מרחבי הליגה (הזהות של קליבלנד, רוקי העונה וקבוצות צעירות בעלייה)

Krit123

Well-known member
|כסל| אם צריך היה לסכם את המהפך ביוסטון בנתון אחד: בשנתיים שקדמו לעונה הזו הם היו בתחתית הליגה בספיגת נקודות במעבר (הכי הרבה), ראשונים מהסוף. היום הם בצמרת, ולא סתם בצמרת, מובילים בפער מגוחך - סופגים 6.8 בלבד, 4 נקודות פחות מסאקרמנטו* במקום השני, ו-11 נקודות פחות מהמקום האחרון, שזה גם השיפור שעשו מעונת 2022-2023. יודוקה מאמן שמחזיק את השחקנים קצר ואת המסרים שלו מתווכים וטרנים מוכחים כמו ברוקס, ואן פליט וג'ף גרין.

[*בהערת אגב, הקינגס הובילו בעונה הקודמת, קרדיט אדיר למייק בראון שקצב המשחק שהכתיב לא גרע מהמחויבות שלהם לחזור להגנה. לשם השוואה אינדיאנה משחקת בסגנון דומה ונמצאת מקום שני מהסוף]

|כסל| צ'ט מוביל על וומבי במירוץ לרוקי העונה
הוא לא רק מצטרף למאמץ מנצח, הוא חלק בלתי נפרד ממנו. שר ההגנה בפועל שמגן על הצבע בצד אחד ומסוגל למשוך את הגבוהים החוצה בצד השני, מפלס את הדרך ל-SGA ושות'. אחוזי קליעה דמיוניים של 56-44-88, מצליח לא להכריח ולא לברוח מיוזמה במקביל, תכונה נדירה לשחקן צעיר שהוא בעצם רוקי. אגב, מאוד דומה לתפקוד שלו במכללות, אז סיים עם ספליטס של 60-39-71. יש שיאמרו שצריך לשים כוכבית ליד השם שלו, על תקן בן סימונס/בלייק גריפין שזכו בתואר בעונתם השנייה בפועל.
מנגד הספרס חלשים ממה שאמורים להיות. יש להפסיד, ויש להיות במקום האחרון בנט רייטינג בפער מעליב מדטרויט. הניסוי של סוהאן בפוינט נועד לכישלון, הוא לא מוקף בקלעים שיקנו לו מרווח טעות או במובילי כדור משניים שיחלקו את העול. הניסיון לדחוק אותו לכדי שיפור שיקבע רף מוסים של סקיל הוא הגיוני, אך ללא תשתית הוא עלול לפתח הרגלים רעים ולחוות ירידה ממושכת בביטחון.

|כסל| העזיבה של הארדן לא האטה את מצעד העונשין בפלידלפיה
למעשה היא רק העצימה את התופעה, טיפסו מהמקום החמישי לבכורה בזכות קצב משחק מוגבר. כרגע הם מביטים על כולם מלמעלה עם 28.5 הליכות למשחק, טיפסו מהמקום החמישי אשתקד. מקסי רץ בשיא המהירות לתוך הגוף של השומר ועף אחורה, אמביד רץ פחות מהר ואיכשהו עף יותר רחוק.

|כסל| אורלנדו לא צפויה לצאת מהטופ 8 במזרח
adittude? צ'ק
כוח ואגנר מאולתר? צ'ק
הגנה חזקה? האנד צ'ק אחושרמוטה
עברת את אחד הגארדים ההיפראקטיביים שלנו? יפה, תתכבד לסיים בצבע מעל 3 שחקנים בגובה 10'6 ומעלה. שילוב נדיר של מקבץ שומרי פרימטר תזזיתיים (סאגס - האריס - אנתוני בלאק) ויער שלם מאחור. הובילו את הליגה בריינטינג הגנתי לא מכבר.
מעבר לכך הם מחזיקים באחד הספסלים הטובים בליגה (מקום שני בליגה בנקודות), מוסיף להם ימבה של אדג' ומשלים אותם בדיוק איפה שחסר - קול אנתוני ההזייה, יונתן יצחק התמנוני, אינגלס הנכלולי (תפור לקבוצה צעירה) ומו ואגנר האח הגדול שעושה פלופים חופשי ומסוגל לקלוע 20+ בערב נתון. האח הקטן, הלוא הוא אלוף היורובאסקט הטרי פרנץ ואגנר, הוא אחד השחקנים השלמים שיצא לי לראות. מה חסר שם? ניסיון, וקהל ביתי שקצת ירים להם. אנשים עושים רעש רק כששחקן היריבה החטיא אחת מהעונשין ויש הזדמנות לפיצה.

