מעניין אותי לדעת

פיצקוש

New member
מעניין אותי לדעת

מה היתה הסיבה העיקרית של בנות שילדו בבית לחשוב על ללדת בבית? אני ילדתי את בני בקיסרי ולא היתה אפשרות שיצא בדרך אחרת, איך לא חוששים מאפשרות הסיבוך שתצריך ניתוח?
 
תשובות

הסיבות שלי ללדת בבית הן שזה מרגיש לי הכי נכון, הכי מתאים להשקפת עולמי וברגע שקראתי על זה מספיק חומר הבנתי שזה גם הכי בריא!
כבר שנים שאני לא כ"כ נעזרת בשירותי הרפואה הרגילים (אני הומאופתית במקצועי), לא בגלל זילזול או אנטי חלילה, אלא בגלל שיש לי דרכים אחרות שאני מטופלת בהם. אני רואה את תהליך הלידה כטבעי ולכן לא רואה סיבה להתחיל אותו בבי"ח. כל מחקר שעשו בנוגע ללידות בית הוכיח חד משמעית שלידות בית מתוכננות, לנשים בהריון עם סיכון נמוך, בטוחות כמו לידות בי"ח ובבית אחוז ההתערבויות נמוך משמעותית (זירוז/פקיעת מים/ואקום/מלקחיים/חיתוך חיץ/קיסרי). את שואלת איך אני לא מפחדת מסיבוך שיצריך ניתוח? קודם כל צריך להבין שהסיבוכים לא קורים בבת אחת ולא מגיעים משום מקום. יש סימני אזהרה ובגלל שהמיילדת צמודה אליך כל הזמן, היא מבחינה בהם די מהר. אם יש צורך עוברים לבית חולים ונעזרים באמצעים שם. לעיתים רחוקות ביותר יש העברת חירום מלידת בית לבי"ח. אך אל תשכחי שלידת בי"ח היא לא 100% ביטחון, גם שם יש בעיות ולעיתים בגלל שנוטים להתערב יותר במהלך הלידה יש אפילו סכנה יותר גדולה ללידת ואקום/מלקחיים/ ניתוח קיסרי- ולהם יש סכנות משלהם. מה שחשוב לזכור שזה שבאף מקום שתלדי זה לא יהיה 100% ביטחון שהכל יגמר בסדר, את צריכה לבחור ללדת איפה שאת מרגישה הכי בטוחה ומתוך ידע. את יכולה לקרוא במאמרי הפורום סיפורי לידה ולהבין את עומק החוויה של לידה ביתית. יש שם אפילו סיפורים של מעבר לבי"ח ותראי שלא מדובר במשהו נורא כ"כ אם הוא קורה... מקווה שעזרתי
 

סטיוויה

New member
לא הבנתי את השאלה כל כך...

אם יש מצב שמחייב ניתוח אז אפשר לגלות את זה עוד לפני הלידה. למשל,מצג עכוז/רוחבי או רעלת הריון וכד'. מילדות בית בדרך כלל לא לוקחות לידות שמוגדרות כסיכון. אם יש סיבוך שמחייבת ניתוח(וזה נדיר)אפשר לגלות את זה מספיק בזמן ולעבור לבי'ח. יש הרבה ניתוחים שקורים בגלל "חוסר התקדמות בלידה" או לפעמים גם ההגדרה "אגן צר מידי" ואילו הם מצבים שלרוב היו נמנעים בלידת בית.לרוב מגיעים למצבים כאילו בגלל התערבויות מיותרות בתהליך הטבעי של הלידה. זה נכון שיש איזה אחוזון של סיכוי לסיבוך נדיר שעלול להגמר באסון אם לא מצאים שנייה מחדר ניתוח אבל כנראה שזה צ'אנס שיולדת בבית מוכנה לקחת. ההסתברות שזה יקרה נמוכה מההסתברות לחצות כביש ולהפגע ממכונית.
 

כרמית מ.

New member
דווקא בגלל זה ילדתי בבית

בעיקר כ"בוגרת" קיסרי, ידעתי שבבי"ח הסיכון שלי להגיע לקיסרי נוסף הוא גבוה יותר, והעדפתי להקטין אותו. כמו שענו לך, ברוב המקרים ניתן לזהות שיש צורך בניתוח די זמן מראש (לפני תחילת הלידה או במהלכה), ורק מיעוט קטן מאד של המקרים מדובר על ניתוח חירום אמיתי. הסיכון שזה יקרה בבית, קטן יותר מהסיכון שזה יקרה בבי"ח - ואין הבטחה שבבי"ח יצליחו להציל.
 

mise

New member
אני לא ראיתי אופציה אחרת.

אלא רק ללדת בבית. רק אם כלו כל הקיצין ואין ברירה - מעבר לבי"ח. כמו שמבשלת כתבה, הסיבוכים לא מגיעים יש מאין. לוקח להם זמן להתבשל והמיילדת מזהה אותם מבעוד מועד.
 
למעלה