מעוניין לקנות אופניים

raall

New member
מעוניין לקנות אופניים

שלום. אני לא יודע את ההבדל הגדול בין אופני כביש לאופניים (נראה לי משהו בעובי הגלגלים) אבל נראה לי שכאן זה המקום לפרסם את ההודעה הראשונה שלי בפורום זה. בכל אופן אני מחפש אופניים פשוטות מאוד, לבן אדם בגיל 25, לנסיעה של 10 ק"מ בבוקר ו 10 ק"מ בערב. מה כדאי לבדוק לפני שקונים יד שניה (וכו'...), בהתחשב בכך שהתקציב הוא לא יותר מ 250 ש"ח. שוב אני לא מחפש משהו מקצועי לנסיעות של אלופים אלא משהו מאוד פשוט שיקח אותי ממקום למקום. בנוסף אם יש פה משהו מאזור פ"ת - הוד השרון ומעוניין למכור בסכום הזה שיצור איתי קשר במסרים. תודה מראש לכל העוזרים והמייעצים.
 

LIOR Y

New member
שלום רעל!

קודם כל,אין צורך באופני כביש ל 20 ק"מ רכיבה,דעה אישית עם גיבוי. דבר שני,אופניים ב 250 ש"ח... חפש בלוחות של הפורום ובחנויות,תבדוק את מפרט החלקים מבחינת חוזק וטראומות שהם עברו,שילדה שלמה,גלגלים במצב טוב,מספר מינימלי של הילוכים (15,18),צמיגים לא "אכולים",פלטות הילוכים ישרות,מתח שרשרת,מצב רפידות המעצורים ולא פחות חשוב - התאמה במידה ונוחות. (שכחתי משהו?) לדעתי כדאי לך להפנות שאלות נוספות לפורום אופניים הכללי,הם יותר בעניינים. בהצלחה!
 

natyh

New member
ההודעה הכי מרעננת שקראתי פה

תודה לך ועלה והצלח . לדעתי כל אופפניים חדשות וזולות יתאימו יום נפלא . נתי
 

natyh

New member
שירשור חובה

לכל מזבלי השכל שמדברים על אופניים ב 30 K ומעלה . אופניים לא צריכים לעלות יותר מ 250 ש"ח ! לא פולאר ולא סיפורים ! 20 ק"מ ביום ומי מכם מזבלי השכל למיניהם עומד ב 140 ק"מ לשבוע ? אז שימו לב 250 ש"ח לא פולאר לא מכנסיים וחולצה צבעוניים ולא חרטה אחרת ולא רכיבת יום הולדת לירח : ובסוף אתם מתפלאים ולא מבינים למה אתם גרועים ? אז אם אתם חושבים שאתם גברים בואו ונראה אותכם מגיעים להקפות סביב הכנסת לטובת הפגנה ודרישה לסלילת שבילי אופניים . נו מרימים את הכפפה ? נראה אתכם . נתי
 

natyh

New member
יפה יום ג הבא

ה18 לחודש שעה 13:00 ההקפות מסביב לכנסת הקפות עממיות מסביב לכנסת לטובת שבילי אופניים מי בא ? בינתיים יש שני אנשים וזה אגב מספיק כדי לשנות את העולם . מי מצטרף ? נתי
 

ilan ulman

New member
נתי...

