מספר 3... מה זה אומר לגבינו...

טליה ג

New member
אני חושבת שהוא התכוון לפורטוגל 1995

שגם היה שיר נשמה המושר ע"י זמר שחור, ואני דווקא מתה על השיר! אני יודעת שגם פורטוגל 1995 שנוא מאוד על חובבי האירוויזיון וגם נכשל בפועל, אבל אסור לשכוח שזה היה ב-1995 בתקופה שהשופטים הצביעו, שתמיד גילו טעם שונה מזה של הציבור. אסור גם לשכוח שפורטוגל 1995 היה מושר בשפה הפורטוגלית(לא פורטוגזית!) הלא בדיוק אהובה, בעוד שהשיר של אדי באטלר חלקו באנגלית וייתכן מאוד שאדי ישיר חלקים נוספים ממנו באנגלית. לדעתי הסיכויים של אדי לא גרועים בהכרח, כי יש השנה מעט מאוד בלדות המושרות ע"י גברים, ושיר נשמה אין בכלל. ותפסיקו את ההשוואה המטופשת לשווייץ. פרט למסר הדומה, אין כל דמיון בין השירים: השיר השווייצרי הוא טראשי וילדותי ומושר ע"י להקה גדולה, בעוד שהבלדה של אדי באטלר היא שיר נשמה נורמלי לחלוטין המושר ע"י זמר בודד. למילים ממילא אף אחד לא מקשיב. מה שקובע זה המכלול! אם שרית חדד ודוד ד'אור הגיעו למקומות 11 ו-12 בהתאמה עם שירים מיושנים ואירוויזיוניים טיפוסיים, לדעתי אין סיבה שאדי בטלר ייכשל יותר!
 

DIDI1524

New member
המסר לא דומה בשני השירים

השיר של שוויץ מדבר על שלום,עזרה הדדית,בקשה לעולם טוב יותר והשיר של ישראל הוא ממש לא כזה גם אני בהתחלה חשבתי שזה שיר עם מסר של שלום ועזרה הדדית וכו' אבל אם מקשיבים למילים זה שיר אהבה של גבר לאישה הבעיה העיקרית היא שכל הקטעים שהוא שר באנגלית יגרמו לאנשים לחשוב שזה שיר שלום עולמי
 

טליה ג

New member
נכון, לכן אני מקווה מאוד

שהוא יגדיל את החלק באנגלית וישתמש במשפטים שיבהירו היטב שמדברים כאן על אהבה בין גבר לאשה ולא על שלום.
 

בן מלצר

New member
../images/Emo13.gifאויש מה זה משנה...?

למה צריך את כל השינויים הא האלה וכל הליטושים האלה? כדי שבמקום מקום 20 נהיה מקום 17?!? המטרה = לשלוח שיר שיכול לנצח באירווזיון ולא רק לייצג אותנו בכבוד ולהגיע למיקום מכובד. החשיבה הישראלית היא נטולת הישגים - במקום לנצח העיקר להוציא תיקו או לפחות להפסיד בכבוד (בספורט למשל) או לחילופין באירווזיון - נראה שהרבה אומנים רצו לנצח בקדם ולא כ"כ מכירים את הקונספט של האירווזיון עצמו - קשה לי להאמין שמישהו מהמשתתפים בקדם העלוב שהיה שבוע שעבר באמת טרח אי-פעם לצפות באירווזיון כדי להבין למה הוא נכנס (חוץ מצביקה כמובן). המטרה היתה "בוא ננצח בקדם, נהיה בכותרות העיתונים של ישראל לחודשיים (שבין הקדם לאירווזיון) ונייצג את ישראל בצורה המכובדת ביותר שיכולה להיות ונהיה חלק מעמי אירופה הנאורים ונראה להם שבישראל אין רק מלחמות וכיבוש" = לא ננצח באירווזיון. המטרה באמת מבורכת אבל מה עם שיר שינצח באירווזיון?!? לא נראה לי שמישהו חוץ ממאיה בוסקילה ודנה אינטרנשניונל הבינו את זה...
 

