מצטרפות חדשות - אני ושירה... קצת ארוך.

מצטרפות חדשות - אני ושירה... קצת ארוך.

אז חיפשתי באיזה שרשור להיכנס לפורום ולא מצאתי כי כל אחד מתאים קצת. אז פתחתי הודעה. סליחה. אז אני אמא לשירה שעולה לא', היא הבכורה שלי, ההתרגשות גדולה וכך גם החששות. אז אנחנו משפחה מעורבת - אבא דתי, אמא חילונית. שירה תלך לבית ספר מעורב דתי-חילוני ובכל זאת בחרנו בצד הדתי. כדי שתלמד להכיר את הצד הדתי שכמעט איננה מכירה בבית (אנחנו שומרים שבת + אני עונה לטלפונים אבל אין תפילה בבית כמעט בכלל). זה חשש אחד. היא עוברת מגן עירוני לבית הספר ויהיה שם רק ילד אחד שהיה איתה בגן. היא נפרדת מכל החברות (שאיתן היא אגב מבלה בקייטנה עכשיו ממש עד הרגע האחרון). זה חשש שני. היא כבר קוראת וכותבת די מדהים (יש שגיאות כתיב כמובן). זה חשש שלישי. מה עוד? עוד לא קנינו ילקוט. סבתא תבוא מחוץ לעיר בשבוע הבא לקנות. דווקא הלכנו לראות דברים והיא בחרה רק אני מקווה שהדגם עוד יישאר. יש לנו פגישה עם המורה ביום חמישי הבא (לא כל כך ברור לי למה מקיימים את הפגישות האלה ממש בדקה ה-90) אשמח לשמוע עצות, רעיונות ובכלל להיות פה וגם לעזור למי שרק אוכל. והחששות שלי כמובן כמו כל ההורים מאיך יהיה ואיך הילדה גדלה לי פתאום. יום מעולה.
 

פלגיה

New member
ברוכות הבאות ../images/Emo140.gif

נשמע בית ספר מעניין ביותר. אנחנו כאן בשביל כל החששות והפחדים האלה ואחרים.
 
חששות והתרגשויות

לאמא של שירה שלום, דרך החיים בה בחרתם נשמעת מעניינת ומיוחדת. לנהל זוגיות והורות מתוך הבדלי ערכים משמעותיים זה אינו דבר פשוט, ואם הצלחתם למצוא את הדרך לעשות זאת- זה נהדר וכל הכבוד על כך! מדוע בכל זאת קיים החשש מהמסגרת הדתית לבתך? רק בגלל השוני מהמערכת הקודמת או מסיבות אחרות? מכיוון שהמעבר מהגן לביה"ס מאלץ את בתך להתמודד עם שינוי בכל מקרה, ישנה סבירות רבה שבתך תקבל את השינוי הזה (ממסגרת לא דתית לדתית) כחלק מובן של המעבר שהיא חווה ממילא. לגבי הפרידה מהחברים, כמו הורים אחרים שחיוו דעתם בעניין זה, גם אני סבורה שאם ישנה אפשרות ליצור קשר עם ילד או שניים מהכיתה החדשה עוד לפני תחילת הלימודים, זה יכול להועיל ולהרגיע ולעזור בימים הראשונים. כדאי גם לדבר עם בתך על הפרידה ועל המפגש עם הילדים החדשים, לבדוק איתה מה היא מרגישה ולמה היא מצפה. מבחינת ההשגים, כדאי ורצוי לדבר על כך עם המורה, היא ודאי אינה הילדה היחידה, אך חשוב לבדוק איך המורה מתכננת להתמודד עם הבדלי רמות בכיתה. לגבי הדקה ה-90, כאמא אני מאד מבינה אותך, וכועסת על כך בעצמי. במקום לעזור להורים ולתלמידים החדשים להתמודד עם השינוי הצפוי ולהפיג את אי הודאות, נראה שיש סחבת, פשוט מחוסר תכנון יעיל. בכל מקרה,השנה מתחילה אוטוטו ובקרוב חלק גדול מהתהיות כבר יהיה מאחורייך. שיהיה בהצלחה,
 
תודה לשתיכן.

אכן סביר להניח שאת השינויים ככלל היא תקבל כמו שמירי אומרת כחלק מובן של המעבר ובדברייך יש משהו מאוד מרגיע. בדיוק הבוקר היא שוב שאלה אם לא יכול להיות ש5-6 ילדים מהשנה הקודמת יהיו איתה, אני יודעת שלא. רק ילד אחד וזה רק מבהיר לי את חששותיה מהפרידה מחבריה והפגישה החדשה - לא יודעת אם כבר נספיק בשבוע הזה לברר מי בכיתה ולהפגיש אותה אבל זו בהחלט עיצה טובה ואולי כן אנסה לפעול בעניין. בסך הכול אני סומכת על ילדתי.
 
למעלה