אביב אופיר
New member
מעניין לעניין באותו עניין
קודם כל - ברכות על הקמת הפורום - זו הודעתי הראשונה כאן (ויש לי הרגשה שלא האחרונה). לעניינו.. בימים האחרונים נסעתי הרבה לירושלים - ואז עלה בראשי רעיון שהייתי שמח לקבל את תגובותיכם עליו. היום, כשראיתי את ההודעה של בועז ל , ראיתי שהדברים ממש מתחברים כמו כפפה ליד. (כל הנתונים מהתרשמותי האישית + Google Earth): בקצרה, הרעיון הוא "לדלג" על העליה והירידה בקסטל ע"י מנהרה+גשר. קצת נימוקים: בעלייה לי-ם אבו-גוש נמצאת בגובה 650 מ', מחלף הקסטל בגובה 740 מ', הסיבוב במוצא בגובה 560 מ' והחיבור בין כבישים 9 / 1 שוב היכן שהתחלנו - בדיוק בגובה 650 מ'. מסלול מאוד קשה גם מבחינת שיפועים וגם מבחינת סיבובים. לעומת זאת, ניתן למנהר מתחת למבשרת ציון ואז לגשר מעל ל("עמק הארזים" נדמה לי) ולקבל מסלול ישר כמעט לחלוטין גם אופקית וגם אנכית. בתמונה: במסלול הצהוב מסומן הנתיב הנוכחי של כביש 1, ובמסלול הלבן מסומן הנתיב (יותר נכון - היטלו על הקרקע) של ההצעה. למי שלא מזהה - רואים את מבשרת מלמעלה, ואת העלייה מכיוון ת"א (בצד הקרוב). רוצה המקרה ואפילו הבתים האחרונים של מבשרת בצד י-ם של המנהרה מספיק גבוהים כדי לא להפריע למנהרה... מדובר על פחות מ-5 ק"מ עבודות (4~ ק"מ מנהרה + פחות מ-1 ק"מ גשר) - כך שלא מדובר במבצע "כבד" בצרה יוצאת דופן. מצד שני, הקשיים (כולל ההפוליטיים) של סלילת מנהרה מתחת לבתי מגורים איתם קלים, והמנהרה של הרכבת לי-ם (A1) תעבור בסמיכות. בקיצור - מד דעתכם? יש סיכוי?
קודם כל - ברכות על הקמת הפורום - זו הודעתי הראשונה כאן (ויש לי הרגשה שלא האחרונה). לעניינו.. בימים האחרונים נסעתי הרבה לירושלים - ואז עלה בראשי רעיון שהייתי שמח לקבל את תגובותיכם עליו. היום, כשראיתי את ההודעה של בועז ל , ראיתי שהדברים ממש מתחברים כמו כפפה ליד. (כל הנתונים מהתרשמותי האישית + Google Earth): בקצרה, הרעיון הוא "לדלג" על העליה והירידה בקסטל ע"י מנהרה+גשר. קצת נימוקים: בעלייה לי-ם אבו-גוש נמצאת בגובה 650 מ', מחלף הקסטל בגובה 740 מ', הסיבוב במוצא בגובה 560 מ' והחיבור בין כבישים 9 / 1 שוב היכן שהתחלנו - בדיוק בגובה 650 מ'. מסלול מאוד קשה גם מבחינת שיפועים וגם מבחינת סיבובים. לעומת זאת, ניתן למנהר מתחת למבשרת ציון ואז לגשר מעל ל("עמק הארזים" נדמה לי) ולקבל מסלול ישר כמעט לחלוטין גם אופקית וגם אנכית. בתמונה: במסלול הצהוב מסומן הנתיב הנוכחי של כביש 1, ובמסלול הלבן מסומן הנתיב (יותר נכון - היטלו על הקרקע) של ההצעה. למי שלא מזהה - רואים את מבשרת מלמעלה, ואת העלייה מכיוון ת"א (בצד הקרוב). רוצה המקרה ואפילו הבתים האחרונים של מבשרת בצד י-ם של המנהרה מספיק גבוהים כדי לא להפריע למנהרה... מדובר על פחות מ-5 ק"מ עבודות (4~ ק"מ מנהרה + פחות מ-1 ק"מ גשר) - כך שלא מדובר במבצע "כבד" בצרה יוצאת דופן. מצד שני, הקשיים (כולל ההפוליטיים) של סלילת מנהרה מתחת לבתי מגורים איתם קלים, והמנהרה של הרכבת לי-ם (A1) תעבור בסמיכות. בקיצור - מד דעתכם? יש סיכוי?