מקרה הזוי בטיסה עם איבריה (כתבה, לא סיפור אישי)

ron1222

New member


זה בדיוק מה שאני הבנתי.
 

Midriff

New member
כן אבל..

מסכימה איתך גבי הרוב.
אבל ראינו לא מעט מקרים בעבר שלא מקבלים את הבורדינג לטיסת המשך שהיא עם חברה אחרת. החברה אבל ידעה שהם על הטיסה כי התיקים כן כורטסו לכל הדרך, ועדיין החליטו להוריד אותם מהטיסה בלי לנסות למצוא מתנדבים למצב של אוברבוקינג.
 

KallaGLP

New member
אני יכולה להתבסס רק על נתונים שיש, לא על ניחושים.

כל העניין הזה עם האיחור לא כתוב בשום מקום ואף אחד, כולל חברת התעופה במכתב תשובה, לא הזכיר שהיה עניין של הרגע האחרון בגלל איחור ההורים. עובדה שהמזוודות הועלו לטיסת ההמשך, וזה לא ממש תומך בתיאוריה הזו.
 

placid1

New member
בשום מקום לא נאמר שהם איחרו לטיסה,

ואם הם עלו על הטיסה ממיאמי, שלוקחת לפחות 6 שעות לספרד, לא יכול להיות שהם איחרו ללג ממדריד לתל אביב כי עוד לא פתחו את הצ׳ק אין לטיסה הזאת בשעה שהם היו אמורים לקבל את הבורדינג במיאמי. וכנראה שגם אם מבוגר היה איתם זה לא היה עוזר, כי העובדה שהסבא שהיה איתם בצ׳ק אין במיאמי לא עזרה להם להימנע מהמחדל של לא לקבל בורדינג ללג השני של הטיסה.... יכול להיות שזילזלו בהם ומצאו קורבן קל כי מדובר בילדים וזקן?....

אגב, אני חושבת שכן ניתן וצריך לצפות לקצת קומון סנס והתחשבות, גם במקרה של מבוגרים וגם של ילדים, כשמנסים להוריד נוסעים מטיסה. ההתנהגות והתגובה של חברת התעופה מבישות ולא ראויות.
 

TrigATUSA

New member
את מניחה הנחה לא נכונה

בשום מקום לא נאמר שהם איחרו לטיסה הראשונה
רק שאמרו להם שהם עשו CHECK IN אחרונים לטיסה השנייה, שזה לא באשמתם כי כנראה שבנקודת המוצא בגלל מגבלה של הציוד או תקלה לא היו מסוגלים לעשות להם CHECK IN
מהכרות ציוד המחשבים המאוד מאוד מאוד מיושן של AMERICAN AIRLINE לא ממש מפתיע אותי שהמחשבים שלהם לא מדברים עם המחשבים של החברות שאיתם באותו איגוד של ONE WORLD אפילו שהכרטיס נמכר ביחד
&nbsp
כנראה שבנקודת היציאה הייתה מגבלה שלא אפשרה לעשות CHECK IN (למרות שכאמור זה מוזר, איך שלחו את המזוודות שלהם?)
כמובן שכשהם נחתו לא באשמתם הם היו "באיחור" עם ה CHECK IN....
&nbsp
מההתחמקות של החברה מלתת את הפיצוי הקבוע בחוק די ברור ששירות לקוחות זה לא הצד החזק שלהם
 
ברור שחברת התעופה לא נתנה שרות טוב

אבל, כולנו יודעים שכל החברות עושות overbooking ובשביל להבטיח לעצמם שדבר כזה לא יקרה, קיים השרות של unaccompanied minor.
אין מה לעשות, בשביל לקבל שירות טוב, צריך לשלם, ואם הם היו משלמים כל זה לא היה קורה והם היו מקבלים יחס אחר...
 