|כסל| קליבלנד חייבת לחזור למה שייחד אותה
בעונת 2021-2022 הקאבס היו בגדר בשורה. אם יש היט קולצ'ר, אז הם היו counter culture. כל מה שהליגה זנחה הם אימצו לחיקם. בניגוד לרוח התקופה, משקל הכובד עבר לקו הקדמי, רוב השחקנים הטובים שלהם היו שחקני פנים (מובלי/אלן/מארקנן/לאב).
את מובלי השרוך ללא סקיל מוכח הם שיבצו בעמדת ה-PF.
קבוצות כבר החלו להתפקח מהרעיון של מארקנן בתור 4, מכיוון שה-appeal שלו התבסס על יתרון בקליעה ביחס לגובה, אך בפועל היא לא התעלתה על הקליעה של שחקני כנף בגובה 5'6 - 8'6 (רק שהם שמרו והורידו כדור לרצפה). מה קליבלנד עשו בתגובה? שמו אותו בשלוש.
אפילו אלן סימל דור של רים ראנרס שנס לחו. הם זרקו לו כדורים לפוסט מדי פעם והתעקשו להפעיל אותו.
בקו האחורי הם נתנו את המפתחות לגרלנד, רכז בסייז (1'6) שכבר בקושי נבחר בדראפט, ובהמשך קידמו את רוביו לחמישייה, מוסר מחונן ללא טווח מחוץ לקשת. בקיצור הכל הם עשו הפוך ממה שהיה נהוג, ותשמעו, זה עבד. הם תפסו את הליגה לא מוכנה, ליריבות לא היו כלים נאותים להתמודד עם שילוב הסייז & סקיל. הן הופתעו מהיכולת שלהם להחליף צדדים ומהיכולת לספק איום סביר מחוץ לקשת.

בחזרה להווה, צריך לומר את האמת - מאז שמיצ'ל ולברט הגיעו, הם הפכו לסתם עוד קבוצה של גארדים. וכזו עם תקרה קשיחה שלא תגיע לשומקום בתצורה הנוכחית. המפתח להצלחה נמצא בהתקדמות של הקו הקדמי (מובלי בעיקר), והם לא יכולים להתפתח כראוי כצופים מן הצד. הסיבה שהם נזנחים היא תופעה מוכרת ולכאורה מוצדקת, כי הרי תמיד תהיה לה "ברירת מחדל". למה לספור החטאות שלהם כאשר תמיד ניתן ללכת לסקוררים מוכחים בהרבה? מיצ'ל ולברט בכיף מקטינים ראש ולוקחים על עצמם כשקשה אותם, מה שרק מוסיף להוציא את האחרים מהגרוב ולייצר סוג של מעגל.
אני לא חוסך ביקורת מהגבוהים, הם נכשלו כישרון חרוץ מול הניקס, מכל הבחינות. אני פשוט מנסה לומר שהתמהיל הזה לא יתקדם אם אלו ישארו מאחור. ומנסה לומר שמאוד התגעגעתי לגרסה הקודמת של הקאבס, זו שלפתע הגיחה לכמה משחקים בשבוע שעבר. ההגעה של סטרוס, ניאנג ואחרים אמורה לעזור להם לצאת מהתבנית ואולי לייצר סינגריה משופרת.
 

Rapgamer

Well-known member
סיכום ממש יפה, אהבתי.

נתון הטרנזישן דיפנס של סקראמנטו מאוד מרשים- פעמיים. פעם אחת כי בקצב משחק גבוה כמו שלהם קשה שלא לספוג במעבר, פעם שנייה כי אין להם שומרי טרנזישן מי יודע מה שיכולים לתת את הצ'ייסדאון בלוק. פשוט חוכמה ומשמעת, ככה פשוט.

