מעמד האב בחקיקה הישראלית

מצב
הנושא נעול.
מעמד האב בחקיקה הישראלית

מעמד האב בחקיקה הישראלית
רבות נכתב כאן על בני מיני המדוכאים והמושפלים. להלן רשימה קצרה שכתבתי בפורום אחר. מצבו של האב בחקיקה הישראלית איננו טוב. שתי הוראות מפלות אותו לרעה. ראשית, חזקת הגיל הרך בסעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. נקבע שכאשר ההורים חיים בנפרד ואין סיבה מיוחדת להורות אחרת, הילד יהיה אצל אמו עד גיל 6. ההוראה השניה היא חובת המזונות. לפי הדין העברי רק האב חייב במזונות הילד. יש גם חובה מצומצמת של האם שחלק מהשופטים מנסים לפתח אותה על בסיס עקרון השיויון אבל "בגדול" האב הוא המפרנס העיקרי של הילד. תוצאה זאת גורמת לכך שכאשר ההורים מסוכסכים, האב הופך מהר מאוד לחייב ונפתחים נגדו הליכי הוצל"פ. למותר לציין שמעמדו כאב נפגע. גם חזקת הגיל הרך וגם חובת המזונות מעוגנות בדין העברי, שאינו דוגל בשיויון בין ההורים. יצויין שמעמדם של הורים לא יהודים טוב בהרבה לפחות לענין מזונות. לפי חוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות), הורה חייב במזונות ילדיו הקטינים לפי דינו האישי, ומי שאין לו דין אישי יהיה חייב במזונות לפי החוק. ס´ 3א לחוק קובע ששני ההורים חייבים במזונות הילד, בלי קשר בידי מי הוא מוחזק. דין אישי הוא דין העדה הדתית של החייב במזונות. יוצא שאב חסר דת נהנה מעקרון השיויון ומי שהוא יהודי חייב במזונות לפי הדין העברי. זוהי הפליה מכוח החוק, ובמדינה בעלת חוקה החוק היה נפסל בהיותו פוגע בעקרון השיויון.
 
כן ולא

מעמד האב בחקיקה הישראלית
רבות נכתב כאן על בני מיני המדוכאים והמושפלים. להלן רשימה קצרה שכתבתי בפורום אחר. מצבו של האב בחקיקה הישראלית איננו טוב. שתי הוראות מפלות אותו לרעה. ראשית, חזקת הגיל הרך בסעיף 25 לחוק הכשרות המשפטית והאפוטרופסות. נקבע שכאשר ההורים חיים בנפרד ואין סיבה מיוחדת להורות אחרת, הילד יהיה אצל אמו עד גיל 6. ההוראה השניה היא חובת המזונות. לפי הדין העברי רק האב חייב במזונות הילד. יש גם חובה מצומצמת של האם שחלק מהשופטים מנסים לפתח אותה על בסיס עקרון השיויון אבל "בגדול" האב הוא המפרנס העיקרי של הילד. תוצאה זאת גורמת לכך שכאשר ההורים מסוכסכים, האב הופך מהר מאוד לחייב ונפתחים נגדו הליכי הוצל"פ. למותר לציין שמעמדו כאב נפגע. גם חזקת הגיל הרך וגם חובת המזונות מעוגנות בדין העברי, שאינו דוגל בשיויון בין ההורים. יצויין שמעמדם של הורים לא יהודים טוב בהרבה לפחות לענין מזונות. לפי חוק לתיקון דיני המשפחה (מזונות), הורה חייב במזונות ילדיו הקטינים לפי דינו האישי, ומי שאין לו דין אישי יהיה חייב במזונות לפי החוק. ס´ 3א לחוק קובע ששני ההורים חייבים במזונות הילד, בלי קשר בידי מי הוא מוחזק. דין אישי הוא דין העדה הדתית של החייב במזונות. יוצא שאב חסר דת נהנה מעקרון השיויון ומי שהוא יהודי חייב במזונות לפי הדין העברי. זוהי הפליה מכוח החוק, ובמדינה בעלת חוקה החוק היה נפסל בהיותו פוגע בעקרון השיויון.
כן ולא
אתה שוב מתלונן על הקטע הדתי???? בלי שום קשר לכך, מסכים איתך באלף אחוז - גם ככה בתי המשפט היום רומסים את ה"דין האישי" כשנוח להם ומשום מה תמיד נוח להם כשזה נגד הגבר וכבר הבאתי דוגמאות לכך בעבר בפורום זה. נקים עמותה לשינוי דיני המזונות שמגיל 0 הכל מתחלק חצי חצי. לגבי חזקת הגיל הרך - הייתי בדיון על זה בביהמ"ש למשפחה אי שם. ייצגנו את הבעל שרצה חזקה על הילד מרגע לידתו. למרות שאמרנו לו לרדת מזה כי גם הגיונית לא היה ממש בטענתו, הוא החליט בכל זאת להפתיע בדיון (גם אותנו) ולהעלות את זה (בכלל היה דיון על מזונות). ולהלן ציטוט חלקי: השופטת - עכשיו הילד נולד, קח אותו. מי בדיוק יניק אותו בלילה. הלקוח - אהההההה השופטת - תסביר לי, תן תשובה הגיונית ותקבל אותו. הלקוח - אההההה בקיצור, אין תשובה. מה לעשות שעל פי מחקרים מזרמים שונים (גם לא דתיים), טובת הילד מחייבת אותו להיות עם אמו. לכן גם האב לא יקבל את ילדיו ללינה כשהם מחתחת לגיל שנתיים בקביעת הסדרי ראייה. זה לא רק בגלל החוק אלא גם הביסוס המחקרי. אז לעניין החוק הזה, לא יכול להסכים איתך במאה אחוז, אבל כל מקרה לגופו. מה שכן, נוקשות החזקה צריכה שינוי.
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה