תאונת דרכים במעבר חצייה
מעבר חצייה נחשב ל"קודש הקודשים" של הולך הרגל . תיקון לתקנות התעבורה והפסיקה הביאו למצב בו האחריות לתאונה במעבר חצייה היא כמעט אבסולוטית על נהג הרכב.
זו לשון תקנה 67 לתקנות התעבורה :
הולכי רגל במעבר חציה
67. (א) נוהג רכב המתקרב למעבר חציה, והולכי רגל חוצים במעבר, יאפשר להם להשלים את החציה בבטחה ואם יש צורך בכך יעצור את רכבו לשם כך.
תק' (מס' 2) תשע"ה-2015
(א1) נוהג רכב המתקרב למעבר חצייה, יאט את רכבו אם הולך רגל עומד על המדרכה בסמוך למעבר החצייה ואם ניכר שבכוונתו של הולך הרגל לחצות את הכביש, ייתן לו זכות קדימה.
(א2) התקרב נוהג רכב למעבר חצייה ובנתיב אחר האט רכב לפני מעבר החצייה, יאט את רכבו לפני מעבר החצייה האמור, ואם הרכב בנתיב האחר עצר – יעצור אף הוא; היה הולך רגל חוצה את הכביש במעבר החצייה, ייתן לו זכות קדימה.
(ב) מעבר החציה המחולק על ידי שטח הפרדה, יראו כל חלק ממעבר החציה כמעבר נפרד.
לשון התקנה דהיום מחייבת את הנהג להיות "נביא" ולצפות את כוונותיו של הולך הרגל.
במידה וימצאו ראיות לאשמתך, יוגש כתב אישום . במידה ותורשע יגזר העונש ביחס למידת רשלנותך , הרשלנות התורמת של האצן , מידת הפגיעה , הרשעותיך הקודמות, ותק נהיגתך ונסיבותך האישיות.
למידע נוסף
ראה