מקרה הזוי בטיסה עם איבריה (כתבה, לא סיפור אישי)

debby12

New member
מנהל
קראתי

ראשית תהייה כללית, והיא איך זה שכל מיני ניסים נוטים לקרות לישראלים יותר מלאחרים (היה לא מזמן סיפור על משפחה שהורדה ממטוס אחרי שהילדה שלהם בעטה בכסא של נוסע אחר והתפתחה מריבה)

שנית, ביונייטד אסור לקטינים לא מלווים לטוס אלא בטיסות ישירות. ולמבוגר/הורה שמביא אותם אסור לעזוב את נמל התעופה לפני שהטיסה שלהם ממריאה. הסיפור הזה גורם לי לחשוב שזה כלל מאוד הגיוני

שלישית, ממכתב התשובה עולה שהפיצוי יינתן בשוברים לטיסה עתידית. למיטב ידיעתי החוק אומר שהם צריכים לתת מזומן [שלא לדבר על זה שהם בטח לא יעלו יותר על טיסת איבריה אי פעם....]

רביעית, נראה שחברת התעופה ידעה מראש אז למה לכל הרוחות נתנו להם לעלות על הטיסה הראשונה?

חמישית, בתור אחת שטסה לא מעט - אם הייתי מביאה 3 ילדים לטיסה והיו אומרים שאת הבורדינג פס לטיסה השניה הם יקבלו "אחר כך" הייתי מסרבת להעלות אותם על הטיסה הראשונה

שישית, הגברת התקמצנה ולא רצתה לשלם יותר כסף על ליווי לקטינים ובקטע הזה אין לה להלין אלא על עצמה.
 

Ani15

New member
אם הייתי מזמינה ליווי לבן ה17 שלי

הוא היה מסרב לעלות על הטיסה. לא מאשימה את האמא.
לא פעם ראשונה שאני שומעת ניסים ונפלאות על איבריה.
 
הילדים שלי טסו לבדם בגילאים כאלה, כולל קונקשנים.

לא היה עולה על דעתם שהם צריכים ליווי, והאמת שמעולם לא חשבתי להזמין ליווי. אני גם בטוחה שהם היו מסתדרים במקרה של תקלה, למרות שאיבריה באמת עברו את הגבול, בעיני.
לא בגלל קמצנות, אלא בגלל שאני באמת סומכת עליהם, ובגלל שהם היו חושבים שאני משוגעת אם הייתי מעלה בפניהם את רעיון הליווי.
ליווי כל כך יקר עד שאנשים יוותרו עליו מסיבות של קמצנות?
 

John the Savage

New member
לא טסתי וכניראה שגם לא אטוס באיבריה

לפני שנים טובות האקסית שלי טסה באיבריה לארץ, וחוויית הטיסה שלה לא גרמה לי לרצות לטוס איתם. כל עוד טסים מנקודה A לנקודה B ואין תקלות, אני מתאר לעצמי שחוויית הטיסה יכולה להיות בסדר. אבל ברגע שמשהו משתבש, הרושם שלי הוא שנתקלים בצוות אפאתי שמסרב לקחת אחריות או להתנצל.

אז עד כמה שהסיפור הזה הזוי, זה לא ממש מפתיע אותי.
 

Boston Guy

New member
חלום בלהה. בת הכמעט 18 שלי הייתה מן הסתם מתחרפנת מהלחץ.

לומר את האמת - לו הייתי שולח ילדים לישראל לבד הייתי עושה זאת רק בטיסה ישירה.
גם במחיר של טיסה פנימית עם הילדים כדי לשים אותם על המטוס הישיר לישראל.

לא מזמן הטסתי בן עשרה כ UNACCOMPANIED MINOR בתוך ארה"ב.
מחיר הכרטיס כמעט הוכפל בגלל שהוא טס לבד.
וזו הייתה טיסה ישירה...
הייתי צריך לספק פרטים אישיים מלאים לגבי מי מביא את הילד לשדה ומי אוסף אותו ביעד, בדקו בשני הצדדים את ה ID של המבוגר בדקדקנות, וזה ששם את הילד בשדה התעופה קיבל GATE PASS והתבקש להיות צמוד לילד עד ה BOARDING, ולא נתנו לו ללכת עד שדלתות המטוס נסגרו.
 

Midriff

New member
גם חושבת ככה

שקלנו לשלוח את הילד באחד הקייצים לארץ, אבל המחיר היה באמת טיסה פנימית לניו יורק לו ולמבוגר ולהעלות אותו לטיסה ישירה בליווי עד השער כשבקצה השני תחכה המשפחה. בהחלט נראה לי מדאיג לשלוח בני נוער בלי מלווה לטיסה עם קונקשיין (שגם בלי חברת התעופה, דברים תמיד קורים).
אין ספק שהחברה פה התנהגה לא בסדר, הרי ברגע שהמזוודות checked in גם הם בעצם רשומים על הטיסה גם אם לא אספו עדיין את הבורדינג.
 

ron1222

New member
איבריה אכן התנהגה באופן לא אנושי, אבל

לא היה עולה על דעתי לעולם לשלוח שלושה ילדים, שהגדולה בינהם בת 17, לטיסה עם קונקשן. מחברות טיסה אני באמת לא מצפה ליותר מידי, מהורים אני מצפה ליותר.
 

