מצטער על השרשור המיותר

  • פותח הנושא holo
  • פורסם בתאריך

The Albatross

New member
גיטריסט וירטואוז.

מנגן בעיקרון לבד, אבל מופיע כל שנה במופע הG3 - מופע גיטרות של ואי, סטריאני ועוד גיטריסט אחד שמשתנה כל שנה. הוא היה נגן ליווי של זאפה בתקופה מסויימת. אני חושב שהשיר הכי מפורסם שלו הוא For the Love of God.
 

One Echoe

New member
=\

את באמת מדאיגה... אני לא אמרתי שסטיב ואי הוא רק מהירות, בבקשה-אל תכניסי לי מילים לפה. והבנתי אותך יותר ממה שנדמה לך, בחיי. זה שגילמור לא וירטואוז זה משהו אחד, זה שהוא גיטריסט פחות טוב זה דבר שני, לגמרי אחר. גילמור לא וירטואוז, סבבה. אבל מה זה אומר עליו? כלום.
 

shai214

New member
אף אחד לא יכול לנגן כמו גילמור!

אף אחד לא יכול לנגן כמו גילמור, וזאת עובדה! גילמור סוחט מהגיטרה כול מה שאפשר - אני באמת מאמין שאי אפשר יותר מזה!!! קחו לדוגמא את את dream theator שהם כיום ללא צל של ספק הלהקה הכי מקצועית (אני חוזר הכי מקצועית - לא הכי טובה) בעולם! הם אשכרה חבורה של מוצלחים וכול אחד מהם הכי תותח במה שהוא עושה אבל תורידו קאברים שהם עשו לשירים של פינק פלויד ותראו שזה לא מגיע לכפות רגליים של פינק פלויד אפילו שהם באמת משתמשים בדיוק באותם אפקטים אותו ביט והכול אותו דבר בדיוק!!! פטרוצי לא מתקרב לכפות רגליים של גילמור וזאת עובדה.. בקיצור אין על פינק פלויד..
 

Pitudi

New member
מחזק.

בתור גיטריסט, אני באמת חושב שדייב גילמור הוא הגיטריסט הכי טוב שקם על כדור הארץ. את סטיב ואי, מאלמסטין, סטראני, פטרוצ'י וכו אני פחות מחבב. גיטריסטים באמת טובים חוץ מגילמור? נופלר, ג'ימי פייג', הנדריקס, סטיבי ריי ואן וכמובן הגיטריסטים של הפרוג שמשום מה ממש לא מקבלים את הקרדיט שמגיע להם..אני מדבר על לאטימר (קאמל) לייפסון (ראש) סטיב האו (יס) פריפ (קרימסון)
 

itaikuskus

New member
אם אינני טועה

סטריאני היה מורו של ואי ולכן קצת לא לעניין להגיד שיש את סטריאני ומלמסטיין שגם הם ברמה של ואי. אני לא סובל את שלושת אלה, חוץ מטכניקה אין להם דבר להציע. אין להם קומפוזיציה, אין להם רגש. יש להם טכניקה ומהירות. הם לא יותר טובים מגילמור, הם אפילו פחות. הם יכולים לנגן כמה מהר שהם רוצים, בחיים הם לא ישיגו את הפיל של גילמור או לא יגיעו לרמות הלחנה שהוא הגיע. כל אחד יכול להיות סטיב ואי, השאלה כמה אתה רוצה את זה או מה אתה רוצה לנגן. אם אתה רוצה להיות גיטריסט בלהקת חתונות או להקה בטוק שואוז, אז אתה באמת סטיב ואי מטריאל, לך תעבוד על טאפינג.
 

buffa

New member
קח את Have A Cigar כדוגמה

מקצב התופים בו נשמע הרבה יותר טוב כשמייסון לא עליהם. אני זוכרת הופעה של ווטרס, כבר ללא הפלוידים, שבהם התופים נשמעו מקצועיים וטובים יותר וכל השיר קיבל גוון שונה. מייסון הוא לא דגול, הוא מתופף ממוצע. גילמור מנגן טוב אבל הוא קצת איטי ו-ווטרס מעולם לא היה בסיסט דגול. הם אומנם לא אוסף נגנים מדהים אבל השילוב בינהם הוא זה שהיה מדהים באמת.
 

TAZ!

New member
יצירתיות, זה כל העניין

אולי הם לא נגנים יותר מדי וירטואוזיים, אבל הם מאוד יצירתיים, בנגינה, בלחנים, בעיבודים, בהפקה וזה מה שעושה אותם למיוחדים כ"כ. חוץ מזה שאני חושב שרייט הוא אחד הקלידנים הכי טובים ששמעתי.
 

itaikuskus

New member
הגוון החובבני

והנסיוני שהיה לצליל של התופים של מייסון עדיפים על המקצועיות נוטפת הרוק של מחליפיו המקצוענים יותר. תשמעי את The nile song עם המעברים הפרועים up the khyber saucerful of secrets interstellar overdrive one of these days (בעיקר הגרסה של פומפיי) ותביני, הצליל הכאילו חובבני שנותן למייסון לחקור את התופים לפי ראותו שלו עושה את ההבדל ונותן להכל מין טאץ' אקספרמנטלי ולא מחויב לאיזושהי מוסכמות. מדרק סייד ואילך אמנם, התופים של מייסון נדחקו קצת לשוליים, כי כל הסגנון השתנה בעצם, אבל בתמונה הכללית מייסון תופף לא רע בכלל, ולמעשה עשה את העבודה. לא הייתי מחליף אותו בשום מתופף.
 
מסכימה עם דברייך

מייסון היה מתופף טוב בתחילת דרכו. איפשהו באמצע שנות השבעים הוא איבד את הכיוון, להערכתי בגלל הדומיננטיות של ווטרס, שלא נתן לחברי הלהקה האחרים להתבטא ולתרום מרעיונותיהם. באמת כדאי להקשיב לדברים שהוא עשה בין השנים 1967-1972. ובפומפיי הוא היה הכי "מצולם" מבין ארבעתם, ולא סתם, כנראה...
 

itaikuskus

New member
הרוק=הריר

משמע-מלוקק. שאף אחד לא יקח את זה כאילו רוק זה עניין של מקצוענות או משהו
 

buffa

New member
מסכימה.

אני חושבת שהצליל הנסיוני שליווה את פינק פלויד היה אחד הגורמים להצלחה וכפי שציף ציינה מייסון (ואף רייט וגילמור) נדחקו לשוליים כאשר ווטרס תפס את המושכות, ואפשר לומר שאף באגרסיביות. ובכל זאת, הכוונה שלי הייתה שיש שירים כדוגמת have a cigar שהופכים לשלמים יותר כאשר קצב התופים מסתדר. בכלל, אחרי שראיתי את הדי.וי.די של פומפיי לא מזמן (לא גירסמת הבמאי, תוספות החלל מעצבנות אותי) אני חושבת שהתחלתי גם להעריך יותר את רייט כקלידן ואת מייסון כמתופף.
 

The Albatross

New member
ועכשיו

אתה תלך להקשיב לאותו שיר בDVD של גילמור, David Gilmour in Concert Meldtown Live, ותודה לי על כך עד לסוף ימיך.
 

holo

New member
שמעתי שמעתי..

מאה פעם, לא מתקרב למקור. אבל אהבתי את הגירסא האקוסטית לחלק הראשון, הוא עשה את השיר בביצוע ממש מעניין וטוב.
 
למעלה