מפרי חמשתם של חברי הפורום

L m a o

New member
איך אפשר לצפות למשהו גם טוב וגם מקורי?

אנחנו לא מלחינים מקצועיים, ולא למדנו קומפוזיציה.
 
יש מלחינים מקצועיים שלמדו ומלמדים -

ועדיין המוסיקה שלהם לא פרצה דרך ולא הציבה אותם בין המלחינים החשובים. הלימוד נוסף על הכישרון - ולא יוצר אותו. כדי לגלות את הכישרון שלך - חפש את האמת הפנימית, את מה שאתה רוצה להגיד ביצירה, תכנן חלקים מסויימים מראש, תן לחלקים אחרים לזרום חפשי (בימים אלה מתנהל ויכוח סוער בקהילת המוסיקולוגים והמלחינים על "מלאכותיות" במוסיקה). ממה שמלמדים אותך - בחר בעיקר את מה שנוגע באמת הפנימית שלך בשלב זה של חייך. את היתר זכור - לשימוש בפעם אחרת (גם האמת הפנימית, האישיות, הדעות והטעם משתנים עם הזמן). הלימוד הבסיסי של מלחין הוא - לדעת מי אתה, למה אתה כותב ומה אתה רוצה לבטא ביצירה. היתר הם כלים טכניים וצורניים שמטרתם לעזור לך לעצב ולסגנן את התובנות שהגעת אליהן.
 

L m a o

New member
זה לא קשור

אי אפשר לקפוץ מעל הפופיק. לי חשוב מאוד להתחיל מיצירות קלאסית פשוטות ומסודרות. אני מאוד אוהב נונאקורדים, פסאג'ים, פוליריתמיקה והרמוניות כמו של שופן- אבל אני לא ברמה בשביל לכתוב דברים כאלו. מלחין אני לא, ואני גם לא אהיה(לא רוצה לעסוק במוסיקה)- ואני לא מתכוון לנסות שוב ושוב לעשות דברים שאין ביכולתי כרגע(חוץ מזה שאני מאוד אוהב את התקופה הקלאסית, אז זה גם לא כזה נורא).
 
תגובה...

יצירות "פשוטות ומסודרות" הן בדרך כלל גם משעממות ולא מגרות את הדמיון... לפחות הבנתי שאתה לא מתכוון להיות מלחין - כל הכבוד על כך שאתה מודע לדברים שאתה טוב בהם, ובהם כדאי לך להתקדם.
 

L m a o

New member
אם כך גם מוצארט והיידן משעממים?

הקונצ'רטו לחצוצרה במי במול מז'ור של היידן מסודר להפליא- והוא עדיין גאוני(גם בהתחשב בתכונות הכלי בתקופה ההיא). וזה לא קשור למה אני יותר טוב בו, דווקא הייתה לי הזדמנות ללמוד במגמת מוסיקה בפנימייה ולא עשיתי כן(לא שאני אומר שאני טוב בקומפוזיציה- אני מתחיל, הכוונה היא שלא זה מה שגרם לי לא לבחור בכך).
 
לא - המוסיקה שלהם לא מסודרת להפליא...

שינויים במבנה המשפטים ובתזמור, חדשנות מופלאה ברבדים השונים של ההרמוניה - אלה מאפיינים הן את היידן והן את מוצארט וגם מלחינים טובים אחרים, כמובן!
 

yonti261

New member
היצירה שלי נשמעת לך כמו תרגיל בהלחנה?

זו אמנם לא היצירה הכי טובה שלי,למעשה היא ישנה ונכתבה בשנה שעברה,כלומר כשהייתי בן שתיים עשרה,אבל לומר שהיא לא מנסה לבטא משהו אישי ומקורי?אתה לא מבחין בחוסר שקט שבנושא בסול מינור,או במקוריות שבחלק לפני המעבר לסול מז'ור?
 
הבנת הנקרא...

לא התייחסתי ספציפית ליצירה שלך - דיברתי כללית על יצירות שמועלות כאן. אבל אם כבר - כן, היצירה שלך נשמעת כמו תרגיל. אני מבחין גם מבחין שיש לך כישרון גלמי ויצר אמיתי להלחנה - שזקוק להבשלה ואיפיון. אתה עצמך אמרת שהיצירה "מנסה לבטא" - היא עדיין לא מצליחה להיות יצירה אישית או להתרומם אל מעבר לתרגיל מוצלח. מצער אותי לשמוע צעירים בני 12-13 מקובעים כל כך סגנונית, עד ש"חוסר שקט בנושא" שניסית לבטא היה, אולי, כזה לפני למעלה ממאתיים שנה... כיום זה נשמע טריויאלי לחלוטין וחסר אמירה ממשית. מקוריות? לא שמעתי כאן שמץ, חוץ מכמה השפעות של מלחינים שכבר טחנו את האלמנטים האלה עד דק. מצטער - זו התרשמותי.
 

Petrus

New member
מפרי חמשתם של חברי הפורום

נא לשרשר לכאן מוזיקה שכתבתם
 
למעלה