מעניין אותי לדעת...

שלום !

אני חושבת שאם אעבור טסט אחרי 25 שנה שאני נוהגת אני בספק אם אעבור טסט, כי אתה יודע אחרי נסיון כזה כבר לא שמים לב לצורה בה אנחנו נוהגים. ומה איתך ? בארי - כמה זמן אתה נוהג ? אני חושבת שרוב אנשי המדינה כאלה. רואים איך הם נוהגים על הכביש.
 

If6Was9

New member
אם אתאמן בנהיגה עפ"י כל החוקים

בלי לחרוג מהמהירות המותרת, ותוך שמירת מרחק, וכמו כן אצליח בחנייה ברברס במכה ראשונה נראה לי שאעבור.
 
עכשיו אחרי שהגיבו ופתחו פה את הנושא

לדיון רחב. שמתם לב רובכם מה אמרתם ?! אם תתאימו את עצמכם לרמת 'נהג מתחיל' אתם תעברו. כלומר אם תנהגו בטסט כפי שאתם נוהגים כיום על הכביש,אף אחד מכם לא יעבור טסט,גם לא בעשירי. תפנימו את זה ותבינו.
אתם תעברו טסט כי אתם תתאימו את עצמכם ופתאום תיזכרו בכל החוקים של הכביש.אבל אתם לא תעברו טסט אם תנהגו כפי שאתם נוהגים באופן היומיומי שלכם. אני טועה ?!
 

Fatach

New member
נו אבל זה ברור...

יש דברים שעושים רק עד לטסט.. כמו למשל, יש ליד ביתי צומת שבכניסה אליה יש תמרור תן זכות קדימה. זה קצת לפני כיכר אז בד"כ יש שם שיירה גדולה של מכוניות. כמובן שמהכיוון שבו צריך לתת זכות קדימה נהגים נדחפים. אם לא היו נדחפים כנראה היו מגיעים לעבודה ב 10:00, כי תמיד יהיו מכוניות בדרך החוצה... זו רק דוגמא אחת...
 

פרטנר

New member
בארי צודק

אפשר ואף רצוי לשאוף לנהוג על פי כללים מסודרים כי זה לטובת כולנו. ואם נהג נדחף כדי לא לאחר לעבודה זה מגיע על חשבונו של האחר שנדחפו לפניו. אף אחד לא אומר שכדי לנהוג על פי החוק צריך לנהוג כמו "פלוץ" אלא פשוט לנסות ולהשאר במסגרת החוק עד כמה שניתן. וזה לא קשה יותר , זו פשוט התייחסות אחרת לנהיגה ולסביבה.
 

be_roo

New member
תפריד בין שני דברים

דבר אחד זה להודות שביומיום נהג מבצע עבירות במודע והוא לא יעשה אותן בסיטואציה של מבחן. אבל "למתן" את צורת הנהיגה ולהוריד אותה בדרגה ליכולות של תלמיד נהיגה זה דבר אחר. נהג מנוסה שמכיר את יכולות הרכב בו הוא נוהג והפעם האחרונה שנכבה לו המנוע בזינוק בעליה היתה לפני 10 שנים יכול בהחלט להרשות לעצמו לבצע תמרונים חוקיים למהדרין שתלמיד נהיגה לא יחלום לחשוב על לבצע אותם, אצלו הנהיגה עדיין איטית, על כל פעולה ופעולה הוא חושב מראש ולכן זקוק ליותר זמן להתכונן, בעוד שנהג מנוסה יעשה זאת מבלי לחשוב בכלל ועדיין יעשה את הפעולה הנכונה. אתה יכול להיות בטוח שתלמיד נהיגה שיתקרב לפניה עירונית ב-50 קמ"ש מעט לפניה, יוריד הילוך בחצי שניה ויפנה, יכשל, מן הסתם על עודף בטחון עצמי, כי מן הראוי שתלמיד נהיגה יקח מקדמי בטחון גדולים יותר בגלל הסיכוי שהורדת היהלוך שלו פחות זריזה, ששליטתו העדינה בבלם פחותה ויכולתו להעריך באיזו מהירות ניתן לבצע פניה זו בצורה נינוחה קטנות יותר. אותה פעולה בקרב נהגים מנוסים היא דבר מובן מאליו.
 

