מצבי תקשורת בחיי היום-יום

אכן- שאלת המיליון

אז ככה- אני ממתינה לקורס היסודות הבא של ארנינה. הקורס האחרון נפתח בימים שלא התאימו לי מבחינת השעות, ואין לי ספק שכשאעשה את הקורס הוא יתן לי מענה בדיוק לנושאים האלה שהעליתי. בינתיים אני מנסה להתחיל להתבונן ולחשוב עליהם בעצמי. לראות האם יש משהו שאני יכולה לעשות עד הקורס... ואכן- כמו שאמרת, ביממה האחרונה למדתי כל כך הרבה על עצמי מהשרשור הזה, שזה ממש לא יסולא בפז, ולבטח יועיל לי כל החיים, אם רק אצליח לזכור את ההבנות האלו. תודה על תגובתך ושיתופך במה שהתקשורת המקרבת עשתה לך- זה אפילו מגביר את המוטיבציה ואת הצמאון לקורס... לילה טוב
 

hayapollak

New member
אפרת

את מלמדת רפואה משלימה. ממה שאת מתארת אני מסיקה שאכן יש כאן חוליה חלשה, התלמידים שלך מאחרים לשעור סטאג' בו הם אמורים לטפל במטופלים. אפשר שאינך מקדישה מספיק זמן ותשומת לב לנושא שנקרא - ההתייחסות למטופל, או בשפה שיותר מובנת גישת מטפל-לקוח. אני למדתי לפני המון שנים רפלקסולוגיה בין היתר הוקדש זמן והתייחסות לנושא כמו אתה והקליניקה שלך.החל מחדר מתאים, איוורור,מוסיקה,תאורה, ציוד מתאים, קבלת מטופלים,שיחה עם מטופל תוך כדי טיפול מתי כן מתי לא ונושאים נוספים. גם במקרה שתלמידייך יעבדו כשכירים הם יצטרכו להגיע בזמן כדי שמטופלים לא ימתינו להם, כך שממש לא ברור מדוע הם מאחרים. הם אוהבים את עבודת הסטאג'? אם הם היו עובדים אחד על השני ביניהם - גם אז היו מאחרים? בטוחה שתמצאי דרך טובה לעניין אותם בעבודת הסטאג'.
 
תודה לך על תגובתך

אני כבר אחרי כל אלה. הם למדו את נושא יחסי מטפל מטופל בין היתר גם לפי עקרונות התקשורת המקרבת. ו - כן, אותם אלה, יאחרו גם לקליניקה הפרטית שלהם. יש כאן משהו עמוק יותר אותו אני מנסה לברר. איזשהו צורך שלהם שמתמלא או לא מתמלא כשהם מאחרים והוא לא קשור למטופלים או לקליניקה. אני ממשיכה לחפש. תודה רבה. אשמח לעוד עצות ורעיונות.
 

לפקה

New member
מבקשת את עזרת התקשורת המקרבת.

שלום לכם חברי הפורום היקרים. אני חדשה פה ומבקשת את עזרתכם. אני עובדת בגן ילדים פרטי, אחראית על אחת הכיתות בגן, והבוס שלי הוא איש שתלטן שצריך להראות להורים שהוא שולט בעניינים ובצוות בעיקר, למרות שהוא לא נמצא בגן כמעט בכלל (מנהל מהבית), וכמובן שאין לו כל מושג בגיל הרך. הגן הוקם לפני 8 חודשים, וכבר הספיקו להתפטר כ-4 עובדות כי לא יכלו לסבול את העברת הביקורת האינסופית שלו. גם לי עברו המחשבות הללו כמה וכמה פעמים, אבל אני מאוד קשורה לילדים בכיתה אותה אני מנהלת, ולא רוצה לעזוב אותם. השאלה שלי היא איך אני פונה אליו, בהתקף השליטה הבא שלו (העברת ביקורת שלילית עלי בפני הורים), ומה אני יכולה לומר לו בכדי שיפסיק להתנהג כך כלפי.
 
שלום לך וברוכה הבאה

הנושא שהעלית מענין מאוד. אני שמחה שפנית אלינו. בעצם יש כאן שני נושאים. האחד, ההתמודדות עם הביקורת האינסופית שלו, והשני - העובדה שהוא בעל הסמכות. לשאלתך - איך אני פונה אליו בהתקף השליטה הבא שלו, אציע לך קודם כל, לפנות אליו לפני התקף השליטה הבא. בזמן שהוא מעיר הערות, לא תקבלי את התוצאות הרצויות לדבריך. שווה לעשות זאת לפני כן כאשר גם את רגועה. השלבים בתקשורת המקרבת אומרים כך: תצפית - ספרי סיטואציה מסוימת איתו, ללא פרשנויות, בדיוק כפי שהיא התרחשה. המנעי ממילים כמו הבוס שלי הוא שתלטן. ספרי בדיוק אחד לאחד את המקרה. רגש - זהי איזה רגש מתעורר בך בעת הסיטואציה. האם זה תסכול, או כעס וכד'. צורך - זהי איזה צורך שלך לא מתמלא בסיטואציה. למשל, האם זה הצורך במרחב מחיה, או אמון וכד'. אמפתיה לצד השני - נסי לנחש בעדינות ובאמפתיה, מה הוא מרגיש כאשר הוא מגיע לגן, ודברים לא נעשים כמו שהוא חושב שהם צריכים להיות. אילו צרכים שלו לא מתמלאים. אחת מהנחות היסוד בתקשורת המקרבת אומרת, שלכולנו יש צרכים, וכל ההתנהלות שלנו מתבססת על צרכים שמתמלאים וכאלה שלא. לא בכל סיטואציה לכולנו אותם הרגשות, וכולנו רוצים את אותם צרכים. וכאן נכנס הקונפליקט. בקשה - השלב האחרון. גשי אליו כששניכם רגועים. או כתבי לו מכתב. הציגי את רגשותיך וצרכיך שלא מתמלאים. נסי לשאול אותו לרגשותיו וצרכיו שלו שלא מתמלאים. הביעי אמפתיה לענין. ואז בקשי ממנו משהו שיכול לעזור לך למלא את הצורך שלא התמלא. למשל - אני מרגישה תסכול בכל פעם שאתה מגיע לגן. אני רגילה לדבר ולהעיר בפרטיות. האם היית מוכן להעיר לי ב4 עינים ולא בנוכחות ההורים? מה דעתך? זוהי רק דוגמה אחת. נסי לפעול לפיה ולראות האם את מסתדרת עם הנושא. אשמח לענות לך על שאלות ואי בהירויות. ויפה שעה אחת קודם.
 

Lord Fury

New member
sory i am just trying

i am sory i am just adding this msg i just have to try some fing agin sory if you are ther fast go to the site i told you it is IMPORTED and if i had speling mistaks sory agin sory for the from users :(
 
למעלה