KallaGLP

New member
לא מסכימה. מה שאמור להבטיח שירות טוב

זה עצם רכישת כרטיסי הטיסה. עצם זה שיש נוסעים רבים המוכנים להשלים עם העובדה שזה בסדר לא לתת את השירות המיטבי למי שרכש כרטיס טיסה ללא אקסטרות שהן לא חובה גורם לכך שהחברות מרשות לעצמן לתת שירות גרוע.
שוב, לא קשורה כרגע התנהלות ההורים, אני מסתכלת מנקודת מבט של שירות שחברת תעופה אמורה לספק ללקוח שקנה כרטיס טיסה במיטב כספו.
 
בוקר טוב ! כל חברות התעופה עושות overbooking

כל יום, מאות ואולי אלפי אנשים, בשדות תעופה שונים בעולם, לא עולים על טיסות שאליהם הם היו אמורים לעלות, ושילמו עבורם, בגלל overbooking. ברוב המקרים הם מתנדבים לעשות את זה ומקבלים עבור זה כסף או ויויצ'רים לטיסות אחרות, אבל יש מקרים קיצוניים ומזעזעים כמו הדוקטור הסיני שהוכה ופונה מהטיסה ביוניטד שמגיעים לכותרות העיתונים. במקרה הזה, ההורים כועסים בגלל שהשאירו מאחור קטינים, וזה נכון, גם לי וגם לך ברור שזה היה חוסר אחריות מצד חברת התעופה להשאיר קטינים מאחור, אבל אני טוענת, בניגוד אליך, שאם ההורים היו רוצים שהחברה תתחשב בגילם של הנוסעים הצעירים, הם היו צריכים לשלם את המחיר על זה, ברגע שהם לא שילמו הם לא יכולים לדרוש התחשבות בגיל. בלי התחשבות בגיל הכתבה הייתה נקראת : 3 נוסעים לא עלו על הטיסה של איבריה לישראל והוטסו לישראל למחרת... האם גם מקרה כזה מגיע לכותרות העיתונים? וכן, אני מסכימה איתך שזה מרגיז בכל מקרה אבל זה 'מרגיז שיגרתי' וכולנו לוקחים בחשבון את האפשרות שדבר כזה יכול לקרות כשאנחנו קונים כרטיס טיסה. זה המצב בשוק הזה... ברוב הטיסות יש overbooking כי יש ביטולים של הרגע האחרון וברוב המקרים זה מתאזן, אבל כמו שאמרנו זאת בעיה שיגרתית ויומיומית.
 

KallaGLP

New member
"ברוב המקרים הם מתנדבים" - זה בדיוק העניין.

נכון, עצם העובדה שעושים overbooking זה לא בסדר, אך כל עוד פונים ומבקשים מתנדבים, זה עוד הרע במיעוטו. המקרים החריגים והבאמת לא בסדר אלה מקרים שמכריחים אנשים לא לעלות לטיסה בכוח מבלי אפילו לנסות למצוא מתנדבים, כמו במקרה שלנו. לא מקבלת שזה "מרגיז שגרתי", כי אפילו אם מקבלים את העובדה שלא צריך להילחם במרגיז שגרתי (ואני לא רוצה לקבל אותה), זה לא נכנס למסגרת של "מרגיז שגרתי" בכל מקרה. זה מאוד לא שגרתי ומאוד לא בסדר.
 
ומה קורה כשאין מתנדבים?

הם הגיעו אחרונים לצ׳ק-אין של הטיסה הזאת, בלי בורדינג פס, אז לא העלו אותם על הטיסה... אם הם היו בסטטוס של unaccompanied minor אז היו מעלים אותם ומורידים מהטיסה מישהו אחר...
אפשר למחות ולהצביע ברגליים ולהחרים את חברות התעופה, אבל בגלל שכולנו רוצים/צריכים לטוס אז אנחנו "אוכלים" את זה.
שוב, אם לא מתייחסים לעובדה שהם ילדים, ובגלל שלא שילמו את המחיר בשביל "ההתחשבות" הזאת, אז אין אמתלה להתחשב בזה, אז נשארנו עם זה שלא העלו את שלושת האנשים האחרונים שהגיעו לגייט כי לא היה מקום.
עדיין לדעתי זה "מרגיז שגרתי"
 

