק.
2.
רוב הגשרים בתואי נהרסו ונבנו גשרים חדשים. הושארו מתי מעט למעצבה כמו הגשר שממזרח לאגם ברוך. אפילו הגשר הטורקי שהריסתו נעצרה בפקודת בית המשפט, נעלם ובמקומו יש גשר חדיש.
3.
תחנת תל-חנן, נהרסה, עמודי הטלגרף של הורנשטיין נעלמו לפני שלוש שנים, שרידי תחנת ג'למי נהרסו למרות שתוואי מסילת העמק עובר רחוק ממנו, הגשר שהיה החניה של אל-מוג'יידל נעלם, האגמון של חניית טרבינה נעלם,כוסה, וכן כוסה אתר העתיקות היהודי שבו נמצא פסל של הרקולס, הקו מצפון לעפולה עובר צמוד לעיר ולא למרכז המסחרי הצמוד לבית החולים (ואשה הרה שלא תעז להגיע ברכבת לבית החולים, כי צפויה לה דרך חתחתים).
4.
מבנה המסילאים בתחנת עין-חרוד, פתוח ונטוש.
5.
מסוף הרכבת בבית שאן בשלבי בניה בלי לפגוע (בינתיים) בתחנה המקורית.
6.
הנושא של צמח.
כולל חצאי אמיתות שפוזרו, ופרטים שהוסתרו , כנראה יש להניח, לצורך "בעלות" על המידע. זה יפורט כאן.
אחרי התייעצות עם חן מלינג לגבי מושגים שונים בתרשים התחנה מיקמתי את הדברים גם בצילום מגג מגדל המים הבזלתי וגם על פני התרשים מ-1943 שמקורו כמובן במוזיאון.
אציד קודם את התמונות הכלליות, ואחר כך לפרטים.

התמונה הראשונה, של השטח שממזרח למגדל המים הכפול, אחרי שהשטח נוקה. הצילום מרום המגדל.
מגדל השמן 15 טון
 
מאגר השמן הגדול 550 טון תת קרקעי

מסילת-העמק - הסיור
כפעם בשנה אני מסייר לאורך התואי.

היום נסעתי מחיפה לבית שאן:
1.
רוב התואי המקורי של רכבת-העמק נדרס על ידי מסילת-העמק.
2.
רוב הגשרים בתואי נהרסו ונבנו גשרים חדשים. הושארו מתי מעט למעצבה כמו הגשר שממזרח לאגם ברוך. אפילו הגשר הטורקי שהריסתו נעצרה בפקודת בית המשפט, נעלם ובמקומו יש גשר חדיש.
3.
תחנת תל-חנן, נהרסה, עמודי הטלגרף של הורנשטיין נעלמו לפני שלוש שנים, שרידי תחנת ג'למי נהרסו למרות שתוואי מסילת העמק עובר רחוק ממנו, הגשר שהיה החניה של אל-מוג'יידל נעלם, האגמון של חניית טרבינה נעלם,כוסה, וכן כוסה אתר העתיקות היהודי שבו נמצא פסל של הרקולס, הקו מצפון לעפולה עובר צמוד לעיר ולא למרכז המסחרי הצמוד לבית החולים (ואשה הרה שלא תעז להגיע ברכבת לבית החולים, כי צפויה לה דרך חתחתים).
4.
מבנה המסילאים בתחנת עין-חרוד, פתוח ונטוש.
5.
מסוף הרכבת בבית שאן בשלבי בניה בלי לפגוע (בינתיים) בתחנה המקורית.
6.
הנושא של צמח.
כולל חצאי אמיתות שפוזרו, ופרטים שהוסתרו , כנראה יש להניח, לצורך "בעלות" על המידע. זה יפורט כאן.
אחרי התייעצות עם חן מלינג לגבי מושגים שונים בתרשים התחנה מיקמתי את הדברים גם בצילום מגג מגדל המים הבזלתי וגם על פני התרשים מ-1943 שמקורו כמובן במוזיאון.
אציד קודם את התמונות הכלליות, ואחר כך לפרטים.

