מעניין אותי לדעת

מעניין אותי לדעת

איך המיילדת מעריכה את משקל העובר.והאם זה יותר מדויק מא"ס?
 

סטיוויה

New member
איך...

היא ממששת,נוגעת,בודקת-הכל דרך הרחם. אפשר להרגיש כל איבר ואיבר בגוף של העובר,בעיקר אם את מהיותר רזות ואז קל מאד למשש דרך הרחם. מנסיוני-הדיוק מדהים. ואם המיילדת משום מה חושדת לגבי המשקל-היא מפנה להערכת משקל נוספת בא'ס.
 

limscha

New member
מדוייק...

אצלי הא"ס זייף (העלה משקל) מתחילת ההריון והמיילדות ואפילו הרופא כשהלכתי למוניטור היו הרבה יותר מדויקים. אין מה לעשות מגע ידיים כנראה טוב יותר ממכשיר חשמלי.
 

פלגיה

New member
מי שמומחה בעניין

יודע לתת הערכה מדוייקת מאוד, בעזרת מישוש הבטן. אצלי האולטראסאונד פישל בגדול, והרופא נתן הערכה קרובה בהרבה. האולטראסאונד מבסס משקל, על אורך, ועל מדידות סטטיסטיות, את מי שהוא ארוך ורזה יכול לקבל הערכת משקל מוגזמת כלפי מעלה. מישוש הבטן לעומת זאת נותן אינדיקציה תלת מימדית.
 

טלימה

New member
מחקר בנושא

הראה שמידת הדיוק בהערכת משקל היא כזו - 1. קודם כל האמא (אם זו אינה הלידה הראשונה שלה) 2. מישוש ידני חיצוני של אדם שמנוסה בהערכת משקל כך 3. א"ס אם יהיה לי כוח אני אחפש אח"כ את הרפרנס. בכל-אופן - זה יותר מדויק.
 
../images/Emo47.gif לאמא../images/Emo70.gif

אני עשיתי הערכת משקל בחלום, זה נחשב? עוד לפני ההריון חלמתי שב1/9 הוא יהיה 1900 גרם. האולטרהסאונד של אותו יום העריך 1914 גרם. הוא נולד 29 יום אחר כך 2500 גרם. (יום קודם אמרתי שאם ההערכה שלו תהיה פחות מ2500 באותו בוקר, ניזום לו זירוז. הוא הקשיב רוב קשב, ובבוקר "הוריד את המים", וטוב שכך).
 
אין כמו אמא ! ../images/Emo6.gif

ואין כמו ילד שמקשיב לה...
 

tookmy

New member
מסתבר שגם בלידה ראשונה שלה ../images/Emo8.gif

לפחות אצלי היה ככה. המשקל שאני ואחותי אמרנו היה נכון יותר מהמישוש של שתי המיילדות שהיו אצלי כאן (מיילדת הבית שלי קראה למיילדת נוספת להתייעץ ולבדוק אותי כשהלידה לא התפתחה). לי היה קצת לא נעים מהן כי הן בטח יודעות יותר טוב, אז אמרתי להן קצת יותר בכיוון של מה שהן אמרו, אבל אחותי הסתכלה להן בפרצוף, אמרה משקל עגול שהיה מאה גרם פחות ממה שאני אמרתי ופיספסה בעשרים גרם...
 
weight estimation

The midwife estimates the weight of the baby by measuring the height of the top of the uterus with a measuring tape. You put the 0 at the top of the pelvic bone and the tape measure straight up to the top of the uterus. The number of centimeters usually corresponds with the number of weeks of the pregnancy, after 20 weeks. In addition, you give a good feel with your hands around the baby, and feel the tush and head and an experienced midwife just gets a feel for the weight. It is not 100% accurate, but is usually as accurate as an ultrasound is. Neither are foolproof, and you need to also take into consideration the size of the women and how much water and how low the head is. It really is a lot related to experience. Sometimes I'm right on the nose, and sometimes there are surprizes. Little women seem to have bigger babies because there is no room and they stick out more, and tall women seem to have small babies, but they are usually musch bigger than they seem because they have so much room to hide in the tummy.
 
תרגום: הערכת משקל

המיילדת מעריכה את משקל התינוק ע"י מדידת גובה הרחם עם סרט מדידה. שמים את האפס במעלה עצם האגן (pelvic bone) ומעלים את סרט המדידה בקו ישר עד לקצה העליון של הרחם. מספר הסנטימטרים בד"כ חופף למספר שבועות ההריון, החל משבוע 20. בנוסף, המיילדת ממששת את העובר בידיה, את הראש ואת הישבן ואז היא חשה את משקלו. זה לא מדוייק ב-100%, אך מדוייק לפחות כמו אולטרסאונד. אף בדיקה לא וודאית וצריך לקחת בחשבון את גודל האישה, כמות מי השפיר וכמה נמוך הראש. זה מאוד תלוי בנסיון הבודק. לפעמים אני ממש מדייקת ולפעמים יש הפתעות. נראה שלנשים קטנות יש תינוקות יותר גדולים כי הם בולטים החוצה עקב חוסר מקום ולנשים גבוהות נראה שיש תינוקות קטנים יותר, אבל הם בד"כ הרבה יותר גדולים מאשר נראה, כי יש להם הרבה מקום להתחבא בבטן.
 