KallaGLP

New member
מה הטעם לשאול מה קורה כשאין מתנדבים

כשאפילו לא טורחים לברר אם יש? אילו היו טורחים לבדוק, אז לפחות לא היו מוסיפים חטא על פשע. לפחות אי אפשר היה להאשים אותם בכך שהם היו אדישים ורשלנים עד כדי כך שלא עשו אפילו את המינימום שנהוג לעשות במצבים כאלה, שהם מלתכחילה מצבים שעצוב מאוד שמגיעים אליהם.
אני לא מבינה למה שירות אדיב בסיסי זה משהו שנראה לך שצריך לשלם עליו אקסטרה. ממש עצוב לראות שזה כבר נראה לאנשים טבעי וצודק. תמורת מחיר הכרטיס יש להתייחס לכל לקוח באדיבות ובהתאם למצבו. אם יש אדם שלא מבין את השפה, צריך לעשות מאמץ למצוא מישהו שיכול לתרגם לו או לפחות לנסות למצוא דרך להסביר, אם מישהו זקן אז צריך לסייע לו אם מתקשה, וכו' - לעשות מה שבגבולות הסביר והמקובל כדי שחוויית הלקוח תהיה נעימה, מי שהוא לא יהיה. זה חלק משירות מינימלי בעיניי וגם אם יש מי שחושב שעל כל פיסת אדיבות, התחשבות והיגיון בריא צריך לשלם יותר, אני ממש לא מקבלת את זה.
 

TrigATUSA

New member
אפשר להמשיך את ההיגיון של הטיעון שלך

את בעצם אומרת שעל מנת שחברה תתנהג ב COMMON COURTESY ותתנהג באופן הגיוני וסביר עם נוסעים צעירים צריך לשלם EXTRA
&nbsp
אבל להמשיך את זה. אולי חברות יתחילו לתת שירות גס רוח ויצעקו על הנוסעים בטלפון ופנים אל פנים ועל מנת לקבל שירות אדיב בסיסי נצטרך לשלם תוספת.
אז אם ב CHECK IN יצעקו עלי, ובמטוס במקום להגיש, הדיילת תזרוק לכוון שלי את המגשית של האוכל בברוטלית תוכלי להגיד לי שזו בעייה שלי כי לא שלמתי אקסטרא על תוספת "שירות אנושי"
&nbsp
שירות UNACCOMPANIED זה עבור מי שלא מסוגל לבצע בעצמו את הדברים הבסיסיים שנדרשים מכל נוסע: למצוא את השער, לא לאבד את הדרכון, למצוא את השער בטיסת המשך ולהגיע בזמן לעלייה למטוס. זה לא עבור הנתונים בסיסיים של ניהול שירות לקוחות לפי עקרונות של היגיון בריא
 
אתה כמובן לוקח את זה למקום קיצוני ומגוחך

במקרה הזה הטענה נגד חברת התעופה זה שהם הישאירו ילדים בגייט... הטענה שזה חוסר אחריות היא בגלל שמדובר על ילדים בעיר זרה, אם אלא היו 3 מבוגרים אז לא הייתה עם זה שום בעיה ולא היינו יודעים על זה בכלל... אז בשביל להבטיח שילד יהיה מלווה כל הטיסה, וישגיחו עליו מגייט לגייט, יש שרות מיוחד שנקרא unaccompanied minor ואם הוא היה נרכש, אז מן הסתם לא הייתה בכלל בעיה. אין טענות על גסות מצד החברה או זריקת מגשים...

