מעבד אינטל סלרון-M

never a pilot

New member
מעבד אינטל סלרון-M

למה כשאני רק מזכיר את שם המעבד הנ"ל תמיד הנער/הנערה שמולי מעוותים פרצופם כאילו הרגע שחררתי איזו נפיחה עסיסית? מה כל כך גרוע בו, ואיך הוא מחזיק מעמד אם הוא אכן כה מסריח? היכן מתבטאים ההבדלים הגדולים אם קיימים? האם גם ביישומי אופיס בסיסיים? תודה חבר'ה
 

Jan22

New member
כנס ..

זה הולך ככה - לאינטל יש שני סוגי מעבדים עיקריים PENTIUM ו CELERON הפנטיום מיועד למחשבים ממוצעים ומעלה ,והCELERON מיועד למחשבים שלא דורשים הרבה כוח ועיבוד נתונים ,למשל אם יש לך ילד בן 10 שרוצה להריץ תוכנות למידה ומשחקים פשוטים הCELERON הוא הבחירה הטובה והזולה , אם אתה רוצה להריץ משחקים כבדים ותוכנות חזקות לעיבוד תמונה העדיפות היא PENTIUM (למרות שיש את המתחרה שלא יורד ממנו - AMD ATHLON ) . בהצלחה חביבי .
 

bar666xp

New member
תרשה לי להוסיף דבר או 2

CELERON המעבד החלש ביותר והכי פחות עמיד למצבים קיצוניים. לגבי הנער/ה לא לשכוח המותג מעוד חשוב הוא מסמל מעמד בחברה... ילד שבמחשב שלו מעבד של "אתמול" לא נחשב ליד ילד שבמחשב שלו מעבד של "היום". לגבי אינטל או AMD לרוב הAMD פשוט יותר זול למרות שלעיטים קרובות הביצועים שלו יותר טובים למה זה כמו לשאול למה מערכת ההפעלה WINDOWS כבשה את העולה (במקרה של מיקרוזיפט שיווק טוב).
 

Jan22

New member
במילים פשוטות - מעבד גרוע ..

חסר כוח חישובי גבוה ,אבל זול .(למי שמחפש)
 

bar666xp

New member
אישית אני שונא סלרון אבל..

מי שצריך אופיס פקס ואינטרנט קצת. מספיק לו/ה גם סלרון.
 

never a pilot

New member
לא מספיק משכנע

מחפש איזושהי הפנייה לגורם מאשש ומוסמך. קראתי בקישור הרצ"ב שההבדל בביצועים בין סלרון ופנטיום "רגיל" הוא 5% בלבד. על סמך מה אתם מצהירים כל ההצהרות הללו? האם אכן הפעלתם שני מחשבים זהים מבחינת תצורה למעט המעבד ובדקתם עליהם יישומים שונים? סורי שאני מציק, פשוט חשוב לי לקבל תשובה יותר מקיפה ומנומקת מ"מעבד גרוע". אם אפשר, כמובן. אגב, מי טען את השטות שסלרון זה "מעבד של אתמול"? זה כמו לטעון (הבה נקצין) שיונדאי אלנטרה היא מכונית של אתמול בהשוואה לטויוטה קורולה... שתיהן מכוניות עדכניות, אחת עם מפרט מסויים ואחת עם אחר. מדובר במשהו שבמבחן הזמן (לפחות בחו"ל) לחלוטין מצדיק את ייצורו (לא נראה לי שמישהו מסבסד את ייצור הסלרון של אינטל), ושום קטילה מזו שהעברתם לא הייתה עם בסיס מוצק מספיק.
 

Jan22

New member
כנס חביבי ..

תראה זה מאוד פשוט ,אינטל מייצרת שני סוגי מעבדים ,הראשון פנטיום שהוא מיועד לחישובים ממוצעים / כבדים (תלוי במהירות הGHZ ) ומשחקים והשני הוא CELERON שהוא מיועד לקהל לקוחות שלא מחפש להוציא הרבה כסף - המעבד מספק מהירויות חישוב יותר נמוכות מהפנטיום - אם אתה מחפש מידע שיראה לך אחרת - לא תמצא ,אז בחיאת מספיק עם כל הדרישות לנימוקים והוכחות חותכות ,פה זה לא ג'אג' ג'ודי . רוצה סלרון - תקנה סלרון ,אבל אח'כ אל תתפלא אם התוצאות יהיו נמוכות .
 