Manty

New member
And I have to wander

?...What difference does it make what the weight estimate is
 

כרמית מ.

New member
לפעמים זה משנה

ככה אפשר לזהות תינוק שמפסיק להתפתח ברחם (IUGR) או כל גדילה א-נומלית, שעלולה לרמז למומים למיניהם. לפעמים, הערכת המשקל יכולה להיות הגורם המכריע בהחלטה אם להשרות לידה או לא - ואני מתכוונת במצבים שבהם המשך ההריון מהווה סכנה לעובר או לאם, ולא סתם. כמו כל בדיקה, גם כאן ישנו שימוש יתר, וכשיש "תינוק גדול מדי" נבהלים ומתערבים.
 
the importance of weight estimation

Usually it's not so important but there are some cases like the following: To make sure that the baby is growing well intra-uterine. Sometimes if the mother is not healthy or not eating enough then the baby won't grow to it's potential and this can also be a sign that the baby is "starving" and this could even lead to a fetal death. Of course, this is very rare. Sometimes the baby is very big and this could be a sign of uncontrolled diabetes, and also could be a difficult birth with a shoulder dystocia (stuck) which can be catastrophic. In such a case where the midwife sees the baby is getting way over 4000 kilo, you would want to try to induce by natural means instead of letting it just get bigger . If the baby gets too big, sometimes, especially in a first birth, it could have a problem getting into the pelvis and engaging and the head will stay high and she is increasing her liklihood of a Cesarian Section. It could be that her dates are wrong if the size of the baby is way off. I've had women with babies that seem too small and I find out that they are eating mainly salads and working out every day at the gym and doing too much exercise fortheir caloric intake. No one wants a baby under 2400 that can have all kinds of problems like heat regulation, breastfeeding, dehydrating easily, etc. So most of the time babies are born just the right size for them and their mom's pelvis, but it is a good idea to be aware of the growth and weight.
 
תרגום: חשיבות הערכת משקל

בד"כ זה לא כ"כ משנה מה הערכת המשקל של התינוק, אבל יש כמה מקרים בהם חשוב לדעת שהתינוק גדל היטב ברחם: לעיתים, אם האמא לא בריאה או לא אוכלת מספיק, התינוק עלול לא לגדול בהתאם לפוטנציאל שלו, זה יכול להיות סימן לכך שהתינוק "מורעב" ויכול אפילו להוביל למוות עוברי. כמובן שזה מאוד נדיר. לעיתים, התינוק מאוד גדול, זה יכול להצביע על סוכרת לא מאוזנת וגם יכולה להיות לידה קשה עם תקיעות כתפיים שיכולה להסתיים בקטסטרופה. במקרים כאלה, אם המיילדת רואה שהתינוק עובר בהרבה את ה-4 קילו, כדאי לנסות אמצעים טבעיים ולא לתת לו לגדול יתר על המידה. לעיתים, אם התינוק גדול מידי, בעיקר בלידה ראשונה, יכולה להיות לו בעיה בכניסה לאגן ובהתברגות והראש ישאר גבוה והסיכון לקיסרי עולה. יכולה להיות טעות בחישוב גיל ההריון אם משקל התינוק מוגזם. היו לי נשים עם תינוקות שנראים קטנים מידי ואני מגלה שהן אוכלות בעיקר סלטים ועובדות כל יום בחדר כושר בפעילות מוגזמת לעומת כמות הקלוריות שהן מכניסות לגופן. אף אחת לא רוצה תינוק קטן מ- 2400 גרם שיכול לפתח כל מיני בעיות כמו וויסות חום, קשיי הנקה, התייבשות קלה ועוד. אז, ברוב המקרים תינוקות נולדים במשקל מתאים בשבילם ובשביל גודל האגן של אימם, אבל זה רעיון טוב להיות מודעים לקצב הגדילה ולמשקל שלהם.
 

Manty

New member
To me

It wouls seem wiser then to simply educate women on how to eat well during pregnancy... As with most "problems", a proper diet during pregnancy would have been the better solution then making all those tests during pregnancy, which in my opinion, often create unneccessary fears and concerns, thus remove the mom away from her own instincts, and result in difficult births. With regard to the 4 KG mark.. It is very interesting to me that this is the a alarm weight.. On my unassisted birth groups (where most women have no prenatals) most women, who take excellent care of their bodies, and are highly intune with their babies throughout pregnancy and birth, go on to have babies weighing over 9 pounds (I believe that is about 4.5 kg). We've had some babies weighing 10, 11, and even 12!!!! pounds. What is amazing is just how easy these births have been. Many of these women have had many children, and they claim that birthing the bigger baby has often been easier than birthing the small ones.. I do agree that it is a good idea to be aware of the growth of the baby, but don't agree that it requiers any numbers - just staying intune with your body. As you mentioned, if a woman had a baby over 4 kg. you would expect a difficult birth. It is my belief that this expectation (of the caregiver and/or the mother) has more chances of creating the difficulties than the big baby himself.​
 

מאי261

New member
התינוק שלי

נולד במשקל 4350 ק"ג ואני חייבת להגיד שהקטע של לדחוף אותו החוצה היה הקטע הכי מעצים והכי פחות מסובך בלידה שלי (שהיתה בבית חולים, ומלאה התערבויות רפואיות כמו בכל הסיפורים) [לא בהריון ולא כלום, אבל קוראת כאן בשקט בנתיים.......]
 
למעלה