מראהו של אוטובוס מס' 200 של דן

מצב
הנושא נעול.
כי המס' החיצוני הוא תעודת הזהות

לא הבנתי שני דברים
א. הסבר "פושר" לעומת השאר. ב. מה מיוחד במזגן של 241 לעומת אלו שאחריו? ולמה המזגנים במפרקיות עד 240 נראו כיחידה וחצי (על הפרק הקדמי) + חצי (על הפרק האחורי), לעומת 241 ואלו שאחריו עם מזגן אחד בכל פרק על הגג? ועוד שתי שאלות: 1. למה המזגן הקדמי במפרקיות 241-312 מופנה באותו כיוון כמו זה האחורי, ולמה מ-313 ומעלה הקדמי הפוך לאחורי? 2. מה מספרה הפנימי של המפרקית האחרונה שדן קנו? וגם שאלה עבורך, אביתר: מדוע אתה כה להוט על מספרים חיצוניים? ומה החוקיות במספרים הפנימיים באגד? בדן אפשר לדעת כמעט הכל ע"פ מספר פנימי.
כי המס' החיצוני הוא תעודת הזהות
של האוטובוס והמס' הפנימי הוא מס' כרטיס חבר במתנ"ס השכונתי. מבחינת המחקר ההסטורי אין שום חשיבות למספרים פנימיים. אנו החוקרים עובדים כמעט רק עם מספרים חיצוניים גם משום העובדה שבעבר הרחוק לא היו מספרים פנימיים ולכן קיים צורך במקשה אחת עבור כל האוטובוסים. על-פי המספר החיצוני תקבל במשרד הרישוי את מירב הפרטים על האוטובוס כולל מס' מנוע, מס' שלדה, מס' מרכב, שנת יצור, חודש יצור, תאריך פריקה בנמל, שם מרכיב בארץ, מס' אצווה, מספרי חלקים שונים, היתרים, הגבלות, עדויות שונות לתאונות, גניבת האוטובוס, ועוד המון פרמטרים חשובים.
 

mister K

New member
עוד שאלה

קבל תשובה:
200 יוצר בשנת 1983 . 201 עד 209 בשנת 1984 . הם הגיעו מושלמים מגרמניה ובגלל התצורה שלהם והמנוע הקטן אי אפשר היה להרכיב בהם מזגנים. 210 הגיע כשילדה ונבנה בארץ (בארגז או מרכבים - לא זוכר). האוטובוס הזה היה כשלון ושהה במוסך יותר מאשר בקו. 211 עד 222 הגיעו שלדות ללא מזגנים והורכבו בשני המפעלים ללא מזגנים ורק בשלב יותר מאוחר הורכבו בהם מזגנים שגרמו לכך שהוטובוסים בקושי נסעו...אוטובוסים אלה עבדו בקו 55 (ואם נתקלת באחד מהם בקו 68 זה בגלל שהתחנה הסופית היא ביחד בקרית אונו והנהגים עוברים לעיתים בין הקווים). לאחר מכן הגיעו 223 עד 240 , גם כן ללא מזגנים והם עבדו בקו 25 , והמזגנים הורכבו יותר מאוחר. באוטובוסים האלה היו מאחור 2 גלגלים בלבד עם היגוי וכשהנהג סובב את ההגה הגלגלים הסתובבו ! 241 הוא ה"פושר" (מלשון דחפן) הראשון שהורכב בארץ מיד עם מזגן אחד מפוצל שגרם המון בעיות, והוא גם הראשון שמאחור היה דאבל-ג'אנט עם 4 גלגלים וללא היגוי אחורי. החל מ-242 הורכבו 2 מזגנים נפרדים לכל המפרקיות. מהסדרות של 200 עד 240 אין יותר אפילו רזרביות. שבקו חיים לכל חי... מקווה שעניתי על הכל.
עוד שאלה
אוטובוסים 211-222 עבדו על קו 55, 223-240 על קו 25, ועל איזה קו או קווים עבדו 200-210?
 