התמונה הראשונה, של השטח שממזרח למגדל המים הכפול, אחרי שהשטח נוקה. הצילום מרום המגדל.
מאגר השמן הגדול 550 טון תת קרקעי
לשם מה התאים מסביב כך שזה נראה כמו גת לדריכת יין , מישהו יודע ?
 

zvir1

New member
אני חושב שהמינוח האנגלי OIL

מאגר השמן הגדול 550 טון תת קרקעי
לשם מה התאים מסביב כך שזה נראה כמו גת לדריכת יין , מישהו יודע ?
אני חושב שהמינוח האנגלי OIL
צריך להיתרגם ל "שמן בעירה" או בעברית מדוברת -דלק.
 


אני חושב שהמינוח האנגלי OIL
צריך להיתרגם ל "שמן בעירה" או בעברית מדוברת -דלק.
 
אתה צודק, ויותר מזה:

אני חושב שהמינוח האנגלי OIL
צריך להיתרגם ל "שמן בעירה" או בעברית מדוברת -דלק.
אתה צודק, ויותר מזה:
המינוח הכתוב אפילו יותר מדויק ואומר:
המאגר הגדול= מיכל תת-קרקעי 550 טון של מזוט רק שעד כה לא הבנתי לשם מה התאים שמסביב למרכזו.
המגדל= מיכל 15 טון מזוט
המיכל שמעבר לכביש השירות= מיכל דלק (ללא פירוט כמות וסוג).
 
זה נראה כמו קורות למכסים

מאגר השמן הגדול 550 טון תת קרקעי
לשם מה התאים מסביב כך שזה נראה כמו גת לדריכת יין , מישהו יודע ?
זה נראה כמו קורות למכסים
נראה שהמיכל הוא כל הקוטר הגדול והוא לא מקורה, במרכז יש עמוד גדול (למה כל-כך גדול ולמה ראשו משושה לא ברור) ובחלק העליון יש קורות בטון שיוצאות מהעמוד לקירות המיכל ועליהם כנראה היו מכסי מתכת.

יש מידע לגבי עומק המיכל?
 

easylivin

New member
וואו, כתבנו כמעט את אותו הדבר באותו זמן...

זה נראה כמו קורות למכסים
נראה שהמיכל הוא כל הקוטר הגדול והוא לא מקורה, במרכז יש עמוד גדול (למה כל-כך גדול ולמה ראשו משושה לא ברור) ובחלק העליון יש קורות בטון שיוצאות מהעמוד לקירות המיכל ועליהם כנראה היו מכסי מתכת.

יש מידע לגבי עומק המיכל?
וואו, כתבנו כמעט את אותו הדבר באותו זמן...
 

easylivin

New member
הרי רואים רק את הגג של המיכל, ואם יחפרו

מאגר השמן הגדול 550 טון תת קרקעי
לשם מה התאים מסביב כך שזה נראה כמו גת לדריכת יין , מישהו יודע ?
הרי רואים רק את הגג של המיכל, ואם יחפרו
אולי יגלו שאלו לא מחיצות שמגיעות עד לתחתית, אלא רק קורות שמחזיקות את הגג?
 

yudek

New member
אפשר להציץ פנימה מתחת לבטון

הרי רואים רק את הגג של המיכל, ואם יחפרו
אולי יגלו שאלו לא מחיצות שמגיעות עד לתחתית, אלא רק קורות שמחזיקות את הגג?
אפשר להציץ פנימה מתחת לבטון
ויש שם ערמות שפוכת רציניות
 
אוהו, אם כן התעלומה נפתרה.

אפשר להציץ פנימה מתחת לבטון
ויש שם ערמות שפוכת רציניות
אוהו, אם כן התעלומה נפתרה.
הגג הפנימי המשושה יושב על 6 עמודים, וכמו שכתבתי למעלה מהתקרה יוצאים קורות אל קירות המיכל מסביב.
 
