מציאת עבודה מעל לגיל 40

newperson9

New member
מציאת עבודה מעל לגיל 40

אמנם קצת ישן, אבל עדיין מעניין לקרוא:
http://www.themarker.com/career/1.2147332

מה דעתכם בנושא? והאם ידוע למישהו אם הייתה התקדמות כלשהי בנושא?

ושימו לב במיוחד לכמה חלקים מהכתבה:

"בבלגיה למשל, הגיעה באחרונה הממשלה להסכמות עם איגודי עובדים כי מעסיק של יותר מ-20 עובדים המעוניין לפטר קבוצה גדולה מהם, חייב שגילאי המפוטרים יהיה תואם פירמידת גיל מסוימת, כך שהמפוטרים לא יהיו המבוגרים בלבד."


"מדינות רבות נוקטות צעדים נוספים בתחום של הכשרת עובדים מבוגרים, השמת עובדים מבוגרים ומתן תמריצים להעסקת מבוגרים - תוכניות שלא נראות בהיקפים משמעותיים בישראל. בין תוכניות אלה ניתן למצוא מתן סובסידיות למעסיקים בעבור הכשרות מקצועיות של עובדים מבוגרים (גרמניה, בלגיה); מענק למעסיקים כדי שאלו יעודדו עובדים מבוגרים לרכוש השכלה רשמית (אוסטרליה); מתן הכשרות ושירותי השמה בעבודה לעובדים מבוגרים במסגרת שירותי התעסוקה (פולין, פורטוגל); וסיוע בהשמה בעבודה של מובטלים מבוגרים - (אוסטרליה, קנדה)."

ציטוט של איתן כבל-"השילוב של העובדה הזאת עם העלייה המתמדת בתוחלת החיים עלולה ליצור כאן מעמד שלם של מבוגרים עניים שתלויים בקצבאות של המדינה למשך עשרות שנים מחייהם. זה אסון חברתי וכלכלי. כדי למנוע אותו עלינו להתאים את שוק העבודה בישראל לעולם הכלכלי המתקדם ולייצר מערך שלם שילווה כל עובד מפוטר באמצעות הסבות מקצועיות, תמיכה פסיכולוגית ותמיכה כספית. רק כך נוכל לשלב בין הרצון לגמישות ניהולית לדאגה לאדם העובד".
 
נושא כואב - עבודה בגיל מבוגר...

לא הייתי אומרת גיל 40 - זו הגזמה. לאנשים בני 40 עדיין אין בעיה למצוא עבודה.
הבעיה מתחיל בגיל 50 וקצת...
ואני מודה - באמת יש בעיה.
מעסיקים מעדיפים עובדים צעירים עם כישורים של המאה 21. הצעירים, גם אם יש להם פחות ניסיון הם "עולים" פחות - הרבה פחות. ובכל עסק, ועסק הוא הרי למטרות רווח, עלות שכר העבודה יכולה להרים או להפיל אותו. אז ברור שמעסיקים "חוסכים"...
יש גם חשיבה כזאת שאדם צעיר גם יותר קל לעצב אותו ולכוון אותו. עובד מבוגר כבר יש לו "מניירות" - הרגלים ודפוסי התנהגות שלפעמים קשה לשנות.
כמובן שבכל כלל יש יוצא מהכלל, עדיין - אלו הם פני שוק התעסוקה.
בזמן האחרון זה קצת פחות מורגש וגם עובדים מבוגרים יותר מצליחים למצוא עבודה. זה בגלל שאין אבטלה באמת בארץ - כולם עובדים, כולם מנהלים או רוצים לנהל וכולם אקדמאיים

אז קורה לפעמים שמעסיק לא מצליח למצוא עובדים ולבסוף מתרצה ופונה גם לקבוצת גיל יותר בוגרת . לפעמים זה מצליח ולפעמים לא - אבל זה מצב שיכל לקרות בכל עבודה לכל מעסיק ולכל עובד.
השיפור בשוק לגבי "מבוגרים" הוא שיפור קל וכמעט בלתי מורגש - אבל קיים.
עדיין אין ספק ששוק העבודה הוא שוק של צעירים ואין בכוחנו לשנות זאת...
אבל למבוגרים שנפלטו משוק העבודה זה בכלל לא חייב להיות "סוף הדרך" - לא בקטע של הפרנסה וגם לא בקטע של הקריירה.
היום יש דרכים גם להתפרנס וגם לבנות קריירות חדשות בגיל מבוגר יותר ואני נתקלת בזה הרבה.
בין "המבוגרים" יש אנשים מצוינים שיש להם "ראש פתוח" והם מוכנים להחליף כיוון תעסוקתי ולהעז ולעשות דברים אחרים.
הרבה "מבוגרים" הולכים לדרך עצמאית. יש הרבה קורסים, הכשרות וייעוצים לכאלו שיש להם רעיון לעסק. הם יכולים למצוא ליווי שיווקי/כלכלי ואפילו ליווי כספי.
נכון שצריך להיות אמיץ וחזק לעשות את זה - אבל יש שעושים...
ויש גם כאלו שמוכנים להתפשר ולרדת ברמת ההכנסה והתפקיד ולעבוד בעבודות "זוטרות" - העיקר שיהיה להם עיסוק יום יומי קבוע.
מבוגרים שמחפשים עבודה ולא מוצאים ומוכנים לשנות כיוון - בעיקר צריכים לחפש הזדמנויות והתקשרויות ועצות באינטרנט ולהתחבר לקבוצות שבהם עוזרים אחד לשני. אנשים עם אותה מטרה.
כמובן שחשוב מאוד גם להמשיך להפעיל קשרים וגם להמשיך ולחפש באתרי דרושים.
למשל:
http://www.amutat50.co.il/
http://www.motke.co.il/communities-תעסוקה


פשוט להקיש בגוגל "עבודה לבני 50+"
ובעיקר לשמור על "ראש פתוח" להיות גמישים ופשרנים והכי חשוב - חייבים להבין שמה שהיה לא יהיה ושהולכים לתקופה אחרת לעידן חדש.

ממליצה ללכת לכיוונים חדשים מסוקרנים, בחדווה ובאופטימיות, ללא מרירות ובלי טינה לעולם החדש.
 
למעלה