מספר הדוחות לנוסעים הוכפל ב-2023 ובהתאם גם הבקשות לערעורים

  • פותח הנושא d1f2
  • פורסם בתאריך

d1f2

Active member
קרוב ל-48 אלף ערעורים על דוחות פקחים התקבלו בשנת הדוח. ניתן לייחס את גורם הגידול בהיקף הערעורים לגידול המקביל ברישום בדוחות לנוסעים בשנת הדוח שהסתכם ב-233,639 בהשוואה למספר דוחות בסך 113,097 בשנת 2022. מדובר בהכפלה (106%) הן של מספר הדוחות שנרשמו והן של מספר הערעורים.

חברת אגד הגבירה משמעותית את מאמצי האכיפה על נושאי אי-התיקוף באוטובוסים והיא לבדה ריכזה 41,197 ערעורים המהווים 86% מסך הערעורים בשנת 2023. הנתח של אגד בהיקף רישום דוחות של כל חברות האוטובוסים - 27 מפעילים - עמד על 84% בשנת 2023 לעומת נתח של 79% מכלל הדוחות שנרשמו בשנת 2022.

 

connex

Active member
קרוב ל-48 אלף ערעורים על דוחות פקחים התקבלו בשנת הדוח. ניתן לייחס את גורם הגידול בהיקף הערעורים לגידול המקביל ברישום בדוחות לנוסעים בשנת הדוח שהסתכם ב-233,639 בהשוואה למספר דוחות בסך 113,097 בשנת 2022. מדובר בהכפלה (106%) הן של מספר הדוחות שנרשמו והן של מספר הערעורים.

חברת אגד הגבירה משמעותית את מאמצי האכיפה על נושאי אי-התיקוף באוטובוסים והיא לבדה ריכזה 41,197 ערעורים המהווים 86% מסך הערעורים בשנת 2023. הנתח של אגד בהיקף רישום דוחות של כל חברות האוטובוסים - 27 מפעילים - עמד על 84% בשנת 2023 לעומת נתח של 79% מכלל הדוחות שנרשמו בשנת 2022.

יש לי שאלה
נניח שעליתי ותיקפתי כשאני במעבר 90 דקות ועלה מבקר אחרי שעברו 90 דקות ואני באוטובוס. האם הוא יכול לדעת כשעליתי בזמן המעבר החופשי או שמבחינתו לא תיקפתי?
 

d1f2

Active member
הפקחים בודקים תיקוף שנרשם דיגיטלית ברב קו או באפליקציה על אותה נסיעה. לפקח לא משנה אם שילמת או אתה במעבר. החישוב של התשלום במעבר של ה90 דקות מתבצע בתיקוף. אם תיקפת בתוך ה90 דקות ויש לך כרטיס בתוקף לנסיעה אז זה לא משנה
 

Ccyclist

Well-known member
קרוב ל-48 אלף ערעורים על דוחות פקחים התקבלו בשנת הדוח. ניתן לייחס את גורם הגידול בהיקף הערעורים לגידול המקביל ברישום בדוחות לנוסעים בשנת הדוח שהסתכם ב-233,639 בהשוואה למספר דוחות בסך 113,097 בשנת 2022. מדובר בהכפלה (106%) הן של מספר הדוחות שנרשמו והן של מספר הערעורים.

חברת אגד הגבירה משמעותית את מאמצי האכיפה על נושאי אי-התיקוף באוטובוסים והיא לבדה ריכזה 41,197 ערעורים המהווים 86% מסך הערעורים בשנת 2023. הנתח של אגד בהיקף רישום דוחות של כל חברות האוטובוסים - 27 מפעילים - עמד על 84% בשנת 2023 לעומת נתח של 79% מכלל הדוחות שנרשמו בשנת 2022.


אני מניח שזה איתות של החזרה לשגרה הזמנית של רוב 2023.

2022 היתה שנה של הגבלות קורונה, ואף שהיו הקלות משמעותיות מהקיץ - אולי היתה עדיין רתיעה מסויימת מהתח"צ או רמות שירות שעדיין לא חזרו לשגרה.

בתחילת 2022 היה בלתי חוקי לחזור מישראל למדינות מסויימות בלי לעבור וועדה. באפריל 2022 היו בדיקות קורונה חובה בנחיתה בנתב"ג. במהלך פסח 2022 היתה חובת מסיכות באזורים ציבוריים מסויימים בארץ, אני לא זוכר אם זה כלל את הרחוב או רק בתוך מבנים - אבל זה וודאי כלל את התח"צ.
 