פרטנר

New member
ההפרדה היא ברורה.

קצב בצוע הפעולות עולה עם הנסיון, וכמובן שתלמיד נהיגה איטי יותר ומהירותו מתונה . אבל מסגרת החוק חייבת לכלול את כולם. אין ספק שעבירות תנועה שאינן במודע מסוכנות הרבה יותר, אך אני חושש גם מעבירות "במודע" שנהגים עושים אך לא לוקחים בחשבון את כל ההשלכות אלא רק את חלקן. כמובן ש"טסטר" שיבחן נהג ותיק ללא ידיעה שזהו נהג ותיק בקריטריונים של תלמיד , יראה אחרת את הדברים. חשבתי פעם על "ניסוי" (בעייתי מבחינה טכנית) לשלוח ל"טסט" חבר שבקי מאוד ברזי הנהיגה ולראות מה יהיו התוצאות..
 
הוא נכשל !

מניסיון שלי. לאחר שעשיתי את הטסט,הטסטר שאל אותי איפה למדתי לנהוג ככה,אז אמרתי לו שאני בעל רישיון נהיגה כ10 שנים. זה היה לפני שנה וקצת. הוא נתן לי ציון נכשל לפני שהוא ידע על וותק הנהיגה שלי. הוא היה קצת המום ושאל אותי למה עשיתי טסט,אמרתי כי רציתי לדעת אם אני עובר עם ניסיון הנהיגה שעברתי והאמת היותר גדולה כי התערבתי עם חבר שלי שאני לא עובר.
 

be_roo

New member
ומה לגבי נסיון של אחרים../images/Emo35.gif

מה עם כל אותם נהגים שמוציאים רשיונות על כלי רכב נוספים
אני הוצאתי רשיון על אופנוע עברתי טסט מלא ולא רק מבחן שליטה. אני מכירה עוד קרוב משפחה שבשנתיים האחרונות עבר שני טסטים, על אופנוע ועל משאית 15 טון, כאשר בשני גם עבר תיאוריה נוספת ללא קושי ולאחר שרק טרח לעבור על החוקים הרלוונטים למשאיות כאשר את כל השאר הוא יודע (כן, גם המרחקים שבהם מוצבים התמרורים המודיעים על התקרבות למסילת רכבת). אין לי ספק שרבים לא יעברו. הספיק לי אותו "קורס רענון" שעברתי אחרי 3 שנות ותק כדי להדהם כמה אנשים מזלזלים בדברים בסיסיים בנהיגה, וזה אחרי 3 שנים על הכביש, תאר לך מה קורה אחרי 10. שני שליש כיתה התווכח עם המרצה בנוגע למי זכאי לזכות הקדימה בטענה ש"אז מה אם הוא מימין, השני נוסע בכביש ראשי יותר?!" או "אז מה אם הוא מימין, השני ממשיך ישר וזה פונה". עצוב.
 
שאלה טובה!

אחרי 3.5 שנים עם רישיון נהיגה (אני בן 22), לא חושב שאני אעבור טסט. יש לי את הרגלי הנהיגה שלי, שלא תמיד תואמים את ההרגלים שמצופים בטסט (שמירת מרחק, נסיעה בנתיב ימני וכו'). אבל בלי קשר אני יודע שאני נהג טוב.
 
אתה יודע שאתה נהג טוב...

