מפרי חמשתם של חברי הפורום

yonti261

New member
יצירה שלי

אטיוד בסול מינור.אני אשמח לתגובות.יחד עם זה יש בביקורת להתחשב בעובדה שאני רק בן שלוש עשרה ואני לא מלחין מקצועי ובעובדה שזאת יצירה ישנה שלי.התוכנה שבה אני כתבתי,קייקוורק,די פרימיטיבית ויש כל מיני סלסולים וטרילים שהיא לא יודעת לכתוב.בעקבות כל מיני בעיות שהיו לי במחשב נמחקו לי התכנה וכל מיני דברים,ונשארה רק היצירה הזאת,שהיא די ישנה,ולא ממש מייצגת את הסגנון שלי עכשיו.בכל אופן אני אשמח לתגובות.
 

Molchansky

New member
"מהקבר לשמיים"

אני מעלה את זה בקישור כי זה קובץ מידי שהומר ל-MP3 היצירה בנויה מ-3 חלקים: 1.בקבר (פרלוד לפסנתר ואבוב) 2.שלישיית הרוחות (טריו לפסנתר אבוב ובסון בליד תלת חלקי) 3.בשמיים (טריו-סקרצו-טריו לפסנתר אבוב ובסון) מהקבר לשמיים (תלחצו על הקישור והקטע שם יתחיל לבד) לא קטע כזה טוב, אבל זה מה שרץ לי בראש. ואני לא טוב במיוחד עם התוכנה אז יש שם קצת פאקים בדינמיקה ובזרימה.
 

L m a o

New member
שני דברים עיקריים-

האקורדים ביד שמאל- הייתי הופך לארפג'(או לחלופין לרבעים שייצרו מלודיה, כמו בשירים ללא מילים של מנדלסון רק שהבס הוא אקורד ומתפקד גם כקול העליון במקרה הזה). דבר שני- התקשיתי למצוא צורה\מבנה ליצירה, ולעיתים נראה שאתה עובר מודוסים נורא מהר. עוד משהו לגבי התכנה- לכל תכנה יש את הצליל שלה, אבל כשממירים למידי הכל נשמע אותו דבר. לפינאלה למשל יש צליל הרבה יותר יפה לפסנתר, אבל כשממירים למידי הוא רגיל, ולא כמו זה של הפינאלה.
 
כאן יש יצירה...

יצירה עם נושא מוגדר, אווירה שונה כמתבקש מהכותרת לכל פרק ונסיון אמיתי לתאר את התחושות השונות. הבחירה בכלים מעניינת - הבסון לוקח אותנו למטה, האבוב - שהוא למעשה אותו הכלי - מושך למעלה, והפסנתר מגשר ומעשיר. אהבתי את ה"שיחות" בין הכלים, את שינויי המקצבים ואת העובדה שלמרות האפשרויות הבלתי מוגבלות כמעט של המידי שמרת על תפקידים "אנושיים" וברי נגינה של הכלים. מה שהפריע לי הוא השימוש העודף בסקוונצות, לעתים ממש זהות - דבר שפוגע בזרימה של היצירה ויוצר תחושה של הסתובבות "סביב הזנב" ללא סיבה ( בעיקר בפרק האחרון).
 

yonti261

New member
מסכים בקשר לצליל של הפינאלה

אחותי שמבינה במחשב יותר ממני ניסתה להתקין ולא הצליחה .יש לנו מחשב מתוסבך.בקשר לליווי כמו מנדלסון:זה יפה,אבל לא מתאים ליצירה כזאת.ליווי כזה הוא משהו שמאפיין מאוד את תקופת הרומנטיקה,והאטיוד שלי,כמו שאדם בעל אוזן אמור לשים לב,כתוב בסגנון ברוקי מובהק:הרבה מניירות של ברוק וכמות גדולה של סקוונצות.אני מסכים אבל שיד שמאל יכולה לעשות משהו משמעותי יותר.ישנו קטע קטן בו יד שמאל מנגנת את המנגינה ויד ימין עושה ארפג'ים אם תשים לב.בקשר למעבר של מודוסים:מודוס הוא "הגרסה העתיקה" של הסולמות.המודוסים הומצאו ביוון העתיקה והשתמשו בהם גם במוזיקה כנסייתית עתיקה.אחר כך המוזיקה עברה לסולמות.נכון,אני עובר הרבה סולמות ביצירה,ואני לא מוצא בזה כל רע.המעברים בין הסולמות חלקים וזורמים,ולא מאולצים.וזה גם חלק מסוים מהפיתוח,הטיול בין הסולמות. תודה שהגבת.
 

L m a o

New member
הממ, מה לא בסדר בקשר למודוסים? ../images/Emo12.gif

אמרתי מודוסים כי אולי השתמשת גם במודוסים ולא רק בסולמות.. לפי מה שידוע לי סולם זה מז'ור ומינור, מודוס זה כל השאר- פריגי, יוני וכו'(יכול להיות שאחד מאלו הוא השם העתיק למז'ור או מינור, סתם זרקתי שמות). המעבר הזה של הסולמות קצת מציק לאוזן פשוט.
 

yonti261

New member
לא השתמשתי במודוסים

ובקשר למציק באוזן:השמעתי את זה למנהל הקונסרבטוריון ולמורים לקומפוזיציה ואף אחד לא העיר על זה שום דבר.אני לא מסוגל לשמוע בזה שום דבר בעייתי.אם תסביר את עצמך טוב ותמצא מה "מציק באוזן" אולי זה יעזור.
 

L m a o

New member
זה סובייקטיבי,

גם אני השמעתי את היצירה שלי לאנשי מקצוע ואמרו כי היא נכונה- אבל יש דברים שלא כל אחד אוהב.. ולגבי המודוסים- השמיעה שלי לא מי יודע מה, אז לא רציתי לומר סולמות מנק' הנחה שאולי זה עם מודוסים. זה קצת מציק לי בתיבות הראשונות..
 

yonti261

New member
נראה לי השמיעה שלך הלכה קאפוט

הפעם הראשונה שבה אני עובר סולם היא בסביבות הדקה,אז אני לא מבין ממש מה מפריע בתיבות הראשונות.ובקשר לזה שלא ידעת אם מדובר במודוסים או סולמות:מעבר למוזיקה עתיקה מאוד,כמו מוזיקה מימי הביניים אין כמעט שימוש במודוסים.
 

L m a o

New member
דיאזים ובמולים.

זה די אותו דבר(לא מבחינת ההגדרה,).
 
שימוש במודוסים

השימוש במודוסים נפוץ מאד בימינו - בעיקר במוסיקה עממית ובמוסיקה קלאסית מושפעת ממוסיקה עממית. הרבה מהקלאסיקות של שירים עבריים נכתבו במודוסים. מלחינים בני זמננו מגלים עניין רב במוסיקה העתיקה, בעיקר בגלל החופש שהיה בה קודם לתקופות שבהן התגבשו כללי ההרמוניה והקונטרפונקט, ובגלל האפשרות להשתמש באלמנטים שהיו מוצלחים ולא היו בשימוש זמן רב - כמו המודוסים.
 

cut2

New member
במיוחד הדורי, הנפוץ מאוד בשירי א"י של פעם, במ

ואגב, סתם כי העלתם את הנושא, הדוגמא שתמיד עולה לי למודוסים במוזיקה קלאסית פוסט-רנסאנסית היא הפרק האיטי מהסימפוניה הרביעית של בראמס (מי פריגי)., ואגב, סתם כי העלתם את הנושא, הדוגמא שתמיד עולה לי למודוסים במוזיקה קלאסית פוסט-רנסאנסית היא הפרק האיטי מהסימפוניה הרביעית של בראמס (מי פריגי).
 

cut2

New member
המערכת המעצבנת של תפוז!

משום מה היא הכפילה לי את ההודעה ובלגנה לי את הכותרת. לעזאזל.
 
הדוגמאות שעולות לי הן...

Fetes (חגיגות) של דביסי Gymnopedie של סאטי הרבה מהמוסיקה של פאול בן חיים Elenor Rigby של ה"ביטלס" ג'אז מודאלי (קולטריין) יצירות רבות של Arvo Part ועוד...
 

Petrus

New member
לא עד כדי כך עתיקה

גם מוזיקה מתקופת הרנסאנס של מלחינים דוגמת פלסטרינה, טאליס ו-ויקטוריה היא מודאלית.
 

yonti261

New member
דרך אגב

לא אמרת שום דבר על הרמוניה,מלודיה וכו'.אם זה בגללשהיצירה מוצלחת מהבחינות האלה אפשר גם להחמיא,אתה יודע :)
 

L m a o

New member
בוודאי, ציינתי את מה שהפריע

כל השאר בסדר גמור.
 

amitmis

New member
הנה דעתי:

כיצירה של מלחין בן 13 - אין לי ספק שאתה אדם מאוד מוכשר בהלחנה, ואני יכול להמליץ לך רק - להמשיך להלחין עוד ועוד! כיצירה מקצועית היא חביבה, אפילו "חביבה +". יש מנגינה חמודה, מקורית, הליווי יכול להיות מאוד מקורי, או מאוד "קלאסי", שזה לא בהכרח רע. אני אהבתי. ישנם קטעים ביצירה שלא התאימו לי מבחינה הרמונית / קצבית / מוסיקאלית. לא נורא. כל הכבוד!!! נא להמשיך לשלוח יצירות, וכאמור - להמשיך להלחין! יש פוטנציאל.
 
יש בעייה כללית בחלק מהיצירות שמועלות פה...

הן נשמעות יותר כמו תרגיל בהלחנה, ולא כמו יצירה שמנסה לבטא משהו אישי או מקורי. זה מזכיר לי סיפור יפה (אמיתי): סטודנט לקומפוזיציה ניגש למלחין ידוע ומסר לו יצירה לביקורת. לאחר כמה ימים הם נפגשו, והמלחין אמר לסטודנט: "יש ביצירה כמה דברים טובים וכמה דברים חדשים". הסטודנט התחיל לשמוח, ואז המלחין הוסיף: "אלא שהדברים הטובים אינם חדשים, והדברים החדשים - אינם טובים"...
 
למעלה