DIDI1524

New member
איזה זלזול

אדי נוסע לאירוויזיון כדי להגיע להישג הכי טוב שהוא יכול להביא אותנו כמובן שהמטרה שלו היא מקום ראשון.אבל זה לא תלוי רק בו. הוא יעשה הכי טוב שהוא יכול והשאר תלוי בצופים. שירי מיימון לפני שנה נסעה עם שיר מעולה והופעה פצצה ולמרות זאת,זה לא הספיק לה להביא אותנו לניצחון.זה לא תלוי רק בזמר שמופיע. דבר שני שרציתי להגיד- הזמרים בקדם לא צריכים להסתכל באירוויזיון ולראות "מה הולך" היום ואיזה מוזיקה תתאים לאירוויזיון. כל העניין באירוויזיון הוא להיות מקורי ולא לחקות שירים משנים קודמות. אז כל זמר צריך ללכת עם האמת שלו ועם הסגנון שלו ולהביא משהו ייחודי. אם זה לא יהיה ככה אז כל השירים השנה יהיו העתק של הסגנון של יוון לפני שנה...מה יוצא מזה?!?!?!?
 

בן מלצר

New member
למה זלזול?

אני עדיין חושב שהרבה אומנים בארץ לא הבינו היום שזה טיפשי לשיר בטוקסידו באירווזיון כאיךו שזה איזה ערב מכובד ומסמל שליחות לאומית (סטלוס ואורן חן). אני חושב שלהקות בנים ובנות אפעם לא הצליחו באירווזיון ולא ממש יצליחו גם כי לרוב הם מזייפים, לא מצטלמים טוב ומעוררים בדרך כלל סלידה בקרב הקהל - הגיימבויז והדיימונז למשל. אני חושב ששיר מלא בעברית לא יצליח באירווזיון כשהעדפה הברורה של הקהל היא אנגלית ורצוי מלאה -כמעט כל שירי הקדם היו כאלה. אני חושב שהופעה זה מרכיב חשוב מאוד במתכון הזכיה לאירווזיון - אף אומן לא טרח על שום הופעה או איזשהי הפתעה כדי לקנות קולות נוספים. אני חושב שבעידן המודרני להראות טוב או לפחות להתלבש נורמלי זה חשוב כדי לזכות באירווזיון - כל המשתתפים בקדם כולל הגיימבויז והדיימונז לא היו נראים משהו ובטח שחא התלבשו משהו. בקיצור מה שאני מנסה לומר - המשתתפים נבחרו כבר באוקטבר - רשות השידור היתה צריכה לכנס את המששתפים ולהקרין להם את אירווזיון 2005 או אחד האירווזיונים האחרונים כדי שידעו למה הם נכנסים ובמה מדובר - ושלא יחשבו שהמטרה זה להצליח במצעד הפיזמונים של רשת ג'. היה להם חצי שנה לעבוד על שיר נורמאלי והופעה קצת יותר מכובדת מחליפות טוקסידו ותנועות הורה של שנות השמונים... אפאחד לא טרח שם יותר מידי...
 

DIDI1524

New member
אני פשוט אומרת דבר אחד

להפסיק לקטול את השיר שלנו השנה!! ויותר טוב שנתעסק במשהו אחר-להגיע לאדי איכשהו ליצור איתו קשר הוא הנציג שלנו השנה והשיר שהולך לייצג אותנו זה השיר "זה הזמן" זאת עובדה! אז כל מה שנשאר לנו לעשות זה ליצור קשר עם אדי ולתת לו עצות לשיפור השיר,העמדה,מלווים וכו' במקום להתרכז בלבכות על חבל שנשפך
 

בן מלצר

New member
../images/Emo13.gifזה שיר גרוע, מתחנף ומיושן.

