כשמרים כתבה שעזרה מהורים
מןנעת התבגרות ועצמאות, היא אינה יודעת שילד מתייתם, אינו ממתין לבחרותו כדי להתבגר ולהיהפך לעצמאי, הוא מתבגר במהירות כפולה ומכופלת מילדים אחרים, הוא הופך להיות עצמאי מהר יותר מילד אחר, לעומת ילד ממוצע שגדל בבועה מוגנת, המאפשרת לו להיות ילד שנים רבות של תמימות, ולהתבגר אט אט, היתום חווה בגיל צעיר אובדן, שגורם לו לאבד את תמימותו, והוא מתבגר מיד, היתום הופך להיות "הגבר" בבית, הוא חש שעליו לתפוס את מקומו של אביו בבית, ובין השאר גם להגן על אימו, בלא משים לב, האם פונה אל הילד כדי להיוועץ ולשתפו בהתלבטויות בחיי יום יום, אם בבית רגיל, האם פונה אל האב, ושניהם בד"כ מחליטים החלטות בלא לערב את הילד, האלמנה, בהיעדר מבוגר בבית, מערבת את הילד בהחלטות, אין ספק שילד יתום נכנס לעולם המבוגרים מהר יותר מילד רגיל. אחת הסיבות שהוחלט לתמוך ביתום, כדי לעזור לו בלימודיו, כי הלימודים הם הדרך לשיקום, מכיוון שהוכח שהישגים אקדמיים של יתום, עלולים להיפגע כתוצאה מחסרונו של אב, הוחלט לעזור ליתום דווקא בנושא זה, אין ספק שאבא מהווה דירבון הילד ללמודים, לעתים קרובות הילד רוצה להידמות לאביו בהישגים, אם לא לעבור אותו, ילד חש שאינו רוצה לאכזב את אביו, יותר מאשר את אמו, בהיעדר אב, הטריגר הזה לא קיים, ולכן משרד הבטחון מציע דרך קלה והצעה מפתה, שנותנת דחיפה קלה ליתום. לתשומת לבה של מרים "אל תדון אדם עד שתגיע למקומו"