מערכת התחבורה בישראל בשנת 2020

amit1270

New member
יש ממפעלי ים המלח

המשאיות האלה לא רק שאינן יעילות יחסית לרכבת אלא גם גורמות ללא מעט תאונות קשות לאורך כביש הערבה. אני בעד קו רכבת לאילת (מים המלח בשלב ראשון) רק כדי להיפטר מהמטרד הזה.
 

fireman

New member
בינתיים המשאיות הכפולות לא גורמות לתאונות

בכביש הערבה אלא אותם נהגי מכוניות פרטיות שמגיעים לאילת פעם ב10 שנים וחושביםשהם מכירים את הכביש וחושבים שהאורך שלו יכול לאפשר להם לנהוג איך שהם רוצים, באיזה מהירות שהם רוצים ולעקוף איך ומתי שהם רוצים
 

amit1270

New member
ואם לא היו שם המשאיות

את מי הנהגים האלה היו עוקפים? אתה מבין למה אני חותר? אגב, בצד הירדני יש מסילה וגם כביש הערבה שלהם הוא דו מסלולי...
 
הם היו מוצאים את מי לעקוף...

לא יודע מתי יצא לך לנהוג בכביש בין עירוני לאחרונה בארץ, אבל לא מעט נהגים נוסעים מעל המהירות המותרת בהרבה, ואם אתה "חוסם" אותם (כלומר נוסע במהירות המותרת), אז הם יהבהבו לך או יצפרו. הפתרון היחיד הוא שכולם יסעו במהירות של 140 קמ"ש, ואז מעט מאוד אנשים ירצו לעקוף. מה שיגרום ליותר תאונות. בקצרה זה עניין של תרבות. אפשר לומר הרבה על הכבישים, על התח"צ, על המכוניות ועל עוד הרבה דברים, גם אם התח"צ פה יהיה כמו בשוויץ, והכבישים פה יהיו כמו בארה"ב, יהיו פה הרבה תאונות דרכים.
 

amit1270

New member
ברור שתמיד יהיה את מי לעקוף,

אבל זאת לא סיבה להוריד מהכביש את אחד הנעקפים החשובים. אין פתרונות של 100%.
 
אני בלי קשר לתאונות...

בעד להוריד יותר ויותר משאיות מהכביש. פחות זיהום, פחות פקקים.
 
2020? ממש לא רציני

מדובר על עוד 12 וחצי שנים בקושי. אין סיכוי שאת כל הכבישים האלו יסיימו עד 2020, ואפילו טוב שכך כי בינתיים עולה המודעות לבזבוז השטח הנרחב בארץ והצורך להעביר כמה שיותר תשתיות (כולל תשתיות תחבורה) לתת הקרקע ובכך לאפשר ניצול טוב יותר של הקרקע.
 
האם כבישי מחילות הם הפתרון?

א. כשמדובר בהוספת מפלסים סדרי העדיפות הכלכליים הם בדרך כלל, מפלס הקרקע, אחר כך מפלס עילי ובסוף המפלס התת קרקעי. ב. חפירת מחילות אנושית מתחת לאדמה עלולה לפגוע במי התהום. ג. ניתן לעשות הרבה בייעול השימוש במפלס הקרקע לפני שמרחיבים תשתיות ימה, קדמה, צפונה, נגבה, מעלה ומטה. אחד הממדים שראויים לחשיבה הוא ממד הזמן. ניתן לייעל את ניצול תשתיות התחבורה על ידי שימוש בכלי תחבורה צנועים, פונקציונליים ומהירים יותר מאלו הקיימים - הגיע הזמן ליישם את "חוק מור" בעולם התחבורה. ד. ערך הצניעות יכול לצוד גם את הציפור הסביבתית וגם את הציפור החברתית במכה אחת. ה. גם חשיבה תמה עשויה להואיל - ""הנסיך הקטן" והגודש בדרכים."
 
../images/Emo45.gif כל הכבוד על המאמרים שלך...

באימגו, אחלה מגזין של אחלה אנשים. ועל way to go
 
למעלה