יאיר B

New member
סלרון

במקור, אינטל הוציאה את הסלרון עבור חברות שיש בהן הרבה מאוד מחשבים שכל מה שעושים איתם זה אופיס (פקידות במשרדי עו"דים ורואי חשבון ללמשל). אינטל רצתה שיחליפו את המחשבים בתדירות רבה יותר, אבל מבוססי פנטיום היו יקרים מדי והציעו יותר מדי כוח. לכן החליטו ליצר מעבד זול שיוזיל את מחיר המחשב וכך יותר חברות יוכלו להחליף מחשבים בתדירות יותר גבוהה. אבל אינטל לא רצתה לפתח מעבד מחדש כי זה עולה הרבה כסף. אז הם לקחו את הפנטיום שהיה להם ה"סירסו" אותו: הוציאו את כל מה שיכלו ממנו ושהוא עדיין יעבוד. למשל: בגרסאות הראשונות של הסלרון לא היה למעבד בכלל זיכרון מטמון (בגרסאות אחרונות יש לו אא"ל 512KB), כמו כן הורידו את מהירות ה-BUS - מהירות התקשורת של המעבד עם שאר חלקי המחשב. חוץ משני הדברים הללו - סלרון זה בעצם פנטיום! (אבל איטי יותר). מה שקיבלו היה מעבד שעדין ידע להריץ חלונות ואופיס, אבל עשה את זה לאט ובכלל לא התאים לישומים אחרים (כיום זה קצת שונה כי סדרה D מתקרבת קצת יותר לפנטים הרגיל). וכמובן שמחירו היה זול הרבה יותר (וזה גרר הורדת מחירים גם בלוחות עבור המעבד החדש, כלומר כל המחשב הוזל). גם AMD ראתה את הצלחת המעבדים הזולים והמסורסים ויצאה במעבד כזה משלה (מכאן שיש לזה ביקוש). בתור אחד שעושה שימוש של אופיס בלבד במחשב - סלרון עובד מצויין (אז לוקח לו לטעון את חלונות עוד 5 שניות...). לדעתי חבל על הכסף אם כל מה שאתה עושה זה רק (ורק!) אופיס ואינטרנט. מעבר לזה - קנה פנטיום.
 

point2i

New member
וכן

יונדאי אלנטרה היא מכונית של אתמול בהשוואה לטויוטה קורולה
))))
 

