תראה אני אגיד לך בכנות...
ספרים על תיקון חשמליים לא קראתי, את רוב הידע שלי רכשתי מניסיון שלי (רע), ומendless-sphere מרכז הידע בכל נושא כלי רכב חשמליים (מכוניות, מטוסים, אופניים, ושאר מרעין בישין) ,
 
ברגע שאתה נכנס לזה, אתה צריך לאהוב את זה, כי זה אומר להשקיע ולקרוא הרבה.., זה אומר להגיע שלום יפה לאחריות כי קרוב לוודאי שהמתקין שלך לא ירצה לגעת באופניים שאתה נגעת בהם (ודי צודק) וזה אומר להכנס לתחום הלא חוקי, כי אם תרצה לייבא חלקים חשמליים תצטרף תמיד להסוות אותם כמשהו אחר. דוגמא טובה לכך היא בקר, בקרים זולים יכולים להשרף או להתקלקל , ולהזמין אחד חדש (וטוב) כזה פירוש לדעת מה בדיוק להזמין (מתח , אמפר ) ולהתאים אותו למנוע שלך, שדי הופך את כל האופניים שלך לבלתי חוקיות כי הבקר לא עבר את מכון התקנים. (אפילו אם הוא מוגבל ל250 וואט) .
אבל אם נעזוב את הבקר, נשארו לך החלקים הבאים לדאוג לגביהם.
 
סוללה - למצוא ספק טוב ואמין בסין לסוללות זה סיפור לא קטן, וזה המלצות מפה לאוזן, אני מכיר רק 2 אנשים בארץ שיכולים להרכיב סוללות מהזמנה. ואני מעדיף לא להגיד אותם.
 
מצערת, ישנן מצערות גם בארץ אבל טווח המחירים יכול לנוע מ70 עד 120 שקל. הקטע הכי קריטי. הוא לדעת איזה חוט הולך לאיזה חוט אני לא מכיר איך המצערות מחוברות לבקרים באופניים החוקיות בין אם זה חוט ישיר או מחברים כגון jst או tamya, אבל יש מצב שצתטרך לדעת עבודות פשוטות של הלבשת crimps על כבלים ולוודא שהחוט האדום הולך לאדום ולא לשחור
)
 
אגב חיבור מצערות, חשוב מאוד להדגיש שאם אתה קונה מצערת שיש לה מד מתח מובנה חיבור שגוי של החוטים יכול לשרוף לך גם את הבקר וגם את המצערת, כיוון שהפעם יהיו חוט של 5V וחוט של של 36V , ואתה יכול לתאר מה יקרה אם תחבר אותם הפוך (שוב... נסיון... רע.. ביי. ביי. בקר של $500 ),
 
ברקסים - אלו בדרך כלל הכי פשוטים, האלקטרוניקה שם מתומצתת ב2 חוטים שכאשר אתה לוחץ את הברקס זה סוגר מעגל ומנתק מנוע , אבל שוב גם כאן יכול להיות סיבוך קטן, כי ישנם בקרים אשר מפרשים עצירה דווקא כפיתחת מעגל והמעצורים צריכים להיות כמובן מתאימים לזה.
 
אני תמיד אומר שצריך להתייחס לאופניים חשמלים בארץ כמו לטוסטר אובן (זול, קרוב לוודאי שזה יתקלקל מהר) אתה לא נוגע, אתה לא מתקן, יש בעיה אתה זורק או מביא לתיקון.
אם אתה נכנס לאזור הDIY, כדאי להתחיל לשקול על לבנות מחדש אופניים משלך.
וזה מאוד בעייתי אם אתה צריך אופניים לשימוש יומיומי של תחבורה (שוב.. נסיון ...רע. .וכו'..)
 
כל זה אגב, לא נוגע לאופניים רגילות, אתה יכול להזמין חופשי חלקים לנסות להחליף רפידות , מעצורים, והיבואן שלך מקסימום יצחק עליך או ינסה ללמד אותך מה עשית לא נכון. אבל שוב בחלקים חשמליים, זה סיפור.
 
ואני אגב מתכנת מחשבים, נכנסתי לזה כי פשוט נשבר לי כל כך מלהתעסק עם אנשים בארץ, כאשר ספק אחד (גלגים ירוקים, שאל את יובל עליהם הם ידועים בשוק ) נכנס לצרות ושלח אותי לספק אחר (לפני שאחד השותפים שם נכנס לכלא) והספק האחר התרחפן מסיבה בלתי ברורה והפסיק לתמוך בי לפני שזרק את כל חלקי החילוף שהיו דורשים בשביל זה לפח.
שניהם אגב היו ועדיין חנויות גדולות מבוססות.
זה לא עוזר כשהקיט שלי הוא mid-drive.