לא קולע בשיט לטעם שלי - זכותי לדבר בפורום הזה על איזה שיר שאני רוצה - להלל ולשבח את שבדיה ויוון שלא מנקדוות אותנו וקטול את ישראל מולדתי. אני אוהב את תחרות האירווזיון ותמיד צופה בה (בין אם ישראל משתתפת ובין אם לא) ולכן זכותי לבוא גם בטענות גם לשיר המחריד שלנו. אני אשמח מאוד אם ישראל תזכה אבל אבל אני גם אמשיך לאהוב את התחרות הזו אם כל שנה נהיה במקום האחרון. אני לא רואה באירוזיון שליחות לאומית אלא כפאן נטו וכתחביב ואולי גם איזשהו זיקה לילדות.
 

DIDI1524

New member
אני לא אתווכח איתך על זה יותר

רק עוד משהו אחד-מקודם דיברת על מאיה בוסקילה כעל מישהי שהייתה יכולה כנראה להוביל אותנו לניצחון כי היא מבינה מה צריך בשביל לנצח. יש לך בכלל ספק שמאיה הייתה שרה בלדה?ומילא בלדה,זה כל כך ברור לי שהיא הייתה מופיעה עם בלדה שהיא העתק של השקט שנשאר. שנה אחרי שנה זה כבר לא עובד. חוץ מזה,לדעתי הקול של מאיה בכלל מרתיע וצעקני מידי וגם ההופעות שלה גסות וזולות מדי. אם יש מישהו שעוד יכול אי פעם להוביל אותנו לנצחון באירוויזיון זאת רק מישהי אחת- שירי מיימון והפעם עם שיר קצבי.
 

טליה ג

New member
בקשר לעברית

הסיבה שרוב הזמרים שרו בעברית, היא כדי להתחבב יותר על הקהל בארץ וכדי להצליח אח"כ גם במצעדים ולא להיעלם אחרי הקדם. בשנה שעברה חלק גדול משירי הקדם הושרו מלכתחילה בשתי שפות, ועובדה שלא שמעו אותם יותר אחרי הקדם. סביר להניח שכל שיר שהיה זוכה, היה מתורגם בחציו לאנגלית, כפי שעשתה שירי לפני שנה. בקרואטיה למשל כל השירים ב"דורה" הם בקרואטית, ורק למטרת האירוויזיון מתרגמים לעיתים את השיר לאנגלית, מפני שבסצינת במוסיקה המקומית קשה מאוד להצליח שם עם אנגלית. בקשר ללבוש, אני מסכימה איתך. מאוד הפריע לי הזהב והכסף שבלטו בלבוש של חלק גדול מזמרי הקדם. לגבי ההופעות, בסה"כ לא בלטה הפעם ההעמדה הישראלית הטיפוסית. ההעמדות של אבי פרץ וגיא הררי היו מזעזעות, אבל כל השאר סבירות בהחלט. ועכשיו הגיע הזמן להסתכלות חיובית: תמיד אנו טוענים שעם ישראל אוהב לבחור בשירים עאלק-פולקלוריסטיים ים-תיכוניים שעושים מצברוח טוב - אבל נראה שהקהל הישראלי התבגר קצת, כי עובדה שאבי פרץ וסטלוס ואורן חן סיימו במקומות 11 ו-9.
 

טליה ג

New member
../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif../images/Emo45.gif

נכון, בראש ובראשונה כל זמר צריך ללכת עם האמת שלו ולהישאר נאמן לסגנון שלו. אבל אם כבר רוצים לבדוק מה הולך באירוויזיון, רצוי מאוד להתבסס על האירוויזיונים של השנים האחרונות, ולא להתבסס על "הללויה" ו"חי" כפי שרבים וטובים עושים. ואכן אין טעם לנסות לחקות את השיר הזוכה של השנה שעברה. ראינו מה קרה ב-2005, כשכולם ניסו לחקות את סרטאב ורוסלנה. איפה סיימו קפריסין, אלבניה, מקדוניה, בריטניה, טורקיה והונגריה????
 