xroeeh

New member
תסלחו לי כולם בשירשור למעלה

אבל אני לא ראיתי אחד מכם שמביא גיבויים לטענות שלו, מה שנקרא רפרנסים... לא ראיתי שום הוכחה חותכת שבאמת האחוזים והמספרים שזרקתם באוויר באמת עומדים במבחן המציאות. שלא לדבר על כך שאיש כאן לא נתן הודעה מפורטת על מה ההבדלים ואיפה כל אחד מהם משפיע. לכן אני נותן עכשיו הודעה אחת מפורטת שאני מקווה תבהיר את כל הסיפור הזה של CeleronM אל מול PentiumM. נתחיל מהבסיס - זה אותו שבב בדיוק, אותה טכנולוגית ייצור ואותו מפעל שמייצר את השבבים, והם נראים זהים לחלוטין ועובדים במהירויות שעון זהות לחלוטין. ההבדלים בינם לעומת זאת, או יותר נכון, מה אין ל Celeron ויש ב Pentium זה הדברים הבאים: כמות ה Cache הקטנה יותר ב Celeron לעומת ה Pentium, למעשה מחצית מכמות ה Cache שיש ל Pentium. איך דבר כזה יתכן אם זה אותו שבב? תוספת ה Cache שאמורה להיות בשימוש ב Pentium פשוט מנוטרלת ב Celeron. למה גורמת הפחתת ה Cache הזו? הפחתת ה Cache הזו גורמת פשוט להנחתה בביצועים, חד וחלק, יותר Cache יותר ביצועים. אבל זה לא כזה דרמטי כמו שניתן לחשוב, ל Celeron עדיין יש כמות Cache שלא היתה מביישת שום מעבד שנקנה בשנה האחרונה. הדבר השני והאחרון שחסר ל Celeron הוא ה SpeedStep, אותה טכנולוגיה שמאפשרת למעבד לשנות את מהירות השעון שלו (שוב, זה קיים בשבב רק מנוטרל) ולחסוך באופן הזה בצריכת חשמל וכתוצאה מכך להאריך את משך העבודה ולהקטין את פליטת החום של המעבד. לזה אין שום פגיעה בביצועים, אם ניקח Celeron ו Pentium באותה מהירות שעון ונשלוט ידנית על מהירות השעון של ה Pentium (אפשרי לעשות את זה בלינוקס, למי שמעוניין) נקבל מעבדים לא כל כך שונים, מהרבה בחינות כאשר ההבדלים בביצועים לא יהיו מהותיים כל כך, ביחוד למי שלא ממש צרכן כבד של כוח עיבוד. מצורף כאן לינק למבחן שעשה Toms Hardware להשוואה, אומנם המבחן הזה לא נעשה על הדותן אבל העיקרון נשאר זהה וההבדלים בין המעבדים קטנים מתמיד. בנוסף התמונה הנוכחית שמיועדת לעצלנים שלא קוראים לינקים ארוכים באנגלית, היא מראה את הליבה המשותפת לשני המעבדים ואת מה שנוטרל ב Celeron. רועי
 

Jan22

New member
תבחר !

שקל ? בלון ? בגדים לחג ? או ספרי קומיקס ? מה אתה רוצה ? הוכחות ? תגיד לי מאיפה נפלת ,אתה מבקש דעה ,הבאתי לך דעה ,ע"פ ניסיון ,אתה רוצה הוכחות ועובדות בשטח לך תקנה ותקבע לבד ,והחבוב עם התמונה שסיפק הוכחות חותכות ורפרנסים ,תגיד לי מה התמונה אמורה להראות למי שאין מושג במחשבים ? הבחור שהתחיל את השרשור בהחלט לא מבין אז עזוב אותך שטויות ,טוב שלא הבאת דיאגרמות ,כמו כן אני לא צריך שתביא לי הוכחות כדי לדעת דברים שאני יודע כבר - סלרון מול פנטיום שני דברים שונים - וככה לבדיקה - לך תריץ FAR CRY על CELERON ועל מחשב נוסף עם PENTIUM ותגיד לי איפה זה יותר סוחב .
 

bar666xp

New member
סתם כי בא לי סים אותו על AMD

Mobile AMD Athlon™ 64 ותגיד למה אינטל? אגב הCache memory יכול לשנות המון במעבד לפעמים. אגב מנסיוני עם מעבדי סלרון העמידות שלהם לעומת פנטיום נעה בין 50% ל60% ביצועים של סלרון לפעולות מורכבות יכולות להגיע גם ל35% הבדל ושמעתי על יותר אבל לא ראיתי. משהו פעם ניסה לעשות אוברקלוקין למעבד סלרון וכמה זמן הוא חי עם זה לעומת הפנטיום בניסיון שאני עשיתי הסלרון מת אחרי שבוע הפנטיום II עוד נמצא כאן לידי רק שפירקתי את המחשב הזה בסוף כי מה כבר אפשר לעשות היום עם מעבד 333MGZ אבל המעבד עבד מעל לשנה כאילו הוא 366 ולא דיגדג לו.
 

xroeeh

New member
נו יופי...