Gidi Shemer

New member
רק שלא תמיד אפשר

אגב, סיפור אנקדוטלי. שתי בנות שלנו נסעו ביחד עם ליווי אי שם בגילאי העשרה. בטיסה של שנתיים אחרי זה שוב ארגנו ליווי אבל רק בטרמינל הודיעו לנו שלמעשה אין ליויי. הטיסה כללה קונקשן ב- JFK, שדה תעופה שלא קשה להתבלבל בו. הגדולה היתה אז בת 16 + והצעירה יותר בת 12. נזכרנו בעובדה שאנשים עזבו משפחות באירופה ועלו להקים קיבוצים בישראל בגיל מעט יותר מבוגר, ושלחנו אותם לדרכם עם לב פועם בקצב מואץ.
הכל היה כמובן בסדר, אבל הקונקשן הלחיץ.
בגיל 17 לא הייתי דואג, אבל תלוי כמובן במי מדובר
 

ron1222

New member
יש שתי אפשרויות:

אפשר להיות אמא היסטרית כמוני, שלמרות שגרתי לבד מגיל 15 ונסעתי שעתיים בכמה אוטובוסים בכל כיוון לבין ספר בתיכון, עדין קשה לי לדמיין את הילדים הפרטיים שלי טסים לבד בטיסה עם קונקשן. במקרה כזה אפשר לקנות טיסה ללא קונקשן או לארגן ליווי צמוד.
האפשרות השנייה, כנראה להורים יותר רגועים ממני, זה לשלוח את הילדים בטיסה עם קונקשן וללא ליווי מבוגר ואז לקחת בחשבון שטיסות יכולות להתעכב, להשתנות, ולאחר. ואם ההורה מרגיש שהילדים מספיק גדולים לטוס לבד בתנאים אלו אז הוא גם צריך לזכור שהם עלולים לאחר לקונקשן ויאלצו אולי להסתדר לבד בשדה תעופה זר.
אולי מה שהכי עיצבן אותי בסיפור המקורי זה שכל האחריות הוטלה על חברת התעופה (שאכן התנהגה באופן לא הגון ואנושי) על ידי ריצה לתקשורת ותביעת פיצויים.
הרי כל בר דעת שטס עם קונקשן מכין את עצמו למקרי איחור/ שינוי וכדומה. אבל ההורים ציפו שהחברה תתייחס אחרת לילדים, שזה אולי נחמד לצפות אבל לא מתחייב בשום מקום.
 

KallaGLP

New member
כשיש תקלה, אז יש תקלה. כשמאחרים אז מאחרים

ואי אפשר לבוא בטענות לאיש. בלי שום קשר, במקרה הזה אכן החברה אשמה, לגמרי ולחלוטין, כי לא הייתה תקלה, לא היה איחור ולא היה מצב חירום, והיא פעלה מתוך מודעות גמורה למעשיה ותוך התעלמות מכוונת מהאפשרות לעשות את המינימום ההגיוני והמתבקש עבור לקוחותיה. הילדים עשו בורדינג מראש והגיעו בזמן לטיסה. בלי קשר לעובדה שצריך להיות מוכנים למקרים של תקלות ובלי קשר לזה שגם אני אמא לחוצה וכנראה הייתי דואגת לליווי, כשחברה מזלזלת בלקוחות שלה היא צריכה לשלם על זה. היא ולא אף אחד אחר. וחייבים לפרסם בתקשורת ולדרוש פיצוי כדי שפעם הבאה אולי יחשבו פעמיים ויספקו שירות טוב, אדיב ובטיחותי יותר.
 

ron1222

New member
יכול להיות שלא הבנתי נכון את הכתבה?

אני הבנתי שהם הגיעו אחרונים לשער (הנחתי שזה היה בגלל עיכוב הטיסה הקודמת) וששאר הנוסעים כבר כורטסו, ושהפקידה סירבה להוריד מהטיסה נוסעים אחרים בשביל להעלות את הילדים, כלומר סירבה לתת להם יחס מיוחד בגלל הגיל שלהם. שוב- אכן חוסר אנושיות בסיסית, אבל לא חריגה מהכללים, לא?
 

KallaGLP

New member
ראשית, לא ברור למה לא כרטסו אותם מראש,

וזה גם באחריות החברה.

