מקווה שזה המקום...

n a l a

New member
מקווה שזה המקום...

ואם לא אז אם אפשר להפנות אותי למקום הנכון... אשמח להסברים בנוגע לגיור (לא מצאתי פורום שכזה...) חוץ מהדרך המקובלת, איזה עוד דרכים יש אם בכלל... אשמח להסברים בנוגע לזרמים השונים ביהדות ומה ההבדלים בינהם...(רפורמי, אורתודוכסי,קונסרבטיבי...) ואשמח לדעת איך אפשר להתחתן בארץ עם גוי, ללא כל שום גיור, האם ישנה אפשרות כזו ??? תודה רבה , ליהי
 

גלבטרון

New member
שלום ליהי

1) להלן ציטוט מאתר של בתי הדין הרבניים בנושא גיור: "מי שמעוניין להצטרף לעם היהודי יכול לעבור את תהליך הגיור הן בבתי הדין הרבניים והן בבתי הדין המיוחדים לגיור. לקראת הגיור באפשרות המועמד לגיור ללמוד באחד מאולפני הגיור הפזורים ברחבי הארץ, חלקם אף מתקיימים בשפות שונות. תוכנית הלימודים באולפן כוללת 500 שעות לימוד במגוון נושאים הקשורים ליהדות, כגון: תנ"ך, הלכה, ערכים יהודיים, חגי ישראל ועוד. מטרת הלימודים באולפן להביא את המועמד לגיור להזדהות עם ערכי היהדות ולסייע בהעמקת הידע של המועמד ביהדות. תוכנית הלימודים באולפן גיור כוללת: הרצאות, שבתות עיון, סיורים ועוד. את המועמד לגיור מלווה משפחה מאמצת המסייעת לו בייעוץ והנחייה לקראת הגיור. באפשרות המועמד לגיור ללמוד באופן פרטי או בכל מסגרת שיבחר ובתנאי שתכשירו ותכינו כראוי לקראת הגיור. למידע ורישום לצורך פתיחת תיק גיור בבתי הדין הרבניים יש לפנות לבית הדין באזור המגורים של המועמד." להלן הקישור לאתר: http://www.rbc.gov.il/convert/index.asp ולהלן קישור לאתר ממשלתי בנושא גיור: http://www.moia.gov.il/Moia_he/Conversion/GiurBooklet.htm וקישור לחוברת הרישמית של גיור: http://www.moia.gov.il/NR/rdonlyres/108D1927-AF67-4C36-B97B-248D6E0455EC/0/klali.pdf 2) במדינת ישראל ניתן להינשא אך ורק בנישואים דתיים כאשר למוסדות הדת השונות בארץ יש סמכות לחתן. בארץ, הרבנות לא תחתן זוג בו אחד מבני הזוג יהודי והשני לא. הפיתרון שאולי ניתן ליישם בארץ הוא להינשא דרך מוסד דת של בן הזוג השני (אבל יש לברר זאת יותר לעומק בצינורות המקובלים האם לנישואים אכן יהיה תוקף). הפיתרון שרוב האנשים עושים (עקב החוק הלא צודק הזה) הוא להינשא בנישואים אזרחיים בחו'ל. אלה כן מוכרים בארץ (אבל! יש לזכור שבמידה ואותם בני זוג ירצו להתגרש בארץ הם יוכלו לעשות זאת רק דרך מוסד דתי, כגון: הרבנות). ליהדות אכן יש מס' זרמים אשר יש בהן הבדלים די מהותים, עדיף שתחפשי עליהם קצת יותר מידע ברשת מאשר חוות דעת אישיות על כל אחת. להלן קישור לאתר התנועה ליהדות הרפורמית/יהדות מתקדמת: http://www.reform.org.il/Heb/Index.asp באתר זה יש גם פרטים על תהליך גיור: http://www.reform.org.il/Heb/Services/Giur/GiurReformi.asp לפי פסיקה אחרונה של בג"ץ ניתן גם להתגייר בצורה רפורמית (אם כי רק בחו'ל). גיור רפורמי שנעשה בארץ איננו מוכר מבחינה דתית רק מבחינה רישומית במשרד הפנים. על מנת שגיור רפורמי יהיה מוכר גם מבחינה דתית עליו להעשות בחו'ל במסגרת של קהילה יהודית רפורמית מבוססת (שוב, ממליץ לך לבדוק את הנושא יותר לעומק). http://www.reform.org.il/Heb/Services/Giur/Court.asp
 

n a l a

New member
וואו...

