תשובה
הקריטריונים שאני אציע , אינם רלבנטים. אלא לצורך דיון תיאורטי כאן בפורום.כל בית ספר המכיר את אוכלוסיתו מחד, ואת מטררות המסע לפולין מאידך יבנה לעצמו את הריטריונים. אם זה היה פשוט כל כך, יתכן ןחוזר מנכ"ל היה עושה זאת. זו אינה התחמקות , אלא, מבט מפוקח למי שמכיר היטב את מערכת החינוך ובתי ספר, לא את כולם , אך הרבה, מתוקף תפקידי שממנו אני מתפרנס. באשר לדוגמאות- 1. מקרה דומה מאד קרה לי לפני 3 שנים, כאשר בבית ספר מסוים היתה נערה שהיתה בטיםול פסיכולוגי. הייתי מנהל המשלחת, מנהלת בית הספר פנתה אלי. הסברתי לה כי האחריות על אותה נערה ,היא של המנהלת, לא ההורים, אלא רק היא. הצעתי כי תדרוש אישור מהפסילוגית המטפלת, שבו היא מאשרת לנערה לצאת לפולין. הפסיכולוגית לא נתנה אישור כזה הנערה לא יצאה. אם היה אישור כזה , אני כמנהל משלחת הייתי לוקח אותה בתנאי שהייתי מציב להורים, ששיקול דעתי בשילוב רופא המשלחת,נחליט אם חו"ס היה קורה משהוא להחזירה מיד לארץ. 2. במקרה השני הייתי בודק האם השתתף בכל ההכנה , האם התנהג כשורה לאורך כל ההכנה, שלוקחת מס' חדשים, ומגיע להסכם כתוב יחד עם הוריו, ושוב התחיבות ההורים שבמדה ותתבצע הסתבכות הכי קלה, הבחןר יחזור הביתה. 3. לא ברור לי מה זה כהניסט. דעות פוליטיות לא צריכות להפריע למסע בפןלין. אם הוא מיצר בעיות משמעת , הרי זה כבר קריטריון אחר שיש להתיחס אליו כמו לכל אחד אחר. ולסיום, אי הראשון במדינת ישראל שלקחתי על עצמי להוציא קבוצות של קידום נוער,כאשר אני עוקב בדקדקנות מרובה אחרי הכנתם, שהיא לא רק בנושא השואה, אלא גם בנושא- מנהיגות, אחריות אישית, אני כישראלי ועוד. הבוקר ישבתי עם מלווי הקבוצה לייעוץ, הקבוצה דורשת פעלות המשך,מעשית ותיאורטית בארץ. הם הקימו חברה לתיעוד ניצולי שואה במקום מושבם. בפולין, יכלו לשמש דוגמא לאחרים.