מסע לפולין

ixmix

New member
בבקשה: אילו קריטריונים אתה מציע...

קל להעביר ביקורת, אבל אתה מתחמק מהצעת קריטריונים. אציג בפניך שלושה מקרים אמיתיים: 1. נערה הסובלת מהפרעות רגשיות, כולל נסיונות התאבדות - אך המסע חשוב לה ולבני משפחתה, והיא מוכנה לקבל כל ייעוץ, טיפול או תרופה בכדי לצאת, ואף מביאה אישור מפסיכולוגית שלוקחת אחריות במקרה שהיא תזיק לעצמה או לאחרים. 2. תלמיד שמרבה להפריע ולהסתבך, נכד לניצולי שואה, בן לניצול שואה - שמהיר על חשיבות המסע בשבילו ובעבור בני משפחתו, ומוכן לחתום שלא יסתבך בשטויות (אך הסבירות שיעמוד בכך נמוכה). 3. כהניסט.
 
כאן צריך להכינס שיקול הדעת של בית

הספר על אותו התלמיד בפרט המורים אחרי שנתיים בדרך כלל כבר מכירים את התכשיטים שיש להם בבית הספר לכן הם יוכלו להפעיל את שיקול הדעת ולקבוע מי יוכל להתגבר על בעיות ההתנהגות שלו למשל מישהו שיש לו בעיות התנהגות כל הזמן סביר להניח שפולין הוא לא ינהג אחרת !!!לכן ישאירו אותו בארץ ולא יסתכנו להוציא אותו
 

ixmix

New member
ונניח שיש למישהו בעיות התנהגות

האם זה שולל ממנו את הזכות לבקר באתרי ההנצחה והזיכרון הכי חשובים בתולדות המין האנושי? האם זה שולל את זכותו להזדעזע מול הר האפר במאיידנק, או מול מרחבי בירקנאו? אצלי בבית הספר אין מיון, אלא תהליך הכנה ממושך במסגרתו כל ילד מברר לעצמו את סיבותיו האמיתיות למסע, בודק עם עצמו וחבריו את גבולותיו, מתנסה בפעילויות שונות - הדבר יוצר מחויבות מרשימה, וכמעט שאין בעיות משמעת. כאשר התארחנו עם בי"ס אחר, שדווקא מיין, באותו מלון בפולין - שאל אותי פקיד הקבלה: שתי המשלחות מתיכונים באותה עיר, אז איך עליהם אנחנו צריכים לאיים במשטרה כדי שישתקו באמצע הלילה? - המורים. הפתרון טמון במורים ונוכחותם, לא בגזל מתלמיד של זכותו לחוות את המסע.
 
אנחנו מציעים פה הצעה לא ראיתי עדין

בית ספר שערך מיונים לפני היציאה וכול מי שרצה והיה בידו את הכסף יצא!! מה שאנחנו מנסים להגיד שבגלל הבעיות התנהגות שלאחרונה אנחנו עדים להם יותר ויותר רוצים שיעשו חושבים וידעו אם אותו הילד יוכל להשתלט על עצמו ולא להרוס את המסע החשוב הזה לכול האחרים סתם דוגמא: ילד שמפריע וכ"ו ואי אפשר לסמוך עליו יכול במקום ב6 וחצי לקום ב7 ולהרוס את כל הסדר יום שקבוע הרי מראש!!!דבר כזה יכול לעלות ביוקר לכל הקבוצה בכך שהם מפסידים עוד אתר לראות כדי לא להרוס לשאר את המסע הבאמת חשוב כמו שאמרת יש להפעיל שיקול דעת יותר גבוה מאשר יש עכשיו!!!
 

ixmix

New member
ושוב אני אומר

אצלנו לא מסננים ויש פחות התנהגויות לא ראויות מאשר בבתי ספר יוקרתיים, עשירים, ומסננים. הכוונה שלא מסננים אצלנו גם בקבלה, ושלא מנשירים אצלנו. מוזר, איך שאתם מוכנים לוותר על ילדים בקלות.
 