כל כך הרבה מידע.... רב תודות לך, אעיין בקישורים שנתת לי.... יום נפלא, ליהי
 

arriy80

New member
המנע מהטעיה

>על מנת שגיור רפורמי יהיה מוכר גם מבחינה דתית עליו להעשות בחו'ל במסגרת של קהילה יהודית רפורמית מבוססת < לדבריך אלה אין שום בסיס מציאותי. כל גיור של הדת הרפורמית לא יוכר בדת היהודית.
 

גלבטרון

New member
למה אתה קופץ ולא קורא עד הסוף?

לפי פסיקה אחרונה של בג"ץ ניתן גם להתגייר בצורה רפורמית (אם כי רק בחו'ל). גיור רפורמי שנעשה בארץ איננו מוכר מבחינה דתית רק מבחינה רישומית במשרד הפנים. על מנת שגיור רפורמי יהיה מוכר גם מבחינה דתית עליו להעשות בחו'ל במסגרת של קהילה יהודית רפורמית מבוססת (שוב, ממליץ לך לבדוק את הנושא יותר לעומק). זה כאילו בכוונה התעלמת מדבריי " (שוב, ממליץ לך לבדוק את הנושא יותר לעומק)."
 

arriy80

New member
מצטער

אולי הייתי צריך לנסח זאת: המנע מלהביע דעות בצורה מסופקת כשאין להן בסיס כלל. מדבריך אודות הכרת הגיור הרפורמי, גם אם ההסתייגות לבדקם, מובן שיש מקום להכרת היהדות בגיור רפורמי. לכך התייחסתי. הנושא לא עמוק, ואין הרבה מה לבדוק. גיור רפורמי אינו גיור לפי חוקי היהדות, ולכן היהדות לא מכירה בו.
 

גלבטרון

New member
תיקון קל לדבריך

גיור רפורמי איננו גיור לפי חוקי היהדות האורתודוקסית! ולכן היהדות האורתודוקסית לא מכירה בו.
 

arriy80

New member
זוהי היהדות.

אין אף תוקף לגיור רפורמי לפי חוקי היהדות. היהדות האורטודוקסית מחזיקה בחוקי היהדות המקוריים. הדת הרפורמית עיוותה והתאימה אותם לרוחה. גיור רפורמי יהיה תקף לפי הדת הרפורמית בלבד.
 

primus solus

New member
זה בסדר

גם הדת האולטרא-אורתודוקסית (החרדית) עיוותה את היהדות המקורית והתאימה אותה לרוחה. השיח הרעיוני הוא משולש והוא מתנהל כיום בין האורתודוקסים המודרנים, לקונסרבטיבים ולחילונים.
 

גלבטרון

New member
תגיד את זה לשומרונים

שטוענים שדת משה האמיתית נמצאת בידם. או ליהודים הקראים שטוענים בצדק כח התורה שבע"פ איננה אלוהית אלא מעשי ידי אדם ולכן לא אמינה. אין דת יהדות אחת אחידה! אז בסיס והוא מתפצל לזרמים וכל זרם מתפצל לתתי זרמים. גם היהדות האורטוקודסית איננה אחידה ומפוצלת החל מחלוקה גזענית בין אשכנזים ליוצאי ספרדים וכולי...
 