טליה ג

New member
צביקה מבין למה הוא נכנס?

הבלדה שלו הייתה מקסימה, אבל מיושנת להחריד בכל קנה מידה. אני לא בטוחה אפילו אם צביקה באמת טורח לצפות באירוויזיונים של השנים האחרונות, כי עובדה שהשירים שלו תמיד מיושנים ולא משקפים חצי דבר ממה שהולך היום במוסיקה ובאירוויזיון בפרט. ותגיד לי, כמה מהשירים ששלחו מדינות אחרות השנה באמת נשמעים כמו ווינרים? רוב השירים שנשלחו השנה הם די סתמיים וממש לא נראה שהשקיעו בהם עודף מאמץ ומחשבה. בכלל הגישה שלשלוח שיר במטרה לנצח היא פסולה מעיקרה, כי בסופו של דבר אין נוסחה מנצחת, ותמיד יש הפתעות. בשנה שעברה שליש מהמדינות שלחו שירים אתניים קצביים עם הרבה שואו ותופים, בתקווה להיות הסרטאב או הרוסלנה הבאה, ומה קרה? רוב רובן סיימו נמוך מאוד, פרט ליוון שלה הייתה הופעה מלוטשת במיוחד והיה לה גם מזל מבחינת סדר ההופעה והיא לא נבלעה בין שירים דומים. לדעתי המטרה בקדם היא לשלוח בראש ובראשונה שירים שיצליחו בארץ המקור, יושמעו ברדיו ויגיעו למצעדים - ואם תהייה גם הצלחה באירוויזיון, אדרבה! כדי להפוך את הקדם וכמובן את האירוויזיון עצמו לתכנית פופולארית ועתירת רייטינג, חייבים לשלוח שירים שבאמת יעניינו את הציבור. הבעייה שלי עם השיר של אדי באטלר היא לא המסר הקיטשי או הסגנון המוסיקלי השקט מדי ולא סוחף מספיק, אלא בעיקר העובדה שמדובר בשיר שאינו משקף את המוסיקה שיוצרים אצלנו, ושסביר להניח שייעלם לגמרי אחרי האירוויזיון. ל-HAPPY BIRTHDAY היה מזל שהוא הצליח להיכנס לנישה של שירי ימי הולדת והפך לשיר חובה בכל מסיבת יום הולדת, אבל אני בספק עם את "זה הזמן" נשמע איפהשהו אחרי האירוויזיון.
 

בן מלצר

New member
מסכים ולא מסכים.

השירים של פיק לא רעים - עיקר הבעיה היא שהוא עצמו שר אותם וזה נראה עלוב ומגוחך - אם היתה זו זמרת אני מניח שזה כבר היה נשמע טוב יותר. אני לא מסכים לגבי יש נוסחה או אין נוסחה לשיר ווינר - אבל יש תחושה לגבי שיר מודרני שתופס את האוזן והקהל. זה יכול להיות דאנס מטורף, פופ מתוק או בלדה רגשית. אבל שיהיה מודרני בבקשה ולא שירים עלובים שנראה שעבדו עליהם חמש דקות. ועוד משהו - כמו שישראל בחיים לא תשיר באנגלית מלאה (ולא שכאן אני מתלונן) היא בחיים לא תתעמיד הופעות בסדר גודל של אוקראינה 2004, רומניה 2005, לטביה 2002 וכו (פה אני מתלונן). התפ]יסה לגבי האירווזיון בארץ היא עדיין מיושנת ופרימיטיבית וכאן הסיכויים שלנו מתקצצים מאוד....
 

טליה ג

New member
למה רק להתלונן?