אני לא מבקש דעה, את הדעה שלי כבר יש לי והיא טובה לי והיא מבוססת על ניסיון, כמות השוואות די גדולה, ניסיון של אחרים שאני סומך על דעתם במאת האחוזים ועל מספיק ידע והבנה של מפרטים. הבחור ביקש הסברים, הוא לא ביקש שתזרקו לו באוויר כל מיני הערות והארות בלי שום בסיס, הוא ביקש במפורש שתגידו על מה אתם מסתמכים, אני הבאתי לו את זה, אתה באת בהרבה רוח וצילצולים של "אני יודע אני טוב", מבחינתי זה בסדר אבל זה לא עונה על השאלה שנשאלת. יותר מזה, אני שמח שאתה יודע רק חבל שאת הידע הזה אתה מעביר על רגל אחת. התמונה אמורה להראות שזה אותו מעבד ושיש שם חלקים שכתוב בפירוש שהם מנוטרלים והיתה מיועדת לאנשים כמוך, על מנת להקטין את הספק בדברים שאני אומר, בהתיחסות לאנשי מקצוע. ולגבי השוואה של Celeron מול Pentium ב Far Cry אני שמח ששאלת כי כבר עשו באותו אתר שנתתי קודם השוואה כזו, לקחו Pentium 4 2.8E והשוו ל Celeron D 2.8 (שניהם עם ליבת ה Prescott כאשר הפנטיום במהירות bus של 200MHz והסלרון במהירות באס של 133MHz, שניהם כמובן Quad Pumped), אז הפנטיום הפיק לו 137.6fps והסלרון הפיק 115.6fps. אז למה כשאתה עשית את הבדיקות שלך קיבלת הפרשים גדולים יותר? כי ההתקנים מסביב היו זולים יותר בסלרון מאשר בפנטיום, ככה זה לרוב ואני מבין את זה. אבל אם תיקח מערכת טובה עם פנטיום ותחליף את המעבד לסלרון אתה לא תיתקל בהבדלים כאלה גדולים... רועי
 

bar666xp

New member
אתה יודע מה הכי אהבתי בלינק הזה

מה לא נורא פשוט כמעט לכל אורך הדרך אפשר לשאול שוב ושוב למה אינטל למה אינטל למה אינטל במיוחד שעושים השוואת מחירים. לא זוכר איפה ומי דיבר על מעבדי TURION http://www.amd.com/us-en/Processors/ProductInformation/0,,30_118_12651_12658,00.html
 

N0

New member
איכס CELERON

רציתי לכתוב תגובה בהודעה על מעבדי אינטל אבל עכשיו שראיתי שיש שירשור נפרד אז למה לא. CELERON הם מעבדים מגעילים. הם עובדים הרבה יותר לאט (זה אומנם מניסיון של מחשב שולחני ולא נייד ) אם אני לא טועה חוץ ממה שרשמת למעבדי CELERON אין דבב מתמטי נפרד מה שגורם להם להיות הרבה יותר איטיים . בכלל הסיבה היחידה שהCELERON עדיין קיים היא כי אלה מעבדים הרבה יותר זולים , זה נראה לי ניסיון שלINTEL להציג מעבדים שיתחרו במחיר עם הAMD למרות שהביצועים שלהם הרבה פחות טובים. ולי לא יצא להסתכל להסתכל על על שום תחקיר שפרסמו פה אבל היה בבעלותי CELERON בעבר וזה היה פשוט סיוט לעבוד איתו. זה אומנם היה לפני כבר 4 שנים אבל מאז החלטתי שאני לא מתקרב למעדים האלה יותר עדיף לקנות מעבד פנטיום 4 שהוא בכמה רמות יותר איטי מאשר להשתמש בCELERON ואפילו יותר טוב לקנות AMD שלוקח את אינטל בביצועים (למרות שלניידים זה כבר פחות טוב והצריכת חשמל של הAMD יותר גבוהה והם מתחממים יותר). N0
 

never a pilot

New member
תודה רבה! ולכל הקריזיונריים

לא משנה כמה הידע שלי דל/רב במחשבים, זכותי לקבל נימוקים ורפרנסים כמו שהביא מר בחור. מה לעשות, אני נתקל באינטרנט גם בדעות אחרות, ולכן אני רוצה מישהו שיתן משהו עם קצת יותר בשר מ"כי ככה זה".
 

Jan22

New member
צא מהסרט חבוב ...

תתחיל לראות ג'אג' ג'ודי - נכנסת קשות לעניין של הוכחות חותכות
 

Jan22

New member
כמו כן "הזכותי לקבל נימוקים"

טוב טוב אהבתי ,בלוקבסטר ---> סרט ---> תחזיר ...
 
למעלה