מעוניין לקבל ידע איך לתקן את האופניים

avivfl2

New member
מעוניין לקבל ידע איך לתקן את האופניים

אתמול הייתי בחנות שממנה רכשתי את האופניים ותיקנתי את הבלמים, בתור אחד שעובד בתחום המחשבים ויש לו הבנה טכנית טובה הרגשתי ממש אידיוט, הטכנאי עשה עבודה אומנם טובה אבל של רבע שעה, החליף לי שני חלקים מסכנים שעולים כל אחד 5 שקל ולקחו לי 240 שקל,אני מעוניין ללמוד לבד איך לסדר את האופניים אבל אני רואה באינטרנט קורסים ממש יקרים של 3500 אלף שקל כך שמשתלם לי יותר לשלם לחנות, מישהו מכיר אתר טוב עם סרטוני וידאו שאני יכול ללמוד באופן עצמאי?, תודה
 

TakeCtrl

New member
אתה מדבר על החלקים החשמליים? או האופניים?

במקרה של אופניים ישנם מספר ספרים בנושא כגון http://www.amazon.com/Zinn-Art-Road-Bike-Maintenance/dp/1934030988
&nbsp
יש אתר עם סרטוני ווידאו, שקוראים לו youtube, אתה הולך כאשר אתה יודע כבר מה לחפש, לדוגמא, אם אתה רוצה להחליף רפידות בבלמים, אתה מחפש
how to replace v-brake pads ואתה מקבל משהו כזה.
https://www.youtube.com/watch?v=ptGyAaHBeFQ
&nbsp
במידה והברקסים לא דומים למה שיש לך באופניים אתה מחפש
how to change disc brake pads ומקבל משהו כזה
https://www.youtube.com/watch?v=Lbi1HQMQIBo
&nbsp
כמו כן אם אני לו טועה יש את הבדיחה של המכונאי שדפק בפטיש במקם מסויים ולקח 7000 שקל , על הדפיקה 6 שקל, ועל הידע והנסיון כל השאר.. :)
 

avivfl2

New member
תגובה

דיברתי על גם על החלקים החשמליים וגם על האופניים, הספר מדבר גם על החשמלי?, כי אני לא רואה שם אזכור לזה
 

TakeCtrl

New member
תראה אני אגיד לך בכנות...

ספרים על תיקון חשמליים לא קראתי, את רוב הידע שלי רכשתי מניסיון שלי (רע), ומendless-sphere מרכז הידע בכל נושא כלי רכב חשמליים (מכוניות, מטוסים, אופניים, ושאר מרעין בישין) ,
&nbsp
ברגע שאתה נכנס לזה, אתה צריך לאהוב את זה, כי זה אומר להשקיע ולקרוא הרבה.., זה אומר להגיע שלום יפה לאחריות כי קרוב לוודאי שהמתקין שלך לא ירצה לגעת באופניים שאתה נגעת בהם (ודי צודק) וזה אומר להכנס לתחום הלא חוקי, כי אם תרצה לייבא חלקים חשמליים תצטרף תמיד להסוות אותם כמשהו אחר. דוגמא טובה לכך היא בקר, בקרים זולים יכולים להשרף או להתקלקל , ולהזמין אחד חדש (וטוב) כזה פירוש לדעת מה בדיוק להזמין (מתח , אמפר ) ולהתאים אותו למנוע שלך, שדי הופך את כל האופניים שלך לבלתי חוקיות כי הבקר לא עבר את מכון התקנים. (אפילו אם הוא מוגבל ל250 וואט) .
אבל אם נעזוב את הבקר, נשארו לך החלקים הבאים לדאוג לגביהם.
&nbsp
סוללה - למצוא ספק טוב ואמין בסין לסוללות זה סיפור לא קטן, וזה המלצות מפה לאוזן, אני מכיר רק 2 אנשים בארץ שיכולים להרכיב סוללות מהזמנה. ואני מעדיף לא להגיד אותם.
&nbsp
מצערת, ישנן מצערות גם בארץ אבל טווח המחירים יכול לנוע מ70 עד 120 שקל. הקטע הכי קריטי. הוא לדעת איזה חוט הולך לאיזה חוט אני לא מכיר איך המצערות מחוברות לבקרים באופניים החוקיות בין אם זה חוט ישיר או מחברים כגון jst או tamya, אבל יש מצב שצתטרך לדעת עבודות פשוטות של הלבשת crimps על כבלים ולוודא שהחוט האדום הולך לאדום ולא לשחור :) )
&nbsp
אגב חיבור מצערות, חשוב מאוד להדגיש שאם אתה קונה מצערת שיש לה מד מתח מובנה חיבור שגוי של החוטים יכול לשרוף לך גם את הבקר וגם את המצערת, כיוון שהפעם יהיו חוט של 5V וחוט של של 36V , ואתה יכול לתאר מה יקרה אם תחבר אותם הפוך (שוב... נסיון... רע.. ביי. ביי. בקר של $500 ),
&nbsp
ברקסים - אלו בדרך כלל הכי פשוטים, האלקטרוניקה שם מתומצתת ב2 חוטים שכאשר אתה לוחץ את הברקס זה סוגר מעגל ומנתק מנוע , אבל שוב גם כאן יכול להיות סיבוך קטן, כי ישנם בקרים אשר מפרשים עצירה דווקא כפיתחת מעגל והמעצורים צריכים להיות כמובן מתאימים לזה.
&nbsp
אני תמיד אומר שצריך להתייחס לאופניים חשמלים בארץ כמו לטוסטר אובן (זול, קרוב לוודאי שזה יתקלקל מהר) אתה לא נוגע, אתה לא מתקן, יש בעיה אתה זורק או מביא לתיקון.
אם אתה נכנס לאזור הDIY, כדאי להתחיל לשקול על לבנות מחדש אופניים משלך.
וזה מאוד בעייתי אם אתה צריך אופניים לשימוש יומיומי של תחבורה (שוב.. נסיון ...רע. .וכו'..)
&nbsp
כל זה אגב, לא נוגע לאופניים רגילות, אתה יכול להזמין חופשי חלקים לנסות להחליף רפידות , מעצורים, והיבואן שלך מקסימום יצחק עליך או ינסה ללמד אותך מה עשית לא נכון. אבל שוב בחלקים חשמליים, זה סיפור.
&nbsp
ואני אגב מתכנת מחשבים, נכנסתי לזה כי פשוט נשבר לי כל כך מלהתעסק עם אנשים בארץ, כאשר ספק אחד (גלגים ירוקים, שאל את יובל עליהם הם ידועים בשוק ) נכנס לצרות ושלח אותי לספק אחר (לפני שאחד השותפים שם נכנס לכלא) והספק האחר התרחפן מסיבה בלתי ברורה והפסיק לתמוך בי לפני שזרק את כל חלקי החילוף שהיו דורשים בשביל זה לפח.
שניהם אגב היו ועדיין חנויות גדולות מבוססות.
זה לא עוזר כשהקיט שלי הוא mid-drive.
 

avivfl2

New member
תודה על התגובה המפורטת

אוקיי בוא נשים את הקטע החשמלי בצד, עם הספר שהמלצת לי, האם יכלתי לצאת יותר בזול בתיקון ברקסים?, האם הוא יוכל לעזור לי בינתיים לפחות בקטע הלא חשמלי?, תודה
 

TakeCtrl

New member
נראה לי שכן, אם כי אתה מחפש דברים יותר מפורטים

כדאי לך להעזר גם בYoutube, גם קשה לראות טוב באיורים, או בכלל בתמונות.
 
למעלה