בעקבות מה שקורה כאן ופורום השני , האמירות על עתיד הענף, ההתלהמות והכעס, על זה אכתוב בעתיד הקרוב. אבל אתה נתי, כאחד מאלה שמעורבים בכל אלה, וכותב ,ומתוך איכפתיות ואהבה ( ואני לא ציני) אני חייב לכתוב לך משהו. חשבתי לשלוח לך מסר אישי, אבל מצד שני זה מתייחס לעוד אנשים כאן. בכעס, ובאנרגיה שכזאת לא תשיג כלום, רק תגדיל את חוזקו של הקיר שבו אתה מנגח ונוגח. לא חוכמה לצרוח , לקלקל , ולהגיד את האמת, "המלך ערום" את זה כולם יודעים, למעשה המלך ערום כאן מאז ומתמיד... אז מה? האם בצעקה זו, ובמלחמה בתחנות רוח קידמת משהו? כדי לשנות (ויסלחו לי שונאי הפילוסופייה ) יש לשנות קודם כל משהו בעצמך, אם אתה רוצה להשפיע תלמד איך להכינס מהדלת של תחנת הרוח, תגיע לחדר המנועים, ושם יש כפתור... אתה רוצה שיקשיבו לך, אתה רוצה שיאזינו לכאבך? תגיע לכפתור של האנשים... ובכלל יש כאן נטייה להעלב ולהיפגע כל הזמן, זו הבחירה שלכם להעלב ולקחת אישית... אני יודע דבר אחד ענף האופניים עובר כאן שינוי, לא כולם שמים לב, אבל נקבעים כאן סטנדרטים חדשים, תפיסה חדשה, רוח חדשה. כתבתי בעבר הפסיקו להשמיץ את האיגוד כאילו הוא אשם בהכל!!! קחו מנהיגות ואחריות עצמית ופרצו את הדרך בעצמכם, אתם משולים לאותו רוכב שבכל התחרויות מפסיד כי הדומסטיק שלו גרוע, מי ביקש ממכם לשבת על הגלגל של הרוכב הזה?!?!?! תתקפו לבד או חברים , תהיו בחזית תתנפצו מול רוח הפנים, תלמדו שמותר להיכשל, האיגוד לא ינקה כבישים עבור אף אחד, האיגוד לא יסבסד פתאום אותנו, האיגוד לא יהיה בכנסת עבורנו, אנחנו צרכים להטוות את הדרך לאיגוד, לא במילים , במעשים!!! יש כאלה שמדברים ויש כאלה שעושים, אני אישית (ואם יקום עכשיו מישהו ויכתוב מה אתה עשית בשביל מדינה) לקחתי החלטה לעשות, לבנות קבוצה עם עוד אנשים שאכפת להם, להציב סטנדרטים חדשים, לתת לקבוצה ערך מוסף, חינוך, ערכים, וגם שהקבוצה תחזיר לרוכבים!!!! גלגלים רזרבים ברכבי ליווי מהקבוצה, נהגי ליווי בשכר, רכבי ליווי מטעם הקבוצה, ליצור מסה קריטית גדולה על הכביש שתראה למרחוק, בניית יחסי גומלין אמתיים בין הקבוצה, הרוכב, רשת החנויות כדי שכולם ירוויחו, וכן גם הגדלת המהירות הממוצעת, המקצועיות, החינוך והמסורת של רוכב ואדם, קבלת ביקורת, יכולת ללמוד ולהשתפר ולא לחשוב שאנחנו יודעים את הכל, פתיחות, סובלנות, אגרסביות איפה שצריך, ואהבה לענף המדהים הזה , יש לנו כאן במדינה את מזג האוויר הטוב בעולם, למה פלטון בלגי של כורי פחם ודייגים יכול לרכב 120 ק"מ (רולינג הילס) ב32 קמ"ש ממוצע ואנחנו לא? מה שם קר ובגלל זה הם רוכבים מהר? לא, זה עניין של החלטה, ידע , תשתית מאמנים ומדרכי אופניים, הכרה בערך העצמי שלנו ותאום ציפיות עם עצמנו. נכתבו כאן (בפורום אופניים) דברים קשים על שטייניץ, ואנטון... זו חוכמה קטנה לבעוט במי ששוכב על הריצפה, אולי היו דברים חמורים, אולי נשבר איזה קוד אתי אבל כאן אנחנו צרכים להימדד כמאמנים, כאנשי מקצוע, להושיט יד ולעזור, ל"העניש" אבל עם ערך מוסף ועם הבנה מלאה מדוע ולמה, וכל האמירות האלה על אימונים סתם בארץ ובחו"ל שבמילא יסתיימו בכשלון, הן אמירות קשות ושגויות, לולא אותם חברה שהם החלוצים ואלה שיהיו דור המדבר שלנו , לא נוכל למדוד את עצמנו ולראות מה חסר לנו כדי להשתפר,הם אותם חברה שהשקיעו ומשקיעים עשרות אלפי שקלים (ולא כולם בני עשירים שאבא משלם להם) שרוכבים בחו"ל ולנים באכסניות כפריות ולומדים על בשרם את המשמעות של להיות רוכב ומה מפריד ביננו לבין האירופאים, עלינו כקבוצות ליצור בסיס איתן באירופה לתקופות מרוצים, לדאוג שמזג האויר הטוב של ארצנו, יאפשר לנו כר דשא נוח לגידול רוכבים ברמה עולמית החל מכאן וביעד של 10 שנים קדימה, רק , אבל רק קבוצות יהוו בסיס רחב שממנו יצמחו מתי מעט שיהיו בעלי סיכוי להיות האחדים שיגיעו לאוליפידה או חוזה בקבוצה אירופית. אז מותר לדבר כאן על מותגי על ומחירים, זה לא מזיק וגם אם זו פלצנות , מה זה משנה? אני מכיר רוכבים שרוכבים על "מכונות" של 30 אלף ש"ח והם תותחים, ואני מכיר רוכבים שרוכבים על מכונות של 2500 ש"ח והם גרועים, מדברים הרבה, פלצנים ובכיינים... מה הקשר ? זה לא מה שמעכב אותנו כעם רוכב... אז קחו נשימה לפני שאתם ככה קוטלים, ומפתחים דיונים כל כך אמוציונליים , אישיים ופוגעניים. בברכת יום טוב שמח ומדהים לרכיבה ( אני כבר אחרי - נס הרים =נוף הרים מדהים). אילן
 
אילן..מילה ארמסטרונג...רק

שדבר אחד היה חסר לי. כל מה שכתבת שאתה עושה, מבין, מצפה ועורג... בוא ואספר לך משהו - בשנת 1986, שהשתחררתי מהצבא, החלטתי לנסות ולחזור לכושר. ההתלבטות אז הייתה בין השתייכות למחזור ראשון של בית ספר רימון לחזרה למגרש הכדורגל. אופציה ב' ניצחה ועד היום לא התעמקתי בשאלה האם בחירתי טובה הייתה או לא אך אני שלם עימה משום היותה חיי. למה כל ההקדמה? ביום סגרירי אחד יצאתי מביתי לכביש המוביל לקיבוץ השכן שלרגליי מה שהאמנתי אז כי נעלי ריצה הם. בעודי חולף על פני צומת הקרובה לקיבוץ הבחנתי, בינות לעיניים מצועפות מריאות שורפות כתוצאה משנתיים על 30-40 סיגריות ביום, חלפו על פניי קבוצת רוכבים במהירות שלא הצלחתי לעכל אלא שנתיים או יותר לאחר אותו היום. מאחוריהם שעטה מכונית (כחולה ומרובעת אני זוכר בוואות) ועל גגה נחו זוג אופניים וכמה גלגלים. יום למחרת, בארוחת הבוקר (קיבוץ, חדר אוכל יו נוו...), ניגש אליי בחור נחמד שהכרתי כמי שמבצע עבודות צביעה למפעל של הקיבוץ ואמר לי - "ראיתי שהתחלת לשמור על כושר" לאחר כמה חילופי מילים התברר לי שהוא היה אחד מאותם רוכבי אופניים שלמעשה הייתה הקבוצה של נצרת. ולמה אני מספר לך את זה? כי כל מה שאתה כותב שווה כקליפת השום כל עוד אנו לא יודעים מה היה כאן לפנינו. כל עוד לא נדע להביא את האנשים שהיו כאן פעם למרכז העשייה ולו רק כדמויות הניצבות בהיכל התהילה של ענף האופניים, עתיר הפנצ'רים, של ארץ זבת לא נדע אנא פנינו מועדות. כפי שאני רואה זאת בעייתנו המרכזי היא כי כל שנה נכנסים עוד יותר רוכבים המאמנים כי הם ממציאם את המתח הנכון של הגלגל שיביא את ענף האופניים הציוני לפסגה הנכונה. בעייתנו העיקרית שכל מחזור כזה מבטל את קודמו ומכך נותר מצב שלא מאפשר התקדמות על בסיס טעויות עבר. אני לא מוותיקי הענף להבדיל מאמונה של רבים. אני בענף רק משנת 1988 ובאמת מכירו רק משנת 1990. אבל הכרתי רבים מוותיקי הענף. חלקם אנשים טובים, חלקם היו מביאים אותי למחשבות שאיני רוצה לחלוק לו היו נקלעים עימי לאי בודד. אך רובם נמצאים במעגל המנותק לחלוטין מהעשייה. עובדה זאת מונעת מאיתנו התקדמות וממחזרת טעויות. הערות חשובה - - לא אכנס לויכוחים בנושא ולא אגיב לשורות מחץ כגון "ומה אתה עשית למען המדינה" - דיון מכובד שיתפתח יגרה אותי להשתתפות - מי שלא שרד את כל שכתבתי כנראה מחזק את כל שכתבתי - יום סגול ומבאס משום שלא השלמתי את הרכיבה לאחר פציעה של פרינססה
 
כל הדלתות פתוחות.....

אף אחד לא סגר דלת בפרצופם של "גדולי העבר", לא ראיתי אף אחד מ"הם" ניצב בפתח הדלת בישיבות של הוועדה המקצועית/הישגית או איך שלא קוראים לזה באיגוד ומנסה לתרום מנסיונו הרב למען פיתוח הדורות הבאים. לפחות היום ענף האופניים נמצא במקום בו נמשכים אליו רוכבים חדשים ומאמנים חדשים שמוכנים לשים את יהבם הכלכלי והמקצועי על התחום. לפחות היום יש דור שלם של רוכבי "עבר לא רחוק", שכבר לא מתחרים באליפות אירופה אבל מקימים קבוצות ומובילים חבורה חדשה של רוכבים- זה נקרא המשכיות. לדעתי נקודת המוצא היא שונה: אם לדורות הוותיקים לא היה החזון למען הצבת יסודות יציבים ועמוקים שמהם יתפתח הספורט, אולי לדורות שלנו כן יש את זה. בשביל מה "נחזיר" את דור הוותיקים? כדי ששוב נתחיל מנקודת ה- 0? לפחות כיום מנסים להקים תשתית רחבה של מאמנים, מדריכים, שופטים, נמצאים בקשר עם ה- UCI, נציג של האיגוד והענף היה במרכז האופניים של ה- UCI כדי ללמוד ולהתפתח ולבסס קשרים. לפחות כיום יש עשייה עם מבט לעתיד. אם "לדורותיהם" היו כ"כ גדולים ומוכשרים, ענף האופניים לא היה כיום בנקודה בה הוא נמצא, אלא חמש מדרגות מעל. יש הרבה כבוד לכוכבי העבר, אבל אם אף אחד מהם לא מצא לנכון להישאר קשור לענף ולתרום לו בצורה חיובית (ולא לחזור למלחמות גוג ומגוג שהיו נחלתם בעבר), למה שירצו עכשיו? ולמה שאנחנו נרצה?
 
מקיק אתה מיתמם

ולכן ממש לא אגיב לזה מעבר לחלוקת העובדה שכתבתי למעלה עם קוראי הדיון הזה.
 
בוא נעשה משחק טריוויה:

אני בדקתי בסייקלינגניוז את תוצאות אליפויות העולם/אירופה נשים וגברים כביש והרים מאוד מעניין, וזה רק מ- 1995 מה לומר בגדול הנשים השתפרו הגברים פחות או יותר נישארו באותו מקום. 2. מי היה אלוף ישראל כביש עילית 1985? 1986? 1987? 2000? מי היה בנוער? מי היה בנג"ש? מה היו המהירויות? מה היו המסלולים? כמה מתחרים? בקיצור אני כאן בשביל תשובות ולא בשביל הבטחות עתידיות ....אני אכתוב וכיו"ב. ובנוגע לאיזכור של אנטון ו"המעידה" - בוא תסביר לי מה זה מעידה? הסמכת אותו לאייל שטייניץ - לא ניראה לי שאייל שטייניץ היה מועד אפילו קרוב למה שנאמר במסמך רישמי של איגוד האופניים בנושא אנטון מיכאלוב.....
 

ilan ulman

New member
יאיר...

יפה כתבת!!! לעולם לא אבטל את העבר כי הוא הבסיס עליו אני מאין שיבנה העתיד. כבר התייחסתי בעבר לנושא העבר... אני ושאל את כל חברי , פשוט מתמוגג בכל פעם שיובל גולן או נמרוד דובנסיקי או השד יודע מי מספר על ימי העבר של הענף הזה, הסיפורים על עידו סירקין , טל נישרי, האוחיונים, האופניים בעמק, האופניים בנצרת, ההתרסקויות ההזויות בכיכר המדינה, אלי סמוכה וכו'... לא ביטלתי אותם וקטונתי. המחזור הזה -קרי המחזור שלי מנסה ללמוד ולהבנות ע"פ לקחי העבר, אין לי את כל התשובות, אני מוכן להקשיב ולשמוע, מייעצים לי ביום אלף ואחת עצות חלקן טובות חלקן יותר, אני משתפר אני מקווה, ויש אנשים שדואגים להוריד אותי לאדמה כשבלון מזג האויר שלי נסחף,אני אסיר תודה כל פעם כשאני מגלה משהו חדש. ואכן אני מאין שישי לקרב את האנשים מהעבר למעגל העשייה, וללמוד מהם. ושוב שלא יהיו אי- הבנות , לא ביטלתי אף אחד. בברכת בריאות לפרינססה. אילן
 
אילן, למען אהיה ברור

לא הייתה לי כוונה "לכנס" בך. אני מקווה שלא פגעתי ואם כך אני מתנצל מעומק לב. אנחנו לא מכירים אבל ממה שאת כותב בפורומים אני מלא בהערכה אלייך. ההודעה שלך הוציאה ממני התייחסות "מנוף" לעלות משהו שמציק לי וחוץ מזה הייתי דקות אחרי הביאוס של אי השלמת הרכיבה. בידידות מקווה שתבין
 

sela v

New member
נתי לגבי שבילים

כמו שאתה יודע אני גר בלונדון ויש כאן ארגון בשם lcc, ואנשים נפגשים כל חודש ומדברים על הנושא, אבל כאן בניגוד לארץ מקצים כספים לבנית שבילים לאופניים. אני מגיע למפגשים של אזור קמדן, ובאחד המפגשים האחרונים, הגיע אחד מהאחראים על התחבורה מהמועצה של קמדן. אני חושב שבארץ יש מספיק רוכבים, שאפשר לעשות משהו, רק צריך להתארגן ביחד.
 

natyh

New member
בשבילך סלע

ההקפות נדחו לפברואר מועד הגעתך לארץ כדי שיגיעו שלושה אנשים לפחות לכנסת .
 

sela v

New member
חבשתי שהקפות זה בספטמבר

(שמחת תורה), וחוץ אתה יודע שאין לי אופניים בארץ, אז תצטרך לדאוג לי לאופניים לעזור לכם בהקפות.
 

natyh

New member
ולעניין עצמו

בדוק את השילדה שב עליבה ובדוק שהיא נוחה קפיצית ואין בה שברים או ריתוכים . ספור את מספר השיחים שפיצים בגלגלים וראה שהם כפולות של 4 אם לא כפי שקיים באופניים סניות קשה מאד לאזן גלגל . בדוק שהגלגלים מאוזנים ואין בהם שמיניות . ראה אם החישוקים אינם פחוסים תופעה של עליות מדרכות מיותרת . בדוק שכל ההילוכים עוברים חלק . בדוק שהכבלים אינם קרועים או מפוררים . זהו בינתיים .
 

raall

New member
תודה רבה

לא כ"כ הבנתי איך כל השרשור כאן קשור לנושא של ההודעה שלי?
 
למעלה