Ccyclist
Well-known member
מספר שאלות על שכירת רכב בביקור בארץ
אני "עולה-יורד" עם רישיון בריטי, מעולם לא נהגתי בישראל אבל נהגתי ב 3 מדינות וטריטוריה נוספת הן בצד שמאל והן בצד ימין. בגלל שאני מבקר אנשים ללא רכב באחת החופשות הם די רוצים שאשכור רכב לצורך טיולים בארץ ומדיון בפורום אחר נראה לי שהפסדתי בוויכוח הזה, הטיעון היה שאי אפשר לטייל למספר יעדים ביום אחד עם כל ההמתנות בתח"צ.
השאלות:
כביש 6 - לפי טריפ אדוויזר יש עמלות נוספות מצד חברות ההשכרה, וכן עמלה לפי חודש קלנדרי שיוצרת כפל תשלום אם הביקור חוצה את ה 1 בחודש. האם זה נכון ? אני מבין שהגבייה בכביש נעשית לפי מצלמות, באיזה שלב מקבלים את החשבון ? כמו כן עד כמה הוא עדיף מכביש 2 ?
החזרה - אני מכיר את נמה"ת פאבלו פיקאסו במאלגה בעל-פה ורגיל להחזרת רכבים שכורים שם, אבל מערכת הכבישים של נתב"ג זרה לי כי בדרך כלל אני מגיע ברכבת או במונית. האם החזרת הרכב קרובה לטרמינל 3 או 1? שמעתי דברים על המתנות לשאטלים ואני רוצה להמנע מכך. כמו כן - האם אפשר להחזיר מפתחות בתיבה במידה שמגיעים לשדה בשעת בוקר מוקדמת ? בטיסות של 6-7 בבוקר זה משהו שאני עושה באופן די עקבי בספרד.
חנייה - מהדיונים פה עולה שיש אפליקציות לתשלום חנייה ברחוב, עד כמה זה נפוץ ובאיזו מידה ניתן לחנות בחינם ברחובות צדדיים או כבישי שירות? גדלתי בפרברי ירושלים שם היו רחובות חנייה ייעודיים לצד מספר בניינים - האם בימינו רחוב כזה עדיין נחשב לציבורי או שמחלקים בו את מקומות החנייה לדיירים? האם יש אתר כמו Parkioedia לישראל? כמו כן, האם סופרים וחנויות מחסן מגבילים את החנייה לשעתיים שלושה או שאין הגבלה ? כמו כן עד כמה התופעה של אנשים שעומדים במקום חנייה כדי "לשמור" אותה נפוצה והאם זה חוקי ?
תדלוק: האם נהוג לתדלק בעצמכם כמו באירופה או שיש מתדלקים כמו בארה"ב? אם התדלוק עצמי - האם ניתן לשלם במשאבה עם כרטיס אשראי או שחייבים להכנס לחנות של התחנה ? שמעתי על משהו שנקרא "דלקן" - האם זה כרטיס ספציפי ל"דלק" או משהו שעובד בחברות אחרות ? כמו כן האם זה מתאים בכלל לתושבי חוץ ?
נהיגה אגרסיבית - אני רגיל לנהוג בכבישי ספרד עם נהגים ים תיכוניים כולל רכבים עם לוחיות זיהוי מרוקאיות, ונהגתי פעם במדינת עולם שלישי עם רוב לא לבן אז הניסיון שלי לא לגמרי "צפונבוני", אבל לנהיגה בארץ יש את המוניטין שלה כולל כיסוי נרחב של תאונות וסטטיסטיקת תאונות. מבחינת מי שנהג בחו"ל - עד כמה החוויה שונה מנהיגה בספרד או בריטניה ?
רכב לפי דרישה: האם מתאים לתושבי חוץ או דורש רישיון ישראלי? בעבר הסתכלתי על אתר של איזו חברה בתחום ונראה שהם בנו על מנוי חודשי לטווח של שנה בערך, האם ישנן חברות כאלו שפתוחות למנוי של כשבועיים או שעדיף לי להצמד לחברות השכרת הרכב בנתב"ג. אני מתכוון לשהות בשרון ( הרצליה - רעננה - כפ"ס ) אז אוטותל לא רלבנטי, והרעיון הוא לטייל ברחבי הארץ.
השטחים - האם ניתן להגדיר לגוגל שלא לנווט לשטחים / מזרח ירושלים וכו' ? המצב הבטחוני בארץ די ייחודי ולא נהגתי אי פעם במקום עם סיכסוך מהסוג שלוחית זיהוי לא נכונה עלולה להוביל לתקיפת הרכב. האם כביש 1 מירושלים לים המלח בטוח ? כמו כן בשנות התשעים זכור לי שגניבות רכב מישראל לרשות היו מכת מדינה, האם העניין השתפר מאז ?
וצל"ש אחד: אין בארץ את כשל השוק נגד שכירת רכבים אוטומטיים שקיים באירופה. אני מעדיף רכב אוטומטי אך הוצאתי רישיון ידני כי פערי המחיר בשכירה באירופה הם 250% או פי 2.5 לשכירת רכב אוטומטי בהשוואה לשכירת רכב ידני. באתרים שבדקתי אין אפליית מחירים כזו בארץ ויש רוב די מוחץ ( 58:8 ) לרכבים אוטומטיים.
