מפוצלים VS משחקי הרעב

Billy Shirs

New member
מפוצלים VS משחקי הרעב

לדעתכן הספרים דומים? האם 'בחורה מרדנית שמפרה את כללי היקום שלה' זה מספיק כדי להכריז שאחד מועתק מהשני? באופן כללי, מה דעתכן על היקום המפולג במפוצלים מול היקום הממוחז של המשחקים? הדמויות, הכתיבה?

 

N o R i K o

New member
למפוצלים יש בעיה אחת עיקרית


והיא שהעולם שלהם ממש מטומטם. אבל ממש.
איך אפשר לחלק אנשים לפי תכונות? זה כאילו כל הספר התבסס על מצנפת המיון של הארי פוטר, רק בלי התייחסות לעובדה שאפילו המצנפת אומרת שאין דבר כזה תכונה אחת ובכל אחד יש קצת משאר הבתים.
באופן כללי הכתיבה טובה. טריס דמות טובה ואהבתי את מערכת היחסים שלה עם פור בספר הראשון והיחיד שקראתי בסדרה. איפשהו באמצע השני הרגשתי שהעולם המטומטם וחוסר ההגיון שבו מקשים עליי להמשיך.
בניית העלילה הייתה יותר טובה במשחקים בעיניי. בלי קשר לכך שהסדרה נכנסה לי ללב בצורה אחרת לחלוטין.
לא רואה יותר מדי דמיון בין הסדרות. שתיהן YA בעולם דיסטופי ובשתיהן יש נסיון להפיל את הממשל אבל כאן זה נגמר בערך. זה תקף לכל YA דיסטופי שקיים בערך...
 

Black Stain

New member
אם הייתה לך בעיה עם הבניית עולם של מפוצלים

חכי שתקראי את הרץ במבוך
 

Black Stain

New member
הדימיון מתחיל ונגמר

בזה שזאת גיבורה בעולם דיסאטופי.. קראתי את הספר הראשון ולא התלהבתי יותר מידי.. הכל הרגיש לי כאילו הוא קורה במהירות של 100 קמ"ש, כאילו כבר מההתחלה הסופרת כיוונה אותו להיות שובר קופות..
עוד לא קראתי את השני (הוא שוכב אצלי במגירה כבר חצי שנה
) אני מקווה שהוא ישתפר.. לא שהוא היה רע או משהו הוא בין הטובים בז'אנר הזה אבל אי אפשר באמת להשוות אותו למשחקי הרעב..
&nbsp
 

N o R i K o

New member
דווקא אני לא ראיתי שיפור בשני


הוא הזכיר לי קצת את השלישי של המשחקים משום מה, אבל כאילו לסופרת יותר חשוב לקרב בין הדמויות שלה מאשר להתעסק בעלילה שהיא כל כך מיהרה לקדם :(
 

Billy Shirs

New member
טוב, אז מפוצלים.

אחרי שכבר שכחתי לגמרי מה קורה בספר הראשון והשני, ראיתי את הסרט והתחלתי לקרוא את השלישי וזה הרבה יותר גרוע ממה שזכרתי. ג'יז, מאיפה להתחיל?
דונטלס - מגניב שהם עושים קעקועים והכל, אבל זה לא מראה על אומץ בכלל. לא כל מי שאמיץ גם מתקעקע. ובכלל אין ממש קשר בין הדברים. שלא לדבר על לזנק בין גגות של בניינים ולקפוץ על רכבת נוסעת - זה לא אמיץ, זה פשוט מפגר! מי עושה דברים כאלה? להעמיד את עצמך בסכנת מוות תמידית במקרים שממש לא דורשים את זה לגמרי לא מראה על אומץ.
&nbsp
כמו שנוי אמרה, מאוד טיפשי בעיניי שבנאדם יכול להיות רק דבר אחד, ואם במקרה הוא גם ידידותי וגם חכם אז לא רק שהוא מנודה - לפי הספר השני הוא גם אנומליה מוחלטת של הטבע בעלת מבנה מוח שונה והכל! רציני??? בנאדם עם יותר מתכונה אחת הוא שונה מבחינה ביולוגית מאנשים שהם פלקטים? WTFFFFF זה מעצבן אותי כל כך><
&nbsp
פור הוא גרי סטו מעצבן.
&nbsp
מוזר שבעולם עתידני שבו אפשר, באופן מילולי, לראות אל תוך דמיונם של אנשים, אי אפשר למצוא דיו צבעוני לקעקועים שלהם. ממש נפלאות הטכנולוגיה. ועזבו צבעוני, מה עם שחור ואפור? משהו? כל הקעקועים שם נראים כמו חינה מהטיילת באילת.
&nbsp
טוב, זהו בינתיים:\
 
למעלה