לפני חודש הטסתי ילד בן 16 עם שרות unaccompanied minor וראה איזה פלא, שמרו עליו מגייט לגייט, ליווינו אותו עד העליה למטוס, בצד השני הורידו אותו תוך הצגת תעודת זהות ובדיקה מדוקדקת שמי שאוסף אותו הוא באמת האיש שאמור לאסוף אותו ובא לציון גואל. הוא לא בילה לילה בבית מלון בדרך בעיר זרה. אז כן... זה עלה לי 300$ נוספים וזה היה שווה כל סנט, כי אנחנו היינו רגועים וגם בצד השני המארחים היו רגועים. ההורים במקרה הזה רצו לחסוך את הסנט אבל הם כועסים נורא שלא נתנו להם את השרות הזה בחינם בגלל שהיו שם ילדים קטנים.

שמע, כולנו טסנו וכולנו נתקענו בשדות תעופה לפעמים ועברנו חוויות טיסה יותר או פחות נעימות... אם הם שלחו ילדים בלי השרות של unaccompanied minor זאת אומרת שהם האמינו שהילדים האלה אחראים ובוגרים מספיק "להסתדר" גם אם יהיו בעיות בדרך, או שהם הורים רשלנים... חברת התעופה התייחסה אל הילדים האלה כמו לכל נוסע אחר בלי הקלות מיוחדות.

כן, הזדעזעתי כמו כולם כשיוניטד ניפחו את הדוקטור הסיני המסכן וגררו אותו מדמם החוצה מהמטוס, וליוניטד בהחלט הגיע מה שקרה לה בעיקבות זה... אבל במקרה הזה נראה לי שהאחריות היא של ההורים... נכון, חברת התעופה יכלה ללכת אקסטרה מייל ולהיות נחמדים ולהוריד נוסעים אחרים בשביל לא להשאיר ילדים בגייט והם יכלו גם לא לעשות את זה...
ואין לי כמובן שום קשר לאיבריה....
 

ron1222

New member
אם הם לא צריכים שום יחס מיוחד,

כי הם בעצם כן יכולים לבצע דברים בסיסיים כמו למצוא את השער הנכון ולשמור על הדרכון, אז שיתכבדו ויבלו לילה בשדה התעופה כמו כל נוסע אחר שאיתרע מזלו להגיע אחרון, באשמתו או שלא באשמתו, לכירטוס.
אה, אבל רגע, הם ילדים, זה ממש לא לעניין.
אז ההגיון אומר שהם כן צריכים לשלם עבור יחס מיוחד....
 

KallaGLP

New member
מה יחס מיוחד בלשאול אם יש מי שמתנדב?

בחיי שאני לא מצליחה להבין את ההגיון.
 
בואי נפריד את זה לשני ויכוחים שונים

יש חוק יבש ויש Common Sense ושרות לקוחות, לפי החוק איבריה לא עשו שום דבר לא חוקי, אבל לפי הCommon Sense ושרות לקוחות, אני מסכימה איתך שדברים היו יכולים להעשות אחרת. אני מסכימה איתך שהיו צריכים לנסות לחפש מתנדבים שיסכימו לרדת מהטיסה במקום הילדים, והיה צריך לא רק לשלם לילדים עבור המלון אלה לעזור להם להזמין חדר ולהגיע לשם... כל הדברים האלה לא נעשו וזה בהחלט צורם... אבל... בתור הורה, אני מסתכלת על הדברים מזוית ראיה הורית ואני חושבת שההורים היו צריכים לוודא שהילדים "בטוחים" גם אם יש תקלות בדרך... בעיתי ולא אחראי לדעתי לשלוח ילדים לטיסה בצורה עצמאית ולבוא בטענות שלא נתנו להם יחס מיוחד כי הם ילדים.
 

