מעבר לסיליקון ואלי

ZS CA

New member
מעבר לסיליקון ואלי

שלום לכולם,
אנחנו לפני מעבר לסיליקון ואלי ומתלבטים לגבי בית ספר לילדים (שני בנים,בני 7 ו 9. כיתות א ו-ד). מקום העבודה נמצא בסאניואל ,וקרבה למקום העבודה באיזור הזה חשובה לא פחות מבית ספר טוב.
למישהו יש המלצות לגבי בית ספר ?

תודה,
 

KallaGLP

New member
בית ספר משויך לשכונת מגורים.

באיזה רדיוס/מרחק מהעבודה אתם מוכנים לגור? כעקרון, סאניווייל היא מעוז של ישראלים, ואמורים להיות בה בתי ספר לא רעים כלל. אני פחות מכירה בתי ספר ספציפיים שם כי אישית בחרתי לגור במקום מרוחק מהאזור הזה, אבל אפשר לבדוק באתר של דירוגי בתי ספר ולהתייעץ עם ישראלים שגרים באזור (יש למשל קבוצה בפייסבוק שנקראת "כבר כאן - סיליקון ואדי", שיש בה משתתפים רבים מהאזור שבטוח ישמחו לעזור ולשתף). יש לקחת בחשבון שעלות הדיור בסאניווייל ובישובים הסמוכים היא מאוד גבוהה, כי זה בעצם לב העמק ומקום מאוד מבוקש על ידי ישראלים ואנשים אחרים ממעמד ההייטק ומעלה. בעיניי האישיות האזור ממש לא אטרקטיבי, וזה בלשון המעטה, אבל ברור לי שאני במיעוט. בתי ספר שנחשבים למעולים במיוחד נמצאים, למשל, בקופרטינו, שיש בה אוכלוסיה אסיאתית גדולה, אך גם הרבה ישראלים. אבל כל האזור פקוק ולכן להגיע לעבודה בסאניווייל מקופרטינו וחזרה עלול לקחת זמן לא מועט למרות המרחק הלא גדול לכאורה. קופרטינו היא גם יקרה מאוד. אבל כל שכונה עם בית ספר טוב תהיה יקרה באזור הזה. לדעתי, ממש לא חייבים בית ספר מעולה (ציון 10 או אפילו 9), אפשר בהחלט להסתפק ב-8, אחרת פירושו של דבר לרוב שיש אווירה קשוחה, תחרותית ולחוצה בבית הספר, שמאפיינת לרוב בתי ספר עם הרבה אסיאתים. ואני כותבת מניסיון עם ילדיי שלמדו בבית ספר כזה. הילדים שם היו נפלאים ומחונכים, אבל המורים היו גרועים וקשוחים ועם דרישות גבוהות, והילדים היו חייבים ללמוד הרבה לבד ותחת לחץ כדי להצליח במבחנים.
 

ZS CA

New member
ברדיוס שיאפשר מרחק נסיעה סביר ממקום העבודה

חצי שעה , ארבעים דקות,כולל עמידה בפקקים.
לגבי בית ספר, שמתי לב שיש בתי ספר עם ציון מאוד גבוה אך רובו אסייתים, 80 90 אחוז והיה אחד עם 98 אחוז.אני בעד איזון .
 

ranshe

New member
יש כמה בתי ספר שבעבר היו מעוזים ישראלים

הם עדיין, אבל טיפה פחות, ואנשים מוכנים להתרחק טיפה.
מדובר על נימיץ https://www.cusdk8.org/nimitz
סטוקלמייר https://www.cusdk8.org/stocklmeir
שים לב שהם יצור מוזר של בית ספר בסאניוייל ששייך לקופרטינו.
כל האיזור של אורטגה פארק היה מעוז ישראלי רציני https://goo.gl/maps/1GwCWsZo6a62
&nbsp
עכשיו יש יותר נכונות להסתכל גם מעבר ל-Wolfe לאיזור של Raynor park ולבי"הס ששם https://le-scusd-ca.schoolloop.com/
יש גם צ'רי משהו בסאניוייל שגם טוב
&nbsp
הקומיוט נורא תלוי בכיוון הנסיעה, ככה שמרחק זה לא הכל - אם אתה רוצה לשים אצבע על המפה אפשר (אולי) לעזור יותר
 

ZS CA

New member
ראשית,תודה

כן,אפשר להחות יותר ספציפיים.מקום העבודה הוא במשרדי חברת Apple בסאניואל
650 Almanor Ave, Sunnyvale, CA 94085
איזור בית ספר נימיץ לדוגמא,רחוק 4.5 מייל מהמשרד ,שזה מעולה.
הבעיה עם נימיץ שהציון שלו נמוך (6) משום מה...
בקיצור ,לפי מה ששלחת , סאניואל זה המקום לגור ולמצוא בית ספר טוב.
 

ranshe

New member
אז גם האיזור של Raynor Park סבבה לכם

מצד שלישי - אתה לא הראשון (או השלישי) שעובר עם אפל, אז דבר עם כאלה שעברו לאחרונה.
המידע שלי פחות מעודכן (שכחתי לציין מקודם) - גרתי באיזור לפני 6-7 שנים ועדיין יש חברים שם, אבל זה לא אותו דבר..
 