rhapsody

New member
פליגא

בס"ד כמו שאומרים בגמרא מחלוקת או פליגא אבל התכווניתי בלשון מליצית לפלגים ביהדות תראו בדור האחרון דור ביאת המשיח אומר הרשב"י שאשרי מי שנולד בדור זה ואומרים התנאים אוי למי שנולד בדור זה! היצר הרע כל כך גדול שזה רק מראה על ביאהשל דבר טוב עוד יותר גדול ב"ה ברור שיש זרמים ביהדות כמו שהיו 12 שבטים שמשולים ל 12 השבילים שהתחלק ים סוף, אבל כידוע הים הוא אחד ובסוף הוא גם הוא חוזר להיות אחד זה שלצערי יש גזענות, שנאה בין אחים וכדומה, זה רק מראה כיצד היצר הרע לא מראה את השביל השני בים התורה והאמונה לאחר, אבל בסופו של דבר כל אחד בשביל שלו מגיע לאותו הנחה לאותו נקודה בו הוא מקבל את מעמד הר סיני והתורה הקדושה, ואז שוב יש חזרה לשבטים ונשיאים וחלוקות ושוב זה הכל לשם שמים כדי להראות שכל אחד שונה בפני השם אבל כולנו עם אחד (ראה מקרה קיין והבל והמנחה)! עכשיו נשאלת שאלה, אם היית לוקח 12 אנשים ושואל אותם למוצר מסויים, הם היו מתארים אותו בדרכים שונות אבל כולם את אותו מוצרף עכשיו אם היית שם את אותו מוצר בפני כל 12 האנשים בזמן יצורו ואו בזמן שהממציא מראה את תכונותיו, הרי שבוודאי שכולם היו מסכימים על אותו דבר בלי שום סיגים! אבל כפי שאמרתי לקחת 12 אנשים שונים ומתקופות שונות, הרי כל אחד משקף את התפתחות השכל ודעותיו באותו מוצר אבל בסופו של דבר כולם מסכימים על מוצאו של אותו מוצר, התכלית המרכזית,והדרך להשתמש בה, רק כל אחד על פי חכמתו ולפי דרישת הדור מביא את פרשנותו לעניין ל]עמים חולקים עליו ולפעימים מוסיפים ולפעמים מגריעים אבל בסופו של דבר לבסוף מגיעים בכל דור ודור לנקודה על נקודות חדשות כהבנת המוצר ראה לדוגמא מכונית: בתהחלה זה היה להסיע ממקום למקום, לאחר מכן זה עבר כבר לסוג של סטאטוס ולאחר מכן זה כבר עניין של מירוצים, ולאחר מכן מתורות, ולאחר מכן בכל אוטו יש מערכת סאונד פחות טובה או יותר טובה, היום יש כבר DVD, היום האוטו הוא כמעט מוצר קשיח שהדלק שמתדלק אוטו מניע את כלכלת העולם, כיום האוטו הפך להיות מצד אחד כה שנית מהתכלית הראשונית אבל כולם מסכימים על התכלית הראשונית שזה להגיע ממקום למקום נקודה למחשבה עמרם
 

arriy80

New member
לא צריך להגיד כלום

לשיטה השומרונית והקראית אין אחיזה הגיונית בתורה שבכתב וגם הם זקוקים למסורת בע"פ (שבה הם כופרים). השיטה היחידה שמחזיקה במסורת שהועברה מאז קבלת התורה היא היהדות המוכרת כ"אורטודוקסית". הזרמים ביהדות האורטודוקסית יהיו לגיטימיים כל עוד הם בתוך המסגרת שלה. כל זרם שיחרוג מהמסגרת - אינו לגיטימי. כאלו הן התנועות הרפורמית והקונסרבטיבית שהמציאו דתות חדשות על פי סממנים יהודיים.
 

arriy80

New member
ממש לא

כפי שכתבתי, גם הם נזקקים למסורת בע"פ ולכן הם סותרים את עצם שיטתם. על הסתירות וחוסר ההגיון שבשיטת הקראים תוכל לקרוא בספר "כוזרי שני".
 

arriy80

New member
אתה יודע. זה מאד מעניין...