TrigATUSA

New member
את לא מדייקת

מבחינת העובדה שהם עשו אוברבוקינג, ומהבחינה שהם לא נתנו לילדים לעלות לטיסה, זה באמת אכן חוקי, רק מראה בעיני מחסור ענקי בשיקול דעת ושירות לקוחות, וגם נחיתות בניהול טכנולוגי -
הם הרי היו צריכים לדעת שמגיעים נוסעים מטיסה אחרת, ולשקול את מצב ה OVERBOOKING מתוך מחשבה על הנוסעים הנוספים האלו. הרי החברה האלו לא הגיעו בהפתעה
והעובדה שהם ילדים היא לא הפתעה
מי שניהל את הטיסה והיה צריך עוד מקומות היה צריך לעבור על הרשימה ולראות שזה לא הגיוני להוריד מטיסה ילדים שמגיעים עם CONNECTION. אבל זה דורש השקעת מאמץ מינימלי, ואיכפתיות
&nbsp
אני מוכן לחתום לך שהם קיווי שהטיסה הנכנסת תיאחר וככה הם לא יאלצו לשלם פיצוי לאף אחד על האובר בוקינק.
&nbsp
לעומת זאת הניסיון שלהם לא לשלם את הפיצוי שקבוע בחוק במיוחד למקרים של אובר בוקינג זה כמובן לא חוקי לגמרי, ובעיני מראה שהם כנראה מרגישים שהכל מותר ממילא, ולא צריך להתחשב בנוסעים, ככה ש"למה לא ננסה גם לרמות אותם לגבי הזכויות שלהם הקבועות בחוק"
 
אבל העובדה שהם ילדים לא משנה כי אין להם סטטוס של ילדים

אנחנו שוב ושוב נעים במעגלים סביב אותה נקודה... ילדים = תשלום נוסף... אם אין תשלום נוסף אז מבחינת חברת התעופה זה לא מעניין אותם שהם ילדים... שוב, ביחסי אנוש הם פישלו בענק אבל מבחינתם הכל נעשה לפי הספר. לגבי התשלום, אני לא נכנסת לעיניין הזה... יכול להיות שאתה צודק
 

3rd CYR

New member
זו בדיוק הנקודה שבה לא מסכימים

(ראי תגובתי למטה).
לא שלי איכפת לכאן או לכאן, אלא שסתם נשמע לי כמו שיח חרשים. יש אוכלוסיות שמקבלות יחס מועדף בתנאים הספציפיים הללו, ולא משלמים על הכללות בקטגוריה זו
 

3rd CYR

New member
וכשמבקשים אנשים לרדת כדי לא להפריד משפחה?גם על זה צריך לשלם?

פעמיים ראיתי מקרים שבהם ביקשו מאנשים לרדת מטיסה כדי לא לקרוע את המשפחה לשניים. ואין שום תשלום מיוחד עבור משפחות שטסות יחד. אבל בגלל שהם מפעילים לפעמים הגיון והומניות בסיסית, הם יעדיפו להוריד מהטיסה אדם בודד ולא הורה אחד ולהשאיר על הטיסה הורה עם שני פעוטות (גם כאלו ששילמו על המושב שלהם, שלא תגידי שזה בגלל שצריך שני הורים לטיסה עם שני לאפ-ביייביז).
&nbsp
בקיצור, מה שאני חושבת מנסים לטעון כאן, זה שהבני נוער לא צריכים יחס מיוחד בתשלום (שכן התשלום מכסה דברים כמו למצוא את השער שלך, אין בתשלום שום ערובה שלא יורידו אותם בשל אוברבוקינג). כן היה הגיוני לתת להם יחס מיוחד כשם שנותנים יחס מיוחד לאנשים נכים, משפחות במיוחד עם ילדים קטנים, וכד' גם כאלו שלא משלמים עבור יחס מיוחד, אלא סתם מתוך אדיבות.
&nbsp
השאלה האם הקונצרט התקשורתי במקום או לא הוא נפרד. אבל לא חושבת שהתשלום או אי תשלום על שירות ליווי לילדים הוא רלוונטי כאן
&nbsp
 
למעלה