מפחיד או שצריך לקחת בפרופורציה

לורליי43

New member
מפחיד או שצריך לקחת בפרופורציה

יציאה לבילוי שנפגשת עם נוער שמחפש אלימות. רלוונטי לגבינו, ואני מאוד מתלבטת מה לעשות.
 
מה יש לקחת כאן בפרופורציה?

מפחיד לחשוב שזה מוצא אותך גם כשאתה לא מחפש את זה. ומשטרה? הצחקת אותי, אין חיה כזו (גם בימים רגילים).
 

לורליי43

New member
התחושה היא שזה קורה כל הזמן

נתתי לה את הדוגמא עם האח שלה והטיול מהקיטנה. אמרתי לה שבכל דבר יש סיכון, אבל לפעמים לדעתינו הסיכון לא סביר מספיק כדי להגיד- "צריך להמשיך ולחיות ולעשות דברים". אז רב ההורים כן שלחו את הילדים לטיול, ואנחנו לא- למרות שלא חשבתי שמישהו ימות שם ואין לי ספק שהוא היה נהנה, אבל החשש שלי היה גדול מדי. גם כאן, אין לי ספק שהיא תהנה, אבל זה מלחיצה ההרגשה שאם אני נותנת לבת אישור יציאה למסיבה בים, אני שולחת אותה לשדה קרב.
 
יכולה להבין את החשש...

איך את מרגישה לגבי בית הספר שלה? האם הוא נראה לך כמקום בטוח? מעניין אותי אם "אתרגל" לאיך שחלק מבתי הספר נראים מבפנים (ההגדרה "שדה קרב" מתלבשת יופי על חלק מאילו בהם עברתי...) מדהים איך כנערה שנאתי את הרעיון של ללמוד רק עם בנות והיום כשאני עובדת בבתי ספר לבנות הם נראים לי כ"איי מבטחים יחסיים...")
 

לורליי43

New member
זה עוד דבר

היא נפגשת עם קבוצה שלא מהעיר שלנו, היא מכירה רק חבר אחד הכרות קרובה, השאר וירטואליים (חברים שלו). עם בית הספר שלה אין לי בעיה, אם יש אלימות אז היא ברמה מסויימת שלא משתקת את החיים.
 

irisgh

New member
מפחיד מאוד, אבל

כן הייתי מאפשרת לצאת. [כמובן, תוך שמירה על עצמך במידת האפשר, בדברים שכן תלויים בה. שעה, חברה, וכד']. מפחיד מאוד מאוד בעיני שזה מה שקורה. בעיקר כי זו כן מגמה מתפשטת, עד כמה שאני קוראת. ובכל זאת, חושבת שהשכיחות של הפגיעה קטנה יותר מבתאונות דרכים. ז"א, זה רע שקיים, ואי אפשר להפסיק את החיים בגללו. בנות, תכופות, אינן יוצאות לבד. זה נראה לי נוהג חכם בגיל ההתבגרות: לצאת חבורה של נערות ביחד.
 

irisgh

New member
אז אולי תפרטי:

איפה, כמה, מה הגילאים. האם זה רלוונטי להתארגן כמה הורים לבקר אותם מדי פעם בלילה. [כשאנחנו, כילדים ונער, נסענו לכל מיני מקומות שכולל לינה, היו הורים שביקרו אותנו]
 
היא כבר גדולה.

לא מכירה את הגיל הזה כהורה. זוכרת אותו טוב מאוד כנערה. לא חושבת שתוכלי לעד לשמור עליה מתחת לסינור. אין מה לעשות, עם כל החשש תהיה חייבת לתת לה ללכת, בדיוק כמו שאת נותנת לה לצאת מהבית למקומות אחרים. סכנות קיימות בכל מקום, אי אפשר להימנע מהן.
 

לורליי43

New member
זה מה שמסתמן...

בטח שהיא כבר גדולה, אחרת בכלל לא היה עולה הנושא אם לאפשר. רק שבדיוק אחרי שהיא העלתה את הרעיון, התפרסמה הכתבה בעיתון (זו שקישרתי אליה בהודעה הפותחת). הענין הוא, שעד עכשיו סוג הבילוי שהיא בחרה, והחברה שהיא מסתובבת איתם- הרבה יותר בטוח. לא מועדונים, לא הסתובבות בכל מיני "חורים שחורים". עכשיו צצו דרישות חדשות. החברה האלה הם לא חברים שהיא מכירה, אבל זה בהחלט נחמד להכיר מחוץ למעגל.
 

צימעס

New member
שיתפת אותה בחששות?

אולי אפשר לעזור להם איכשהו לשמור על עצמם.
 

לורליי43

New member
ועוד, אני לא יודעת מה היכולות שלנו

במקרים האלה. אני אפילו לא יודעת אם החבר'ה שהיא תהיה איתם יבואו לעזרתה אם יקרה משהו- כי גם זה דבר שרואים, וגם היה בכתבה בתאור המקרה. גם מיכלית סיפרה על מישהי שנפגעה בניצנים- וכולם עמדו והסתכלו ולא נקפו אצבע. זה פשוט עולם משוגע, וזה החשש העקרי שלי- אין לי על מה להסתמך.
 

צימעס

New member
ה"כולם" אצל מיכלית היו זרים

פה ה"כולם" הם "החבורה שלה". לפחות יזמינו משטרה, לא? את, למשל, יכולה לספר לה על המקרה שמיכלית הביאה, ולחשוב אתה איך אפשר למנוע מצב כזה, או לחשוב האם חבריה יעזרו לה? (אני מנסה לחשוב על עצות בהן ניתן לצייד אותה והיא תרצה להקשיב) נשמע מדאיג... מצד שני - רוב הסיכויים שהכל יהיה בסדר.
 

לורליי43

New member
כן אבל במקרה שקרה עכשיו

הנער היה עם חברים- "האירוע התרחש בלילה, בחוף הים בראשון לציון. הנער יצא עם חבריו לבלות באזור בתי הקפה באזור. בשלב מסויים הבחינה בו נערה שלפני כשנה הסתכסכה עם אחותו. היא הזעיקה למקום עשרה מחבריה, שהפליאו מכותיהם בנער ההמום. הם המשיכו להכות אותו גם לאחר שנפל על הארץ, חובטים בו באגרופיהם ובועטים בכל חלקי גופו. "זה פשוט לא להאמין איך עמדו מסביבו בני נוער, היכו אותו, ואף אחד בחוף, שבו היו אלפי אנשים, לא חשב לבוא ולעזור לו", אמר האב ל-ynet. "אני, אפילו אם הייתי רואה אנשים מתעללים בכלב הייתי נזעק ועוזר לו. במקרה של הבן שלי זה לא קרה"." ואני בהחלט מקווה שהכל יהיה בסדר.
 
למעלה