חני2222 היקרה
הקלף שלך הוא
"והיה כעץ שתול על פלגי מים אשר פריו יתן בעתו"
תהלים א ג'
קיבלת פסוק המזמין אותך להקשיב לחילופי העתים ולזמן הנכון להביא לידי מימוש את יכולותייך.
כפשוטו הפסוק נקרא כברכה שעל פיה נהיה כולנו כאותו עץ המחובר לשפע תמידי, ואת פירותיו
הוא נותן בזמן הנכון.
והיה והיה כעץ שתול - האדם משול לעץ שתול, הנמצא במקומו הטבעי, ואשר מחובר בשורשיו
למקורות של מים ומזון. העץ, כחלק מתהליך צמיחתו, מפנה אנרגיה רבה ומקדיש שנים ארוכות
לפיתוח שורשיו ולהעמקתם באדמה, ורק אז פונה לצמוח מעלה ולהניב פרי. בדומה לכך, גם על
האדם ליצור קשר עם המקורות שיספקו את צרכיו הפיסיים והנפשיים, כדי שיוכל אף הוא לשפוע
ולהשפיע מן מן האוצרות הגלומים בו. שתי האותיות של השורש ש.ת.ל מרמזות גם הן על חשיבותה
של התשתית, שהיא הבסיס לכל התפתחות. את אותיות המילה "עץ" אנו מוצאים בבסיס המילה
"עצמיות" העצה שנותן לנו העץ השתול היא להתחבר אל טבענו האמיתי, ואל עצמיותנו, היא גם
מזכירה לנו את העצמה שגלומה בעצם הוייתנו.
על פלגי מים - העץ השתול שלנו ממוקם בסביבה עשירה, המספקת לו את כל צרכיו, נשים לב
שהוא יונק מכמה פלגים של מים, המילה פלג מתייחסת לפילוג ולהפרדה, אך המים בכל הפלגים
הם אותם המים, המייצגים את האיחוד, וכמובן באים ממקור אחד. דבר זה מזכיר לנו שאנו רשאים
לינוק ממקורות שונים, בלי לשכוח את מקורם האחד. כל אחד מן המקורות השונים מזין את נפשנו
באופן הייחודי לו.
אשר - המילה אשר מחברת את שני חלקי המשפט, אך אפשר למצוא גם רמז למילה אושר זהו אושר
גדול לדעת את מקומך הנכון ולהיות קרוב למקורות היניקה שלך. אושר זה מתנקז לתוך הפרי אשר הוא
המתנה שאנו נותנים לעולם.
פריו יתן - אחרי שהעץ סיים את "עבודת התשתית" שלו והשריש שורשיו במעמקי האדמה, מגיע הזמן לתת פרי.
הפרי הוא תולדה של פוריות והפריה, הכרוכה במימוש האהרגיה המינית. כמו העץ, גם היצירה שלנו היא
תולדה של יצר מיני ואנרגיית חיים. הפרי יכול להיות כל סוג של יצירה שאותה אנו מעניקים לעולם. הפרי הוא
הגילוי של מה שהתפתח בסתר בתוכנו, וכעת הוא בשל לצאת.
בעתו - לכל עץ הזמן המתאים להניב בו את פריו, אין אפשרות להאיץ תהליכים. המילה "בעתו, אומרת לנו
כי העיתוי של התהליכים אינו תלוי רק בנו, ועלינו להיות מתואמים עם הזמן והטבע ועם התכנית של אלוהים.