מפלגה שתבטיח קידום זכויות יתומי צה"ל?

מפלגה שתבטיח קידום זכויות יתומי צה"ל?

הייתם מצביעים למפלגה כזאת? אני עדיין קול צף
(אבל צמצמתי אפשרויות), ואני חושבת מה היה קורה אם היתה מפלגה שהייתה מבטיחה דבר כזה יש עכשיו מפלגה שנקראת הכוח להשפיע שמבטיחה לפעול לזכויות הנכים, ויו"ר ארגון נכי צה"ל התפטר מתפקידו ומתמודד ברשימת ישראל ביתנו נו? אז תתנו קול למפלגה שתתחייב לקדם את זכויותינו, הייתם מתפקדים למפלגה שתקום למטרה זו בלבד?
 
זה הרבה יותר מורכב.

אם זה היה הדבר היחיד שנותר בין שתי מפלגות שקרובות לליבי באותה מידה, אז אולי כן. אבל להצביע למפלגה שאני חולק עליה בכל עניין אחר, רק בגלל זה - למה מי מת (חוץ מאבא שלי)? צריך להצביע למפלגה שאני מאמין בתפיסת עולמה החברתית, סביבתית, כלכלית ובטחונית, ואני סומך על אנשיה שיעשו את עבודתם נאמנה. במילא אם ערכיהם קרובים לליבי, אז קידום זכויותיהם של יתומי צה"ל (ועזרה ליתומים בכלל) מובנה במערכת הערכים שלהם. כמובן שזה עומד גם בצד השני, ואני לא יכול להחרים מפלגה שנושאת את שם יתומי צה"ל לשווא, אם היא מראש לא נמצאית בתחום האפשרויות הסבירות שלי. רוצה לאמר: אילו הייתי דתי ו/או ימני, הייתי שמח להחרים את הרשימה שבה נמצאית הגברת מועלם, אבל מכיוון שבמילא אני לא דתי ולא ימני, אז זה לא רלוונטי לגבי. אבל אני כן קורא לחברינו הדתיים והימניים - רק לא "ב" - ותגידו שזה בגללה. אגב, אני התלבטתי והתלבטתי, ובסוף החלטתי להצביע למפלגה שהכי קרובה לליבי ולערכי - למרות הסיכוי הסביר שהיא לא תעבור את אחוז החסימה. במילא כל השאר הן מה שקוראים במרוקאית "די זילבע דרעק".
 
הסקטוריאליות מאוד מתחזקת אצלינו

בעשור-עשור וחצי האחרון, אולי זה בכל זאת טוב? לדעתי עדיף להצביע גם אם המפלגה לא תעבור את אחוז החסימה, לחשוב שלפחות ניסיתי מאוד יעודד אותי ולמי שעוד לא הצביע אנא צאו להצביע
 
למעלה