מסכים לגבי צ'ט VS וומבי. צ'ט נכנס לליגה כמו איזה וטרן, יש שחקנים שאף פעם לא מוצאים את האיזון כמוהו בין לקחת על עצמך כשצריך אבל לא יותר מדי.

אורלנדו אחת ההפתעות הנעימות העונה. קבוצה שממש לא עשתה שום דבר בליגה בעשור האחרון חוזרת להיות רלוונטית. האם היא תשבור את רצף העונות שלה בבוטום 10 ברייטינג התקפי? זה עדיין לא ברור, מדורגים כעת 19 ומתחתיהם הפליקנס שיעברו אותם כמעט בודאות.

הנוסטלגיה שלך לקליבלנד 21/22 קצת מוגזמת בעיני. זו הייתה קבוצת הגנה טובה מאוד וקבוצת התקפה חלשה שמצאה את עצמה מחוץ לפלייאוף. יכול להיות שבדיעבד הם לא היו צריכים להאיץ את הטיימליין עם מיצ'ל אבל אתה יודע מה האלטרנטיבה- להמשיך להיות קבוצה בינונית. מובלי היה אולי מתפתח קצת יותר מהדריכה שלו במקום, בכל מקרה הבעיה אצלו שהוא לא ממש מפתח את הסקילסט בהשוואה לעונת הרוקי. לא הייתי מייחס את זה למחסור בהזדמנויות, הוא עדיין קולע 16 למשחק ואחד מבין גארלנד/מיצ'ל היה חסר כמעט בכל משחק השנה.
מובלי נראה לי כמו AD לעניים, ואפילו דיוויס כבר הספיק להבין שהוא סנטר בליגה של ימינו. אני לא חושב שזה יחזיק מעמד לשחק עם מובלי בעמדה 4 לפחות עד שירכוש משחק מיד ריינג' ברמה גבוהה, לכל הפחות.
 

Krit123

Well-known member
הנתון של סאקרמנטו נשמע מזוייף, קרדיט להם. אולי בהזדמנות שווה לבדוק איפה מוקמו הקבוצות של לברון תחת בראון או אפילו גולדן. אפרופו הווריורס, תמיד ידעו להצטייד בעוזרי מאמנים בכירים שכנראה לא היו לוקחים משרה מקבילה ביוטה לצורך העניין.

יש לנוסטלגיה אלמנט חזק. אני לא חושב שהטרייד על מיצ'ל היה בהכרח טעות, אם כבר הייתי מתחיל בלהעיף את לברט פשוט. אני חושב שיש התכנות גבוהה למובלי ב-4, לפחות חלק מהזמן. יש לו מבנה קצת שונה מדיוויס, ודיוויס בעצמו מסתדר ב-4 לצד פרטנר ראוי. לא מנסה לחזור לוויכוח העתיק יומין סביב מקגי, שתואר ה-MVP של הפיינלס כמובן נושא את שמו, רק שווה להזכיר שהם סחבו יפה בעונה הרגילה בהרכב גבוה ואפילו לסיבוב-שניים בפלייאוף.
מובלי ואלן שיפרו את שיתוף הפעולה שלהם לתחושתי. כשמשחררים להם כדור בזמן הם עושים את המוטל עליהם די סבבה, ושלישיית הגארדים כן מונעת מהם הזדמנויות לעשות עוד חצי צעד ביחד ולחוד.
 

דיברגנט חדש

Well-known member

הופעה מצוינת לדני אבדיה, וושינגטון ניצחה את דטרויט

הפורוורד הישראלי קלע 16 נקודות, להן הוסיף 6 ריבאונדים וחצה את רף 500 האסיסטים בקריירה ב-107:126 של הוויזארדס על הפיסטונס. קייל קוזמה הוליך את קלעי המנצחת עם 32 נקודות (12 ריבאונדים ו-8 אסיסטים), גלינארי תרם 16 מהספסל​

 
למעלה