מערך הגשרים בכבישים 1 וְ 9

מעניין לעניין באותו עניין

קודם כל - ברכות על הקמת הפורום - זו הודעתי הראשונה כאן (ויש לי הרגשה שלא האחרונה). לעניינו.. בימים האחרונים נסעתי הרבה לירושלים - ואז עלה בראשי רעיון שהייתי שמח לקבל את תגובותיכם עליו. היום, כשראיתי את ההודעה של בועז ל , ראיתי שהדברים ממש מתחברים כמו כפפה ליד. (כל הנתונים מהתרשמותי האישית + Google Earth): בקצרה, הרעיון הוא "לדלג" על העליה והירידה בקסטל ע"י מנהרה+גשר. קצת נימוקים: בעלייה לי-ם אבו-גוש נמצאת בגובה 650 מ', מחלף הקסטל בגובה 740 מ', הסיבוב במוצא בגובה 560 מ' והחיבור בין כבישים 9 / 1 שוב היכן שהתחלנו - בדיוק בגובה 650 מ'. מסלול מאוד קשה גם מבחינת שיפועים וגם מבחינת סיבובים. לעומת זאת, ניתן למנהר מתחת למבשרת ציון ואז לגשר מעל ל("עמק הארזים" נדמה לי) ולקבל מסלול ישר כמעט לחלוטין גם אופקית וגם אנכית. בתמונה: במסלול הצהוב מסומן הנתיב הנוכחי של כביש 1, ובמסלול הלבן מסומן הנתיב (יותר נכון - היטלו על הקרקע) של ההצעה. למי שלא מזהה - רואים את מבשרת מלמעלה, ואת העלייה מכיוון ת"א (בצד הקרוב). רוצה המקרה ואפילו הבתים האחרונים של מבשרת בצד י-ם של המנהרה מספיק גבוהים כדי לא להפריע למנהרה... מדובר על פחות מ-5 ק"מ עבודות (4~ ק"מ מנהרה + פחות מ-1 ק"מ גשר) - כך שלא מדובר במבצע "כבד" בצרה יוצאת דופן. מצד שני, הקשיים (כולל ההפוליטיים) של סלילת מנהרה מתחת לבתי מגורים איתם קלים, והמנהרה של הרכבת לי-ם (A1) תעבור בסמיכות. בקיצור - מד דעתכם? יש סיכוי?
 

eyalmel

New member
עושים את זה בחיפה

מנהרות הכרמל תעבורנה מתחת לבתי מגורים, אז יש תקדים.
 

bernuli

New member
התקדים הזה עלה ב6 שנים של התדינות מ

והרבה כסף וזה חיפה, לא מבשרת...
 

Der spiegel

New member
יש כבר תוכנית מאד מפורטת למנהרה

יש כבר תוכנית מפורטת שבתהליכי אישור למנהרה שתחבר בין אזור מחלף עין-חמד ועד סיבוב מוצא. לא מזמן פורסמו התוכניות, כאשר כרגע יש 3 אופציות אפשריות שעוד לא החליטו איזו מהן תבחר.
 

alantan

New member
../images/Emo45.gif כבר יש תכניות

אבל לצערי הן כנראה אינן טובות כמו זו שהצעת: למע"צ יש תכנית שתצא בקרוב אל הפועל (אם יהיה תקציב לכך) של כריית מנהרה מתחת לקסטל על מנת ליישר את השיפועים במקום.
 

Der spiegel

New member
הבעייה שהתוכנית שלו פוגעת מאד בנוף

שים לב ל-2 נק' בעיותיות בכריית מנהרה גדולה יותר: כל החלק הצפוני הוא כבר לא במנהרה אלא בגשר עצום-מימדים שיהרוס את כל הואדי. בנוסף, גם באמצע יש ואדי שיצטרכו לבנות שם גשר גדול שיהיה מאד פוגעני לאזור.
 

yairp4

Active member
גשר לא חייב לפגוע בנוף

קיימות דוגמאות רבות בעולם בהם גשרים יכולים להשתלב עם הטבע ואפילו להוסיף ליופי. כמובן שגשר עמודים רגיל יפגע בנוף, אבל לדעתי גשר מסוג אחר יכול בהחלט להתאים שם. הבעיה היא שבארץ יש מעט מאוד ניסיון בתחום הזה (גשרים תלוים, גשרי קשת וכו') וכשכבר בונים גשרים הם כמעט תמיד על עמודים, ותמיד גורמים נזק לנוף ובסופו של דבר עדיין חורשים את הקרקע בזמן הבניה (ראה את הגשר שנבנה כיום באיזור לטרון לרכבת המהירה לירושלים)...
 

alantan

New member
אין שום בעיה עם הנוף

ממילא אתה נוהג על הגשר עצמו -- הנוף משם יפה מאוד!
 
הנוף זו הבעיה הקלה

הבעיה החמורה היא ההשלכות של כריית מנהרה על מי התהום באזור, ועל כל מעיינות השכבה באזור - מעיינות מוצא, עין חמד, עינות תלם ועוד. בליפתא, עם כריית המנהרה באזור, כבר ירדה משמעותית שפיעת המעיין ע"פ דיווחים שקיבלתי. בקיצור - עד שלא תיערך בדיקה רצינית של השלכות כריית מנהרות חדשות על המעיינות באזור, יש לצאת מנקודת הנחה שהן תגרומנה נזק למי התהום, אם לא יינקטו אמצעים מתאימים. אותה בעיה צפוייה כנראה גם עם קו A1 באזור מבשרת ציון, העובר אף הוא בקרבת מספר מעיינות באזור.
 
למעלה