KallaGLP

New member
רק להבהיר: לטעמי אין שום בעיה עם ילדים אסיאתים.

נהפוך הוא, הם ממש מקסימים ולטעמי יותר מחונכים ומשכילים מרוב הילדים של אוכלוסיות אחרות. ילדיי התחברו איתם בקלות ומצאו בקרבם הרבה חברים קרובים שהם נמצאים איתם בקשר ברמה היומיומית גם אחרי שעברנו לסטייט אחר, ובמהלך חופשת הקיץ חזרו לעיר שבה גרנו במיוחד כדי להתארח ולהיפגש איתם. בבית שלנו התארחו כמעט כל יום ילדים אסיאתיים ותמיד היה נעים לארח אותם. בבית ספר שלנו היו מעל 90% אסיאתים, ולא היו ישראלים כלל (היו אולי 2 או 3 יהודים אמריקאים שדווקא איתם הילדים התחברו הרבה פחות), וזה כלעצמו ממש ממש לא הפריע לנו.
הבעיה בבתי הספר האלה בעיניי היא ממש לא בחוסר איזון מבחינת מוצא, כאמור, אלא בכך שההורים מצפים מהילדים ללמוד הרבה יותר והרבה יותר קשה ממה שהורים ישראלים, ובאים בגישה שהמורים תמיד צודקים ושהם צריכים להיות קשוחים עם התלמידים. התוצאה היא מורים שלא אכפת להם מכלום חוץ מציונים, ובעיקר אין להם עניין להשקיע בהוראה ובתלמידים, אלא רק לבוא בדרישות ולהוכיח להורים שהם לא מקלים על התלמידים, כי זה מה שההורים, בעיקר הסינים, מצפים מהם. זה מה שיוצר את הקושי, ולא הילדים עצמם. הילדים הם קורבנות חפים מפשע של השיטה הזו, שבמידה זו או אחרת פוגעת בילדותם. אבל הם באמת ילדים מקסימים שמאוד קל למצוא איתם שפה משותפת.
אבל כן, בגלל הרכב האוכלוסיה בעמק הסיליקון, בתי ספר שמדורגים גבוה לרוב יהיו בעלי רוב אסיאתי, פשוט כי המנטליות של האוכלוסיה הזו שמה את הלימודים במרכז חיי הילדים והדרישות הן בהתאם.
 

ZS CA

New member
זו בדיוק הבעיה

שיש רוב מוחץ לאוכלוסייה מסויימת ,בית הספר בדרכ מיישר קו עם רצון ההורים והמנטליות של האוכלוסיה.
זה באמת לא משנה על איזו אוכלוסיה מדובר.
 

KallaGLP

New member
נכון, ובגלל זה גם כתבתי שממש לא צריך לרדוף אחר בתי ספר

המדורגים 10 או 9, כי, באזור הזה לפחות, פירוש הדבר שאלה בתי ספר מאוד תחרותיים והשגיים, בסגנון המקובל אצל הסינים.
אך יחד עם זאת, רבים חושבים ששיעור גבוה של אסיאתיים, ולעומת זאת מיעוט של ישראלים, הוא מתכון לבעיות חברתיות וקשיי הסתגלות של הילדים. אז את הטענה הזו ספציפית ניסיתי להפריך ולהגיד שזה לחלוטין לא נכון, או לפחות לא נכון בכל המקרים. אצלי כל שלושת הילדים, אף על פי שהם מאוד שונים זה מזה, הסתגלו מאוד מהר אף על פי שאיש בסביבתם לא דיבר עברית והאנגלית שלהם הייתה לא משהו, ושל הקטנה כמעט לא קיימת. כבר ביום הראשון, כשבאתי לקחת אותם מבית הספר, ראיתי את אחת מבנותיי מתחבקת עם קבוצה גדולה של בנות שהקיפו אותה, והם כולם ממש פרחו מבחינה חברתית והבית שלנו פשוט המה ילדים, רובם אסיאתים כאלה ואחרים. כשהודענו לילדים שאנחנו עוברים לסטייט אחר אחרי שלוש שנים בעיר הזאת, זו הייתה ממש טרגדיה, גם עבורם וגם עבור חבריהם, שכמעט עברו לגור אצלנו בבית בזמן שנשאר עד המעבר. ברגע שהגיעה חופשת הקיץ הם ממש אילצו אותנו לשלוח אותם לקליפורניה, וחבריהם אירחו אותם בבתיהם במשך כמעט שבועיים, ובקושי נתנו להם לחזור הביתה. גם היום, אף על פי שהם כבר הספיקו להכיר חברים במקום החדש, והם עסוקים מאוד בלימודים, בפעילויות שונות ומנהלים חיי חברה פעילים, הם כל יום משוחחים עם חבריהם הוותיקים ומתגעגעים אליהם. אני ממש לא בטוחה שחברות אמיצה כזו הייתה יכולה להיווצר בסביבה שיש בה יותר ישראלים או הרכבים אתניים אחרים, וחשוב לי לחלוק מהניסיון הזה כי הרבה פעמים הכותבים בפורום מדברים בחשש דווקא על ההיבט החברתי של סביבה עם הרבה אסיאתיים, ורציתי להגיד שמניסיוני דווקא זה ממש לא בעיה.
 