אם כך זה משלים את הידיעה שמדובר בגג שלם

נראה לי שיציקת בטון (ל"ת)
אם כך זה משלים את הידיעה שמדובר בגג שלם
כיוון שיש פתח לכניסת ויציאת דלק (דרכו יש להניח נכנסת פנימה).
האפשרות היא שמדובר בגג יצוק והקורות הן רק חיזוק, כי פעם הבטון היה אצל הבריטים אמנם "צמנט פורטלנד" שהיה יותר חזק מהבטון הטורקי המתפורר, אבל עדיין משקל גדול היה מערער את הגג ולכן תוספת של הקורות, זאת ראינו גם בתחנות קטנות שהגגות מחוזקים בקורות.
 
מיכל השמן הקטן

מסילת-העמק - הסיור
כפעם בשנה אני מסייר לאורך התואי.

היום נסעתי מחיפה לבית שאן:
1.
רוב התואי המקורי של רכבת-העמק נדרס על ידי מסילת-העמק.
2.
רוב הגשרים בתואי נהרסו ונבנו גשרים חדשים. הושארו מתי מעט למעצבה כמו הגשר שממזרח לאגם ברוך. אפילו הגשר הטורקי שהריסתו נעצרה בפקודת בית המשפט, נעלם ובמקומו יש גשר חדיש.
3.
תחנת תל-חנן, נהרסה, עמודי הטלגרף של הורנשטיין נעלמו לפני שלוש שנים, שרידי תחנת ג'למי נהרסו למרות שתוואי מסילת העמק עובר רחוק ממנו, הגשר שהיה החניה של אל-מוג'יידל נעלם, האגמון של חניית טרבינה נעלם,כוסה, וכן כוסה אתר העתיקות היהודי שבו נמצא פסל של הרקולס, הקו מצפון לעפולה עובר צמוד לעיר ולא למרכז המסחרי הצמוד לבית החולים (ואשה הרה שלא תעז להגיע ברכבת לבית החולים, כי צפויה לה דרך חתחתים).
4.
מבנה המסילאים בתחנת עין-חרוד, פתוח ונטוש.
5.
מסוף הרכבת בבית שאן בשלבי בניה בלי לפגוע (בינתיים) בתחנה המקורית.
6.
הנושא של צמח.
כולל חצאי אמיתות שפוזרו, ופרטים שהוסתרו , כנראה יש להניח, לצורך "בעלות" על המידע. זה יפורט כאן.
אחרי התייעצות עם חן מלינג לגבי מושגים שונים בתרשים התחנה מיקמתי את הדברים גם בצילום מגג מגדל המים הבזלתי וגם על פני התרשים מ-1943 שמקורו כמובן במוזיאון.
אציד קודם את התמונות הכלליות, ואחר כך לפרטים.

התמונה הראשונה, של השטח שממזרח למגדל המים הכפול, אחרי שהשטח נוקה. הצילום מרום המגדל.
מיכל השמן הקטן
נמצא שקוע בקרקע מעבר לכביש השירות הפנימי
 
מגדל המים

מסילת-העמק - הסיור
כפעם בשנה אני מסייר לאורך התואי.

היום נסעתי מחיפה לבית שאן:
1.
רוב התואי המקורי של רכבת-העמק נדרס על ידי מסילת-העמק.
2.
רוב הגשרים בתואי נהרסו ונבנו גשרים חדשים. הושארו מתי מעט למעצבה כמו הגשר שממזרח לאגם ברוך. אפילו הגשר הטורקי שהריסתו נעצרה בפקודת בית המשפט, נעלם ובמקומו יש גשר חדיש.
3.
תחנת תל-חנן, נהרסה, עמודי הטלגרף של הורנשטיין נעלמו לפני שלוש שנים, שרידי תחנת ג'למי נהרסו למרות שתוואי מסילת העמק עובר רחוק ממנו, הגשר שהיה החניה של אל-מוג'יידל נעלם, האגמון של חניית טרבינה נעלם,כוסה, וכן כוסה אתר העתיקות היהודי שבו נמצא פסל של הרקולס, הקו מצפון לעפולה עובר צמוד לעיר ולא למרכז המסחרי הצמוד לבית החולים (ואשה הרה שלא תעז להגיע ברכבת לבית החולים, כי צפויה לה דרך חתחתים).
4.
מבנה המסילאים בתחנת עין-חרוד, פתוח ונטוש.
5.
מסוף הרכבת בבית שאן בשלבי בניה בלי לפגוע (בינתיים) בתחנה המקורית.
6.
הנושא של צמח.
כולל חצאי אמיתות שפוזרו, ופרטים שהוסתרו , כנראה יש להניח, לצורך "בעלות" על המידע. זה יפורט כאן.
אחרי התייעצות עם חן מלינג לגבי מושגים שונים בתרשים התחנה מיקמתי את הדברים גם בצילום מגג מגדל המים הבזלתי וגם על פני התרשים מ-1943 שמקורו כמובן במוזיאון.
אציד קודם את התמונות הכלליות, ואחר כך לפרטים.

