מקדימה את המאוחר

yonitbrk2

New member
ולזה נוסיף

מתוך האתר של אלו"ט - רשימת מקומות אשר מפעילים מערכי השמה והדרכה לחבר'ה כהכנה לקראת היציאה לעבודה.ולאחר מכן תמיכה בזמן העבודה.
http://alut.org.il/?page_id=37059
אני חושבת שיש פריחה בתחום התמיכה לבוגרים אוטיסטים בתפקוד גבוה, מתוך המטרה לעזור להם להשתלב בחברה.
 
תקשיבי-יש פרופסורים על הספקטרום

וכן-גם כאלה מאובחנים.
והם שרדו בכיתה רגילה.
אבל לא היה להם קל.
בזכות הטיפולים יהיה לו פחות קשה.
 

dina199

New member
רצוי לטרוח. אנשים בוגרים אלה אנשים

ש'הסתדרו' למרות שלא קיבלו עזרה. אז הם מסתדרים אבל הרבה פעמים מרגישים רע.
הטרחה היא בשביל שלאדם יהיה ביטחון עצמי והרגשה טובה. ותהיה לו אפשרות בחירה.לא טורחים כדי שאוטיסט יפסיק להיות אוטיסט.
בהחלט יכול להיות אדם שירגיש טוב באריזה ולא בהייטק. הייטק זה לא הכל בחיים
. יש אנשים שמקבלים קצבת נכות וחיים חיים מלאים. וכדי שתהיה אפשרות בחירה צריך בסיס.
 
יש לי ילדים שמוגדרים על הספקטרום

ואף אחד מהם לא במצב שתיארת למעלה (צחוקים כשמישהו מת וכ"ו).
ואם הם היו ילדים כשאני הייתי ילדה גם הם היו בכיתה רגילה בלי עזרה
(אחת מהם גם עכשיו בלי, ועל עוד אחת אמרו לי כבר שהיא לא כל כך צריכה את הסייעת..)
כפי שאמרתי זה עניין של תפקוד.
וגם עניין של מבנה נפשי.
 

TikvaBonneh

New member
כתבתי על הילדים שלי

יותם לא הצליח לצלוח את בית הספר בכיתה רגילה בלי עזרה. הוא נשבר ונכנס לדיכאון. עדיין יש לו חרדות. לא פגשתי את הילדים שלך ולא את הילד של אנה, וגם אם הייתי פוגשת אותם לא הייתי מצליחה לדעת אם הם צריכים סייעת. יכולה לספר רק על הילדים שלי.
כמו שאמרת, אוטיזם הוא ספקטרום רחב, יש המון רמות של תפקוד ומגוון של קשיים.
 
בתחומי המדעים והמחשבים

יש לא מעט אנשים בקצה הספקטרום.
הם לאו דווקא צועקים את זה לכולם,
הם גם לא תמיד יודעים איך קוראים לקושי שלהם.
אבל בדרך כלל רואים (אנשים עם בעיות תקשורת (וגם הורים של) יודעים לזהות אחד את השני).
לפעמים אנשים גם כן אומרים משהו.
לפעמים יש עובד שנראה על הספקטרום ואז אחרי כמה זמן פתאום הילד שלו מאובחן...
ונתקלתי בהחלט ולא רק אני.
אני חושבת שגם מידענות זה תחום מתאים.
ואגב,
אני לגמרי רואה את הילדים שלי עובדים בעתיד.
אבל כל זה תלוי בתפקוד.
גם "תפקוד גבוה" זה ספקטרום רחב מאוד.
 
תודה על שבריר תקווה

אני מאמינה שהבן שלי נמצא בקצה של התפקוד הגבוה. ויש לו יכולות לימודיות גבוהות. מקווה שזה יספיק.
בנתיים אנסה להתרכז בהווה, זה מספיק קשה גם בלי המחשבות על העתיד.
 

dina199

New member
תפתחו הכל. כולל כישרונות ו/או יכולות

שהן לא בהכרח בתחום הלימודי. כרגע חשוב פיתוח האישיות ולא למשל המחשבה האם הוא יעבוד בהייטר בבגרותו.
העתיד יבוא בעצמו גם ללא קשר אם תדאגי או לא. אז עדיף לשמור את האנרגיה לדברים החיוביים.
 
המחשבות שלי

הן באיזה מצב רגשי הוא יגיע לברגות, אם לשקיע הרבה מאמץ להשתלב בבית ספר, האם לא יגיע לשכיקה גדולה (מקרינה מעצמי). מצד שני - אם כל הזמן לא ישאב להשתלב בסביבה נורמטיבית, האם יהיו לו את השאיפות האלה בעתיד?
 

dina199

New member
הילד רק בן 8. לכן לדעתי אין סיבה לדאוג מה יקרה

בעתיד הרחוק. כי זו דאגה לשמה ללא שום תוצאות.
צריך להתרכז בחיים בהווה. ואם יש מטרות שחשובות היום , לנסות לקבוע את זה כיעדים רצויים. אבל לא כאלה שעלולים לגרום לשחיקה לאורך זמן.
 
לא ידעתי שהילד בן שמונה...

לא מבינה למה לבזבז זמן, מחשבה וכוח על השאלה מה יהיה כשיגדל.

