מעניין איך עבר על כולם הסופה בדרכים, אני הגעתי רטוב לעבודה

אבישי ק

New member
לדעתי צריכים חברת רכבות לפי נפות

כלומר נפת גוש דן
נפת חיפה
נפת ב"ש
ככה יהיה אינטרס למקסם את השירות באזור
 

amit1270

New member
זה כמו לחלק מכולת שכונתית לכמה חנויות קטנות....

רשת המסילות בישראל היא זעירה וכל חלוקה שלה תפגע מאוד בשירות ובתחזוקה.
 

אבישי ק

New member
לזה בדיוק אני מתכוון, לחלק ולהגדיל

הכוונה שלי היא שהרכבת נניח בנפת ת"א תהיה אחראית לרכבת פרוורית ורכבות גדולות יותר
הפועלות בגוש דן ובכלל באזור המרכז
בחיפה וב"ש תהיה אחראית על הרכבות הקלות והרכבות הפרבריות והאזוריות
וכמובן תישאר ראשות גג שתנהל את הרכבות הבין עירוניות
ברגע שהרשת תהיה מקומית השירות לאזרח יהיה יותר טוב
 

ש מים

New member


 

amit1270

New member
אפשר להכליל (ואז זה מוצדק)

יכול להיות שמה שאתה מציע זה מה שכבר מתוכנן מזה שנים אחדות - הקמת רשויות תח"צ מטרופוליניות ורשות תח"צ ארצית (שהוקמה לפני כשנה). לזה יש הצדקה וזה יביא לשיפור השירות ע"י יצירת מערכות אינטגרטיביות. לא נכון להתייחס לרכבת בנפרד משאר התחבורה הציבורית.
 

אבישי ק

New member
בדיוק, אבל גם להכליל את רכבת ישראל בעסק

אם יקימו רשויות מטרפוליניות אבל לא תהיה נציגות של החברות שונות
נקבל ראשות שלא יכולה לעשות כלום כי ההנהלה הראשית תמיד עסוקה בדברים חשובים יותר
ותמיד יש משהו חשוב יותר
 

amit1270

New member
ברור שצריך לכלול את כל הגורמים הרלוונטיים

רכבת ישראל היא בהחלט חלק מהעסק. צעד קטן בכיוון ייעשה מתישהו בקרוב (אני מקווה מאוד) - האחדת תעריפי הנסיעה.
 

אבישי ק

New member
אני אתן לדוגמא את המצב בחיפה ואיך זה יכול להשתפר

כיום בחיפה יש כמה אופציות תחבורתיות
מנהרות הכרמל
רכבת ישראל
מטרונית
וחברות אוטובוסים
אף אחד לא מדבר עם אף אחד
מנהרות הכרמל לא מדברים עם עריית חיפה
רכבת ישראל לא מדברים עם חברות האוטובוסים
והמטרונית היא מטרונית
אם היו שמים את כולם בחיפה עם ארגון שמאגד אותם במיוחד שמוסיפים קווים לעפולה וכרמיאל
ניתן היה לנהל רשת של תחבורה ציבורית שיכולה לשרת את האזרח בצורה יותר טובה
 

אבישי ק

New member
אני אתן דוגמא מהמרכז

רכבת ישראל במרכז משמשת גם כרכבת ישראל וגם כרכבת פרוורית וגם לנסיעות פנימיות כמו רכבת קלה
אין קישור נורמאלי עם האוטובוסים
ושלא נתחיל עם הרכבת התחתית(5 ומשהו מיליארד וכלום)
אם הייתה הנהלה של אזור המרכז הייתה חלוקה ברורה ואולי אפילו הצעות לשיפורים
תיאום מול רשויות לעוד תחנות ביניים או הוספת קו כמו מטרונית בין תחנות הקצה
הייתה יותר התמקדות בצרכים המקומיים של התושבים
והנהלה הראשית הייתה פנוייה לתיאום רכבות בין עירוניות וכד...
 

tapuzoed

New member
ביוב זורם לים בכל שטפון קטן לפני שנה נשבר שיא סגירת חופים

לפני שאתה מחמיא רצוי שתבדוק את העובדות
ביוב זורם לים בכל ארוע הכי קטן.. חיפה מובילה בתואר המפוקפק של שיאנית ימי סגירת חופים מביוב כבר כמה שנים
 

tapuzoed

New member
חחח על קרית חיים אחראית עיריית חיפה, וגם בחיפה שפע הצפות

ואם לא הצפות אז שלוליות ענק שהן גם חמורות באזור הררי - פשוט בגלל שלא מטפלים בניקוד.
 
למעלה