מדריך1

New member
תשובה

הקריטריונים שאני אציע , אינם רלבנטים. אלא לצורך דיון תיאורטי כאן בפורום.כל בית ספר המכיר את אוכלוסיתו מחד, ואת מטררות המסע לפולין מאידך יבנה לעצמו את הריטריונים. אם זה היה פשוט כל כך, יתכן ןחוזר מנכ"ל היה עושה זאת. זו אינה התחמקות , אלא, מבט מפוקח למי שמכיר היטב את מערכת החינוך ובתי ספר, לא את כולם , אך הרבה, מתוקף תפקידי שממנו אני מתפרנס. באשר לדוגמאות- 1. מקרה דומה מאד קרה לי לפני 3 שנים, כאשר בבית ספר מסוים היתה נערה שהיתה בטיםול פסיכולוגי. הייתי מנהל המשלחת, מנהלת בית הספר פנתה אלי. הסברתי לה כי האחריות על אותה נערה ,היא של המנהלת, לא ההורים, אלא רק היא. הצעתי כי תדרוש אישור מהפסילוגית המטפלת, שבו היא מאשרת לנערה לצאת לפולין. הפסיכולוגית לא נתנה אישור כזה הנערה לא יצאה. אם היה אישור כזה , אני כמנהל משלחת הייתי לוקח אותה בתנאי שהייתי מציב להורים, ששיקול דעתי בשילוב רופא המשלחת,נחליט אם חו"ס היה קורה משהוא להחזירה מיד לארץ. 2. במקרה השני הייתי בודק האם השתתף בכל ההכנה , האם התנהג כשורה לאורך כל ההכנה, שלוקחת מס' חדשים, ומגיע להסכם כתוב יחד עם הוריו, ושוב התחיבות ההורים שבמדה ותתבצע הסתבכות הכי קלה, הבחןר יחזור הביתה. 3. לא ברור לי מה זה כהניסט. דעות פוליטיות לא צריכות להפריע למסע בפןלין. אם הוא מיצר בעיות משמעת , הרי זה כבר קריטריון אחר שיש להתיחס אליו כמו לכל אחד אחר. ולסיום, אי הראשון במדינת ישראל שלקחתי על עצמי להוציא קבוצות של קידום נוער,כאשר אני עוקב בדקדקנות מרובה אחרי הכנתם, שהיא לא רק בנושא השואה, אלא גם בנושא- מנהיגות, אחריות אישית, אני כישראלי ועוד. הבוקר ישבתי עם מלווי הקבוצה לייעוץ, הקבוצה דורשת פעלות המשך,מעשית ותיאורטית בארץ. הם הקימו חברה לתיעוד ניצולי שואה במקום מושבם. בפולין, יכלו לשמש דוגמא לאחרים.
 

ixmix

New member
ואצלנו כשלא ממיינים ולא מסננים

לא הייתה ולו בעיית משמעת אחת במשלחת של שלושה אוטובוסים, נערכות פעולות המשך ביוזמת הנערים (כולל יצירת קשר במכתבים עם חסידי אומות עולם), למרות שילדים מסוימים הם קשים מאד בבי"ס הצלחנו לעבוד יחד וליצור מחויבות משמעותית שמנעה התנהגויות לא רצויות. ולא, אני חושב שזה לא יכול לעבוד תמיד, ושיש סיכון במה שאני עושה - אבל מול האופציה שלך, שמבטאת אי אמון עמוק בתלמידים - אני נשאר עם הסיכון שלי, ועם נתינת הסיכוי שלי לילד להראות שניתן גם אחרת.
 

מדריך1

New member
מיונים

כל הכבוד. אתם עשים עבודה חינוכית נכונה וטובה.למרות שאיני יודע איזה בי"ס זה כנראה שהמודעות לבעיות היא גבוהה ואתם פותרים בדרך חינוכית את הדברים. יישר כח.
 
למעלה