אני "עולה-יורד" עם רישיון בריטי, מעולם לא נהגתי בישראל אבל נהגתי ב 3 מדינות וטריטוריה נוספת הן בצד שמאל והן בצד ימין. בגלל שאני מבקר אנשים ללא רכב באחת החופשות הם די רוצים שאשכור רכב לצורך טיולים בארץ ומדיון בפורום אחר נראה לי שהפסדתי בוויכוח הזה, הטיעון היה שאי אפשר לטייל למספר יעדים ביום אחד עם כל ההמתנות בתח"צ.
השאלות:
כביש 6 - לפי טריפ אדוויזר יש עמלות נוספות מצד חברות ההשכרה, וכן עמלה לפי חודש קלנדרי שיוצרת כפל תשלום אם הביקור חוצה את ה 1 בחודש. האם זה נכון ? אני מבין שהגבייה בכביש נעשית לפי מצלמות, באיזה שלב מקבלים את החשבון ? כמו כן עד כמה הוא עדיף מכביש 2 ?
החזרה - אני מכיר את נמה"ת פאבלו פיקאסו במאלגה בעל-פה ורגיל להחזרת רכבים שכורים שם, אבל מערכת הכבישים של נתב"ג זרה לי כי בדרך כלל אני מגיע ברכבת או במונית. האם החזרת הרכב קרובה לטרמינל 3 או 1? שמעתי דברים על המתנות לשאטלים ואני רוצה להמנע מכך. כמו כן - האם אפשר להחזיר מפתחות בתיבה במידה שמגיעים לשדה בשעת בוקר מוקדמת ? בטיסות של 6-7 בבוקר זה משהו שאני עושה באופן די עקבי בספרד.
חנייה - מהדיונים פה עולה שיש אפליקציות לתשלום חנייה ברחוב, עד כמה זה נפוץ ובאיזו מידה ניתן לחנות בחינם ברחובות צדדיים או כבישי שירות? גדלתי בפרברי ירושלים שם היו רחובות חנייה ייעודיים לצד מספר בניינים - האם בימינו רחוב כזה עדיין נחשב לציבורי או שמחלקים בו את מקומות החנייה לדיירים? האם יש אתר כמו Parkioedia לישראל? כמו כן, האם סופרים וחנויות מחסן מגבילים את החנייה לשעתיים שלושה או שאין הגבלה ? כמו כן עד כמה התופעה של אנשים שעומדים במקום חנייה כדי "לשמור" אותה נפוצה והאם זה חוקי ?
תדלוק: האם נהוג לתדלק בעצמכם כמו באירופה או שיש מתדלקים כמו בארה"ב? אם התדלוק עצמי - האם ניתן לשלם במשאבה עם כרטיס אשראי או שחייבים להכנס לחנות של התחנה ? שמעתי על משהו שנקרא "דלקן" - האם זה כרטיס ספציפי ל"דלק" או משהו שעובד בחברות אחרות ? כמו כן האם זה מתאים בכלל לתושבי חוץ ?
נהיגה אגרסיבית - אני רגיל לנהוג בכבישי ספרד עם נהגים ים תיכוניים כולל רכבים עם לוחיות זיהוי מרוקאיות, ונהגתי פעם במדינת עולם שלישי עם רוב לא לבן אז הניסיון שלי לא לגמרי "צפונבוני", אבל לנהיגה בארץ יש את המוניטין שלה כולל כיסוי נרחב של תאונות וסטטיסטיקת תאונות. מבחינת מי שנהג בחו"ל - עד כמה החוויה שונה מנהיגה בספרד או בריטניה ?
רכב לפי דרישה: האם מתאים לתושבי חוץ או דורש רישיון ישראלי? בעבר הסתכלתי על אתר של איזו חברה בתחום ונראה שהם בנו על מנוי חודשי לטווח של שנה בערך, האם ישנן חברות כאלו שפתוחות למנוי של כשבועיים או שעדיף לי להצמד לחברות השכרת הרכב בנתב"ג. אני מתכוון לשהות בשרון ( הרצליה - רעננה - כפ"ס ) אז אוטותל לא רלבנטי, והרעיון הוא לטייל ברחבי הארץ.
השטחים - האם ניתן להגדיר לגוגל שלא לנווט לשטחים / מזרח ירושלים וכו' ? המצב הבטחוני בארץ די ייחודי ולא נהגתי אי פעם במקום עם סיכסוך מהסוג שלוחית זיהוי לא נכונה עלולה להוביל לתקיפת הרכב. האם כביש 1 מירושלים לים המלח בטוח ? כמו כן בשנות התשעים זכור לי שגניבות רכב מישראל לרשות היו מכת מדינה, האם העניין השתפר מאז ?
וצל"ש אחד: אין בארץ את כשל השוק נגד שכירת רכבים אוטומטיים שקיים באירופה. אני מעדיף רכב אוטומטי אך הוצאתי רישיון ידני כי פערי המחיר בשכירה באירופה הם 250% או פי 2.5 לשכירת רכב אוטומטי בהשוואה לשכירת רכב ידני. באתרים שבדקתי אין אפליית מחירים כזו בארץ ויש רוב די מוחץ ( 58:8 ) לרכבים אוטומטיים.