המערכת זיהתה כי מספר נוסעים לא שילמו...
דומן פרים! לו זיהתה, היה אפשר לזמן באמצעותה מבקרים.
 

connex

Active member
המערכת זיהתה כי מספר נוסעים לא שילמו...
דומן פרים! לו זיהתה, היה אפשר לזמן באמצעותה מבקרים.
לדעתי המבקרים עולים בתחנות רנדומליות. היום לנהגים לא אכפת אם שילמת או לא. בדן למשל בהייגרים החשמלים ראיתי שיש לנהג לחצן כריזה על אי ביצוע תשלום. כנראה שהודעת המערכת זיהתה וכו' זה כתוצאה מלחיצה על הכפתור.
אגב כאזרח שומר חוק קצת מפריע לי שמופיעה הודעה תודה שתיקפת כאילו זה לא משהו שאמור להיות מובן מאליו
 

Ccyclist

Well-known member
לדעתי המבקרים עולים בתחנות רנדומליות. היום לנהגים לא אכפת אם שילמת או לא. בדן למשל בהייגרים החשמלים ראיתי שיש לנהג לחצן כריזה על אי ביצוע תשלום. כנראה שהודעת המערכת זיהתה וכו' זה כתוצאה מלחיצה על הכפתור.
אגב כאזרח שומר חוק קצת מפריע לי שמופיעה הודעה תודה שתיקפת כאילו זה לא משהו שאמור להיות מובן מאליו

כשהתשלום למפעילות הוא לפי קילומטרים וההכנסות מהכירטוס התקופתי הן למשרד התחבורה - אין למפעילות רווח מחלקו בתיקוף ולכן לא הכי אכפת להן.

אם היה קשר כלשהו בין תיקופים לתיגבורים יתכן שזה היה יוצר מוטיבציה ציבורית להקפיד. דמיין כריזה על תוספת נסיעות בקו אם יעברו מספר תיקופים מסויים. זה יכול לעבוד מצויין בקו חזק במונחים ישראלים עם 3-4 נסיעות בשעה שמציעים נסיעה נוספת במידה ויעבור סף תיקופים גבוה ב 10%-20% מהמצב הנוכחי.

אגב תודה על סרטון היוטיוב בנושא המערכת ההיררכית.
 
לדעתי המבקרים עולים בתחנות רנדומליות. היום לנהגים לא אכפת אם שילמת או לא. בדן למשל בהייגרים החשמלים ראיתי שיש לנהג לחצן כריזה על אי ביצוע תשלום. כנראה שהודעת המערכת זיהתה וכו' זה כתוצאה מלחיצה על הכפתור.
אגב כאזרח שומר חוק קצת מפריע לי שמופיעה הודעה תודה שתיקפת כאילו זה לא משהו שאמור להיות מובן מאליו
אני חושבת שמעולם לא ניתקלתי במבקר שקונס מישהו בישראל. רק גערו ועשו פרצופים.
באוסטריה קנסו אותי בשל כרטיס הלוך - חזור שקניתי לרכבת , עליתי על רכבת חזור , והסתבר שזו חברת רכבות אחרת. ה"אירוע" לא כלל גערות או פרצופים.
 

connex

Active member
אני חושבת שמעולם לא ניתקלתי במבקר שקונס מישהו בישראל. רק גערו ועשו פרצופים.
באוסטריה קנסו אותי בשל כרטיס הלוך - חזור שקניתי לרכבת , עליתי על רכבת חזור , והסתבר שזו חברת רכבות אחרת. ה"אירוע" לא כלל גערות או פרצופים.
גם אני לא נתקלתי במבקר שנתן דו"ח. יכול להיות שמדובר בקווים מסויימים ואולי גם בשעות מסויימות סטטיסטית שם אחוזי התיקוף נמוכים אז עליהם עולים יותר מבקרים
אצלנו באשדוד יש הרבה אכיפה בדרך כלל בראשון לחודש (אולי מתוך הנחה שהרבה נוסעים קבועים משתמשים בחופשי חודשי שמבחינת הנוחות זה קלנדרי ולא גמיש ואולי שכחו להטעין. אבל הם סבלניים ונותנים הזדמנות להטעין ולתקף ולא ממהרים לקנוס)
 
למעלה