מסתבר שהבריכה סגורה באופן קבוע לקהלים מסויימי

gabiskon

New member
נכון

ולכן צריך לכבד גם את מי שהסטנדרטים המוסריים שלו אומרים לו שצריכה להיות הפרדה בין גזעים שונים, הרוב צריך להתחשב במיעוט
(או לעיתים אפילו רוב) ולא לשלול זכויות מאחרים תוך שימוש במונחים מתחום זכויות האדם.
 
ומה אתה עושה בדיוק בנושא הזה?

כפי שכתב קודמי אתה מתנהג בצביעות שמאוד אופיינית לאנשים כמוך. כל מה שלא מקובל עליך זה בבחינת אסור לעשות ונגד החוק...איזו צביעות !
 

ATAF151

New member
יש הבדל גדול

העובדה שהמלתחות מופרדות לא פוגעת באופן ממשי באחרים.
העובדה שבבריכה יש הפרדה פוגעת באחרים בכך שהם פשוט לא יכולים לבוא אליה, ולמשל אמא עם בנה בן השש. לעומת זאת אותה האמא כן יכולה למצוא פתרון פשוט לבנה בן השש כאשר המלתחות מופרדות בזה שהוא יתלבש לבד, או שהיא תלביש אותו מתחת למגבת, או במכונית או שתחכה מעט שבגד הים יתייבש לבד.

ולמרות זאת אני תומך בהפרדה כאשר היא מידתית.
 
תסלח לי אבל מה זאת ההפרדה הזאת?!

נשים שוות פחות?
למה שהן לא תכנסנה למלתחות הגברים ולהיפך?
ואם יש תור אצל הנשים, למה שהן יחכו לתא?
אה? אה?
ואם היו אומרים לך שאין פגיעה ממשית במדרכות לגברים ולנשים, היית מקבל את זה?
ואם היו עושים מלתחות שונות ללבנים ולשחורים היית מקבל את זה? אה אה?

אז זהו, שאתה צודק, זה גם ענין של הנורמות המוסריות של האזרחים, שיעור הרגישויות באוכלוסיה מול חוסר הנוחות שנגרם.
הכל ענין של מידתיות.

אני מניח שאם היה תושב אחד בלבד ברעננה שדורש רחצה נפרדת הייתי אומר לו שזו בעיה שלו אבל אם יש ציבור מספיק גדול (ואפשר להתוכח כמה גדול)
והפגיעה בשאר התושבים אינה גבוהה, אפשר להתחשב.
 

ATAF151

New member
זו לא פגיעה ממשית

אני אכן בעד ההפרדה כל עוד היא מצטמצמת לימי ראשון.

ואכן העניין הוא שיעור הרגישות באוכלוסיה ושיעור חוסר הנוחות שנגרם.

לגבי המלתחות, יש יותר מ 99% שמעוניינים בהפרדה של עירומים ועירומות, ואין כמעט חוסר נוחות בגלל ההפרדה כי לא באמת יש מחסור בתאי רחצה אצל הנשים.
לגבי ההפרדה בבריכה, יש מיעוט שמעוניין בזה, כי אפילו רבים מהדתיים רוחצים במעורב, והפגיעה באחרים היא רבה כי הם ממש לא יכולים לבוא לבריכה.

אגב, יצא לי להגיע בימי ראשון סתם לשחות לבדי, לא היו הרבה אנשים וחלק גדול ממי שהיו לא נראו לי דתיים במיוחד אלא סתם באו לשחות כמוני.
 
זה תלוי איך כל אחד רואה את הנושאים הללו

עד לפני כשנה (אולי קצת יותר אך לא הרבה יותר) לאף אחד כמעט לא היה אכפת (ובכל אופן לא נשמעו קולות זעקה כפי שנשמעים עכשיו) מכל הדברים האלו והיתה הבנה בין הציבור החילוני לציבור הדתי בעניינים האלה, ורק אז בגלל כמה חרדים קיצונים מטומטמים שעשו את מה שעשו לבחורה באוטובוס "חרדי" ולילדה בבית שמש ועוד כמה מקרים, פתאום התחלנו לשמוע על "הדרת נשים" שבעיני בחלק גדול מהמקרים כפי שגם נכתב בעבר אפילו בפורום הזה מדובר בהאדרת נשים כי יש המון נשים (ויש ביניהן גם לא מעט חילוניות) שהצניעות שלהן חשובה להן.
ואת מה שהמטומטמים הקיצונים גרמו במעשי השטות הדיבליים שלהם "אוכל" כיום כל הציבור הדתי הנאור בגלל שהנושא עלה על סדר היום ומסרב לרדת בגלל כמה אנשים ששמו להם למטרה לתקוף כל מה שקשור לדתיים. כאשר ברוב המקרים הם תוקפים על שום כלום. סתם לתקוף בחוסר סובלנות ובחוסר הבנה. חבל מאוד.
 
אין בינינו ויכוח

בסופו של דבר הכל ענין של מידתיות צרכים והתחשבות.
ניסיתי להדגים את חולשת הססמאות ואת התגברות ההגיון הפשוט.
 
העניין הוא

שלכל אדם יש הגיון אחר וזה שאתה ואני ועטאף מסכימים על אותו ההגיון לא יכול לחייב אדם שאין בו הגיון (לכל הפחות על פי תגובותיו כאן) שיגיע למידת ההגיון הפשוט...
 
יש כמה פרמטרים

בסופו של דבר הרוב תמיד ידכא את המיעוט, המיעוט מבקש את התחשבות הרוב אבל בסופו של דבר הרוב הוא זה שקובע.

הפרמטרים שאני מזהה הם:

1. עד כמה המיעוט שמבקש התחשבות אהוד או שנוא.

2. עד כמה הדרישה מפריעה לשאר הציבור.

3. עד כמה הצורך אמיתי בעיני המיעוט.

4. עד כמה הרוב מוצא את הדרישה פוגעת (גם אם אין בה פגיעה אוביקטיבית)
 
כן ולא...

לא תמיד הרוב מדכא את רצון המיעוט ולא תמיד זה היה ככה.
יש מקרים שהסובלנות והסבלנות עולים על השנאה.
וכפי שציינתי המצב מבחינת המיעוט בעניינים האלה הפך לחמור יותר בגלל מיעוט של מופרעים חולי רוח שמתגרים מרגליה של ילדה בת 5...
 
הרוב לא תמיד מדכא אבל הוא תמיד קובע

ולכן תמיד כדאי יותר להיות רוב ולא מיעוט במדינה דמוקרטית.

ואני לא חושב שהשנאה קיימת בגלל אותם מופרעים.
העובדה היא שיש הרבה מאוד מופרעים חילונים ואני לא שונא חילונים.
 
גם כאן אחלוק עליך ברשותך האדיבה


אני מקווה שלא לעורר דובים ישנים מרבצם למרות שאני מצפה שזה יקרה בעקבות תגובתי זאת... יתכן שאתה פשוט שכחת כמה דברים ולכן אזכיר לך:
אם הרוב היה קובע הרי שהיתה למשל תחבורה ציבורית בשבתות בישראל. זאת רק דוגמא אחת קטנה לכך שלא תמיד הרוב קובע למרות שהוא רוב.
בסך הכל הסובלנות שחלקה נשען על הסטטוס קוו בישראל עבד יפה בין הציבורים השונים לאורך שנים, כאשר מידי פעם נשמעט טרוניות קלות בנושאים שונים אך הן לא זכו לתהודה רבתי גם לא בקרב אותו ציבור של מעלי הטרוניות. וההוכחה הגדולה ביותר לכך היתה בממשלת "בלי שס וחרדים" שלא עשתה כמעט כלום נגד החרדים ובעד הציבור שהעלה את אותה הממשלה.
עד שקרה מה שהזכרתי בתגובה הקודמת ומאז, כפי ששמתי לב, המון שדים התעוררו בקרב החילונים כנגד הדתיים.
תמיד היו ימים או שעות נפרדים לרחצה של גברים ונשים בלא מעט חופי רחצה ובריכות שחיה ברחבי ישראל ואף זעקה לא נשמעה בנושא, אולי כי בעבר הדבר התאים גם לרוב הנשים החילוניות שדאגו לצניעותן וכמה חבל שכיום זה לא כך, אך זה לא הנושא לדיון כאן. אף פעם לא שמעתי (ואינני ינוקא) גברים שטוענים נגד הדרת נשים כאשר בכלל לא מדובר בהדרת נשים כלל ועיקר. זה דבר שהפך ל"אישיו" מאז אותם מקרים שהזכרתי. וזה ברור לי חד וחלק.
וזה שאתה לא שונא חילונים כפי שאני לא שונא ערבים (שככה יהיה לי טוב אינני שונא אותם) זה מעיד שאתה אדם עם סוללנות, מה שאינני יכול לצערי להגיד על חילונים רבים שפשוט מאסו בכל מה שמזכיר להם דת, בעיקר כי הדתיים החרדים גרמו למיאוס הזה בעצם חלק ממעשיהם, וכאשר יש לאותם שונאי דת ודתיים כמה "כוהני אנטי דת" שדואגים לפרסם את "מרכולתם" בראש חוצות, הנה לך הסיבה לכך שאתה שומע על שנאת דת ודתיים אך לא שומע על שנאת חילונים.
ואם גם תשובתי זאת לא תספק אותך לא אוכל לצערי להוסיף עוד. בזבזתי זמן רב ויקר בדיון הזה.
 

הרמוניה

New member
בעיר עם אוכלוסיה דתית כל כך גדולה

לא מפריע לי שיש יום אחד בשבוע שבו הבריכה מופרדת.
הבריכה העירונית איפשרה לי לרכוש מנוי לחדשי הקייץ
במחירי רצפה-ואני בהחלט מודה על כך
אין לי בעיה שהיא מאפשרת גם לאנשים שלא רוצים רחצה משותפת
להגיע יום בשבוע ולא לנסוע מחוץ לעיר.
הרמוניה
 

gabiskon

New member
ישנם אחרים שזה מפריע להם

כאשר מה שמפריע הוא פעולה שנעשית אשר אינה משפיעה על הזולת בשינוי מעשיו (כגון נסיעה בשבת), על המופרע לספוג זאת.
כאשר מה שמפריע הוא פעולה שנעשית אשר כן משפיעה על הזולת בשינוי מעשיו (למשל לא יכול להגיע לרחוץ ביום ובשעה מסויימת בעוד שזולת אחר כן יכול), על המפריע לספוג זאת.
 
נכון.

יש אנשים שיגידו "זה מאוד נעים לראות גן סגור" מאשר לראות אותו פתוח ובתוכו ובחצרו ילדים דתיים...
 

gabiskon

New member
להיפך, נשמח מאוד אם יהיו בו ילדים דתיים

ממש באותו הגן באותו הזמן, וגם חילוניים וחילוניות ואתיופים ואתיופיות ושחורי וזהובי שיער, כולם כולם באותו הגן ובאותו הזמן.
 
גם אני אשמח מאוד

אם בגן "כללי" כזה כדבריך ילמדו את הילדים כולם את מה שמלמדים את הילדים שבחינוך הממ''ד.
 
למעלה