שואו כמו של רוסלנה או סרטאב עוד לא היה לנו, אבל תודה שהתבגרנו קצת ונגמלנו מריקוד ה"הורה" ומהעמדת חצי הגורן עם הידיים המונפות. לפחות שתי ההעמדות האחרונות שלנו היו מעולות! אני ת י ע ב ת י את "להאמין" כשיר, אבל ההעמדה הייתה ממש יפה, מינימליסטית ונעימה לעין. וכמובן אצל שירי מימון הכל היה פשוט מושלם!
 

AlveRansen

New member
מאוד עצוב לדעת שאנחנו נחשבים בין

המדינות שלא שלחו שיר כדי לנצח. הרי אף-אחד לא מאמין או מקווה שאדי ינצח, מקומות 9-13 בלחץ
 

טליה ג

New member
אבל תקשיב לשאר השירים השנה

כמה שירים כבר נשמעים כמו מנצחים? רוב השירים השנה די עייפים ולא מאוד מושקעים. עובדה שב-3 השנים האחרונות 3 הזוכות בלטו בסקרים כמועמדות חזקות לניצחון, והשנה אין אף שיר שמוביל בדירוגים.
 

AlveRansen

New member
נכון,

אבל עדין יש לפחות 15 שירים שלהם סיכוי בהרבה יותר טוב מישראל, ואני אציין אותם: גרמניה, רומניה, בלגיה, יוון, קרואטיה, בוסניה, ארמניה, פינלנד, בריטניה, נורבגיה, טורקיה, שבדיה, רוסיה.. זה מה שאני זוכר, יכול להיות שיש עוד..!
 

טליה ג

New member
אני לא מבינה את ההתלהבות מבלגיה

שיר כל כך אנמי וסתמי. יש לקייט ריאן מזל שהיא קצת מוכרת באירופה, כי אחרת לא היה מפליא אותי אם היא תסיים באחד המקומות האחרונים כמו לאורה מליטא. לא שהשיר שלה גרוע, אבל הוא פשוט סתמי וחסר ייחוד! טורקיה תצליח יחסית, לא מפני שהשיר שלה טוב, אלא מפני שהמהגרים הטורקיים ברחבי אירופה יצביעו עבורה. שוודיה? גם כאן לא ברורה לי ההתלהבות. עוד שלאגר שוודי לא הכי מוצלח. חובבי האירוויזיון זוכרים לקרולה חסד נעורים, אבל לצופה הממוצע היא לא אומרת שום דבר. היא כבר לא ילדונת וסתם נראית "גזינדע שיקסע" (באידיש "גויה בריאה") חסרת חן. גם ארמניה לא מלהיב במיוחד, אלא נשמע כמו שילוב לא הכי מוצלח של פופ ואתנו, שלא לדבר על האנגלית הנוראה שלו. אני די בספק אם ארמניה תעלה לגמר. לגבי השאר, אני מסכימה איתך. בלי קשר לטעמי האישי(את פינלנד אני ממש לא סובלת), יש לכל השירים איזהשהו ערך מוסף או משהו שגורם להם להתבלט ולהישמע מיוחדים ומקוריים.
 

AlveRansen

New member
אז ככה...

אני ציינתי את המדינות שמהמרים עליהם לזכייה או לטופ 5 , לא טעמי האישי. אני טוען ששבדיה בכלל לא תעלה לגמר, זה שיר ממש ממש אנמי בשמיעה ראשונה. לגבי בלגיה, גם אני לא מתלהב כמו כולם מהשיר אבל הוא עדין חמוד וממוקם אצלי במוקמות 11-15. טורקיה כנראה תפתיע השנה, אבל אולי הטורקית תהרוס לה קצת - הרי ידוע לפי שנים עברו שהאירופאים לא חובבים טורקית (ולא, מקום 10 בשנת 2000 זה לא הישג
) ארמניה מקום ראשון שלי בדירוג, ולי בכל אופן זה נראה שהיא אחת מהעולות הבטוחות! פינלנד חביב אבל גם אני לא מתלהב ממנו כמו כולם, מקום 20 שלי בקושי.
 
למעלה