ZS CA

New member
אגב,איך הילדים ואתם התמודדתם עם קשיחות המורים ?

 

KallaGLP

New member
לא אשקר לך, היה לנו (בעיקר ההורים) קשה מאוד.

במיוחד לאור העובדה שבננו היה חולה הרבה במשך השנתיים הראשונות לאחר המעבר (אולי תגובת מערכת החיסון למעבר לסביבה אחרת, אולי השפעת שינויי גיל ההתבגרות על הגוף, אולי שילוב של שניהם), והייתה אפס התחשבות מצד המורים בעניין. ברגע שלא היה מופיע בבית ספר, מיד התחיל לחטוף אפסים על ימין ועל שמאל (כולל על זה שלא היה נוכח בכיתה בזמן בדיקת קלסרים!!! - ואנחנו לא מדברים על גנון, אלא עם בית ספר תיכון, כן?), ולך תרדוף אחרי המורים אחר כך כדי שיורידו לפחות חלק מהאפסים האלה - לפעמים זה קרה באיחור של חודש ולפעמים לא קרה בכלל. מורים שאיבדו עבודות שהגישו להם וכמובן מי שקיבל את האפס היה התלמיד (עם מורה אחת הגענו למצב שדרשנו שלפני ההגשה הילדים יפקידו בידינו העתקים של העבודות עם התאריך, כדי להוכיח אחר כך למורה שהן אכן הוגשו). ובכלל, חוסר התחשבות בבעיות שונות, כולל בספורט בתקופה שבתי סבלה מכאבי בטן חזקים ומהקאות חוזרות ואף הבאנו פתק שמפרט את הבעיות ואת ההקלות שמגיעות לה מרופא גסטרו, ובכל זאת המורה לספורט עשתה לה את המוות ונאלצנו כל פעם להתערב ולסדר את העניינים מחדש! יש לי עוד המון המון סיפורים על ההתנהלות הקלוקלת של צוות ההנהלה וההוראה, שעל אחד החמורים שבהם סיפרתי לאחרונה בקומונה של ישראלים בארה"ב, ולא ניתן לפרט את כולם כאן, אך אני אישית התעצבנתי מאוד ואף הצעתי לילדים לנסות לעבור לבית ספר אחר, אך הם סירבו כי הדבר החשוב ביותר מבחינתם היה להישאר באותו בית ספר שבו למדו חבריהם והם היו מוכנים לסבול את כל שגעונות המורים בשביל זה.
בתי הקטנה התחילה את לימודיה ביסודי, ושם היה יותר טוב, אך כנראה שזה היה קשור גם לעובדה שהמנהלת שם הייתה ישראלית לשעבר ששמחה לקבל תלמידה מישראל (המנהלת הייתה הישראלית היחידה שם, וגם היא הגיעה לארה"ב ממש מזמן כילדה, אבל בכל זאת...) אבל ברגע שהיא עברה לחטיבה, המצב הזה כמובן השתנה.
כשעוד לא היה לי עם מה להשוות, אז איכשהו הבלגתי וקיבלתי את הדברים, אבל עכשיו, אחרי שעברנו, ואני רואה מה זה בית ספר עם יחס אנושי יותר לילדים, אני מתייחסת למה שהיה בחומרה עוד יותר גדולה. כאן, כשהילדה עברה ניתוח תוספתן (מסתבר שכאבי הבטן וההקאות שסבלה מהם באופן כרוני במהלך תקופה ארוכה היו קשורים לדלקת כרונית בתוספתן, שזה מצב נדיר מאוד. לרוב מדובר בדלקת שמתפרצת מיד בצורה חריפה וניתנת לאבחון מיידי באולטרסאונד, בעוד הדלקת מהסוג שהייתה לה לא הצליחו לאבחן בדרך זו אף על פי שצילמו אותה כמה פעמים, והיות שכל הבדיקות שלה היו טובות, אבחנו אותה כסובלת מהקאות מחזוריות, שזו מסתבר גם תופעה שקיימת בקרב ילדים. ורק כשהדלקת עברה בסופו של דבר ממצב כרוני למצב חריף ומצבה הדרדר במהירות, הצליחו סוף כל סוף לאבחן אותה והרופאה המנתחת אבחנה על פי מצב התוספתן שמדובר בדלקת כרונית ממושכת), היחס היה הכי מתחשב בעולם. בגלל התקופה הממושכת שבמהלכה סבלה עוד קודם לכן ואולי גם בגלל הסטרס של המעבר, לקח לה המון זמן להתאושש ולחזור לבית ספר אחרי הניתוח, והיא זכתה להתחשבות מדהימה מכל הצוות. וגם במקרים אחרים של מחלות והעדרויות מוצדקות כאלה ואחרות היחס הרבה יותר מתחשב, סובלני ובעיקר פשוט אנושי. מתייחסים לילדים כמו לבני אדם, ולא כמו למכונות לייצור ציונים בלבד.
 