התמונה הראשונה, של השטח שממזרח למגדל המים הכפול, אחרי שהשטח נוקה. הצילום מרום המגדל.
מגדל המים
יש בתוכו 2 סולמות בפינות, כך שאפשר לעלות לתצפית מלמעלה, זהירות לא ליפול.
 
הטרמינל היום

מסילת-העמק - הסיור
כפעם בשנה אני מסייר לאורך התואי.

היום נסעתי מחיפה לבית שאן:
1.
רוב התואי המקורי של רכבת-העמק נדרס על ידי מסילת-העמק.
2.
רוב הגשרים בתואי נהרסו ונבנו גשרים חדשים. הושארו מתי מעט למעצבה כמו הגשר שממזרח לאגם ברוך. אפילו הגשר הטורקי שהריסתו נעצרה בפקודת בית המשפט, נעלם ובמקומו יש גשר חדיש.
3.
תחנת תל-חנן, נהרסה, עמודי הטלגרף של הורנשטיין נעלמו לפני שלוש שנים, שרידי תחנת ג'למי נהרסו למרות שתוואי מסילת העמק עובר רחוק ממנו, הגשר שהיה החניה של אל-מוג'יידל נעלם, האגמון של חניית טרבינה נעלם,כוסה, וכן כוסה אתר העתיקות היהודי שבו נמצא פסל של הרקולס, הקו מצפון לעפולה עובר צמוד לעיר ולא למרכז המסחרי הצמוד לבית החולים (ואשה הרה שלא תעז להגיע ברכבת לבית החולים, כי צפויה לה דרך חתחתים).
4.
מבנה המסילאים בתחנת עין-חרוד, פתוח ונטוש.
5.
מסוף הרכבת בבית שאן בשלבי בניה בלי לפגוע (בינתיים) בתחנה המקורית.
6.
הנושא של צמח.
כולל חצאי אמיתות שפוזרו, ופרטים שהוסתרו , כנראה יש להניח, לצורך "בעלות" על המידע. זה יפורט כאן.
אחרי התייעצות עם חן מלינג לגבי מושגים שונים בתרשים התחנה מיקמתי את הדברים גם בצילום מגג מגדל המים הבזלתי וגם על פני התרשים מ-1943 שמקורו כמובן במוזיאון.
אציד קודם את התמונות הכלליות, ואחר כך לפרטים.

התמונה הראשונה, של השטח שממזרח למגדל המים הכפול, אחרי שהשטח נוקה. הצילום מרום המגדל.
הטרמינל היום
הפכו אותו למשרד או כיתות לסטודנטים מהמכללה שממול.

לפני שנים רבות הרסו את כל שכונת הרכבת הטורקית, ולפני כשנתיים-שלוש הרסו גם את השריד האחרון והוא אכסניית עולי הרגל בשני מבנים ארוכים (צולמו על ידי ב-2005) והמבנים נהרסו למרות שסומנו ע"י הרכבת כרכושה (נשארו למעצבה שני עצי הדקל שעיטרו את האכסניה).

בכל השטח שהיתה שכונת עובדי הרכבת, המלון של גברת סוניה וכו, המקום מגודר בפחים ועומדים לבנות שם מעונות סטודנטים.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה