מעמדכם בוועדה רפואית.

La Folia

New member
מעמדכם בוועדה רפואית.

אני לא יודע למי יצא כאן לחוות את המעמד של וועדה רפואית אך אני חייב לציין שיש לבחון הייטב את נושא המעמד שלכם כאשר אתם ניגשים לועדה כזו. בועדה רפואית של המוסד לביטוח לאומי יושב רופא\ה מומחה\חית שהוא או היא על-תקן תפקיד פוסק\ת בועדה. כמו כן יושב או יושבת פקיד\ה מטעם המוסד שהוא או היא משמשים כנציגים של המוסד בועדה ותפקידם הוא לכתוב את פרוטוקול של הועדה. כנגד 2 גורמים אלה אתם עומדים כאשר אתם באים לועדה. הביטוח הלאומי מדגיש כי רופאי הועדה אינם עובדי ביטוח לאומי ומכאן שהפסיקה שלהם לא מושפעת מגורמים חיצוניים. כאן המקום להדגיש כי את השכר מקבל הרופא\ה דרך המובד לביטוח לאומי. היות וניכתב פרוטוקול ועדה והיות שלרופא\ה יש מעמד של פוסק, האם ניתן לפרש את המעמד כמעמד של משפט בדומה לבית משפט? במידה והתשובה חיובית - האם, כמו בבית מישפט, רצוי להגיע לועדה מצויידים בהגנה מקצועית בדמות עורך-דין או רופא מומחה? מי אמור לשלם את ההוצאות עבור עזרה מקצועית כזו כאשר המבוטח מחוייב להגיע לועדה רפואית בשל ערער המוגש ע"י המוסד? מדוע המוסד לא מיידע את המבוטחים בנוגע למעמד הועדה וזאת שזה האחרון יוכל לעמוד על זכותו להגנה מקצועית? אשמח לקבל קצת הבהרות בנושא זה.
 
חשוב שכולם ידעו כי... ../images/Emo127.gif

גם לדעתי, מבחינות מסויימות, אפשר לראות במעמדו של הרופא הפוסק בביטוח הלאומי כבעל מעמד מעין- שיפוטי. בגלל המשקל הרב שמייחסים בבית המשפט לקביעה של המל"ל בעניין שיעור הנכות יש דמיון מסויים בין מעמדו של הפוסק מטעם הביטוח הלאומי למעמדו של מומחה הממונה מטעם בית המשפט. יחד עם זאת יש לזכור כי בהליך השיפוטי יש אפשרות להגיש בקשה להביא ראיות לסתור, כך שמעמדו של הפוסק הרפואי אינו סופי. ייתכן שבשלב הראשון אין הכרח להגיע בלווי של עורך דין, אולם מה שבטוח הוא שכאשר מתעורר צורך לערער על החלטת הועדה הרפואית יש חשיבות ניכרת לערעור שנכתב על ידי עורך דין המתמצא בתחום. לעתים יש אמנם חשיבות לצרף חוות דעת מומחה רפואי. הוצאה כזו משולמת - בפועל- על ידי התובע הפונה אל המוסד לביטוח לאומי, למרות שאינני בטוחה שזוהי הדרך הרצויה. מה דעתך? האם יש מקום להטיל עלויות אלה על הביטוח הלאומי? גם בתחום הזה, כמו בהרבה תחומים אחרים אכן רוב הנפגעים אינם מכירים את זכויותיהם, ואינני בטוחה שיש להטיל חובה זו על הביטוח הלאומי. להשתמע- כרמית.
 

La Folia

New member
דעתי בנושא מאוד ברורה...

יש להוציא את הועדות הרפואיות מהמוסד לביטוח לאומי ויפה שעה אחת קודם. יש לידע את המוזמן לועדה כי לועדה יש סטטוס שיפוטי ועל-כן מומלץ לו להגיע מוכן וזאת ע"י ייצוג הולם. כמו בפסיקות של בית משפט -שם השופט מחליט, על-סמך הכרעת-הדין, מי יעמוד בתשלום עבור שכר הטירחה של עורך הדין או הרופא המומחה. כך גם בועדה רפואית יש להעמיד רופא אובייקטיבי אשר יפסוק בנושא זה. תודה עבור התשובה
 
מסכימה תיאורטית אבל... ../images/Emo127.gif

קשה לי לקבל את גישתך לפיה רופא אוביקטיבי בועדה יפסוק בנושא ההוצאות, נראה לי שרוב הרופאים לא ירגישו נוח לעסוק בזה, וגם נדמה לי שאין להם את הכלים והכישורים לכך. לדעתי, השיטה העדיפה לפתרון הבעיה שהצגת היא להדק את הפיקוח השיפוטי על החלטות הועדות הרפואיות , למשל על ידי הגמשת הקריטריונים לאפשר (בבית המשפט) להביא ראיות לסתור. כך יוקטן המשקל המעין- שיפוטי של הכרעת הפוסק הרפואי, ולתובע תהיה הזדמנות להוכיח את נכותו בבית המשפט בעזרת עורך דין ומומחה מטעמו. הנושא שהעלית הוא אכן נושא חשוב, ואכן חשוב שהפונים למוסד לביטוח לאומי יכירו את זכויותיהם (מומחה רפואי, עזרה מעו"ד). להשתמע, כרמית.
 
../images/Emo58.gif

שבוע שעבר הייתי בוועדה רפואית של הביטוח הלאומי."הוועדה"התקיימה 3 דקות בדיוק ונשאלתי 2 שאלות וזהו.לצורך העניין,אני חושב שהוועדות של הביטוח הלאומי הן פורמליות בלבד וההחלטות נקבעות מראש.לא יתכן שהביטוח הלאומי ישלם כסף לרופאים שיקבעו אחוזי נכות,שאותם הביטוח צריך לשלם.מדובר פה בניגוד אינטרסים.אם אינני טועה קבע השופט שמגר,שצריך להוציא את הוועדות מביטוח לאומי ולהעבירן למשרד הבריאות.אני לא יודע אם התכוונת לוועדה ראשונה,או לערעור.שאתה מגיע לוועדה זכותך להביא איתך רופא מומחה,כמו כן אתה יכול להגיש ערעור על קביעת וועדה לבית הדין לעבודה.
 

La Folia

New member
בית דין לעבודה...

בדרך כלל ולרוב, בית דין לעבודה מקבל עירעורים רק בשאלות משפטיות והוא לא דן כלל בשאלות רפואיות. אילו הועדות הרפואיות היו מחוץ למל"ל ואילו הן היו הוגנות - בתי המשפט היו חוסכים הרבה מאוד תיקים ובכך מקצרים תורים.
 
La Folia צודק... ../images/Emo127.gif

אכן, בית הדין לעבודה דן בערעורים הכרוכים רק בשאלות משפטיות בלבד. ייתכן באמת שיש מקום להוציא את הועדות הרפואיות אל מחוץ לביטוח הלאומי. מכל מקום נראה לי שזה נושא שצריך להיות מעוגן בחקיקה ודורש לובי פוליטי. מה דעתכם? להשתמע- כרמית.
 

La Folia

New member
להלן דוגמה לפסק-דין ממנו ניתן ללמוד

כי בית המשפט לא עוסק בנושאים רפואיים. פסק-הדין מצורף כקובץ וורד. מחקתי בכוונה פרטים מזהים למרות שאלה פורסמו במלואם בפסק-הדין המקורי - מה שמחזיר לדיון בנושא החסיון.
 
אני רואה שאתה מכיר את הזכויות../images/Emo127.gif

אני רואה שאתה מכיר את זכויותיך. אולם, מעניין אותי לדעת האם מימשת אותן? האם אתה נעזר בעורך דין? מה תעשה בערעור, במידה ותידרש לכך? להשתמע, כרמית.
 
למעלה