>זה רק מראה שלא למדת < התגובה שלך ממש "סותרת" את מה שכתבתי. ממש טענה מנצחת. המעניין הוא, שטענה כזו שלי על מושג או מקור ביהדות עצמה, לא תתקבל. כשאני יטען "לא למדת", יתקיפו אותי במילים זולות. זה לא מונע ממך להשתמש ב"לא למדת". זה בסדר. התרגלנו.
 

גלבטרון

New member
אני אבהיר את עצמי

כאשר אני אומר "לא למדת" הכוונה ששלא למדת את הנושא באופן אובייקטיבי אלא רק באופן שבו הדת שלך רואה את הדברים. זה כמו למשל לנסות ללמוד על נצרות דרך מה שהיהדות אומרת עליה - זו לא למידה אמיתית. זה מה שאני מבין מדבריך, שלא למדת על השומרונים וקראים מספיק. אתה לא חייב להיות בקי בכל רזי השומרונות או היהדות הקראית או הנצרות בשביל לדעת, להכיר ולהבין אותם כנ:ל לגבי יהדות אורטודוקסית.
 

arriy80

New member
אני אבהיר את עצמי

כשאני כותב שהשומרונים נזקקים למסורת בע"פ, אני כותב זאת לאחר שהבנתי את עיקרי שיטתם. ה"דת" שלי רואה את הדברים באופן הגיוני, אך לא הבאתי את דברי הדת היהודית אלא את מסקנות ההגיון. התבוננות מדוייקת ומעמיקה בשיטתם תאלץ את המסקנה שגם הדת השומרונית נזקקת למסורת בע"פ ולכן כל הבסיס לשיטתם נופל ממילא. לגבי מחלוקות ספצפיות עם הדת היהודית והפרכותיהן, תקצר היריעה מלעסוק בהן, ולכן הפניתי לספר "כוזרי שני". ולגבי הכרות עם היהדות המקורית, דווקא ההכרות השטחית גורמת לתמיהות והסתייגויות. לא ניתן להכיר את משמעות הוראות היהדות ללא הבנה מורחבת ולימוד מעמיק.
 

גלבטרון

New member
ההבדל שמסורת היא אנושית לא אלוהית

ולכן הקראים לא מקבלים את התורה שבע"פ כתורה אלוהית. לא רק שאין שום איזכור לה בתורה שלפי אמונתם ואמונתך ניתנה כביכול ע"י אלוהים אלא שמבחינה מעשית דברים שמעוברים בעל פה במשך זמן רב לא אמינים ועוברים שינויים רבים במשך השנים. לכל קהילה יש מסורת, אבל בעוד שכל העולם מכיר כי המסורת שלה היא תוצר אנושי היהדות האואטודוקסית והקונסרבטיבית רואות בתורה שבעל פה אלוהית - בלי שום סיבה מוצדקת.
 

arriy80

New member
המסורת היא אנושית, התוכן הוא אלוהי.

לתורה שבע"פ יש אזכור בתורה שבכתב. האזכור הוא אינו מפורש וברור אלא ברמז, משום שההגיון הוא שיש הוראות בע"פ צמודות לאלו שבכתב, שבלעדיהן שום הוראה שבכתב לא תובן כלל. זוהי ההפרכה הבסיסית להסתמכות על תורה שבכתב בלבד. דברים שמועברים בע"פ יכולים להשכח, ולכן בתקופת ר"י הנשיא נכתבה התורה שבע"פ, וגם איתה נמסרו ההוראות כיצד להבינה. לכן החשיבות הגדולה של לימוד התורה לכל שכבות הציבור (כ"א לפי השגתו) בכדי לשמור על המסורת ולהעבירה הלאה בצורה מדוייקת. עקרונות התורה שבע"פ אכן הועברו מדור לדור כצורתם. בכל קהילות היהדות, עקרונות התורה שבע"פ שווים (וההבדלים מתבטאים במנהגים או בתוצאות לימוד לפי ההוראות). הסיבה להיות התורה שבע"פ אלוהית (לא הנוסח, אלא הבסיס) היא העובדה הראשונה שהבאתי: אין שום אפשרות לקיים את התורה שבכתב ללא מסורת בע"פ.
 
למעלה