מרחב דינמי

gdhirshfeld

New member
מרחב דינמי

האם יש עניין לעשות GAIN לכל ערוץ אודיו שיש לי כדי שהווליןם שלו ימלא את כל המרחב הדינמי? או, מבחנה חזותית, שציור הדגימה שלו ימלא את כל הערוץ כפי שהוא מצוייר בקיובייס? האם זה עוזר נגד רעשי רקע?
 

kundara

New member
תשובה

חשוב לנצל את רוב המרחב הדינאמי ע"י כל הכלים ולא ע"י כל ערוץ בנפרד! אתה אף פעם לא תרצה את כל הכלים בעוצמה הכי גבוהה. אתה תרצה צ'לו ברקע, סינט מוחלש וכו' והתהליך של שילוב הכלים נקרא מיקס. במיקס אתה בוחר איזה כלים יהיו דומיננטים ויוצגו "מקדימה" ואילו כלים יוצגו "מאחורה" ושואף לשלב אותם בצורה הכי נעימה לאוזן ע"י שימוש באקולייזרים וכו'. אם אתה מגביר ערוץ שהוקלטו בו רעשי רקע, גם רעשי הרקע יוגברו באותו יחס. אבל כן, בעבודה דיגיטלית חשוב למלא את מירב המרחב הדינאמי כדי שלא נצטרך לאחר מכן להגביר פי כמה ולקבל רעשים דיגיטלים - אבל שוב - של הווליום הכולל (ערוץ המאסטר). אחרי כל הקלטה, אם אתה רוצה, אתה יכול לעשות Normalize לאות, כך הצורה תמלא את כל המלבן עד שהפיק הכי גבוה יגע ב"תקרה". כך תקבל תמונה ויזואלית ברורה של צורת הגל. לאחר מכן אתה יכול להנמיך דרך הפיידר במיקסר.
 
מומלץ

להקליט בווליום לא גבוה מידי GAIN במידה סבירה , שלא תתקרב לאיזור הפיק של הערוץ ככה בשלב המיקס יש לך הרבה יותר אופציות ומשחק בהצלחה
 

HeavenlyB

New member
למרות שתמיד עדיף להנמיך מאשר להגביר

אחרי ההקלטה. כאשר אתה נאלץ להגביר משהו, אתה גם מגביר את רעש הרקע שמגיע איתו. אותו דבר לגבי שימוש באקולייזר. רצוי להנחית תדרים מאשר להגביר.
 
למעלה