200-210

עוד שאלה
אוטובוסים 211-222 עבדו על קו 55, 223-240 על קו 25, ועל איזה קו או קווים עבדו 200-210?
200-210
אני זוכר שראיתי את כל האוטובוסים הנ"ל על קו 25 לאורך השנים. אבל 200 שירת די הרבה זמן על 25 ואח"כ עבר ל-40. גם את 210 ראיתי הרבה על 25.
 

LipStiK

New member
מפרקיות

מראהו של אוטובוס מס' 200 של דן
מוקדש ליצחק אבולעפיה: אוטובוס M.A.N SG (לא ידוע לי מס' כוחות סוס, אולי 240). צליל מנוע - זהה לכל האוטובוסים 201-240. זינוק/סחיבה - גרועה, כמו בשאר המפרקיות עד 240. סידור ישיבה (מזיכרון ישן): עד הדלת האמצעית רגיל (כולל ספסלים פנים מול פנים). אחרי הדלת האמצעית - שלושה ספסלים באותו גובה (כולל מעל הגלגל). סידור ישיבה אחרי המפרק כמו בשאר המפרקיות עד 240. בדומה לשאר המפרקיות עד 240, האוטובוס היה קצר יותר מהמפרקיות המאוחרות יותר (איני יודע בכמה בדיוק, אולי שורת ישיבה אחת) וכמו כן היו לכולם היגוי אחורי (אם מישהו יודע כמה פרטים טכניים על העניין, הוא מוזמן לפרט). כיסאות + ריפוד: צבע הריפוד הוא הצבע בו השתמשו לאוטובוסים של יונייטד ולמפרקיות החל מ-241 (אולי מישהו יודע מה המפרקית המאוחרת ביותר בדן? אני יודע על 457, אולי יש יותר חדשות?). הכיסאות היו כמקשה אחת - מעין ספסל, ובדומה לנידרפלורים, בתחילת האוטובוס היה "מושב וחצי" (באיזור הפנים מול פנים). הספסלים היו מאוד נוחים, אך הריפוד העלה עובש... תאורה: חזקה, כיסויי פלסטיק כמו בנידרפלור מס' 6001: אותם כיסויים שהשתמשו בהם בסדרות ה-4000 וברוב המפרקיות, אך מוגדלים יותר. פעמון: פעמון קלאסי ללא מנגינה. עוצר: כמו ב M.A.N SL 200 ובמפרקיות 201-210: מאחורי המהג במין קופסת פלסטיק ובגופן שבו משתמשים גם בנידרפלור (צבע ורוד). פתחי מזגן: דומה לזה שבשאר המפרקיות, זהה לזה שב-6001. אני זוכר שנסעתי באוטובוס זה פעמים רבות החל משנת 88-89 (הייתי כולה בן3-4) בקווים: 18, 25 במיוחד (היה נוהג בו הנהג של 450 כיום), 40, 42. בימיו האחרונים היה שייך האוטובוס לשיכון דן או אזור (קו 40). היה כתוב עליו: "חדש - מיזוג אוויר ברכב!". אני זוכר ציטוט של בעל ניידת שירות בדן שאומר שלאוטובוס היו בעיות רבות, אך הוא החזיק מעמד יפה 15 שנה. מס' שאלות בנוגע למפרקיים: 1. מה סדר ההבאה לארץ של המפרקיות של דן? 2. מהו היגוי אחורי באופן מדוייק? 3. מדוע הורכב מזגן על 211-240 ולא הורכב על 201-209 וכן על 210 שנראה כמו 211-240? 4. למה ל-240 היה כיסוי בד מוזר על הגומי במפרק מבפנים (האקורדיון), ולמה לא היה לו ספסל אחורי (כמו במפרקיות של אגד)? 5. מה המפרקית המאוחרת ביותר? 6. מה ההבדל בין מנועי המפרקיות עד 240 ומ-241?
מפרקיות
מפרקיות ממספ.201-240 הוצאו מהשרות ונקראו פולרים
 