ליאת59

New member
בוקר טוב

אוכלוסיית בית הספר שראית משקפת נכונה את אוכלוסיית הסיליקון וואלי, שמורכבת כמעט אך ורק מאסייתים והודים.
 

fuksi1

New member
סתם מפחידים אותך

א.אין בעיה עם ילדים אסיאתים.
ב.אין רוב של אסיאתים בסיליקון ואלי,מדובר בקשקוש! יש הרבה אסיאתים בריכוזים שונים.במקומןת כמו קמפבל,לוס גאטוס או קמבריאן פארק משופעים בתי ספר מצויינים ומיעוט אסיאתים.
בימינו לא צריך להסתובב ברכב בשכונה ולרגל אחר האוכלוסיה כי בgreat school.org יש את כל האינפורמציה שאתה רוצה.

בהצלחה
 

ZS CA

New member
כמובן שבדקתי באתרים כמו great school ו- school digger

ומצאתי בית ספר עם 60/70/80/90 אחוז מאוכלוסייה מסויימת.
אף לא אמר שיש בעיה עם הילדים , אלא בעיה עם בתיי הספר והמורים שמיישרים קו לפי המנטליות וההרגלים של אותה אוכלוסיה.
גרתי 4 שנים באיזור סקרמנטו, הסילקון ואלי לא זר לי , אני יודע בדיוק למה לצפות.
רק רציתי לדעת יותר על נושא בתיי הספר .

תודה לכולם על העזרה
 

KallaGLP

New member
אתה בטוח שבאמת קראת את התגובות השונות?

לפי ההודעה שלך זה לא נראה ככה.
 

fuksi1

New member
כן

״קראתי את זה:
״אוכלוסיית בית הספר שראית משקפת נכונה את אוכלוסיית הסיליקון וואלי, שמורכבת כמעט אך ורק מאסייתים והודים.״
בנוסף קראתי שהמורים קשוחים ועוד כל מיני שטויות.
#אמאל׳הסינים
 

KallaGLP

New member
אני מניחה שילדיך לא למדו באותו בית ספר כמו ילדיי.

אני אפילו מוכנה להתערב על זה. על הילדים הסינים יש לי רק דברים טובים להגיד, וגם אמרתי והדגשתי וחזרתי ואמרתי אותם, אך רוב המורים בבית הספר של ילדיי היו בדיוק כמו שכתבתי. אין לך כל בסיס לכתוב שאלה שטויות, אלא אם כן ילדיך למדו או לומדים באותו בית ספר, ושום התבטאות מזלזלת לא תשנה זאת. תיארתי את החוויה שהייתה בבית הספר שלדיי למדו בו, ממש לא טענתי שכך זה בכל בתי הספר באזור (ובטח ובטח לא טענתי שהרכב האוכלוסיה בכל העמק דומה לזה שאצלנו, ואף כתבתי במפורש במקום אחר שהוא לא), ואף טרחתי לציין שבתי ספר באזור ששאלו עליו אינני מכירה. במקום לשלול דברים של אנשים הכותבים על מקומות שאתה לא מכיר, אני מציעה לך לכתוב על החוויות שילדיך עברו בבתי הספר שהם הלכו אליהם, אולי זה יגרום לפותח השרשור לשלוח את ילדיו דווקא לשם ובא לציון גואל.
 
למעלה