When they asked for the Iberia boarding passes for their connecting flight from Madrid to Tel Aviv, they were told that they would need to request boarding passes after landing in Madrid. This happened despite the fact that they were on a single ticket on a single airline from Miami to Tel Aviv via Madrid. Their checked baggage was sent directly to Tel Aviv so that they could connect in Madrid without rechecking their baggage.
זה לא שהם החליפו חברה או משהו, הם המשיכו עם אותה החברה ולא הזהירו אותם שעלול להיות מצב שלא יכורטסו לטיסת ההמשך.
אך גם אם הגיעו אחרונים לשער, הם לא איחרו לטיסה. הדבר הנורמלי והמקובל במקרה הזה היא לא להוריד נוסעים אחרים בכוח, אלא לשאול מי מוכן לרדת תמורת הפיצוי שממילא צריך לשלם במקרים כאלה. מתוך מאות נוסעים, יש סיכוי ש-3 לפחות היו מוכנים, במיוחד אילו היו יודעים שמדובר בקטינים. וחברת התעופה לא הייתה מוכנה ולא טרחה אפילו לבדוק את האפשרות, על אף שגם היא ידעה שמדובר בקטינים.
 
תלונות נגד חברות התעופה עלו ב-70% מאז התקרית של יוניטד

סיפור כזה לא היה מגיע לעיתונים עד אפריל האחרון, אבל כרגע הנוסעים "מחפשים" את חברות התעופה. לדעתי, החברה לא התנהגה כראוי, אבל ההורים שלחו את ילדיהם לטיסה בחברה זולה, תוך הבנה שיש סיכוי שדברים עלולים להתעכב או להסתבך, בלי ליווי ... אז על מה הם כועסים? זה שהילדים לא קיבלו בורדינג פס לקונקשיין רימז עוד לפני ההמראה שיהיו בעיות בהמשך הטיסה ... גם שם עוד היה אפשר למנוע את התקרית (אולי תוך הפסד כספי כזה או אחר), אבל ברגע שהילדים עלו על המטוס אז התנהגו אליהם כמו לכל נוסע אחר בלי התחשבות בגילם כי ההורים "חסכו" ולא שילמו את המחיר שה"טיפול המיוחד" עולה... אם אתה חוסך כסף ולא קונה מעיל או מטריה אז אל תבכה שאתה נרטב מהגשם...

הנה מאמר מהניו יורק טימס בנושא:
http://www.latimes.com/business/la-fi-airline-complaints-20170614-story.html
 

KallaGLP

New member
מה זאת אומרת על מה כועסים?

אם החברה לא התנהגה כראוי, זו סיבה מוצדקת לגמרי לכעוס. בלי קשר לזה שאני הייתי נוהגת אחרת אם היה מדובר בילדיי, אני לא רואה מה כל כך מוזר בלדרוש שירות ברמה מינימלית. אחריות ההורים היא נושא נפרד והתנהגות רשלנית של חברת התעופה היא נושא נפרד. במקרה הנוכחי שני מינוסים לא נותנים פלוס. אם לא יכעסו, לא יתלוננו ולא יקימו קול צעקה שום דבר לא ישתנה. זכותם של לקוחות לקבל שירות טוב, זו דרישה וציפיה מובנת מאליה.
 
לכל מטבע יש כניראה שני צדדים או יותר

לפי מה שאני מבינה מהסיפור, ההורים כניראה הגיעו מאוחר לבורדינג של הטיסה הראשונה, וכבר שם, עוד לפני שהילדים עלו למטוס הייתה כניראה בעיה, כי כשעושים בורדינג לטיסה עם קונקשיין מקבלים את הבורדינג פס לשתי הטיסות זה שהעלו את הילדים לטיסה הראשונה בלי בורדינג פס לטיסה השניה מרמז שכניראה היה ידוע מראש שיש בעיה שקיוו שהיא תפתר בגייט של הטיסה השניה...
הם מתלוננים שהילדים לא קיבלו יחס מיוחד כי הם ילדים, אבל כולנו יודעים שליחס מיוחד לילדים יש מחיר... הטסתי לפני חודש ילד בן 16 ועל טיסה שעלתה 150$ שילמתי עוד 300$ בשביל unaccompanied minor ... אז כן, אפשר להאשים את חברת התעופה, וכן, ישב בגייט מישהו לא רגיש במיוחד... אבל לפי מה שאני קוראת ההורים הבינו בדיוק למה הם נכנסים, ועשו את זה כדאי לחסוך כסף, ואחר כך צרחו ורצו לתקשורת.

שוב, חברת התעופה התנהגה בחוסר רגישות, אבל ההורים יצרו את המצב גם בזה שהם אחרו לבורדינג של הטיסה הראשונה וגם בזה שהם לא שילמו את המחיר ליחס מיוחד לילדים ואח"כ הם כועסים שלא היה יחס כזה

אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה...
 
למעלה