3.5 שנים עם רישיון נהיגה וכבר אתה מתנהג כמו ישראלי
אצל הישראלים כולם 'נהגים טובים'
אף אחד לא עושה עבירות,אף אחד לא מפריע לאחר על הכביש,כולם בסדר גמור. הדגש הוא על גמור...
 

isra533

New member
תשובה גרועה

איך אתה יכול להתיחס לעצמך כנהג טוב אם אתה לא שומר מרחק ולא נוסע בנתיב הימני וכו' כדבריך. כל הדברים האלה שאתה מתיחס אליהם בקלות דעת הם אלה שישמרו שלא תפגע במקרה של טעות, וכולנו טועים. אולי תגיד לי במה מתבטא ענין הנהג הטוב שבך? תשמור מרחק מקדימה ומאחור ותהיה מודע לסביבה שלך בכל רגע בנסיעה.
 

מֵירַב

New member
אני בעלת רישיון נהיגה 02 כ-8 שנים,

ויש לי הרגשה שקיים סיכוי של כ-85% בלבד שאעבור טסט מעשי, כיום, על המכה הראשונה - ו"חלק". למה? לפי הבנתי את הסביבה הישראלית (וקצת גם אותי
), ככל שיש לך יותר זמן רישיון וככל שאתה צובר יודע "ידע נהיגתי", כך אתה גם הופך להיות שאנן, כל-יודע, אוטומטי בנהיגתך וחוצפן.
 

isra533

New member
ההחלטה היא שלך

הדברים מתרחשים כפי שאנחנו מחליטים שיקרו. את לא חייבת ללכת במסלול שציינת אלה אם תחליטי לאמץ אותו לעצמך. אנחנו בתור נהגים חייבם לנהוג בכל נסיעה במודעות סביבתית מלאה ולא משנה כמה זמן יש לנו רשיון נהיגה. טסט הוא לא מדד לנהיגה נכונה, רק אחרי הטסט מתחילים ללמוד להשתלב בכביש וזה גרוע שהטסט הוא מדד על יכולת הנהיגה שלנו, המדד לנהיגה נכונה צריך להיום - כמה שמרתי על הכללים בנהיגה ואם קורה דבר מסוים בנהיגה לחשוב איפה אני טעיתי ולא לחפש את הטעות אצל הנהג האחר.
 

מֵירַב

New member
אני מבינה ומחזקת את שכתבת ומנסה

בכל הזדמנות מאחורי ההגה - לפעול בדרך הטובה ביותר שאני יכולה על הכביש, ביחס לצורת הנהיגה שלי, לרכב שלי ומה לעשות - גם לכבישים, להולכי-הרגל, לכלי הרכב האחרים המגוונים וכו'. או כמו שההורים שלי הקפידו לשנן לי זמן רב אחרי שקיבלתי את הרישיון המיוחל, במילים דומות לאלו: "אוקיי, עברת תיאוריה, עברת שיעורי נהיגה, עברת טסט בהצלחה, קיבלת את הרישיון שכל-כך רצית - רק אל תשכחי ששיעורי הנהיגה משולים לנהיגה בתנאי מעבדה וכשתנהגי לבד - עלייך לזכור שעכשיו זה המבחן האמיתי שלך: להשתלב בכבישי הארץ בלי עזרה ומבלי שילחצו לך על הברקס ברגעים המתאימים". לכן אין לי זכות לחפש אשמים מלבדי לפחות ממאה אחוזי הצלחה, אם אגש לטסט בימים אלו. כי זו אני וזה מה שלמדתי ובעיקר, לימדתי את עצמי. עם זאת, לדעתי, לא ניתן להתעלם לחלוטין ממשתנים שונים אחרים כגון עייפות, מצב פיזי של הכביש, נהגים אחרים, תרבות נהיגה אישית וסביבתית וכו' - אשר בוודאות משפיעים על מדד איכות ויכולת נהיגה. ובשורה התחתונה: ההחלטות, האחריות, המודעות, הזהירות, הטוב והרע, הטעויות וההצלחות, הנהיגה הנכונה - כולם שלי, כמעט לגמרי. יומטוב, מירב
וסליחה שיצאה לי מגילה, לא כ"כ ברורה
 
למעלה