אולי גם הציפיות שלו ישתנו, ולא רק הוא ישתנה.

חבל שאת מבזבזת זמן ומחשבה על דברים כאלה. תחשבי על הווה, וגם זה לא פשוט לדעת מה הדבר הנכון לעשות עכשו.
 

dina199

New member
הכל אפשרי. אבל לדעתי יותר קל לעשות תואר אקדמי

מאשר להשתלב בעבודה רגילה.
אני לא אומרת שזה בלתי אפשרי , רק שזה קשה.
 

TikvaBonneh

New member
לגמרי

כי בשביל להתקבל לאוניברסיטה לא צריך לדעת לעשות רושם טוב על אנשים. מספיק IQ גבוה.
 

grayart

New member
רק לפני כמה שבועות...

עוד לא היתה ברורה לכם האבחנה.
זכור לי שגם אנשי המקצוע לא היו תמימי דעים לגביה.

יש להתייחס לאבחנה כדרך לקבל את ההטבות לילד שיעזרו לו לצמוח ולהתפתח.
אבל אני חוזר ואומר מה שכבר אמרתי לך בעבר,מרגיש לי שהכותרת האבחנתית שינתה משהו בגישה שלך אל הילד.

אבל.. הילד נשאר מי שהוא.
האבחנה אם מתייחסים אליה בצורה לא נכונה, עלולה להפוך לנבואה שמגשימה את עצמה.

אין סיבה שלא יצליח בחיים, ואבוי אם באופן סובלימינלי יחלחל מסר שלילי לתוך הזהות שלו, כי זה דבר שעלול לפגוע בפוטנציאל שלו להצליח עוד יותר מהתכונות "האוטיסטיות" איתם הוא מתמודד.
 
אוטיסטים בתפקוד גבוה יכולים לחיות חיים עצמאיים

לפי מה שידוע לי, רוב האוטיסטים הבוגרים בתפקוד גבוה, שקיבלו טיפול מתאים, יכולים לחיות חיים עצמאיים ואינם זקוקים לכל המסגרות התומכות האלו. בני בן החמש, אובחן רק לאחרונה ומוגדר בתפקוד גבוה מאד. כל הגורמים המקצועיים שטיפלו בנו אמרו שכיום, במידה כמובן שיקבל טיפול מתאים אין סיבה שלא יוכל לנהל חיים נורמטיבים ועצמאים (עבודה וחיי משפחה). הספקטרום האוטיסטי רחב מאד, ואם בנך אותר רק בגיל שמונה ומצליח בלימודים כניראה הוא נמצא באמת בקצה העליון של הספקטרום, (רבים מהאוטיסטים. גם כאלה שבתפקוד גבוה ובעלי קוגניציה תקינה, סובלים בנוסף לקשיים החברתיים גם מקשיי למידה משמעותיים וקשיי קשב ריכוז ומתקשים בלימודים, ולכן הם זקוקים לכל המסגרות התומכות בבגרותם). מחקרים גם מראים שבעזרת טיפול אינטנסיבי אפשר במקרים מסוימים גם לצאת מהספקטרום. אנחנו, מייד עם קבלת האבחנה גייסנו צוות ABA (מנתחת התנהגות, רכזת צוות וטרפיסטיות) והתחלנו טיפול ABA איטנסיבי בבית ובגן , בנוסף לריפוי בעיסוק, קלינאית תקשורת. והידרוטרפיה(הטרפיסטיות שגייסנו הם גם המשלבות שלו בגן) אחרי חודשיים של עבודה כבר רואים שיפור דרמטי, (למרות שכמובן עדיין ישנם פערים משמועתיים ומתסכלים).
(אגב יש לי אח בשנות השלושים לחייו, שכיום ברור שהוא בספקטרום (אספרגר קלאסי) אך בילדותו בשנות השמונים לא היתה מודעות לאוטיזים בתקפוד גבוה, הוא אובחן כמחונן עם קשיי למידה ולא קיבל טיפול מתאים. היום, על אף שהוא בעל תעודת מהנדס הוא עדיין גר עם הוריי. בראינוות עבודה הוא נכשל כל הזמן, ובפעמים הבודדות שהצליח להתקבל לעבודה כלשהיא, פוטר אחרי מספר ימים. כל אנשי המקצוע שספרתי להם על כך אמרו שלו היה מטופל בילדותו הוא לא היה מגיע למצב הזה.)
 

dina199

New member
לדעתי גם אחי אספי.

הוא לא רק שלא קיבל טיפול, הוא היה תלמיד חלש והוגדר 'עצלן'.
אז הוא עובד (בשכר נמוך מדי) וגר בנפרד (גם זה לקח זמן) אבל אין לו ואף פעם לא הייתה זוגיות, לדעתי אם הייתה הבנה (לדעתי הבנת המצב יותר חשובה מטיפולים) מצבו היה טוב יותר. לא בטוח שהיה מתחתן או אפילו עובד בשכר יותר גבוה, אבל היה לו פחות קשה בחיים. יש לו כל כך הרבה קשיים שאני מבינה את המקור שלהם (אחרי שהבן שלי אובחן) והוא לא מבין אותם.
 
למעלה