עופר14

New member
200

מראהו של אוטובוס מס' 200 של דן
מוקדש ליצחק אבולעפיה: אוטובוס M.A.N SG (לא ידוע לי מס' כוחות סוס, אולי 240). צליל מנוע - זהה לכל האוטובוסים 201-240. זינוק/סחיבה - גרועה, כמו בשאר המפרקיות עד 240. סידור ישיבה (מזיכרון ישן): עד הדלת האמצעית רגיל (כולל ספסלים פנים מול פנים). אחרי הדלת האמצעית - שלושה ספסלים באותו גובה (כולל מעל הגלגל). סידור ישיבה אחרי המפרק כמו בשאר המפרקיות עד 240. בדומה לשאר המפרקיות עד 240, האוטובוס היה קצר יותר מהמפרקיות המאוחרות יותר (איני יודע בכמה בדיוק, אולי שורת ישיבה אחת) וכמו כן היו לכולם היגוי אחורי (אם מישהו יודע כמה פרטים טכניים על העניין, הוא מוזמן לפרט). כיסאות + ריפוד: צבע הריפוד הוא הצבע בו השתמשו לאוטובוסים של יונייטד ולמפרקיות החל מ-241 (אולי מישהו יודע מה המפרקית המאוחרת ביותר בדן? אני יודע על 457, אולי יש יותר חדשות?). הכיסאות היו כמקשה אחת - מעין ספסל, ובדומה לנידרפלורים, בתחילת האוטובוס היה "מושב וחצי" (באיזור הפנים מול פנים). הספסלים היו מאוד נוחים, אך הריפוד העלה עובש... תאורה: חזקה, כיסויי פלסטיק כמו בנידרפלור מס' 6001: אותם כיסויים שהשתמשו בהם בסדרות ה-4000 וברוב המפרקיות, אך מוגדלים יותר. פעמון: פעמון קלאסי ללא מנגינה. עוצר: כמו ב M.A.N SL 200 ובמפרקיות 201-210: מאחורי המהג במין קופסת פלסטיק ובגופן שבו משתמשים גם בנידרפלור (צבע ורוד). פתחי מזגן: דומה לזה שבשאר המפרקיות, זהה לזה שב-6001. אני זוכר שנסעתי באוטובוס זה פעמים רבות החל משנת 88-89 (הייתי כולה בן3-4) בקווים: 18, 25 במיוחד (היה נוהג בו הנהג של 450 כיום), 40, 42. בימיו האחרונים היה שייך האוטובוס לשיכון דן או אזור (קו 40). היה כתוב עליו: "חדש - מיזוג אוויר ברכב!". אני זוכר ציטוט של בעל ניידת שירות בדן שאומר שלאוטובוס היו בעיות רבות, אך הוא החזיק מעמד יפה 15 שנה. מס' שאלות בנוגע למפרקיים: 1. מה סדר ההבאה לארץ של המפרקיות של דן? 2. מהו היגוי אחורי באופן מדוייק? 3. מדוע הורכב מזגן על 211-240 ולא הורכב על 201-209 וכן על 210 שנראה כמו 211-240? 4. למה ל-240 היה כיסוי בד מוזר על הגומי במפרק מבפנים (האקורדיון), ולמה לא היה לו ספסל אחורי (כמו במפרקיות של אגד)? 5. מה המפרקית המאוחרת ביותר? 6. מה ההבדל בין מנועי המפרקיות עד 240 ומ-241?
200
מפרקית 200 מספר רישוי 58 551 40 יובאה לארץ מגרמניה ועל החזית שלה מקדימה נכתב דן אוטובוס נסיוני ממוזג לשירות הציבור משרד התחבורה אינו מאשר יותר להביא מפרקיות חדשות כמו כן 457 היא המפרקית האחרונה בדן ו299 מפרקית נשרפה בכניסה לחניון שיכון דן ויצאה מהשרות
 
מצב
הנושא נעול.
למעלה